Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Drawing the Curtain
    Cervantes's Theatrical Revelations
    Beteiligt: Burningham, Bruce R. (MitwirkendeR); Calderón, José R. Cartagena (MitwirkendeR); Domínguez, Julia (MitwirkendeR); Fernández, Esther (MitwirkendeR); Fernández, Esther (HerausgeberIn); Galán, Mercedes Alcalá (MitwirkendeR); Guerrero, Eduardo Olid (MitwirkendeR); Ife, B. W. (MitwirkendeR); Infante, Catherine (MitwirkendeR); Johnson, Paul Michael (MitwirkendeR); Laguna, Ana (MitwirkendeR); Martín, Adrienne L. (MitwirkendeR); Martín, Adrienne L. (HerausgeberIn); Slater, John (MitwirkendeR); Velasco, Sherry (MitwirkendeR); Velázquez, Sonia (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2022; ©2022
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto

    Miguel de Cervantes’s experimentation with theatricality is frequently tied to the notion of revelation and disclosure of hidden truths. Drawing the Curtain showcases the elements of theatricality that characterize Cervantes’s prose and analyses the... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Miguel de Cervantes’s experimentation with theatricality is frequently tied to the notion of revelation and disclosure of hidden truths. Drawing the Curtain showcases the elements of theatricality that characterize Cervantes’s prose and analyses the ways in which he uses theatricality in his own literary production. Bringing together the works of well-known scholars, who draw from a variety of disciplines and theoretical approaches, this collection demonstrates how Cervantes exploits revelation and disclosure to create dynamic dramatic moments that surprise and engage observers and readers. Hewing closely to Peter Brook’s notion of the bare or empty stage, Esther Fernández and Adrienne L. Martín argue that Cervantes’s omnipresent concern with theatricality manifests not only in his drama but also in the myriad metatheatrical instances dispersed throughout his prose works. In doing so, Drawing the Curtain sheds light on the ways in which Cervantes forces his readers to engage with themes that are central to his life and works, including love, freedom, truth, confinement, and otherness

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Cover (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Burningham, Bruce R. (MitwirkendeR); Calderón, José R. Cartagena (MitwirkendeR); Domínguez, Julia (MitwirkendeR); Fernández, Esther (MitwirkendeR); Fernández, Esther (HerausgeberIn); Galán, Mercedes Alcalá (MitwirkendeR); Guerrero, Eduardo Olid (MitwirkendeR); Ife, B. W. (MitwirkendeR); Infante, Catherine (MitwirkendeR); Johnson, Paul Michael (MitwirkendeR); Laguna, Ana (MitwirkendeR); Martín, Adrienne L. (MitwirkendeR); Martín, Adrienne L. (HerausgeberIn); Slater, John (MitwirkendeR); Velasco, Sherry (MitwirkendeR); Velázquez, Sonia (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781487538927
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Toronto Iberic
    Schlagworte: Revelation in literature; Theater in literature; LITERARY CRITICISM / Renaissance
    Weitere Schlagworte: Don Quixote; Miguel de Cervantes; Peter Brook; Renaissance; Spanish drama; drama; dramatic works; early modern Spanish literature; empty space; entremeses; performance; prose; revelations; theatre; theatricality
    Umfang: 1 Online-Ressource (392 p.), 6 b&w illustrations
  2. The God of Julian of Norwich
    A Christological reading in a follow-up key
    Erschienen: 2023

    This article presents some of the results of the research on the God that Julian of Norwich makes known to us through her Christological revelations. This woman left a writing about her revelations, in which Jesus Christ is the centre of her... mehr

     

    This article presents some of the results of the research on the God that Julian of Norwich makes known to us through her Christological revelations. This woman left a writing about her revelations, in which Jesus Christ is the centre of her theology. In this document, the motherhood of God is manifested as the foundation of human nature. In this research, we wanted to answer the question about what the keys to the theological reading are that we find in Julian of Norwich, which are able to contribute to rethinking current Christology. We turn to hermeneutics as the method that offers an understanding that the theological exercise of interpreting is an art, a practice and a science, a reading and a rewriting based on the existing sources. The results allow us to rethink Christology from a mystical point of view and following Jesus, with an understandable, questioning, propositional and narrative language. Intradisciplinary and/or interdisciplinary implications: This article contributes to research regarding women and their theological production. It highlights the Christological reading that Juliana of Norwich made and that becomes a point of reference for analysing and interpreting the action of God from a vision of Verbo incarnation as our mother. The novelty that this research offers is in the identification and deepening of three important categories for theology: a Christology that re-signifies sin and suffering; a Christology of trust, supplication and petition; and a Christology of Jesus’ motherhood.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: Verbum et ecclesia; Pretoria : Univ., 1995; 44(2023), 1, Seite 1-5; Online-Ressource

    Schlagworte: Christology; Juliana of Norwich; Motherhood of God; faith; following; mystic; revelations