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  1. Geschäftskultur in Indien
    kultureller Leitfaden für Doing Business in India
    Autor*in: Arora, Madan M.
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Cuvillier Verlag, Göttingen

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783736972988; 3736972989
    Weitere Identifier:
    9783736972988
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Geschäftsverbindung; Auslandstätigkeit; Kulturkontakt; Interkulturelle Kompetenz; Umgangsformen
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Book; Gruppendruck; Indische Union; indische Gesellschaft; conformity; Top-down-Strukturen; Frauenantei; indian society; deutsch-indischen Beziehungen; adjustment; Unsicherheitsvermeidung; Gleichberechtigung; women's share; Wertvorstellungen; hierarchical thinking; caste system; Gesamtbevölkerung; Mitarbeiterführung; prevention of uncertainty; business relations; group pressure; Geschäftsbeziehungen; Arbeitsmarkt; self-development; inequality; labour market; power distance; Selbstentfaltung; employee management; Konformismus; Wirtschaftskooperation; total population; future-oriented; misery; Kollektivismus; direct investment; Anpassung; traditionelles Rollenbild; Ungleichheit; Humanität; Hierarchiedenken; Indische Gesellschaft; Kastenwesen; Individualismus; Machtdistanz; humanity; economic cooperation; Hinduismus; Zukunftsorientiertheit; Elend; traditional role model; Indien; equal rights; values; german-indian relations; masculinity; (VLB-WN)1780: Hardcover, Softcover / Wirtschaft; Direktinvestitionen; Kultur in Indien; Mitarbeiterfü hrung; Geschä ftsbe; (BISAC Subject Heading)BUS000000: BUSINESS & ECONOMICS / General
    Umfang: xx, 187 Seiten, Diagramme, Karten, 26 cm
  2. Geschäftskultur in Indien
    Kultureller Leitfaden für Doing Business in India
    Autor*in: Arora, Madan
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Cuvillier Verlag, Göttingen

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783736962989
    Weitere Identifier:
    9783736962989
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Geschäftsverbindung; Auslandstätigkeit; Kulturkontakt; Interkulturelle Kompetenz; Umgangsformen
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; Direktinvestitionen; Indische Gesellschaft; Kultur in Indien; indian society; direct investment; deutsch-indischen Beziehungen; german-indian relations; Wirtschaftskooperation; economic cooperation; Mitarbeiterfü hrung; employee management; Geschä ftsbe; (BISAC Subject Heading)BUS000000: BUSINESS & ECONOMICS / General; (VLB-WN)9780: Sozialwissenschaften, Recht, Wirtschaft / Wirtschaft; Gruppendruck; Indische Union; conformity; Top-down-Strukturen; Frauenantei; adjustment; Unsicherheitsvermeidung; Gleichberechtigung; women's share; Wertvorstellungen; hierarchical thinking; caste system; Gesamtbevölkerung; Mitarbeiterführung; prevention of uncertainty; business relations; group pressure; Geschäftsbeziehungen; Arbeitsmarkt; self-development; inequality; labour market; power distance; Selbstentfaltung; Konformismus; total population; future-oriented; misery; Kollektivismus; Anpassung; traditionelles Rollenbild; Ungleichheit; Humanität; Hierarchiedenken; Kastenwesen; Individualismus; Machtdistanz; humanity; Hinduismus; Zukunftsorientiertheit; Elend; traditional role model; Indien; equal rights; values; masculinity
    Umfang: Online-Ressource, 210 Seiten
  3. Formation et dynamiques d'une catégorie de marché alternatif
    une approche sociogénétique et ethnographique des musiques indépendantes
    Autor*in: Collet, Boris
    Erschienen: [2020?]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Schlagworte: independence; market category; market dynamics; marketisation; commodification; independent music; ethnography; historical method; values; intermediaries
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 564 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Normandie Université, 2020

  4. Exploring behavioral motivations as drivers for the adoption of bio-economy innovations
    Autor*in: Wensing, Joana
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Universitäts- und Landesbibliothek Bonn, Bonn

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bröring, Stefanie (AkademischeR BetreuerIn); Heckelei, Thomas (AkademischeR BetreuerIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 20.500.11811/8837
    Schlagworte: Innovationsadoption; umweltbewusstes Verhalten; Werte; Glaubenssätze; Normen; Systemisches Denken; Nudging; Bioökonomie; innovation adoption; pro-environmental behavior; values; beliefs; norms; systems thinking; nudging; bio-economy
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 153 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn, 2020

  5. Shareholders and stakeholders around the world: the role of values, culture, and law in directors' decisions
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Center for Advanced Studies on the Foundations of Law and Finance, House of Finance, Goethe University, Frankfurt am Main, Germany

    We present evidence on the way personal and institutional factors could together guide public company directors in decision-making concerning shareholders and stakeholders. In a sample comprising more than nine hundred directors originating from over... mehr

    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 778
    keine Fernleihe

     

    We present evidence on the way personal and institutional factors could together guide public company directors in decision-making concerning shareholders and stakeholders. In a sample comprising more than nine hundred directors originating from over fifty countries and serving in firms from twenty three countries, we confirm that directors around the world hold a principled, quasi-ideological stance towards shareholders and stakeholders, called shareholderism, on which they vary in line with their personal values. We theorize and find that in addition to personal values, directors' shareholderism level associates with cultural norms that are conducive to entrepreneurship. Among legal factors, only creditor protection exhibits a negative correlation with shareholderism, while general legal origin and proxies for shareholder and employee protection are unrelated to it.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/244693
    Auflage/Ausgabe: This version: 5 November 2020
    Schriftenreihe: LawFin working paper ; no. 13
    Schlagworte: CSR; ESG; corporate governance; culture; directors; entrepreneurship; institutions; law; shareholderism; social norms; stakeholders; values
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 43 Seiten), Illustrationen
  6. Values of farmers in the context of entrepreneurship
    evidence from Germany
    Erschienen: 2020
    Verlag:  GEWISOLA, [Braunschweig]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: values; PVQ; entrepreneurship; strategic entrepreneurial choice
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 13 Seiten), Illustrationen