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  1. Information illusion
    placebic information and stock price estimates
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Verein für Socialpolitik, [Köln]

    This study analyzes investors' perception of placebic information and its impact on stock price estimates. We initiate a questionnaire-based stock price forecast competition among 196 undergraduate students in business administration. We show that... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DSM 13
    keine Fernleihe

     

    This study analyzes investors' perception of placebic information and its impact on stock price estimates. We initiate a questionnaire-based stock price forecast competition among 196 undergraduate students in business administration. We show that placebic information increases the perceived amount of relevant information. Individual participants' characteristics, such as gender, financial knowledge or overconfidence, do not affect these findings. Placebic information does not alter participants' stock price estimates and their accuracy, but it has an impact on individual expectations about the stock price forecast competition itself. The findings indicate that placebic information leads to information illusion. As reaction to the illusion, less overconfident investors decrease their expectations with regard to payoff and chances to win a prize in the competition. More overconfident participants do not show the latter behavior. Our findings provide implications for practitioners and researchers alike. Since the participants in our study serve as a proxy for economically educated young adults who are likely to invest in stocks in the future, both regulators and policy makers should consider that placebic information can significantly impact investors' perception and, therefore, regulation on information that is provided to retail investors should focus on relevant and avoid irrelevant information. Researchers should be aware that placebic information asymmetrically influences expectations of participants in experiments who show different levels of overconfidence.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/224575
    Schriftenreihe: Jahrestagung 2020 / Verein für Socialpolitik ; 64
    Schlagworte: Placebic information; information illusion; information overload; financial decision making; experiments; forecasting; investor survey
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 87 Seiten), Illustrationen
  2. Information overload and confirmation bias
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  University of Cambridge, Faculty of Economics, Cambridge

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VSP 1362
    keine Fernleihe
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      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Cambridge working paper in economics ; 2019
    Cambridge-INET working paper series ; no.: 2020, 06
    Schlagworte: information overload; belief formation; confirmation bias
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 48 Seiten), Illustrationen
  3. Information sharing through digital consumer technologies
    individual motivations, costs, and personality determinants : a series of essays
  4. The importance of betting early
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  IGIER, Università Bocconi, Milano, Italy

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Auflage/Ausgabe: This version: June, 2014
    Schriftenreihe: Working paper series / IGIER ; n. 502
    Schlagworte: sports betting; decision timing; information overload; forecasting
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 29 Seiten), Illustrationen
  5. Effects of individual differences on the use of consumer information systems - a series of essays
    Autor*in: Goyal, Tarun
    Erschienen: [2016]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 271864
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: QR 700 ; QW 300
    Schlagworte: Internetnutzung; Persönlichkeitsmerkmal; Individualismus; Online-Handel; Produkttest; Virales Marketing; Politische Einstellung; Ideologie; Social Web; Informationsverbreitung; Informationskosten; Theorie; Schätzung; Welt; information overload
    Umfang: 296 Seiten, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Enthält 4 Beiträge

    Dissertation, Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, 2016

  6. Information sharing through digital consumer technologies: individual motivations, costs, and personality determinants - a series of essays
    Autor*in: Ouardi, Yannick
    Erschienen: [2016]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 271865
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: QW 300
    Schlagworte: Informationsverbreitung; Motivation; Informationskosten; Online-Handel; Produkttest; Virales Marketing; Politische Einstellung; Ideologie; Online-Marketing; Individualismus; Theorie; Schätzung; Welt; information overload
    Umfang: 283 Seiten, Ilustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Enthält 4 Beiträge

    Dissertation, Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, 2016