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  1. Modebilder
    Abschied vom Real Life
    Autor*in: Weis, Diana
    Erschienen: 2024
    Verlag:  Verlag Klaus Wagenbach, Berlin

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783803137432; 3803137438
    Weitere Identifier:
    9783803137432
    Auflage/Ausgabe: 2., erweiterte Auflage
    Schriftenreihe: Digitale Bildkulturen
    Schlagworte: Mode; Journalismus; Weblog
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; Blog; Mode; Model; Blogger; fashion; Shopping; Instagram; Ästhetik; Influencer; Modedesign; Modehäuser; fashionista; social media; Kulturwissenschaft; Digitale Bildkulturen; (DDB-Sachgruppen)47: Photographie; (VLB-WN)2952: Taschenbuch / Sachbücher/Kunst, Literatur/Kunst; (BISAC Subject Heading)ART025000; (BISAC Subject Heading)BUS070110
    Umfang: 73 Seiten, Illustrationen, 15 cm
  2. Col·loquial (s).
    Estudis de l’ús del català actual
    Beteiligt: Bernal, Elisenda (Herausgeber)
    Erschienen: 2024
    Verlag:  Leipziger Uni-Vlg, Leipzig

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bernal, Elisenda (Herausgeber)
    Sprache: Katalanisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783960236061; 3960236069
    Weitere Identifier:
    9783960236061
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Quaderns d’Estudis Catalans ; 1
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (Zielgruppe)Fachhochschul-/Hochschulausbildung; (Produktform (spezifisch))Paperback (DE); Romanistik; Kommunikationskanäle; Umgangssprache; social media; Alltagssprache; Gebrauchssprache; (VLB-WN)1566: Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Romanische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: 180 Seiten, 22 Illustrationen, 21.1 cm x 14.8 cm, 244 g
  3. Horror
    a companion
    Beteiligt: Bacon, Simon (Hrsg.)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Peter Lang, Oxford ; Bern ; Berlin ; Wien

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bacon, Simon (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781787079205; 9781787079212; 9781787079229
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 53900 ; EC 6805
    DDC Klassifikation: Bühnenkunst (792)
    Schriftenreihe: Genre fiction and film companions ; 3
    Schlagworte: Horrorliteratur; Horrorfilm
    Weitere Schlagworte: African American horror; Annihilation; Bacon; Companion; Cowboy Smithx; Duffer Brothers; eco-horror; Edgar Allan Poe; film; genre fiction; Get Out; horror; Horror; Indigenous horror; Koji Suzuki; popular culture; queer horror; Simon; Simon Bacon; social media; Stanley Kubrick; Stephen King; Stranger Things; terror; the Ring cycle; video games
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 277 Seiten), Illustrationen
  4. Die Verteidigung der Wahrheit
    Fake News, Trolle, Verschwörungstheorien und Cancel Culture
    Autor*in: Rauch, Jonathan
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Hirzel, Stuttgart

    Stiftung Deutsches Historisches Museum, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Friedrich-Ebert-Stiftung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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  5. Language, migration and multilingualism in the age of digital humanities
    Erschienen: [2023]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Volltext (kostenfrei)
    Cover (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Andrés Soria, Ignacio (Hrsg.); Issel-Dombert, Sandra (Hrsg.); Morgenthaler García, Laura (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110746082; 9783110746181
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Soziolinguistik; Digital Humanities; Spanisch
    Weitere Schlagworte: Digitalisierung; Soziolinguistik; soziale Medien; Mobilität; digitization; sociolinguistics; social media; mobility
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Erscheint als Open Access bei De Gruyter

  6. Kalendergeschichte, Fait Divers, Twitter
    zur Medienästhetik kleiner Formen
    Erschienen: [2023]; © 2023
    Verlag:  Wallstein Verlag, Göttingen

