Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 151 bis 175 von 332.

  1. Guerre et paix
    figures du conflit dans les littératures et films francophones
    Autor*in: Favre, Isabelle
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Pulim, Limoges

    "Guerre et Paix, d'une écriture enlevée et lumineuse, est un ouvrage d'une rare érudition. Afin de cerner au plus près les représentations des conflits dans les textes littéraires et cinématographiques francophones, Isabelle Favre brise avec bonheur... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 75935
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    03.c.1898
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    IE 2836 F277
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    69/5578
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Guerre et Paix, d'une écriture enlevée et lumineuse, est un ouvrage d'une rare érudition. Afin de cerner au plus près les représentations des conflits dans les textes littéraires et cinématographiques francophones, Isabelle Favre brise avec bonheur les frontières disciplinaires dans son appareil théorique. Le livre non seulement désenclave la pensée autour de la production culturelle francophone mais élargit aussi l'horizon varié de ses textes, et rattache des -auteurs non canoniques à la littérature du monde dans son examen des questions humaines autour de la diversité des conflits." Florence Martin. Dean J. Blackford Professor of French and Francophone Studies - Goucher College "Prenant le parti d'exposer la singularité des histoires, telles celles du Vietnam, du Rwanda, de la Guinée, de la Suisse, du Sénégal ou de la France, Isabelle Favre réus.sit à forger de véritables théories de la violence en ce vint-et-unième siècle global, dans l'enchevêtrement des projets esthétiques allant du cinéma d'auteur aux écritures de soi.- À rajouter immédiatement à sa bibliothèque." Lydie E. Moudileno. Marion Frances Chevalier Professor of French and Professor of American Studies and Ethnicity - University of Southern California."--Back cover

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782842877910; 2842877918
    Weitere Identifier:
    9782842877910
    RVK Klassifikation: IH 93480 ; IE 2836
    Schriftenreihe: Array
    Schlagworte: French literature; War in literature; Violence in literature; Motion pictures; Violence in motion pictures; War films
    Umfang: 191 Seiten, 21 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  2. Violencia e infancias en el cine latinoamericano
    Beteiligt: Gremels, Andrea (HerausgeberIn); Sosenski, Susana (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Peter Lang, Berlin

    Ibero-Amerikanisches Institut Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    A 19 / 7639
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Linga A/914748
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ROM:PD:520:::2019
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gremels, Andrea (HerausgeberIn); Sosenski, Susana (HerausgeberIn)
    Sprache: Spanisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783631774304; 3631774303
    Weitere Identifier:
    9783631774304
    Schriftenreihe: Hispano-Americana ; 65
    Schlagworte: Violence in motion pictures; Children in motion pictures; Motion pictures; Film criticism
    Umfang: 247 Seiten, 23 Illustrationen, 21 cm x 14.8 cm, 309 g
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  3. Crime and Racial Constructions
    Cultural Misinformation about African Americans in Media and Academia
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Lexington Books, Lanham

    Crime and Racial Constructions; Contents; Introduction; Section I: IMAGES OF BLACK MALE CRIMINALITY IN MEDIA AND THE SOCIAL SCIENCES; Chapter One: Black Images in the Post-Civil Rights Era; Chapter Two: Hollywood and Black Protest; Chapter Three:... mehr

