Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 51 bis 55 von 55.

  1. Small Islands, Big Issues
    Pacific Perspectives on the Ecosystem of Knowledge
    Beteiligt: Brown, Peter (Herausgeber); Gaertner-Mazouni, Nabila (Herausgeber)
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Peter Lang Ltd, Oxford ; Peter Lang International Academic Publishers, Bern

    «This work highlights the need for a holistic approach to the confounding issues confronting the region, confronting our age. In reminding us of the many vulnerabilities and vitalities of Oceanian communities and island worlds, it shows the potential... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    «This work highlights the need for a holistic approach to the confounding issues confronting the region, confronting our age. In reminding us of the many vulnerabilities and vitalities of Oceanian communities and island worlds, it shows the potential for dialogue between disciplines and consilience between academic scholarship and local community understandings. The collection’s clarion call for a new ‘ecosystem of knowledge’ is utterly timely.» (Alexander Mawyer, Director, Center for Pacific Islands Studies, University of Hawai‘i) «This work breaks the barriers imposed by language and distinctive intellectual traditions in presenting a wide-ranging selection of current work from the South Pacific in the humanities, social and natural sciences. Of particular significance is the fact that Francophone as well as Anglophone scholars are represented. This gathering of minds, a meritorious initiative of the University of French Polynesia, is an invitation to ‘think the Pacific’ in the vein of pioneer Oceanian intellectuals like Epeli Hau’ofa and Jean-Marie Tjibaou.» (Eric Waddell, Adjunct Professor, Université Laval, and Chercheur invité, Institut de Recherche pour le Développement (IRD), Nouméa) This work, an initiative of the University of French Polynesia, Tahiti, showcases research collaboration between small island universities in the Pacific. It addresses a number of «big issues» for Oceania which are also big issues for the world, concerning the biosphere and human society, sustainable development and well-being. The authors seek to create an ecosystem of knowledge through a dialogue, in English and French, between the natural sciences, the social sciences and the humanities. The work also brings into perspective academic and traditional knowledge, with a view to enhancing cultural and agricultural practices and the development of public policy. Climate change, environmental degradation and food security are key questions for survival. How can the preservation of cultural heritage, the transmission of native languages and the integration of traditional knowledge into formal education contribute to a harmonious future? How is the phenomenon of violence relevant to an understanding of history, interpersonal relations and social inclusiveness, including for women in the political sphere? The Tongan-Fijian writer Epeli Hau’ofa described Oceania imaginatively as a «Sea of Islands». This volume sees Pacific islands as being interconnected in ways beyond imagining, in which nowhere is remote, where the peripheral has become a decentred centre.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  2. Transdisciplinary Impulses towards Socio-Ecological Transformation
    Engaged Reflections – Reflected Engagements
    Beteiligt: Kminek, Helge (Herausgeber); Geyer, Anna (Herausgeber); Siewert, Markus B. (Herausgeber); Hummel, Diana (Mitwirkender); Stache, Christian (Mitwirkender); Rauch, Franz (Mitwirkender)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Verlag Barbara Budrich, Leverkusen ; UTB GmbH, Stuttgart

    Bildung für nachhaltige Entwicklung soll die Menschen zu zukunftsfähigem Denken und Handeln befähigen – angesichts von Herausforderungen wie Klimawandel, Umweltzerstörung, Verlust der biologischen Vielfalt, Armut und Ungleichheit. Wie können... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    Bildung für nachhaltige Entwicklung soll die Menschen zu zukunftsfähigem Denken und Handeln befähigen – angesichts von Herausforderungen wie Klimawandel, Umweltzerstörung, Verlust der biologischen Vielfalt, Armut und Ungleichheit. Wie können unterschiedliche Disziplinen diese Aufgabe wahrnehmen? In diesem Band werden wissenschaftlich interdisziplinäre Beiträge aus der Philosophie, den Sozial- und Erziehungswissenschaften um transdisziplinäre Beiträge aus Praxisfeldern (z. B Museumspädagogik, Journalismus) ergänzt. Die aktuellen Beiträge geben Reflexionsanstöße und eröffnen Denkräume, um der Komplexität der Aufgabe der sozial-ökologischen Transformation gerecht zu werden.Education for sustainable development should enable people to think and act in a way that is fit for the future – in the face of challenges such as climate change, environmental degradation, loss of biodiversity, poverty and inequality. How can different disciplines address this task? In this volume, academic interdisciplinary contributions from philosophy, social sciences and education are complemented by transdisciplinary contributions from practical fields (e.g. museum education, journalism). The current contributions provide impulses for reflection and open up spaces for thinking in order to do justice to the complexity of the task of socio-ecological transformation.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kminek, Helge (Herausgeber); Geyer, Anna (Herausgeber); Siewert, Markus B. (Herausgeber); Hummel, Diana (Mitwirkender); Stache, Christian (Mitwirkender); Rauch, Franz (Mitwirkender)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783847417217
    RVK Klassifikation: DP 6300
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schriftenreihe: Schriftenreihe „Ökologie und Erziehungswissenschaft“ der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
    Schlagworte: Bildungswesen; Sozialer Wandel; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Bevölkerungsentwicklung; Bildung für nachhaltige Entwicklung; education for sustainable development; interdisciplinarity; Interdisziplinarität; journalism; Journalismus; museum; Museum; Nachhaltige Entwicklung; Philosophie; philosophy; population; socio-ecological transformation; sozial-ökologische Transformation; sustainable development; transdisciplinarity; Transdisziplinarität; urban mobility; urbane Mobilität
    Umfang: 1 Online-Ressource (188 p.)
  3. A critical realist knowledge production
    enhancing a potential-oriented approach
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Multilevel Governance and Development, Wirtschaftsuniversität Wien, Wien