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783835384217
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 14350 ; EC 7301
    Schlagworte: Einfache Formen; Kleinformat; Tweet; Information; Ästhetik
    Weitere Schlagworte: Fénéon, Félix (1861-1944); Hebel, Johann Peter (1760-1826); Poetik; Medien; Literatur; Ästhetik; social media
    Umfang: 1 Online-Ressource (192 Seiten), Illustrationen
  7. Un/Reale Interaktionsräume
    Formen sozialer Ordnung im Spektrum medienspezifischer Interaktion
    Erschienen: 2024
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Kindler-Mathôt, Clara (Hrsg.); Leblebici, Didem (Hrsg.); Marinsalta, Giacomo (Hrsg.); Rückwart, Till (Hrsg.); Zaglyadnova, Anna (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839471463; 9783732871469
    Schriftenreihe: Edition Medienwissenschaft ; 110
    Weitere Schlagworte: Technologie; Soziale Medien; Ästhetik; Digitalität; Linguistik; Technology; social media; aesthetics; digitality; linguistics
    Umfang: 1 Online-Ressource
  8. Place studies in art, media, science and technology
    historical investigations on the sites and the migration of knowledge ; this book collects texts from Re:place 2007 - The Second International Conference on the Histories of Media, Art, Science and Technology, Haus der Kulturen der Welt, Berlin, 15 - 18 November 2007
    Beteiligt: Broeckmann, Andreas (HerausgeberIn); Gunalan Nadarajan (HerausgeberIn); Broeckmann, Andreas (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2008]; © 2008
    Verlag:  VDG-Weimar, Verlag und Datenbank für Geisteswissenschaften, Weimar

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Broeckmann, Andreas (HerausgeberIn); Gunalan Nadarajan (HerausgeberIn); Broeckmann, Andreas (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Druck
    ISBN: 9783897396111
    RVK Klassifikation: AP 13300 ; AP 18100 ; LH 60230 ; LH 61100
    Körperschaften/Kongresse: International Conference on the Histories of Media, Art, Science and Technology, 2 (2007, Berlin)
    Schlagworte: History; Science of art; Media and communication studies; Cultural studies; Digital media; Digitale Kultur; Digitale Kulturen; Netzkultur; Medienkultur; Medienkulturen; Medienwissenschaften; Neue Medien; Soziale Medien; Medientheorie; digital Culture; digital cultures; net culture; media culture; media cultures; media studies; new media; social media; media theory; Transdisciplinary studies
    Umfang: 291 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  9. Modebilder
    Abschied vom Real Life
    Autor*in: Weis, Diana
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Verlag Klaus Wagenbach, Berlin

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Stiftung Deutsches Historisches Museum, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783803136930; 3803136938
    Weitere Identifier:
    9783803136930
    RVK Klassifikation: AP 14800 ; AP 95940
    DDC Klassifikation: Künste; Bildende und angewandte Kunst (700)
    Schriftenreihe: Digitale Bildkulturen
    Schlagworte: Modefotografie; Massenmedien; Mode; Mode <Motiv>; Weblog; Digitalisierung; Journalismus; Ikonographie
    Weitere Schlagworte: soziale Netzwerke; self fashioning; soziale Medien; Ästhetik; Blog; Blogger; Mode; Model; Modedesign; Modehäuser; Modezeitschrift; Modefotografie; Werbefotografie; product placement; Instagram; Influencer; Digitale Bildkulturen; social media; fashion; fashionista; Shopping; nutzergeneriert; Kulturwissenschaft
    Umfang: 73 Seiten, Illustrationen, 14.6 cm x 9.3 cm
  10. Social media and newsroom production decisions
    Erschienen: 05 June 2022
    Verlag:  Centre for Economic Policy Research, London

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 161
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Array ; DP17358
    Schlagworte: internet; Information spreading; News editors; network analysis; social media; Twitter; Text Analysis
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 122 Seiten), Illustrationen
  11. Visual listening in: extracting brand image portrayed on social media
    Erschienen: August 2019
    Verlag:  CEFIR, Moscow

