Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 13 von 13.

  1. Tasks, pragmatics and multilingualism in the classroom
    a portrait of adolescent writing in multiple languages
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol ; Blue Ridge Summit

    This book reports on a longitudinal study of the acquisition of pragmatic markers in written discourse in a third language (English) by secondary students living in the bilingual (Spanish and Catalan) Valencian Community in Spain. It examines... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book reports on a longitudinal study of the acquisition of pragmatic markers in written discourse in a third language (English) by secondary students living in the bilingual (Spanish and Catalan) Valencian Community in Spain. It examines pragmatic transfer, specifically positive transfer, in multilingual students from a holistic perspective, taking into account their linguistic repertoire and using ecologically valid classroom writing tasks in a longitudinal study. It tackles the issue of task-based language teaching from a multilingual perspective by presenting a study which takes place in natural classroom contexts where real classroom tasks are used to explore the interaction between languages in multilinguals. The book combines a focus on multilingual language development and pragmatics and discusses the resources multilingual learners take to the classroom

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  2. Tasks, pragmatics and multilingualism in the classroom
    a portrait of adolescent writing in multiple languages
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol ; Blue Ridge Summit

    This book reports on a longitudinal study of the acquisition of pragmatic markers in written discourse in a third language (English) by secondary students living in the bilingual (Spanish and Catalan) Valencian Community in Spain. It examines... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book reports on a longitudinal study of the acquisition of pragmatic markers in written discourse in a third language (English) by secondary students living in the bilingual (Spanish and Catalan) Valencian Community in Spain. It examines pragmatic transfer, specifically positive transfer, in multilingual students from a holistic perspective, taking into account their linguistic repertoire and using ecologically valid classroom writing tasks in a longitudinal study. It tackles the issue of task-based language teaching from a multilingual perspective by presenting a study which takes place in natural classroom contexts where real classroom tasks are used to explore the interaction between languages in multilinguals. The book combines a focus on multilingual language development and pragmatics and discusses the resources multilingual learners take to the classroom

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  3. English linguistics
    essentials
    Autor*in: Kortmann, Bernd
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  J.B. Metzler Verlag, Stuttgart

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Erziehungswissenschaftliche Zweigbibliothek Nürnberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783476056771; 3476056775
    Weitere Identifier:
    9783476056771
    RVK Klassifikation: AP 13750 ; HE 100 ; HF 100
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Auflage/Ausgabe: 2nd revised, updated and enlarged edition
    Schlagworte: Grammatik; Amerikanisches Englisch; Englisch; Amerikanistik; Anglistik; Linguistik
    Weitere Schlagworte: sociolinguistics; semantics; pragmatics; phonetics; grammar
    Umfang: XI, 303 Seiten, Illustrationen, Diagramme, Karte, 23.5 cm x 15.5 cm
    Bemerkung(en):

    With online materials

  4. English linguistics
    essentials
    Autor*in: Kortmann, Bernd
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  J. B. Metzler Verlag, Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783476056771; 3476056775
    Weitere Identifier:
    9783476056771
    RVK Klassifikation: HE 100
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420)
    Auflage/Ausgabe: 2nd revised, updated and enlarged edition
    Schlagworte: Anglistik; Linguistik; ; Amerikanistik; Linguistik;
    Weitere Schlagworte: sociolinguistics; semantics; pragmatics; phonetics; grammar; Linguistics, general; J.B. Metzler Humanities; Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Allgemeine und Vergleichende Sprachwissenschaft
    Umfang: XI, 303 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 24 cm, 576 g
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben

  5. Address in Portuguese and Spanish
    studies in diachrony and diachronic reconstruction
  6. Grice’s Cooperative Strategies in Pinter’s Plays
    Autor*in: Waghmare, Sagar
    Erschienen: 2020
    Verlag:  LAP LAMBERT Academic Publishing, Saarbrücken

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9786202528863; 6202528869
    Weitere Identifier:
    9786202528863
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; linguistics; pragmatics; The Cooperative Principle; (VLB-WN)1564: Englische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: Online-Ressource, 96 Seiten
    Bemerkung(en):

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  7. Latein als Medium sprachlichen Handelns in Ciceros Briefen an Terentia
    Erweiterte Sprechaktanalyse mit Interpretation
    Autor*in: Nickel, Silke
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen, Göttingen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 21.11130/00-1735-0000-0005-150C-7
    Schlagworte: Brief; Sprechakttheorie; Pragmatik
    Weitere Schlagworte: Terentia; Lateinische Philologie; Linguistik; Pragmatik; Sprechakttheorie; Textlinguistik; Römische Briefe; Cicero; Latin philology; linguistics; pragmatics; speech act theory; text linguistics; Roman letters; Cicero
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Göttingen, Georg-August Universität, 2020

  8. Address in Portuguese and Spanish
    studies in diachrony and diachronic reconstruction
    Beteiligt: Hummel, Martin (Herausgeber); Lopes, Célia Regina (Herausgeber)
    Erschienen: 2020
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

  9. English linguistics: essentials
  10. English linguistics
    essentials
    Autor*in: Kortmann, Bernd
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  J.B. Metzler Verlag, Stuttgart

    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783476056771; 3476056775
    Weitere Identifier:
    9783476056771
    RVK Klassifikation: AP 13750 ; HE 100 ; HF 100
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Auflage/Ausgabe: 2nd revised, updated and enlarged edition
    Schlagworte: Grammatik; Amerikanisches Englisch; Englisch; Amerikanistik; Anglistik; Linguistik
    Weitere Schlagworte: sociolinguistics; semantics; pragmatics; phonetics; grammar
    Umfang: XI, 303 Seiten, Illustrationen, Diagramme, Karte, 23.5 cm x 15.5 cm
    Bemerkung(en):

    With online materials

  11. Implicative Acts in Chetan Bhagat's Select Novels
    Autor*in: Ganmote, Dipak
    Erschienen: 2020
    Verlag:  LAP LAMBERT Academic Publishing, Saarbrücken

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9786202797726; 620279772X
    Weitere Identifier:
    9786202797726
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; Language; linguistics; pragmatics; conversational implicatures; (VLB-WN)1560: Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: Online-Ressource, 72 Seiten
    Bemerkung(en):

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  12. A Pragmatic Study of Vow in Biblical Verses
    Erschienen: 2020
    Verlag:  LAP LAMBERT Academic Publishing, Saarbrücken

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9786202685269; 6202685263
    Weitere Identifier:
    9786202685269
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; pragmatics; Speech Act of Vow; Rhetorical Devices; politeness; Presupposition; deixis; Persuasive Appeals; Biblical Vows; (VLB-WN)1564: Englische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: Online-Ressource, 136 Seiten
    Bemerkung(en):

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  13. Punctuation in context - past and present perspectives