Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 9 von 9.

  1. 'A Local Habitation and a Name'
    On the Images of John's Apocalypse
    Erschienen: [2018]

    The images of the book of Revelation have always presented interpreters with challenges. How are we to understand these images? What models or comparand a might produce valuable insights into their use? What is accomplished by such strange language?... mehr

    Index theologicus der Universitätsbibliothek Tübingen
    keine Fernleihe
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    The images of the book of Revelation have always presented interpreters with challenges. How are we to understand these images? What models or comparand a might produce valuable insights into their use? What is accomplished by such strange language? This paper argues that a central aspect of the images has been frequently overlooked in interpretations of the book of Revelation: their visuality. While visual realia and ancient rhetoric have been employed in the service of interpreting Revelation, they have not frequently been used specifically to unravel the riddle of the imagistic language of the book. By interrogating visual comparanda and drawing on ancient discourse on ekphrasis (vivid description), we can begin to grasp the power of John’s images, which was to “present” his audience(s) with a virtual visual reality that subtly countered the imagination of the divine inscribed in the visual culture of the cities of Asia Minor.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: Biblical research; Chicago, Ill., 1956; 63(2018), Seite 72-93

    Schlagworte: Apocalypse in literature; Bible. Revelation; Criticism, Literary; Ekphrasis; Revelation; Biblical teaching; Symbolism; Visualization
  2. Guide to programming for the digital humanities
    lessons for introductory Python
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Springer, Cham

    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschulbibliothek Rosenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319991153
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AK 39950 ; ST 250
    Schriftenreihe: SpringerBriefs in computer science
    Schlagworte: Programming Techniques; Digital Humanities; Python; Visualization; Computer science; Humanities-Digital libraries; Python (Computer program language); Visualization; Digital Humanities; Python <Programmiersprache>
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 93 Seiten, 22 illus., 15 illus. in color)
  3. Guide to programming for the digital humanities
    lessons for introductory Python
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Springer, Cham, CH

    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783319991146
    RVK Klassifikation: AK 39950 ; ST 250
    Schriftenreihe: SpringerBriefs in Computer Science
    Schlagworte: Programming Techniques; Digital Humanities; Python; Visualization; Computer science; Humanities-Digital libraries; Python (Computer program language); Visualization; Digital Humanities; Python <Programmiersprache>
    Umfang: viii, 93 Seiten, Illustrationen
  4. Guide to Programming for the Digital Humanities
    Lessons for Introductory Python
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Springer

    As an introduction to programming for the Digital Humanities (DH), this book presents six key assignments oriented on DH topics. The topics include Computing Change Over Time (calculating burials at a historic cemetery), Visualizing Change Over Time... mehr

     

    As an introduction to programming for the Digital Humanities (DH), this book presents six key assignments oriented on DH topics. The topics include Computing Change Over Time (calculating burials at a historic cemetery), Visualizing Change Over Time (visualizing the burials at the historic cemetery), Textual Analysis (finding word frequencies and “stop words” in public domain texts), XML Transformation (transforming a simplified version of XML into HTML styled with CSS), Stylometry (comparing the measured features of graphic images), and Social Network Analysis (analyzing extended relationships in historic circles). The book focuses on the practical application of these assignments in the classroom, providing a range of variations for each assignment, which can be selected on the basis of students’ specific programming background and skills; “atomic” assignments, which can be used to give students the experience they need to successfully complete the main assignments; and some common pitfalls and gotchas to manage in the classroom. The book’s chief goals are to introduce novice computer science (CS) students to programming for DH, and to offer them valuable hands-on experience with core programming concepts

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook; Datenträger
    Format: Online
    ISBN: 9783319991153
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: SpringerBriefs in Computer Science
    Schlagworte: Computer science; Humanities-Digital libraries; Python (Computer program language); Visualization; Programming Techniques; Digital Humanities; Python; Visualization
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 93 Seiten), 22 Illustrationen, 15 Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. Introductory Programming – Common Topics -- Chapter 3. Digital Humanities – Special Considerations for the Programmer -- Chapter 4. Introduction to the Digital Humanities Assignments -- Chapter 5. Change Over Time: Burials in an Historic Cemetery -- Chapter 6. Visualizing Change Over Time: Simple Visualization of the Burials in an Historic Cemetery -- Chapter 7. Textual Analysis: Frequencies and Stop Words in Dirty Text -- Chapter 8. Code Transformation: From XML to Stylized HTML -- Chapter 9. Art Stylometry: Recognizing Regional Differences in Great Works of Art -- Chapter 10. Social Network Analysis: Historic Circles of Friends and Acquaintances -- Chapter 11. Conclusion

  5. Guide to programming for the digital humanities
    lessons for introductory Python
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Springer, Cham ; ProQuest Ebook Central, [Ann Arbor]

    As an introduction to programming for the Digital Humanities (DH), this book presents six key assignments oriented on DH topics. The topics include Computing Change Over Time (calculating burials at a historic cemetery), Visualizing Change Over Time... mehr