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 474
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: NES working paper series ; no. 258
    Schlagworte: social media; visual marketing; brand perceptions; computervision; machine learning; deep learning; transfer learning; big data
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 47 Seiten), Illustrationen
  12. Can [heart]s change minds?
    social media endorsements and policy preferences
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Collegio Carlo Alberto, [Torino]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 671
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Carlo Alberto notebooks ; no. 641 (February 2021)
    Schlagworte: social media; social conformity; political polarization; COVID-19
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 28 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Auf der Titelseite erscheint [heart] als bildliche Darstellung

  13. StockTwits classified sentiment and stock returns
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Swiss Finance Institute, Geneva

    We classify the sentiment of a large sample of StockTwits messages as bullish,bearish or neutral, and create a stock-aggregate daily sentiment polarity measure.Polarity is positively associated with contemporaneous stock returns. On average,polarity... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 544
    keine Fernleihe

     

    We classify the sentiment of a large sample of StockTwits messages as bullish,bearish or neutral, and create a stock-aggregate daily sentiment polarity measure.Polarity is positively associated with contemporaneous stock returns. On average,polarity is not able to predict next-day stock returns. But when we focus on specificevents, defined as sudden peaks of message volume, polarity has predictive power onabnormal returns. Polarity-sorted portfolios illustrate the economic relevance of our sentiment measure

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Research paper series / Swiss Finance Institute ; no 21, 33
    Schlagworte: investor sentiment; event study; social media; micro-blogs; natural language processing
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 49 Seiten), Illustrationen
  14. Sharing news left and right
    the effects of policies targeting misinformation on social media
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Collegio Carlo Alberto, [Torino]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 671
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Carlo Alberto notebooks ; no. 651 (May 2021)
    Schlagworte: social media; news sharing; media slant; fake news; misinformation
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 40 Seiten), Illustrationen
  15. Educational quality, social media and public accountability
    a global perspective
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  African Governance and Development Institute, [Yaoundé]

    This inquiry relates to the empirical linkages between educational quality, Facebook penetration and accountability dynamics. The empirical investigation is based on the Ordinary Least Squares (OLS) technique and Quantile regression for the... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 524
    keine Fernleihe

     

    This inquiry relates to the empirical linkages between educational quality, Facebook penetration and accountability dynamics. The empirical investigation is based on the Ordinary Least Squares (OLS) technique and Quantile regression for the conditional linkages which articulate low, middle, and high initial levels of public accountability. It explores a cross-section of 168 countries. The main finding is that there is an overwhelming positive connection between Facebook penetration and accountability dynamics. The established positive nexus is apparent in all quantiles of public accountability. In addition, tertiary and secondary school enrollment positively influence public accountability. By utilizing a novel dataset in analyzing the established nexuses, this study adds to the existing literature on social media and governance (i.e., educational quality, Facebook penetration and accountability dynamics). Similarly, the posture addresses contemporary policy concerns regarding a lack of documentation on the impacts of social media.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/250110
    Schriftenreihe: AGDI working paper ; WP/21, 086
    Schlagworte: education; school enrollment; social media; accountability
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 31 Seiten)
  16. Central bank communication with non-experts
    a road to nowhere?
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  European Central Bank, Frankfurt am Main, Germany

    Central banks have intensified their communication with non-experts - an endeavour which some have argued is bound to fail. This paper studies English and German Twitter traffic about the ECB to understand whether its communication is received by... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 534
    keine Fernleihe

     

    Central banks have intensified their communication with non-experts - an endeavour which some have argued is bound to fail. This paper studies English and German Twitter traffic about the ECB to understand whether its communication is received by non-experts and how it affects their views. It shows that Twitter traffic is responsive to ECB communication, also for non-experts. For several ECB communication events, Twitter constitutes primarily a channel to relay information: tweets become more factual and the views expressed more moderate and homogeneous. Other communication events, such as former President Draghi's "Whatever it takes" statement, trigger persistent traffic and a divergence in views. Also, ECB-related tweets are more likely to get retweeted or liked if they express stronger or more subjective views. Thus, Twitter also serves as a platform for controversial discussions. The findings suggest that central banks manage to reach non-experts, i.e. their communication is not a road to nowhere.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789289948173
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/246171
    Schriftenreihe: Working paper series / European Central Bank ; no 2594 (October 2021)
    Schlagworte: monetary policy; central bank communication; social media; non-experts
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 63 Seiten), Illustrationen
  17. Does online fundraising increase charitable giving?
    a nationwide field experiment on Facebook
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung gGmbH, Berlin, Germany