    Zugang:
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Crime and Racial Constructions; Contents; Introduction; Section I: IMAGES OF BLACK MALE CRIMINALITY IN MEDIA AND THE SOCIAL SCIENCES; Chapter One: Black Images in the Post-Civil Rights Era; Chapter Two: Hollywood and Black Protest; Chapter Three: Black Violence, White Violence; Chapter Four: Making Race Matter; Chapter Five: Americanizing Black Violence; Section II: CINEMATIC AND ACADEMIC IMAGES OF BLACK FEMALE CRIMINALS AND VICTIMS; Chapter Six: Black Women on the Silver Screen; Chapter Seven: Black Women, Violence and Masculinization; Chapter Eight: Comforting Fictions; Bibliography; Index About the Author Chapter 1 Introduction: Crime and Racial ConstructionsPart 2 Section I: Images of Black Male Criminality in Media and the Social SciencesChapter 3 Chapter 1 - Black Images in the Post-Civil Rights EraChapter 4 Chapter 2 - Hollywood and Black Protest: The Rise of Ghetto Action MoviesChapter 5 Chapter 3 - Black Violence, White Violence: Cinematic Images of the Urban UnderclassChapter 6 Chapter 4 - Making Race Matter: How Criminologists Look at African-Americans and ViolenceChapter 7 Chapter 5 - Americanizing Black Violence: Making Criminology Race-FreePart 8 Section II: Cinematic and Academic Im

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  4. Crime and racial constructions
    cultural misinformation about African Americans in media and academia
    Erschienen: ©2010
    Verlag:  Lexington Books, Lanham, Md

    This book is an examination of how crime has figured in racial representations of blacks in media (especially film) and academia in the post-civil rights era mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    This book is an examination of how crime has figured in racial representations of blacks in media (especially film) and academia in the post-civil rights era

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  5. Early modern tragedy and the cinema of violence
    Autor*in: Simkin, Stevie
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke [u.a.]

    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1403944113; 9781403944115
    RVK Klassifikation: AP 50300 ; HI 1117
    Schlagworte: Violence in motion pictures
    Umfang: VIII, 264 S., Ill.
  6. Contemplating violence
    critical studies in modern German culture
    Beteiligt: Engelstein, Stefani (Hrsg.)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Rodopi, Amsterdam [u.a.]

    Preliminary material /Editors Contemplating Violence -- Introduction. Violence, Culture, Aesthetics: Germany 1789–1938 /Stefani Engelstein and Carl Niekerk -- Sara’s Pain: The French Revolution in Therese Huber’s Die Familie Seldorf (1795–1796)... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Preliminary material /Editors Contemplating Violence -- Introduction. Violence, Culture, Aesthetics: Germany 1789–1938 /Stefani Engelstein and Carl Niekerk -- Sara’s Pain: The French Revolution in Therese Huber’s Die Familie Seldorf (1795–1796) /Stephanie M. Hilger -- The Father in Fatherland: Violent Ideology and Corporeal Paternity in Kleist /Stefani Engelstein -- Fractured Histories: Heine’s Responses to Violence and Revolution /Jeffrey Grossman -- The Curse of Enthusiasm: William Lovell and Modern Violence /Laurie Johnson -- Communion at the Sign of the Wild Man /Lynne Tatlock -- Constructing the Fascist Subject: Violence, Gender, and Sexuality in Ödön von Horváth’s Jugend ohne Gott /Carl Niekerk -- From the Emancipation of the Jews to the Emancipation from the Jews: On the Rhetoric, Power and Violence of German-Jewish “Dialogue” /Barbara Fischer -- The Negro Who Disappeared: Race in Kafka’s Amerika /Mark Christian Thompson -- Performing Violence: Joe May’s Indian Tomb (1921) /Claudia Breger -- The Violence of the Aesthetic /Lutz Koepnick -- Montage and Violence in Weimar Culture: Kurt Schwitters’ Reassembled Individuals /Patrizia McBride -- Preserving the Bloody Remains: Legacies of Violence in Austria’s Heeresgeschichtliches Museum /Peter M. McIsaac -- Index /Editors Contemplating Violence. This volume illuminates the vexed treatment of violence in the German cultural tradition between two crucial, and radically different, violent outbreaks: the French Revolution, and the Holocaust and Second World War. The contributions undermine the notion of violence as an intermittent or random visitor in the imagination and critical theory of modern German culture. Instead, they make a case for violence in its many manifestations as constitutive for modern theories of art, politics, identity, and agency. While the contributions elucidate trends in theories of violence leading up to the Holocaust, they also provide a genealogy of the stakes involved in ongoing discussions of the legitimate uses of violence, and of state, individual, and collective agency in its perpetration. The chapters engage the theorization of violence through analysis of cultural products, including literature, museum planning, film, and critical theory. This collection will be of interest to scholars in the fields of Literary and Cultural Studies, Critical Theory, Philosophy, Gender Studies, History, Museum Studies, and beyond

