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  1. The creative consulting company
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Harvard Business School, [Boston, MA]

    During the past 50 years, several consulting companies introduced important new ideas that extended management theory and improved management practice. This paper draws upon public sources and the authors’ personal experiences to describe how three... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    During the past 50 years, several consulting companies introduced important new ideas that extended management theory and improved management practice. This paper draws upon public sources and the authors’ personal experiences to describe how three management consulting companies created and sustained several big management ideas. The consulting organizations identified companies that had introduced an innovation to address a practice gap or anomaly. It then described the innovation in articles, cases, and public conferences, and proceeded to help a new set of companies implement the management innovation, which led to enhancements in the original innovation that made it more understandable, generalizable, and robust. The consulting leaders sustained their thought-leadership positions by creating an ecosystem with senior executives at pioneer corporations and academic/thought leaders. The paper also describes how other consulting companies did not sustain an initial thought-leadership position because of a failure to recognize the synergistic interplay between knowledge application and knowledge creation

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Working paper / Harvard Business School ; 19, 001
    Schlagworte: Unternehmensberatung; Management; Wissenstransfer; Strategisches Management
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 27 Seiten), Illustrationen
  2. BREADHUNTER - Erkenntnisse aus 16 Jahren Headhunting
    Gesammelte Blogartikel
  3. ZEW-Branchenreport
    Ergebnisse der deutschen InnovationserhebungInnovationen, Unternehmensberatung
    Erschienen: 2018-
    Verlag:  [Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung GmbH], Mannheim

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Archivierung (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/172084
    Schlagworte: Unternehmensberatung; Innovation; Deutschland
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Gesehen am 03.05.2019

    Einzelne Bände zugleich Bände von: Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung: ZEW-Branchenreport. Innovationen

  4. VR-Branchen special
    Bericht Nr. 81, Steuer-, Rechts- und Unternehmensberater
    Erschienen: 2010-[2018]
    Verlag:  Dt. Genossenschafts-Verl., Wiesbaden

    Deutsche Nationalbibliothek
    Z 2011 B 1629
    2010,Sept. - 2018
    Deutsche Nationalbibliothek
    ZB 100232
    2010,Sept. - 2018
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    YY 14581
    2010,Sept. - 2018
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    ifo str.540-
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schlagworte: Steuerberatung; Rechtsberatung; Unternehmensberatung; Branchenentwicklung; Deutschland
    Umfang: 30 cm
    Bemerkung(en):

    Fortgesetzt in neuer Struktur mit anderem Branchenzuschnitt

    Beteil. Urh. bis 2011: Ifo-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München ; Volksbanken Raiffeisenbanken

    Ersch. 2x jährlich