    Does online fundraising increase charitable giving? Using the Facebook advertising tool, we implemented a natural field experiment across Germany, randomly assigning almost 8,000 postal codes to Save the Children fundraising videos or to a pure... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 377
    keine Fernleihe

     

    Does online fundraising increase charitable giving? Using the Facebook advertising tool, we implemented a natural field experiment across Germany, randomly assigning almost 8,000 postal codes to Save the Children fundraising videos or to a pure control. We studied changes in the volume and frequency of donations to Save the Children and other charities by postal code. Our design circumvents many shortcomings inherent in studies based on click-through data, especially substitution and measurement issues. We found that (i) video fundraising increased donation frequency and value to Save the Children during the campaign and in the subsequent five weeks; (ii) the campaign was profitable for the fundraiser; and (iii) the effects were similar independent of video content and impression assignment strategy. However, we also found non-negligible crowding out of donations to other similar charities or projects. Finally, we demonstrated that click data are an inappropriate proxy for donations and recommend that managers use careful experimental designs that can plausibly evaluate the effects of advertising on relevant outcomes.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/248552
    Auflage/Ausgabe: revised
    Schriftenreihe: Discussion paper / Research Area: Markets and Choice, Research Unit: Economics of Change ; SP II 2020, 302r (January 2022)
    Schlagworte: Charitable giving; field experiments; fundraising; social media; competition
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 38 Seiten), Illustrationen
  18. Social media, polarization and democracy: a multi-methods analysis of polarized users' interactions on Reddit's r/WallStreetBets
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  DFG Center for Advanced Studies on the Foundations of Law and Finance, House of Finance, Goethe University, Frankfurt am Main, Germany

    In times of increased political polarization, the continuing existence of a deliberative arena where people with antagonistic views may engage with each other in non-violent ways is critical for democracy to live on. Social media are usually not... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 778
    keine Fernleihe

     

    In times of increased political polarization, the continuing existence of a deliberative arena where people with antagonistic views may engage with each other in non-violent ways is critical for democracy to live on. Social media are usually not conceived as such arenas. On the contrary, there has been widespread worry about their role in increasing polarization and political violence. This paper suggests a more positive impact of social media on democracy. Our analysis focuses on the subreddit "r/WallStreetBets" (r/WSB) - a finance-related forum that came under the spotlight when its users coordinated a financial attack on hedge funds during the Gamestop saga in early 2021. Based on an original method attributing partisanship scores to users, we present a network analysis of interactions between users at the opposite sides of the political spectrum on r/WSB. We then develop a content analysis of politically relevant threads in which polarized users participate. Our analyses show that r/WSB provides a rare space where users with antagonistic political leanings engage with each other, debate, and even cooperate.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/249309
    Schriftenreihe: LawFin working paper ; no. 28
    Schlagworte: democracy; investment forum; polarization; social media
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 22 Seiten), Illustrationen
  19. Fifty shades of hatred and discontent
    varieties of anti-finance discourses on the European Twitter (France, Germany, Italy, Spain and the UK)
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  DFG Center for Advanced Studies on the Foundations of Law and Finance, House of Finance, Goethe University, Frankfurt am Main, Germany

    Are we in a new "Polanyian moment"? If we are, it is essential to examine how "spontaneous" and punctual expressions of discontent at the individual level may give rise to collective discourses driving social and political change. It is also... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 778
    keine Fernleihe

     

