Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

  1. Appearances matter
    the visual in educational history
    Beteiligt: Allender, Tim (HerausgeberIn); Dussel, Inés (HerausgeberIn); Grosvenor, Ian (HerausgeberIn); Priem, Karin (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  De Gruyter Oldenbourg, Berlin

    Frontmatter -- Contents -- Challenges and Methodologies in the Visual History of Education -- Part 1: Contested Pasts, Democratic Struggles, and the Image -- Chapter 1 “Imagined Education”: Nationalistic Politics and Emotions in Two Visual Depictions... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- Challenges and Methodologies in the Visual History of Education -- Part 1: Contested Pasts, Democratic Struggles, and the Image -- Chapter 1 “Imagined Education”: Nationalistic Politics and Emotions in Two Visual Depictions of the Past and Present of Chilean Education (1941 and 1975) -- Chapter 2 Memories of Light in Apparitions of the Disappeared: Impressions on the Latin American Landscape by Visual Artist Gabriel Orge -- Chapter 3 Images That Portray, Challenge, and Refuse: Visual Content and Education in Francoist Spain, 1939–1975 -- Chapter 4 “And Now, Who Will Defend Us?”: Heroes, Salvation, and Counter-Narratives in the Television Show El Chapulín Colorado -- Chapter 5 Sports, Politics, and Aesthetics: Educating Bodies and Sensibilities through Cinema in Peronist Argentina -- Part 2: Images as Humanitarian Action -- Chapter 6 Seeing, Feeling, Educating: British and American Quakers and the Visual Record of Humanitarian Relief Work in Russia and Poland, 1916–1924 -- Chapter 7 Westward Religious Image Vistas: Female Roman Catholicism in Colonial and Postcolonial India, 1904–1960 -- Chapter 8 Humanitarian Photography Beyond the Picture: David “CHIM” Seymour’s Children of Europe -- Part 3: Recovering the Image as Artifact -- Chapter 9 Marked Surfaces: Analog and Digital Re-inscriptions of a Portrait -- Chapter 10 Can Images Have the Last Word?: Images and Narratives of Children at Play in Late Nineteenth-Century Argentina -- Chapter 11 The Enigma and Value of “Found” School Photographs for Historians of Education -- Notes on Contributors The visual turn recovers new pasts. With education as its theme, this book seeks to present a body of reflections that questions a certain historicism and renovates historiographical debate about how to conceptualize and use images and artifacts in educational history, in the process presenting new themes and methods for researchers. Images are interrogated as part of regimes of the visible, of a history of visual technologies and visual practices. Considering the socio-material quality of the image, the analysis moves away from the use of images as mere illustrations of written arguments, and takes seriously the question of the life and death of artifacts – that is, their particular historicity. Questioning the visual and material evidence in this way means considering how, when, and in which régime of the visible it has come to be considered as a source, and what this means for the questions contemporary researchers might ask

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Allender, Tim (HerausgeberIn); Dussel, Inés (HerausgeberIn); Grosvenor, Ian (HerausgeberIn); Priem, Karin (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110634945
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Appearances$dstudies in visual research ; vol. 2
    Schlagworte: Education; Photography in historiography; Pictures as information resources; Visual aids; Erziehung; Kind; Kind <Motiv>; HISTORY / Study & Teaching
    Weitere Schlagworte: History of education; Material studies; Media history; Visual studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 283 Seiten), Illustrationen
  2. Images of traumatic memories
    intersections of literature and photography in the novels of Riggs, Safran Foer and Seiffert
    Autor*in: Meyer, Anja
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  V&R unipress, Göttingen

    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Stiftungshochschule München, Bibliothek Benediktbeuern
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Stiftungshochschule München, Bibliothek München
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Nürnberg, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783737011631
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 95000
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420)
    Schriftenreihe: Interfacing science, literature, and the humanities ; volume 14
    Schlagworte: Intermedialität; Fotografie <Motiv>; Literatur; Fotografie
    Weitere Schlagworte: Riggs, Ransom (1979-); Foer, Jonathan Safran (1977-): Extremely loud and incredibly close; Riggs, Ransom (1979-): Miss Peregrine's home for peculiar children; Seiffert, Rachel (1971-); Seiffert, Rachel (1971-): The dark room; English literature; Extremely Loud and Incredibly Close; Fotografie; Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children; Multimediality; Multimedialität; Photography; Riggs, Ransom; Safran Foer, Jonathan; Seiffert, Rachel; The Dark Room; Trauma studies; Visual studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (173 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dissertation, University of Verona, 2017

  3. Images of traumatic memories
    intersections of literature and photography in the novels of Riggs, Safran Foer and Seiffert
    Autor*in: Meyer, Anja
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  V&R unipress, Göttingen

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 9783847111634
    RVK Klassifikation: AP 95000
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420)
    Schriftenreihe: Interfacing science, literature, and the humanities ; volume 14
    Schlagworte: Fotografie <Motiv>; Literatur; Intermedialität; Fotografie
    Weitere Schlagworte: Riggs, Ransom (1979-): Miss Peregrine's home for peculiar children; Foer, Jonathan Safran (1977-): Extremely loud and incredibly close; Seiffert, Rachel (1971-); Seiffert, Rachel (1971-): The dark room; Riggs, Ransom (1979-); English literature; Extremely Loud and Incredibly Close; Fotografie; Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children; Multimediality; Multimedialität; Photography; Riggs, Ransom; Safran Foer, Jonathan; Seiffert, Rachel; The Dark Room; Trauma studies; Visual studies
    Umfang: 173 Seiten, Illustrationen, 23.2 cm x 15.5 cm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, University of Verona, 2017

