Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 12 von 12.

  1. Armour and masculinity in the Italian Renaissance
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Univ. of Toronto Press, Toronto [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781442640559; 1442640553
    RVK Klassifikation: NK 7005
    Schlagworte: Armor, Renaissance / Social aspects / Italy; Masculinity / History / Italy; Armor in art
    Umfang: XII, 241 S., zahlr. Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [217] - 235

  2. Armour and Masculinity in the Italian Renaissance
    Erschienen: [2018]; © 2010
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto

    During the Italian Wars of 1494 to 1559, with innovations in military technology and tactics, armour began to disappear from the battlefield. Yet as field armour was retired, parade and ceremonial armour grew increasingly flamboyant. Displaced from... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    During the Italian Wars of 1494 to 1559, with innovations in military technology and tactics, armour began to disappear from the battlefield. Yet as field armour was retired, parade and ceremonial armour grew increasingly flamboyant. Displaced from its utilitarian function of defense but retained for symbolic uses, armour evolved in a new direction as a medium of artistic expression. Luxury armour became a chief accessory in the performance of elite male identity, coded with messages regarding the owner's social status, genealogy, and political alliances. Carolyn Springer decodes Renaissance armour as three-dimensional portraits through the case studies of three patrons of luxury armourers, Guidobaldo II della Rovere (1514-75), Charles V Habsburg (1500-58 and Holy Roman Emperor from 1519-56), and Cosimo I de'Medici (1519-74). A fascinating exposition of male self-representation, Armour and Masculinity in the Italian Renaissance explores the significance of armour in early modern Italy as both cultural artefact and symbolic form

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781442685765
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Armor in art; Armor, Renaissance; Masculinity; Männlichkeit; Rüstung <Schutzkleidung>; Waffe <Motiv>; Renaissance; Rüstung <Schutzkleidung, Motiv>; Männlichkeit <Motiv>; Waffe; Kunst
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 23. Nov 2018)

  3. Armour and masculinity in the Italian Renaissance
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Univ. of Toronto Press, Toronto [u.a.]

    Petrarca-Institut der Universität zu Köln, Bibliothek
    434/Gh1420
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  4. Armour and Masculinity in the Italian Renaissance
    Erschienen: [2018]; © 2010
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto

    During the Italian Wars of 1494 to 1559, with innovations in military technology and tactics, armour began to disappear from the battlefield. Yet as field armour was retired, parade and ceremonial armour grew increasingly flamboyant. Displaced from... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    During the Italian Wars of 1494 to 1559, with innovations in military technology and tactics, armour began to disappear from the battlefield. Yet as field armour was retired, parade and ceremonial armour grew increasingly flamboyant. Displaced from its utilitarian function of defense but retained for symbolic uses, armour evolved in a new direction as a medium of artistic expression. Luxury armour became a chief accessory in the performance of elite male identity, coded with messages regarding the owner's social status, genealogy, and political alliances. Carolyn Springer decodes Renaissance armour as three-dimensional portraits through the case studies of three patrons of luxury armourers, Guidobaldo II della Rovere (1514-75), Charles V Habsburg (1500-58 and Holy Roman Emperor from 1519-56), and Cosimo I de'Medici (1519-74). A fascinating exposition of male self-representation, Armour and Masculinity in the Italian Renaissance explores the significance of armour in early modern Italy as both cultural artefact and symbolic form

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781442685765
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Armor in art; Armor, Renaissance; Masculinity; Männlichkeit; Rüstung <Schutzkleidung>; Waffe <Motiv>; Renaissance; Rüstung <Schutzkleidung, Motiv>; Männlichkeit <Motiv>; Waffe; Kunst
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 23. Nov 2018)

  5. Arms and armour of the warrior saints
    tradition and innovation in Byzantine iconography (843-1261)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Brill, Leiden [u.a.]