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  7. Killing for culture
    from Edison to ISIS : a new history of death on film
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Headpress, London

    "Killing for Culture' is an investigation into the urban myth of snuff movies. It examines and questions the human obsession with images of violence, dismemberment and death, and also looks at the way society is dealing with it." Unlike images of... mehr

    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    57 A 6097
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Killing for Culture' is an investigation into the urban myth of snuff movies. It examines and questions the human obsession with images of violence, dismemberment and death, and also looks at the way society is dealing with it." Unlike images of sex, which were clandestine and screened only in private, images of death were made public from the onset of cinema. The father of the modern age, Thomas Edison, fed the appetite for this material with staged executions on film. Little over a century later the executions are real and the world is aghast at brutalities freely available online at the click of a button. Some of these films are created by lone individuals using shaky camera phones: Luka Magnotta, for instance, and the teenagers known as the Dnipropetrovsk maniacs. Others are shot on high definition equipment and professionally edited by organized groups, such as the militant extremists ISIS. KILLING FOR CULTURE explores these images of death and violence, and the human obsession with looking ― and not looking ― at them. Beginning with the mythology of the so-called ‘snuff’ film and its evolution through popular culture, this book traces death and the artifice of death in the ‘mondo’ documentaries that emerged in the 1960s, and later the faux snuff pornography that found an audience through Necrobabes and similar websites. However, it is when videos depicting the murders of Daniel Pearl and Nick Berg surfaced in the 2000s that an era of genuine atrocity commenced, one that has irrevocably changed the way in which we function as a society.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781909394346
    Schlagworte: Death in motion pictures; Violence in motion pictures; Mort; Violence; Death in motion pictures; Violence in motion pictures
    Umfang: XII, 626 Seiten, Illustrationen
  8. Concentrationary imaginaries
    tracing totalitarian violence in popular culture
    Beteiligt: Pollock, Griselda (HerausgeberIn); Silverman, Maxim (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  I.B. Tauris & Co. Ltd, London [u.a.]

    In 1945, French political prisoners returning from the concentration camps of Germany coined the phrase 'the concentrationary universe' to describe the camps as a terrible political experiment in the destruction of the human. This book shows how the... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 949617
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In 1945, French political prisoners returning from the concentration camps of Germany coined the phrase 'the concentrationary universe' to describe the camps as a terrible political experiment in the destruction of the human. This book shows how the unacknowledged legacy of a totalitarian mentality has seeped into the deepest recesses of everyday popular culture. It asks if the concentrationary now infests our cultural imaginary, normalizing what was once considered horrific and exceptional by transforming into entertainment violations of human life. Drawing on the political philosophy of Hannah Arendt and the analyses of violence by Agamben, Virilio, Lacoue-Labarthe and Nancy, it also offers close readings of films by Cavani and Haneke that identify and critically expose such an imaginary and, hence, contest its lingering force

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Pollock, Griselda (HerausgeberIn); Silverman, Maxim (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781784534097; 1784534099
    Schriftenreihe: New encounters
    Schlagworte: Violence in motion pictures; Violence on television
    Umfang: xix, 300 Seiten, Illustrationen
  9. Violence in the films of Alfred Hitchcock
    a study in mimesis
    Autor*in: Humbert, David
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Michigan State University Press, East Lansing

