Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 76 bis 79 von 79.

  1. The Many Faces of Multilingualism
    Language Status, Learning and Use Across Contexts
    Beteiligt: Guardado, Martin (Herausgeber); Romanowski, Piotr (Herausgeber)
    Erschienen: [2020]; ©2020
    Verlag:  De Gruyter Mouton, Berlin ; Boston

    Multilingualism has become an increasingly common global phenomenon especially in the last two decades. Therefore, multilingual programmes have now been regarded as a cornerstone of education systems in many countries around the world. Learning... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe

     

    Multilingualism has become an increasingly common global phenomenon especially in the last two decades. Therefore, multilingual programmes have now been regarded as a cornerstone of education systems in many countries around the world. Learning multiple languages helps us plug into a globalised world and strengthen links with a multitude of speakers from a diversified reality we live in. Thanks to the researched cases described in the chapters, further developments aimed at fostering multilingual practices in the contemporary world will be enhanced. The chapters included in the present volume, provide an overview of current theory, research and practice in the field. They deal with such prominent research topics as multilingual education, language policies, language contact, identity of multilingual speakers, to name only a few. The selected chapters focus on the numerous and heterogeneous relations between languages. They also incorporate a series of contextualized studies with diverse research designs applied in different settings across the globe. This volume constitutes a pivotal reference source for the latest scholarly material on multilingualism from twelve different countries. It is a thought-provoking collection that provides a series of rich insights into the way multilingualism is practised in international contexts. It is ideally designed for academics, upper-level students, educators, professionals and practitioners seeking linguistic and pedagogical guidance on multilingualism

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Guardado, Martin (Herausgeber); Romanowski, Piotr (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501514692
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Trends in Applied Linguistics [TAL] ; 33
    Schlagworte: Bildungspolitik; Mehrsprachigkeit; Multilingual Education; Multilingual Literacies; Multilingualism; Multilingualismus; Translanguaging; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General
    Umfang: 1 online resource (XII, 234 p.)
  2. Frühe Mehrsprachigkeit im Kita-Alltag begleiten
    Autor*in: Kühn, Susanne
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Alice Salomon Hochschule Berlin, Berlin

    Hochschule für Wirtschaft und Gesellschaft Ludwigshafen, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Schriftenreihe: Kita-Fachtexte ; 2-2021
    Weitere Schlagworte: Mehrsprachigkeit; Spracherwerb; Sprachsensibilität; monolingual; Quersprachigkeit; Translanguaging; Familiensprachpraxis; Sprachbildung; Sprachförderung
    Umfang: 1 Online-Ressource (25 Seiten)
  3. <<The>> many faces of multilingualism
    language status, learning and use across contexts
    Beteiligt: Romanowski, Piotr (Herausgeber); Guardado, Martin (Herausgeber)
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  De Gruyter Mouton, Boston ; Berlin

    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Romanowski, Piotr (Herausgeber); Guardado, Martin (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781501518607
    DDC Klassifikation: Sprache (400); Sozialwissenschaften (300)
    Schriftenreihe: Trends in applied linguistics ; volume 33
    Schlagworte: Mehrsprachigkeit
    Weitere Schlagworte: Multilingual Education; Multilingual Literacies; Multilingualism; Translanguaging; Bildungspolitik; Mehrsprachigkeit; Multilingualismus; Multilingualism; Multilingual Education; Multilingual Literacies; Translanguaging
    Umfang: XII, 234 Seiten, Illustrationen
  4. Aktuelle Aspekte von Mehrsprachigkeit in Schule und Lehramtsausbildung
    studentische Forschungsprojekte
    Beteiligt: Neumann, Astrid (Herausgeber); Görlich, Christina (Herausgeber)
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Verlag Dr. Kovač, Hamburg

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Neumann, Astrid (Herausgeber); Görlich, Christina (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783339129185
    RVK Klassifikation: DN 7000
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Schriftenreihe: Blickpunkt Deutsch als Zweitsprache ; Band 7
    Schlagworte: Lehrerbildung; Schule; Schüler; Mehrsprachigkeit; Deutsch; Unterrichtssprache
    Weitere Schlagworte: Deutsch als Bildungssprache; Mehrsprachigkeit; Herkunftssprachen; Sprachbewusstheit; Translanguaging; Linguistic Landscaping; Sprachdidaktik; Pädagogik
    Umfang: 204 Seiten, Illustrationen