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Brzezinski, Richard
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9789004190450; 9004190457
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: BO 1470 ; LG 6800 ; LH 81080 ; LH 83500 ; NM 1400
    Schriftenreihe: The Medieval Mediterranean ; 87
    Schlagworte: ART / Subjects & Themes / General; Armor in art; Art, Byzantine; Christian saints in art; Weapons in art; Christian saints in art; Armor in art; Weapons in art; Art, Byzantine; Heiliger <Motiv>; Rüstung <Schutzkleidung, Motiv>; Hagiografie; Heiligenattribut; Kunst; Krieger <Motiv>; Waffe <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Theodor Stratilates (-319); Georg Heiliger (-303)
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXV, 483 S., [58] Bl.), zahlr. Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

    List of Illustrations; Acknowledgements; Translator's Note; Conventions used in this book; Introduction; State of Research; Chapter One Sources; Chapter Two Origins of the Image of the Warrior Saint; Chapter Three Iconography of the Costume and Armour of the Warrior Saints; Chapter Four Weapons in the Iconography of the Warrior Saints; Chapter Five Equestrian Equipment; Conclusions; Bibliography; General Index; Index of Realia; Illustration Section

    Teilw. zugl.: Krakau, Univ., Diss., 2003

  6. Armour and masculinity in the Italian Renaissance
    Erschienen: ©2010
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1442640553; 144268576X; 9781442640559; 9781442685765
    Schriftenreihe: Toronto Italian studies
    Schlagworte: Armures de la Renaissance / Aspect social / Italie; Masculinité / Italie / Histoire; Armures dans l'art; HISTORY / Military / General; ART / General; CRAFTS & HOBBIES / Metal Work; Geschichte; Gesellschaft; Armor, Renaissance; Masculinity; Armor in art; Waffe; Männlichkeit; Rüstung <Schutzkleidung>; Renaissance; Männlichkeit <Motiv>; Waffe <Motiv>; Rüstung <Schutzkleidung, Motiv>; Kunst
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 241 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 217-235) and index

    The classical body: the Poetics of the Bella Fiqura -- The sacred body: the armour of sacrifice -- The grotesque body: tropes and apotropes -- Guidobaldo II della Rovere (1514-74) -- Charles V Habsburg (1500-58) -- Cosimo I de' Medici (1519-74)

    "During the Italian Wars of 1494 to 1559, with innovations in military technology and tactics, armour began to disappear from the battlefield. Yet as field armour was retired, parade and ceremonial armour grew increasingly flamboyant. Displaced from its utilitarian function of defense but retained for symbolic uses, armour evolved in a new direction as a medium of artistic expression

    Luxury armour became a chief accessory in the performance of elite male identity, coded with messages regarding the owner's social status, genealogy, and political alliances. Carolyn Springer decodes Renaissance armour as three-dimensional portraits through the case studies of three patrons of luxury armourers, Guidobaldo II della Rovere (1514-75), Charles V Habsburg (1500-58 and Holy Roman Emperor from 1519-56), and Cosimo I de'Medici (1519-74). A fascinating exposition of male self-representation, Armour and Masculinity in the Italian Renaissance explores the significance of armour in early modern Italy as both cultural artefact and symbolic form."--Pub. desc

  7. Arms and armour of the warrior saints
    tradition and innovation in Byzantine iconography (843-1261)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Brill, Leiden [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Brzezinski, Richard
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9789004190450; 9004190457
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: BO 1470 ; LG 6800 ; LH 81080 ; LH 83500 ; NM 1400
    Schriftenreihe: The Medieval Mediterranean ; 87
    Schlagworte: ART / Subjects & Themes / General; Armor in art; Art, Byzantine; Christian saints in art; Weapons in art; Christian saints in art; Armor in art; Weapons in art; Art, Byzantine; Heiliger <Motiv>; Rüstung <Schutzkleidung, Motiv>; Hagiografie; Heiligenattribut; Kunst; Krieger <Motiv>; Waffe <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Theodor Stratilates (-319); Georg Heiliger (-303)
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXV, 483 S., [58] Bl.), zahlr. Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