    Parting ways with the Freudian and Lacanian readings that have dominated recent scholarly understanding of Hitchcock, David Humbert examines the roots of violence in the director’s narratives and finds them not in human sexuality but in mimesis.... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 3670
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    58 A 1427
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Parting ways with the Freudian and Lacanian readings that have dominated recent scholarly understanding of Hitchcock, David Humbert examines the roots of violence in the director’s narratives and finds them not in human sexuality but in mimesis. Through an analysis of seven key films, he argues that Girard’s model of mimetic desire—desire oriented by imitation of and competition with others—best explains a variety of well-recognized themes, including the MacGuffin, the double, the innocent victim, the wrong man, the transfer of guilt, and the scapegoat. This study will appeal not only to Hitchcock fans and film scholars but also to those interested in Freud and Girard and their competing theories of desire.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781611862393
    Schriftenreihe: Studies in violence, mimesis, and culture
    Schlagworte: Violence in motion pictures; Mimesis in motion pictures; Violence in motion pictures; Mimesis in motion pictures
    Weitere Schlagworte: Hitchcock, Alfred 1899-1980; Hitchcock, Alfred (1899-1980)
    Umfang: xxv, 174 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 165-169) and index

  10. A history of pain
    trauma in modern Chinese literature and film
    Autor*in: Berry, Michael
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Columbia Univ. Press, New York, NY [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 717261
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2008/9881
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    A 2009 A 39375
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    HM621 Berr2008
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    3: k68 b1
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2008 A 12358
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Centre for Asian and Transcultural Studies (CATS), Abteilung Ostasien
    HM621.B52 2008
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    KMW:KG:6200:Berr::2008
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    59/7091
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    49 A 622
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780231141628; 0231512007; 0231141629; 9780231512008
    Weitere Identifier:
    9780231141628
    RVK Klassifikation: AP 59462
    Schriftenreihe: Global Chinese culture
    Schlagworte: Popular culture; Violence in literature; Violence in motion pictures; Popular culture; Violence in literature; Violence in motion pictures; China; Film; Historisches Ereignis; Trauma; Literatur
    Umfang: X, 420 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  11. <<The>> aesthetics of violence
    art, fiction, drama and film
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Rowman & Littlefield International, London

    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781786605047
    Schriftenreihe: Futures of the archive
    Schlagworte: Violence in art; Violence in literature; Violence in motion pictures; Arts
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxvi, 169 Seiten), Illustrationen
  12. A history of pain
    trauma in modern Chinese literature and film
    Autor*in: Berry, Michael
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Columbia Univ. Press, New York, NY [u.a.]

    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0231141629; 9780231141628; 0231512007; 9780231512008
    Schriftenreihe: Global Chinese culture
    Schlagworte: Popular culture / China; Violence in literature; Violence in motion pictures
    Weitere Schlagworte: China; Film; Historisches Ereignis; Motiv; Trauma; Literatur; Popular culture; Violence in literature; Violence in motion pictures
    Umfang: Seiten, Illustrationen, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [385]-412) and index

  13. Hollywood 9/11
    superheroes, supervillains, and super disasters
    Autor*in: Pollard, Tom
    Erschienen: [2011]
    Verlag:  Paradigm Publishers, Boulder

    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  14. Terror and the cinematic sublime
    essays on violence and the unpresentable in post-9/11 films
    Beteiligt: Comer, Todd A (Herausgeber)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  McFarland, Jefferson, NC [u.a.]

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Comer, Todd A (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780786472079
    Schlagworte: Violence in motion pictures; Motion pictures
    Umfang: VI, 208 S.
  15. Cinema of the dark side
    atrocity and the ethics of film spectatorship
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Edinburgh Univ. Press, Edinburgh

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781474400428; 9780748642632
    Schlagworte: Human rights in motion pictures; Violence in motion pictures; Motion picture audiences
    Umfang: 202 S. : Ill.
  16. Contemporary Peruvian cinema
    history, identity and violence on screen
    Autor*in: Barrow, Sarah
    Erschienen: 2018
    Verlag:  I.B. Tauris, London