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 315 (2018,6)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: SRE-discussion ; 2018, 06
    Schlagworte: knowledge alliance; critical realism; transdisciplinarity; social cohesion; urban development
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 33 Seiten)
  4. Transdisciplinary impulses towards socio-ecological transformation
    engaged reflections - reflected engagements
    Beteiligt: Kminek, Helge (Herausgeber); Geyer, Anna (Herausgeber); Siewert, Markus B (Herausgeber)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Verlag Barbara Budrich, Opladen ; Berlin ; Toronto

    Bildung für nachhaltige Entwicklung soll die Menschen zu zukunftsfähigem Denken und Handeln befähigen – angesichts von Herausforderungen wie Klimawandel, Umweltzerstörung, Verlust der biologischen Vielfalt, Armut und Ungleichheit. Wie können... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)

     

    Bildung für nachhaltige Entwicklung soll die Menschen zu zukunftsfähigem Denken und Handeln befähigen – angesichts von Herausforderungen wie Klimawandel, Umweltzerstörung, Verlust der biologischen Vielfalt, Armut und Ungleichheit. Wie können unterschiedliche Disziplinen diese Aufgabe wahrnehmen? In diesem Band werden wissenschaftlich interdisziplinäre Beiträge aus der Philosophie, den Sozial- und Erziehungswissenschaften um transdisziplinäre Beiträge aus Praxisfeldern (z. B Museumspädagogik, Journalismus) ergänzt. Die aktuellen Beiträge geben Reflexionsanstöße und eröffnen Denkräume, um der Komplexität der Aufgabe der sozial-ökologischen Transformation gerecht zu werden. Education for sustainable development should enable people to think and act in a way that is fit for the future – in the face of challenges such as climate change, environmental degradation, loss of biodiversity, poverty and inequality. How can different disciplines address this task? In this volume, academic interdisciplinary contributions from philosophy, social sciences and education are complemented by transdisciplinary contributions from practical fields (e.g. museum education, journalism). The current contributions provide impulses for reflection and open up spaces for thinking in order to do justice to the complexity of the task of socio-ecological transformation

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kminek, Helge (Herausgeber); Geyer, Anna (Herausgeber); Siewert, Markus B (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783847417217
    Schriftenreihe: Schriftenreihe "Ökologie und Erziehungswissenschaft" der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
    Schlagworte: Bevölkerungsentwicklung; Bildung für nachhaltige Entwicklung; education for sustainable development; interdisciplinarity; Interdisziplinarität; journalism; Journalismus; museum; Museum; Nachhaltige Entwicklung; Philosophie; philosophy; population; socio-ecological transformation; sozial-ökologische Transformation; sustainable development; transdisciplinarity; Transdisziplinarität; urban mobility; urbane Mobilität
    Umfang: 1 Online-Ressource (188 Seiten), Diagramme
    Bemerkung(en):

    Online resource; title from title screen (viewed February 28, 2022)

  5. Konzepte einer MINT-Didaktik
    fachdidaktische Analyse und Versuch einer Synthese
    Autor*in: Suhr, Dierk
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Budrich Academic Press, Opladen

    Der Autor identifiziert erstmals zentrale Konzepte aller MINT-Fachdidaktiken und integriert diese Konzepte zu kohärenten MINT-Konzepten. Zudem betrachtet er den möglichen pädagogischen und didaktischen Mehrwert solcher transdisziplinären... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    E-Book Central
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB scholars
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book UTB-scholars EBS
    keine Fernleihe

     

    Der Autor identifiziert erstmals zentrale Konzepte aller MINT-Fachdidaktiken und integriert diese Konzepte zu kohärenten MINT-Konzepten. Zudem betrachtet er den möglichen pädagogischen und didaktischen Mehrwert solcher transdisziplinären MINT-Konzepte und arbeitet heraus, dass sowohl Technik- wie Geographiedidaktik im Zentrum einer vollständigen MINT-Didaktik stehen sollten: Lebensweltorientierter Geographie- wie unverkürzter, mehrperspektivischer Technikunterricht sind unabdingbare Voraussetzungen gelingenden MINT-Unterrichts. The author identifies for the first time central concepts of all STEM subject didactics and integrates these concepts into coherent STEM concepts. In addition, he considers the possible pedagogical and didactical added value of such integrated STEM concepts. The author elaborates that both technology and geography didactics should be at the center of a complete STEM didactics and that both geography and unabridged technology instruction are indispensable prerequisites for successful STEM instruction.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783966659284
    Weitere Identifier:
    9783966659284
    RVK Klassifikation: ZG 9000
    Schlagworte: MINT; STEM; Fachdidaktik; subject didactics; pedagogy; Pädagogik; analysis; Interdisziplinarität; synthesis; Transdisziplinarität; Geographie; interdisciplinarity; Technik; transdisciplinarity; image; geography; technology
    Umfang: 1 Online-Ressource (308 Seiten), Diagramme
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Pädagogische Hochschule Schwäbisch Gmünd, 2022