    Are we in a new "Polanyian moment"? If we are, it is essential to examine how "spontaneous" and punctual expressions of discontent at the individual level may give rise to collective discourses driving social and political change. It is also important to examine whether and how the framing of these discourses may vary across political economies. This paper contributes to this endeavor with the analysis of anti-finance discourses on Twitter in France, Germany, Italy, Spain and the UK between 2019 and 2020. This paper presents three main findings. First, the analysis shows that, more than ten years after the financial crisis, finance is still a strong catalyzer of political discontent. Second, it shows that there are important variations in the dominant framing of public anti-finance discourses on social media across European political economies. If the antagonistic "us versus them" is prominent in all the cases, the identification of who "us" and "them" are, vary significantly. Third, it shows that the presence of far-right tropes in the critique of finance varies greatly from virtually inexistent to a solid minority of statements.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/249311
    Schriftenreihe: LawFin working paper ; no. 30
    Schlagworte: finance; opinion; social media; discourse analysis
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 27 Seiten), Illustrationen
  20. Social media, polarization and democracy
    a multi-methods analysis of polarized users' interactions on Reddit's r/WallStreetBets
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Leibniz Institute for Financial Research SAFE, Sustainable Architecture for Finance in Europe, [Frankfurt am Main]

    In times of increased political polarization, the continuing existence of a deliberative arena where people with antagonistic views may engage with each other in non-violent ways is critical for democracy to live on. Social media are usually not... mehr

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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 431
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    In times of increased political polarization, the continuing existence of a deliberative arena where people with antagonistic views may engage with each other in non-violent ways is critical for democracy to live on. Social media are usually not conceived as such arenas. On the contrary, there has been widespread worry about their role in increasing polarization and political violence. This paper suggests a more positive impact of social media on democracy. Our analysis focuses on the subreddit "r/WallStreetBets" (r/WSB) - a finance-related forum that came under the spotlight when its users coordinated a financial attack on hedge funds during the Gamestop saga in early 2021. Based on an original method attributing partisanship scores to users, we present a network analysis of interactions between users at the opposite sides of the political spectrum on r/WSB. We then develop a content analysis of politically relevant threads in which polarized users participate. Our analyses show that r/WSB provides a rare space where users with antagonistic political leanings engage with each other, debate, and even cooperate.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/249180
    Schriftenreihe: SAFE working paper ; no. 337 (January 2022)
    Schlagworte: social media; polarization; democracy; investment forum; social media; polarization; democracy; investment forum
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 22 Seiten), Illustrationen
  21. Fifty shades of hatred and discontent
    varieties of anti-finance discourses on the European Twitter (France, Germany, Italy, Spain and the UK)
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Leibniz Institute for Financial Research SAFE, Sustainable Architecture for Finance in Europe, [Frankfurt am Main]

    Are we in a new "Polanyian moment"? If we are, it is essential to examine how "spontaneous" and punctual expressions of discontent at the individual level may give rise to collective discourses driving social and political change. It is also... mehr

    Zugang:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 431
    keine Fernleihe

     

    Are we in a new "Polanyian moment"? If we are, it is essential to examine how "spontaneous" and punctual expressions of discontent at the individual level may give rise to collective discourses driving social and political change. It is also important to examine whether and how the framing of these discourses may vary across political economies. This paper contributes to this endeavor with the analysis of anti-finance discourses on Twitter in France, Germany, Italy, Spain and the UK between 2019 and 2020. This paper presents three main findings. First, the analysis shows that, more than ten years after the financial crisis, finance is still a strong catalyzer of political discontent. Second, it shows that there are important variations in the dominant framing of public anti-finance discourses on social media across European political economies. If the antagonistic "us versus them" is prominent in all the cases, the identification of who "us" and "them" are, vary significantly. Third, it shows that the presence of far-right tropes in the critique of finance varies greatly from virtually inexistent to a solid minority of statements.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/249181
    Schriftenreihe: SAFE working paper ; no. 338 (January 2022)
    Schlagworte: finance; opinion; social media; discourse analysis
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 27 Seiten), Illustrationen
  22. Social media as a recruitment and data collection tool
    experimental evidence on the relative effectiveness of web surveys and chatbots
    Autor*in: Beam, Emily A.
    Erschienen: September 2022
    Verlag:  IZA - Institute of Labor Economics, Bonn, Germany