     

    As an introduction to programming for the Digital Humanities (DH), this book presents six key assignments oriented on DH topics. The topics include Computing Change Over Time (calculating burials at a historic cemetery), Visualizing Change Over Time (visualizing the burials at the historic cemetery), Textual Analysis (finding word frequencies and “stop words” in public domain texts), XML Transformation (transforming a simplified version of XML into HTML styled with CSS), Stylometry (comparing the measured features of graphic images), and Social Network Analysis (analyzing extended relationships in historic circles). The book focuses on the practical application of these assignments in the classroom, providing a range of variations for each assignment, which can be selected on the basis of students’ specific programming background and skills; “atomic” assignments, which can be used to give students the experience they need to successfully complete the main assignments; and some common pitfalls and gotchas to manage in the classroom. The book’s chief goals are to introduce novice computer science (CS) students to programming for DH, and to offer them valuable hands-on experience with core programming concepts

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319991153
    Schriftenreihe: SpringerBriefs in Computer Science
    Schlagworte: Computer science; Humanities-Digital libraries; Python (Computer program language); Visualization; Programming Techniques; Digital Humanities; Python; Visualization
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 93 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben

  6. Guide to Programming for the Digital Humanities
    Lessons for Introductory Python
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Springer

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783319991146; 3319991140
    Weitere Identifier:
    9783319991146
    DDC Klassifikation: Datenverarbeitung; Informatik (004)
    Auflage/Ausgabe: 1st edition 2018
    Schriftenreihe: SpringerBriefs in Computer Science
    Schlagworte: Geisteswissenschaften; Softwareentwicklung;
    Weitere Schlagworte: Digital Humanities; Introductory Programming; Python Language; Stylometric Analysis; Visualization; Programming Techniques; Computer Science; Digital Humanities; Python; Visualization; Hardcover, Softcover / Informatik, EDV/Informatik
    Umfang: 92 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 24 cm
  7. Models and Modelling between Digital and Humanities: A Multidisciplinary Perspective
    Beteiligt: Ciula, Arianna (Herausgeber); Eide, Øyvind (Herausgeber); Marras, Cristina (Herausgeber); Sahle, Patrick (Herausgeber)
    Erschienen: 2018

    Abstract: This Supplement of Historical Social Research stems from the contributions on the topic of modelling presented at the workshop “Thinking in Practice”, held at Wahn Manor House in Cologne on January 19-20, 2017. With Digital Humanities as... mehr

     

    Abstract: This Supplement of Historical Social Research stems from the contributions on the topic of modelling presented at the workshop “Thinking in Practice”, held at Wahn Manor House in Cologne on January 19-20, 2017. With Digital Humanities as starting point, practical examples of model building from different disciplines are considered, with the aim of contributing to the dialogue on modelling from several perspectives. Combined with theoretical considerations, this collection illustrates how the process of modelling is one of coming to know, in which the purpose of each modelling activity and the form in which models are expressed has to be taken into consideration in tandem. The modelling processes presented in this volume belong to specific traditions of scholarly and practical thinking as well as to specific contexts of production and use of models. The claim that supported the project workshop was indeed that establishing connections between different traditions of and approaches t

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Ciula, Arianna (Herausgeber); Eide, Øyvind (Herausgeber); Marras, Cristina (Herausgeber); Sahle, Patrick (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    oai:gesis.izsoz.de:document/62883
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Weitere Schlagworte: (thesoz)Modelltheorie; (thesoz)Geisteswissenschaft; (thesoz)Digitalisierung; (thesoz)Interdisziplinarität; (thesoz)Sozialgeschichte; (thesoz)interdisziplinäre Forschung; (thesoz)historische Sozialforschung; (thesoz)Visualisierung; (thesoz)Modellentwicklung; Modelling; Digital Humanities; Multidisciplinarity; Visualization
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Veröffentlichungsversion

    begutachtet (peer reviewed)

  8. Guide to programming for the digital humanities
    lessons for introductory Python
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Springer, Cham

    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319991153
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AK 39950 ; ST 250
    Schriftenreihe: SpringerBriefs in computer science
    Schlagworte: Programming Techniques; Digital Humanities; Python; Visualization; Computer science; Humanities-Digital libraries; Python (Computer program language); Visualization; Digital Humanities; Python <Programmiersprache>
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 93 Seiten, 22 illus., 15 illus. in color)
  9. Guide to programming for the digital humanities
    lessons for introductory Python
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Springer, Cham, CH

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783319991146
    RVK Klassifikation: AK 39950 ; ST 250
    Schriftenreihe: SpringerBriefs in Computer Science
    Schlagworte: Programming Techniques; Digital Humanities; Python; Visualization; Computer science; Humanities-Digital libraries; Python (Computer program language); Visualization; Digital Humanities; Python <Programmiersprache>
    Umfang: viii, 93 Seiten, Illustrationen