    Introduction: Peruvian cinema and culture -- Cinema, state and national identity -- Cinema, transition and turmoil -- Cinema, oppression and ideology, 1992-2000 -- Cinema, memory and truth, 2000-2004 -- New generations and open wounds, 2005-2016. The... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Linga A/915047
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction: Peruvian cinema and culture -- Cinema, state and national identity -- Cinema, transition and turmoil -- Cinema, oppression and ideology, 1992-2000 -- Cinema, memory and truth, 2000-2004 -- New generations and open wounds, 2005-2016. The political violence that erupted towards the end of the twentieth century between the Peruvian state and militant group 'Shining Path' left an indelible mark on the country. This study explores representations of the insurgency on screen, and asks what these tell us about the relationship between state, fiction cinema and identity in Peru. The author highlights the Peruvian experience as a paradigm for the wider study of film-making in societies faced with violence and terrorism. She analyzes the pivotal films from the 1980s through to the present day that interpret the events, characters and consequences of the bloody conflict

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781784538217; 1784538213
    Schriftenreihe: Tauris World Cinema Series
    Schlagworte: History in motion pictures; Violence in motion pictures; Identity (Psychology) in motion pictures; Group identity; Motion pictures; Violence in motion pictures; Identity (Psychology) in motion pictures; History in motion pictures; Group identity; Motion pictures; Peru; History
    Umfang: xiv, 242 pages, 16 unnumbered pages of plates, illustrations (chiefly color), 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 215-227) and index -- Filmography (pages 228-229)

  17. Narrating violence in the postcolonial world
    Beteiligt: Tunca, Daria (Herausgeber); Romdhani, Rebecca (Herausgeber)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Routledge, New York, NY ; Taylor & Francis Group, London

    This book examines representations of violence across the postcolonial world-from the Americas to Australia-in novels, short stories, plays, and films. The chapters move from what appear to be interpersonal instances of violence to communal conflicts... mehr

    Zugang:
    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe

     

    This book examines representations of violence across the postcolonial world-from the Americas to Australia-in novels, short stories, plays, and films. The chapters move from what appear to be interpersonal instances of violence to communal conflicts such as civil war, showing how these acts of violence are specifically rooted in colonial forms of abuse and oppression but constantly move and morph. Taking its cue from theories in such fields as postcolonial, violence, gender, and trauma studies, the book thus shows that violence is slippery in form, but also fluid in nature, so that one must trace its movement across time and space to understand even a single instance of it. When analysing such forms and trajectories of violence in postcolonial creative writing and films, the contributors critically examine the ethical issues involved in narrating abuse, depicting violated bodies, and presenting romanticized resolutions that may conceal other forms of violence

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Tunca, Daria (Herausgeber); Romdhani, Rebecca (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781000433210; 1000433218; 9781000433166; 1000433161; 9781003110231; 1003110231
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Routledge research in postcolonial literatures
    Schlagworte: Violence in literature; Postcolonialism in literature; Violence in motion pictures; Postcolonialism in motion pictures; SOCIAL SCIENCE / Violence in Society
    Umfang: 1 Online-Ressource
  18. <<A>> history of pain
    trauma in modern Chinese literature and film
    Autor*in: Berry, Michael
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Columbia Univ. Press, New York, NY

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780231141628; 9780231512008
    Schriftenreihe: Global Chinese culture
    Schlagworte: Popular culture; Violence in literature; Violence in motion pictures
    Umfang: X, 420 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. u. Filmogr. S. [385] - 412

  19. <<Les>> mémoires de la violence
    littérature, peinture, photographie, cinéma
    Beteiligt: Gironde, Michel (Hrsg.)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  L'Harmattan, Paris

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gironde, Michel (Hrsg.)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782296105195
    Schriftenreihe: Collection Eidos : Série Retina
    Schlagworte: Literature, Arts and Cinema / Memory / 20th Century <LCSH>; Violence in art; Violence in literature; Violence in motion pictures; Collective memory and literature; Picture interpretation; Twentieth century
    Umfang: 242 S.
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke (2014)