    Online technologies enable lower-cost, rapid data collection, but concerns about access and data quality impede their use in global research. I conduct a randomized experiment in the Philippines to test the effectiveness of web-form and chatbot... mehr

    Zugang:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4
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    Online technologies enable lower-cost, rapid data collection, but concerns about access and data quality impede their use in global research. I conduct a randomized experiment in the Philippines to test the effectiveness of web-form and chatbot surveys of K-12 teachers recruited through social media and compare their effectiveness with phone surveys of teachers recruited from a pre-existing frame. Chatbot surveys yield higher response rates and higher-quality data than web-form surveys in terms of missed question and item differentiation. The results suggest that chatbot responses match CATI responses on multiple dimensions of quality. Relative to CATI, online methods also yield higher rates or information disclosure on potentially sensitive topics, revealing substantially higher levels of distress among teachers. I show that social-media-based recruitment can be an attractive alternative for targeted sampling and that online surveys can be implemented effectively at a fraction of the cost of phone surveys.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/265818
    Schriftenreihe: Discussion paper series / IZA ; no. 15597
    Schlagworte: remote surveys; survey experiments; chatbots; social media; remote education
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 46 Seiten), Illustrationen
  23. The economics of content moderation
    theory and experimental evidence from hate speech on Twitter
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Stigler Center for the Study of the Economy and the State, University of Chicago Booth School of Business, Chicago, IL

    Social media platforms ban users and remove posts to moderate their content. This "speech policing" remains controversial because little is known about its consequences and the costs and benefits for different individuals. I conduct two... mehr

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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 827
    keine Fernleihe

     

    Social media platforms ban users and remove posts to moderate their content. This "speech policing" remains controversial because little is known about its consequences and the costs and benefits for different individuals. I conduct two pre-registered field experiments on Twitter to examine the effect of moderating hate speech on user behavior and welfare. Randomly reporting posts for violating the rules against hateful conduct increases the likelihood that Twitter removes them. Reporting does not affect the activity on the platform of the posts' authors or their likelihood of reposting hate, but it does increase the activity of those attacked by the posts. These results are consistent with a model in which content moderation is a quality decision for platforms that increases user engagement and hence advertising revenue. The second experiment shows that changing users' perceived content removal does not change their willingness to pause using social media, a measure of consumer surplus. My results imply that content moderation does not necessarily moderate users, but it can marginally increase advertising revenue. It can be consistent with both profit and welfare maximization as long as out-of-platform externalities are small.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/266349
    Auflage/Ausgabe: This draft: November 7, 2022
    Schriftenreihe: New working paper series / Chicago Booth, Stigler Center for the Study of the Economy and the State ; no. #324 (November 2022)
    Schlagworte: social media; moderation; report; hate speech; experiment; welfare
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 102 Seiten), Illustrationen
  24. A multi-generational diffusion model with social media effects and pre-launch forecasting of smart phone
    Erschienen: June, 2021
    Verlag:  Center for Data Science and Service Research, Graduate School of Economic and Management, Tohoku University, Sendai, Japan

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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 774
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10097/00131895
    Schriftenreihe: Data science and service research discussion paper ; no. 123
    Schlagworte: pre-launch forecasting; multi-generational diffusion; hierarchical model; social media; topic model; word-of-mouth
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 41 Seiten), Illustrationen
  25. A chance for optimism
    engineering the break away from the downward spiral in trust and social cohesion or keeping the fish from disappearing
    Erschienen: 15 August 2022
    Verlag:  Maastricht Economic and Social Research Institute on Innovation and Technology (UNU-MERIT), Maastricht, The Netherlands

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 692
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper series / United Nations University, UNU-MERIT ; #2022, 026
    Schlagworte: social cohesion; trust; democracy; institutions; values; social media; human rights; populism; political polarization; globalization
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 36 Seiten), Illustrationen