Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. How Readers Construct New Testament Characters
    The Calling of Peter in the Gospels in Cognitive-Narratological Perspective
    Erschienen: 2021

    The discipline of cognitive narratology applies insights of cognitive linguistics to narrative analysis. This study seeks to demonstrate the value of cognitive narratology by exploring the role of the reader and the extent of the reader’s knowledge... mehr

    Index theologicus der Universitätsbibliothek Tübingen
    keine Fernleihe
    keine Fernleihe

     

    The discipline of cognitive narratology applies insights of cognitive linguistics to narrative analysis. This study seeks to demonstrate the value of cognitive narratology by exploring the role of the reader and the extent of the reader’s knowledge in constructing characters. While traditional narrative criticism often limits itself to the world of the text, cognitive narratology recognizes that the reader’s knowledge from other texts and the real world also contributes to the construction of characters. This study will show that the extent of the reader’s literary and social knowledge of a text affects the construction of characters. As a case study, we will examine the calling of Peter in the canonical Gospels and show how four readers with varying degrees of knowledge will arrive at different constructions of Peter’s character.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: Biblical interpretation; Leiden : Brill, 1993; 29(2021), 4/5, Seite 430-451; Online-Ressource

    Schlagworte: reader; Peter; narrative analysis; gospels; cognitive narratology; character construction
  2. Who are you calling old?
    Autor*in: Curtius, Sarah
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Books on Demand, Norderstedt

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783754330708
    Weitere Identifier:
    9783754330708
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (VLB-WN)1862; Älter werden; Biographien; Neurowissenschaft; englisch; reader
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  3. The curriculum
    a new comprehensive reader
    Beteiligt: Paraskeva, João M. (Herausgeber)
    Erschienen: [2023]
    Verlag:  Peter Lang, New York

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Paraskeva, João M. (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433195402
    Schlagworte: Curriculumentwicklung; Internationalisierung
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; curriculum; comprehensive; reader; (VLB-WN)1564: Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Englische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: xv, 977 Seiten, Illustrationen, 26 cm, 1461 g
  4. <<The>> curriculum
    a new comprehensive reader
    Beteiligt: Paraskeva, João M. (Hrsg.)
    Erschienen: [2023]
    Verlag:  Peter Lang, New York

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Paraskeva, João M. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433195402
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Schlagworte: Curriculumentwicklung; Internationalisierung;
    Weitere Schlagworte: curriculum; comprehensive; reader; Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Englische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: xv, 977 Seiten, Illustrationen, 26 cm, 1461 g
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben