Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Managing diversity in education
    languages, policies, pedagogies
    Beteiligt: Leung, Constant (Hrsg.); Little, David (Hrsg.); Avermaet, Piet van (Hrsg.)
    Erschienen: [2013]; © 2013
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol ; Buffalo ; Toronto

    Diversity - social, cultural, linguistic and ethnic - poses a challenge to all educational systems. Some authorities, schools and teachers look upon it as a problem, an obstacle to the achievement of national educational goals, while for others it... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Diversity - social, cultural, linguistic and ethnic - poses a challenge to all educational systems. Some authorities, schools and teachers look upon it as a problem, an obstacle to the achievement of national educational goals, while for others it offers new opportunities. Successive PISA reports have laid bare the relative lack of success in addressing the needs of diverse school populations and helping children develop the competences they need to succeed in society. The book is divided into three parts that deal in turn with policy and its implications, pedagogical practice, and responses to the challenge of diversity that go beyond the language of schooling. This volume features the latest research from eight different countries, and will appeal to anyone involved in the educational integration of immigrant children and adolescents

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Leung, Constant (Hrsg.); Little, David (Hrsg.); Avermaet, Piet van (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781783090815
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: New perspectives on language and education
    Schlagworte: immigration; integration; language and education; language of schooling; language policy; linguistic diversity; plurilingualism; Language policy; Linguistic minorities; Multiculturalism; Multilingualism; Mehrsprachigkeit; Fremdsprachenunterricht; Interkulturelle Erziehung
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxv, 300 Seiten)
  2. Managing diversity in education
    languages, policies, pedagogies
    Beteiligt: Leung, Constant (Hrsg.); Little, David (Hrsg.); Avermaet, Piet van (Hrsg.)
    Erschienen: [2013]; © 2013
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol ; Buffalo ; Toronto

    Diversity - social, cultural, linguistic and ethnic - poses a challenge to all educational systems. Some authorities, schools and teachers look upon it as a problem, an obstacle to the achievement of national educational goals, while for others it... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Diversity - social, cultural, linguistic and ethnic - poses a challenge to all educational systems. Some authorities, schools and teachers look upon it as a problem, an obstacle to the achievement of national educational goals, while for others it offers new opportunities. Successive PISA reports have laid bare the relative lack of success in addressing the needs of diverse school populations and helping children develop the competences they need to succeed in society. The book is divided into three parts that deal in turn with policy and its implications, pedagogical practice, and responses to the challenge of diversity that go beyond the language of schooling. This volume features the latest research from eight different countries, and will appeal to anyone involved in the educational integration of immigrant children and adolescents

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Leung, Constant (Hrsg.); Little, David (Hrsg.); Avermaet, Piet van (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781783090815
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: DO 9000 ; ES 862
    Schriftenreihe: New perspectives on language and education
    Schlagworte: immigration; integration; language and education; language of schooling; language policy; linguistic diversity; plurilingualism; Language policy; Linguistic minorities; Multiculturalism; Multilingualism; Mehrsprachigkeit; Fremdsprachenunterricht; Interkulturelle Erziehung
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxv, 300 Seiten)