    List of Illustrations; Acknowledgements; Translator's Note; Conventions used in this book; Introduction; State of Research; Chapter One Sources; Chapter Two Origins of the Image of the Warrior Saint; Chapter Three Iconography of the Costume and Armour of the Warrior Saints; Chapter Four Weapons in the Iconography of the Warrior Saints; Chapter Five Equestrian Equipment; Conclusions; Bibliography; General Index; Index of Realia; Illustration Section

    Teilw. zugl.: Krakau, Univ., Diss., 2003

  8. Armour and masculinity in the Italian Renaissance
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Univ. of Toronto Press, Toronto [u.a.]

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  9. Armour and masculinity in the Italian Renaissance
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Univ. of Toronto Press, Toronto [u.a.]

    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 C 630
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781442626171; 9781442640559
    RVK Klassifikation: NN 1595
    Auflage/Ausgabe: Repr. in paperback
    Schlagworte: Armor, Renaissance; Masculinity; Armor in art
    Umfang: XII, 241 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. Armour and masculinity in the Italian Renaissance
  11. Arms and armour of the warrior saints
    tradition and innovation in Byzantine iconography (843 - 1261)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Brill, Leiden [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2011:5552:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 785607
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fakultätsbibliothek Theologie
    Frei 156
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    MIL 020.3:YD0036
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2012 C 3009
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    60a/2119
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    61.3921
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789004185487; 9004185488
    Weitere Identifier:
    9789004185487
    RVK Klassifikation: BO 1470 ; LG 6800 ; LH 81080 ; LH 83500 ; NM 1400
    Schriftenreihe: The medieval Mediterranean ; Vol. 87
    Schlagworte: Christian saints in art; Armor in art; Weapons in art; Art, Byzantine
    Weitere Schlagworte: Icons, Byzantine; Array; Christian saints in art; Armor in art
    Umfang: XXV, 483 S., [58] Bl, Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  12. Armour and masculinity in the Italian Renaissance
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Univ. of Toronto Press, Toronto [u.a.]

    "During the Italian Wars of 1494 to 1559, with innovations in military technology and tactics, armour began to disappear from the battlefield. Yet as field armour was retired, parade and ceremonial armour grew increasingly flamboyant. Displaced from... mehr

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2010/6433
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2011/11652
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bm 5842
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    60/12630
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    61.896
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "During the Italian Wars of 1494 to 1559, with innovations in military technology and tactics, armour began to disappear from the battlefield. Yet as field armour was retired, parade and ceremonial armour grew increasingly flamboyant. Displaced from its utilitarian function of defense but retained for symbolic uses, armour evolved in a new direction as a medium of artistic expression Luxury armour became a chief accessory in the performance of elite male identity, coded with messages regarding the owner's social status, genealogy, and political alliances. Carolyn Springer decodes Renaissance armour as three-dimensional portraits through the case studies of three patrons of luxury armourers, Guidobaldo II della Rovere (1514-75), Charles V Habsburg (1500-58 and Holy Roman Emperor from 1519-56), and Cosimo I de'Medici (1519-74). A fascinating exposition of male self-representation, Armour and Masculinity in the Italian Renaissance explores the significance of armour in early modern Italy as both cultural artefact and symbolic form."--pub. desc

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1442640553; 9781442640559
    Weitere Identifier:
    9781442640559
    RVK Klassifikation: NK 7005 ; NN 1595
    Schlagworte: Armor, Renaissance; Masculinity; Armor in art
    Umfang: XII, 241 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    The Classical Body: The Poetics of the Bella Figura -- The Sacred Body: The Armour of Sacrifice -- The Grotesque Body: Tropes and Apotropes -- Guidobaldo II della Rovere (1514-74) -- Charles V Habsburg (1500-58) -- Cosimo I de' Medici (1519-74)