  20. Performing violence
    literary and theatrical experiments of new Russian drama
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Intellect, Bristol [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781841502694
    RVK Klassifikation: AP 78857 ; KK 2100 ; KK 2360 ; MS 1225
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Russian drama; Russian drama; Violence in the theater; Violence in motion pictures; Violence in literature
    Umfang: 316 S., Ill., Kt., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 307-315

  21. Violence in French and Francophone literature and film
    Beteiligt: Day, James (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Rodopi, Amsterdam [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Day, James (Hrsg.)
    Sprache: Mehrere Sprachen
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789042024625
    Weitere Identifier:
    9789042024625
    RVK Klassifikation: IE 2836
    Schriftenreihe: French literature series ; 35
    Schlagworte: Violence in literature; French literature; Violence in motion pictures; Motion pictures, French
    Umfang: 177 S., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  22. Gewalt und kulturelles Gedächtnis
    Repräsentationsformen von Gewalt in Literatur und Film seit 1945
    Beteiligt: Weninger, Robert (Hrsg.)
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Stauffenburg-Verl., Tübingen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Weninger, Robert (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783860572191; 3860572199
    RVK Klassifikation: GN 1701 ; EC 5410
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830); Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Studien zur deutschsprachigen Gegenwartsliteratur ; 19
    Schlagworte: German literature; Violence in literature; Motion pictures, German; Violence in motion pictures
    Umfang: XV, 283 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  23. Early modern tragedy and the cinema of violence
    Autor*in: Simkin, Stevie
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1403944113; 9781403944115
    RVK Klassifikation: AP 50300 ; HI 1117 ; EC 4300 ; HI 1251 ; AP 53900
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Violence in motion pictures
    Umfang: VIII, 264 S., Ill., 22cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 247 - 256

  24. Violence in Argentine literature and film
    (1989 - 2005)
    Beteiligt: Rocha, Carolina (Hrsg.)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Univ. of Calgary Press, Calgary

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    04
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Rocha, Carolina (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781552385043; 1552385043
    Schriftenreihe: Latin American and Caribbean series ; 8
    Schlagworte: Violence in motion pictures; Motion pictures / Argentina / History; Violence in literature; Argentine literature / 20th century / History and criticism; Argentine literature / 21st century / History and criticism
    Umfang: XXXIII, 251 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben u. Filmografien

  25. Gender-based violence in Latin American and Iberian cinemas
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Routledge, London ; New York

    "Gender-Based Violence in Latin American and Iberian Cinemas rethinks the intersection between violence and its gendered representation. This is a groundbreaking contribution to the international debate on the cinematic construction of gender-based... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Gender-Based Violence in Latin American and Iberian Cinemas rethinks the intersection between violence and its gendered representation. This is a groundbreaking contribution to the international debate on the cinematic construction of gender-based violence. With essays from diverse cultural backgrounds and institutions, this collection analyses a wide range of films across Latin America and the Iberian Peninsula. The volume makes use of varied perspectives including feminist, postcolonial and queer theory to consider such issues as the visual configuration of power and inequality, the objectification and the invisibilization of women's and LGBTQ subjects' resistance, the role of female filmmakers in transforming hegemonic accounts of violence, and the subversion of common tropes of gendered violence. This will be of significance for students and scholars in Latin American and Iberian Studies, as well as in Film Studies, Cultural Studies, and Gender and Queer Studies"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Maseda García, Rebeca (Hrsg.); Gámez Fuentes, María José (Hrsg.); Zecchi, Barbara (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780429790546; 9780429436307; 9780429790560; 9780429790553
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Global gender
    Schlagworte: Women in motion pictures; Sexual minorities in motion pictures; Psychic trauma in motion pictures; Violence in motion pictures; Terrorism in motion pictures; Motion pictures / Latin America / History; Motion pictures / Iberian Peninsula / History; Geschlecht <Motiv>; Gewalt; Gewalt <Motiv>; Film; Geschlechtsunterschied
    Umfang: 1 Online-Ressource (xviii, 202 Seiten), Illustrationen