  4. Images of traumatic memories
    intersections of literature and photography in the novels of Riggs, Safran Foer and Seiffert
  5. Appearances matter
    the visual in educational history
    Beteiligt: Allender, Tim (HerausgeberIn); Dussel, Inés (HerausgeberIn); Grosvenor, Ian (HerausgeberIn); Priem, Karin (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  De Gruyter Oldenbourg, Berlin

    Frontmatter -- Contents -- Challenges and Methodologies in the Visual History of Education -- Part 1: Contested Pasts, Democratic Struggles, and the Image -- Chapter 1 “Imagined Education”: Nationalistic Politics and Emotions in Two Visual Depictions... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- Challenges and Methodologies in the Visual History of Education -- Part 1: Contested Pasts, Democratic Struggles, and the Image -- Chapter 1 “Imagined Education”: Nationalistic Politics and Emotions in Two Visual Depictions of the Past and Present of Chilean Education (1941 and 1975) -- Chapter 2 Memories of Light in Apparitions of the Disappeared: Impressions on the Latin American Landscape by Visual Artist Gabriel Orge -- Chapter 3 Images That Portray, Challenge, and Refuse: Visual Content and Education in Francoist Spain, 1939–1975 -- Chapter 4 “And Now, Who Will Defend Us?”: Heroes, Salvation, and Counter-Narratives in the Television Show El Chapulín Colorado -- Chapter 5 Sports, Politics, and Aesthetics: Educating Bodies and Sensibilities through Cinema in Peronist Argentina -- Part 2: Images as Humanitarian Action -- Chapter 6 Seeing, Feeling, Educating: British and American Quakers and the Visual Record of Humanitarian Relief Work in Russia and Poland, 1916–1924 -- Chapter 7 Westward Religious Image Vistas: Female Roman Catholicism in Colonial and Postcolonial India, 1904–1960 -- Chapter 8 Humanitarian Photography Beyond the Picture: David “CHIM” Seymour’s Children of Europe -- Part 3: Recovering the Image as Artifact -- Chapter 9 Marked Surfaces: Analog and Digital Re-inscriptions of a Portrait -- Chapter 10 Can Images Have the Last Word?: Images and Narratives of Children at Play in Late Nineteenth-Century Argentina -- Chapter 11 The Enigma and Value of “Found” School Photographs for Historians of Education -- Notes on Contributors "The visual turn recovers new pasts. With education as its theme, this book seeks to present a body of reflections that questions a certain historicism and renovates historiographical debate about how to conceptualize and use images and artifacts in educational history, in the process presenting new themes and methods for researchers. Images are interrogated as part of regimes of the visible, of a history of visual technologies and visual practices. Considering the socio-material quality of the image, the analysis moves away from the use of images as mere illustrations of written arguments, and takes seriously the question of the life and death of artifacts - that is, their particular historicity. Questioning the visual and material evidence in this way means considering how, when, and in which régime of the visible it has come to be considered as a source, and what this means for the questions contemporary researchers might ask --

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Allender, Tim (HerausgeberIn); Dussel, Inés (HerausgeberIn); Grosvenor, Ian (HerausgeberIn); Priem, Karin (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110634945
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Appearances$dstudies in visual research ; vol. 2
    Schlagworte: Visual aids; Education; Photography in historiography; Pictures as information resources; Erziehung; Kind; Kind <Motiv>; HISTORY / Study & Teaching; Matériel visuel - Histoire; Photographie en historiographie; Illustrations, images, etc. (Sources d'information); Visual aids; Education - Historiography; Photography in historiography; Pictures as information resources; History
    Weitere Schlagworte: History of education; Material studies; Media history; Visual studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 283 Seiten), Illustrationen
  6. Images of traumatic memories
    intersections of literature and photography in the novels of Riggs, Safran Foer and Seiffert
    Autor*in: Meyer, Anja
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  V&R unipress, Göttingen

    By employing the lens of the most recent critical studies on intermediality, the author analyses the interaction between literature and photography in three contemporary hybrid novels (Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children by Ransom Riggs,... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Ev. Hochschul- und Zentralbibliothek Württemberg, Standort Ludwigsburg
    keine Fernleihe
    Hochschule Nordhausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Ev. Hochschul- und Zentralbibliothek Württemberg, Standort Stuttgart-Birkach
    keine Fernleihe
    Ev. Hochschul- und Zentralbibliothek Württemberg, Standort Stuttgart-Möhringen
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe

     

    By employing the lens of the most recent critical studies on intermediality, the author analyses the interaction between literature and photography in three contemporary hybrid novels (Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children by Ransom Riggs, 2011, Extremely Loud and Incredibly Close by Jonathan Safran Foer, 2005, and The Dark Room by Rachel Seiffert, 2001) sharing the narration of traumatic historical events. The intermedial dimension realised by the confluence of the two media devices offers new ways to create meaning and to reflect upon the nature of collective and individual trauma, by re-enacting the distortion and the inaccessibility to the memories of those experiences. In this context, the reader emerges as an active participant in the process of fiction-making, as the act of reading becomes a renewed act of witnessing. Angaben zur beteiligten Person Meyer: Dr Anja Meyer holds a PhD in Modern Languages, Literatures and Cultures at the University of Verona, Italy, with a thesis on the relationship between literature and photography in contemporary English literature. Her areas of research include English literature, visual studies, trauma studies and theatre studies.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783737011631
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HV 15850
    Schriftenreihe: Interfacing science, literature, and the humanities / ACUME 2 ; Band 14
    Schlagworte: Fotografie; Multimediality; Safran Foer, Jonathan; Trauma studies; English literature; Visual studies; The Dark Room; Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children; Extremely Loud and Incredibly Close; Seiffert, Rachel; Photography; Riggs, Ransom; Multimedialität
    Umfang: 1 Online-Ressource (173 Seiten), 25 Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dissertationsschrift, , 2017