Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. Methodik für Linguisten
    Eine Einführung in Statistik und Versuchsplanung
    Autor*in: Meindl, Claudia
    Erschienen: 2024
    Verlag:  Narr Francke Attempto, Tübingen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783823382058; 3823382055
    Weitere Identifier:
    9783823382058
    Auflage/Ausgabe: 2., vollständig überarbeitete und erweiterte Auflage
    Schriftenreihe: Narr Studienbücher
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; Methodik; Statistik; Versuchsplanung; Einführung; Sprachwissenschaft; Linguistik; Empirishes Arbeiten; (BroCom Warnzahl)100; (VLB-WN)2563: Taschenbuch / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Deutsche Sprachwissenschaft, Deutschsprachige Literaturwissenschaft
    Umfang: 320 Seiten, 24 cm x 17 cm, 530 g
  2. Heterogeneity and Endogenous Compliance
    Implications for Scaling Class Size Interventions
    Erschienen: April 2024
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    This paper examines the scalability of the results from the Tennessee Student-Teacher Achievement Ratio (STAR) Project, a prominent educational experiment. We explore how the misalignment between the experimental design and the econometric model... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    This paper examines the scalability of the results from the Tennessee Student-Teacher Achievement Ratio (STAR) Project, a prominent educational experiment. We explore how the misalignment between the experimental design and the econometric model affects researchers' ability to learn about the intervention's scalability. We document heterogeneity in compliance with class-size reduction that is more extensive than previously acknowledged and discuss its consequences for the evaluation of the experiment. Guided by this finding, we implement a new econometric framework incorporating heterogeneous treatment effects and endogenous class size determination. We find that the effect of class size on test scores differs considerably across schools, with only a small fraction of schools having significant benefits from reduced class sizes. We discuss the challenges this poses for the intervention's scalability and conclude by analyzing targeted class-size interventions

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w32338
    Schlagworte: Modellierung; Experiment; Versuchsplanung; Ökonometrisches Modell; Schule; Schulpolitik; USA; Model Construction and Estimation; Government Expenditures and Education; Education and Research Institutions; Fertility; Family Planning; Child Care; Children; Youth
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers

  3. Competing Narratives in Action
    An Empirical Analysis of Model Adoption Dynamics
    Erschienen: March 2024
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    We use a longitudinal dataset measuring beliefs and behaviors to study the dynamics of model - or narrative - adoption during the Covid-19 pandemic. We show that individuals switch beliefs about the effectiveness of preventive behaviors following... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    We use a longitudinal dataset measuring beliefs and behaviors to study the dynamics of model - or narrative - adoption during the Covid-19 pandemic. We show that individuals switch beliefs about the effectiveness of preventive behaviors following changes in perceived risk. The adoption of narratives promoting preventive behaviors is procyclical and narrative switching is influenced by exposure to conflicting information. We explain the data using a heterogeneous-agent model of competing narratives in which agents exhibit motivated beliefs. Adopting misspecified narratives increases infection rates, highlighting the importance of promoting accurate beliefs to guide behavior in the presence of novel risks

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w32242
    Schlagworte: Verhalten; Gesundheit; Versuchsplanung; Design of Experiments; Behavioral Microeconomics: Underlying Principles; Health Behavior
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers