Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. (Non)Human Bodies
    In Various Contexts
    Erschienen: 2022; ©2023
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt a.M.

    The essays in this volume engage with questions concerning the relationships between fictional texts and environmental issues in their various articulations, and offer critical readings that display the theoretical diversity in the current... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    The essays in this volume engage with questions concerning the relationships between fictional texts and environmental issues in their various articulations, and offer critical readings that display the theoretical diversity in the current reconsiderations of the place of human in relation to nature and the environment.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bilgin Tekin, Inci (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783631894866
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schlagworte: Literature, Modern-21st century-History and criticism; Animals in literature; Ecocriticism; Human-animal relationships in literature; Posthumanism in literature; Technology and civilization in literature; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (160 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  2. The medium is the monster
    Canadian adaptations of Frankenstein and the discourse of technology
    Erschienen: 2018
    Verlag:  AU Press, Edmonton, Alberta

    8. Monster Mines and Pipelines: Frankenphemes of Tar Sands Technology in Canadian Popular CultureConclusion; References; Index Cover Page; Title Page; Copyright Page; Dedication; Contents; Acknowledgements; Introduction; 1. Technology, Frankenstein,... mehr

    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    8. Monster Mines and Pipelines: Frankenphemes of Tar Sands Technology in Canadian Popular CultureConclusion; References; Index Cover Page; Title Page; Copyright Page; Dedication; Contents; Acknowledgements; Introduction; 1. Technology, Frankenstein, and . . . Canada?; 2. Refocusing Adaptation Studies; 3. Frankenstein and the Reinvention of "Technology"; 4. The Medium Is the Monster: McLuhan's "Frankenpheme" of Technology; 5. Monstrous Adaptations: McLuhanesque Frankensteins in Neuromancer and Videodrome; 6. "Technology Implies Belligerence": Pattern Propagation in Canadian Science Fiction; 7. Is It Live or Is It Deadmau5? Pattern Amplification in Canadian Electronic Dance Music "Technology, a word that emerged historically first to denote the study of any art or technique, has come, in modernity, to describe advanced machines, industrial systems, and media. McCutcheon argues that it is Mary Shelley's 1818 novel Frankenstein that effectively reinvented the meaning of the word for modern English. It was then Marshall McLuhan's media theory and its adaptations in Canadian popular culture that popularized, even globalized, a Frankensteinian sense of technology. The Medium Is the Monster shows how we cannot talk about technology-that human-made monstrosity-today without conjuring Frankenstein, thanks in large part to its Canadian adaptations by pop culture icons such as David Cronenberg, William Gibson, Margaret Atwood, and Deadmau5. In the unexpected connections illustrated by The Medium Is the Monster, McCutcheon brings a fresh approach to studying adaptations, popular culture, and technology."--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
  3. The medium is the monster
    Canadian adaptations of Frankenstein and the discourse of technology
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Athabasca University Press, Edmonton, AB

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Ansbach
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Bibliothek, Schloßbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Coburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Hochschule Weihenstephan-Triesdorf, Zentralbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschulbibliothek Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Museum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesamt für Digitalisierung, Breitband und Vermessung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Neu-Ulm, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Forum für Kunstgeschichte, Bibliothek
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Ost- und Südosteuropaforschung, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Bibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781771992251; 9781771992268
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Campus Alberta collection
    Schlagworte: Technology in literature; Canadian literature; Popular culture; Technology in popular culture; Technology in popular culture; Technology and civilization; Technology and civilization in literature
    Weitere Schlagworte: Frankenstein's Monster (Fictitious character); Shelley, Mary Wollstonecraft (1797-1851); Shelley, Mary Wollstonecraft (1797-1851); Shelley, Mary Wollstonecraft (1797-1851); McLuhan, Marshall (1911-1980); McLuhan, Marshall (1911-1980)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 234 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 205-222) and index

  4. The medium is the monster
    Canadian adaptations of Frankenstein and the discourse of technology
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Athabasca University Press, Edmonton, AB

    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781771992251; 9781771992268
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Campus Alberta collection
    Schlagworte: Technology in literature; Canadian literature; Popular culture; Technology in popular culture; Technology in popular culture; Technology and civilization; Technology and civilization in literature
    Weitere Schlagworte: Frankenstein's Monster (Fictitious character); Shelley, Mary Wollstonecraft (1797-1851); Shelley, Mary Wollstonecraft (1797-1851); Shelley, Mary Wollstonecraft (1797-1851); McLuhan, Marshall (1911-1980); McLuhan, Marshall (1911-1980)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 234 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 205-222) and index

  5. The Medium Is the Monster
    Canadian Adaptations of Frankenstein and the Discourse of Technology
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Athabasca University Press, Edmonton

    Technology, a word that emerged historically first to denote the study of any art or technique, has come, in modernity, to describe advanced machines, industrial systems, and media. McCutcheon argues that it is Mary Shelley's 1818 novel Frankenstein... mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Technology, a word that emerged historically first to denote the study of any art or technique, has come, in modernity, to describe advanced machines, industrial systems, and media. McCutcheon argues that it is Mary Shelley's 1818 novel Frankenstein that effectively reinvented the meaning of the word for modern English. It was then Marshall McLuhan's media theory and its adaptations in Canadian popular culture that popularized, even globalized, a Frankensteinian sense of technology. The Medium Is the Monster shows how we cannot talk about technology--that human-made monstrosity--today without conjuring Frankenstein, thanks in large part to its Canadian adaptations by pop culture icons such as David Cronenberg, William Gibson, Margaret Atwood, and Deadmau5. In the unexpected connections illustrated by The Medium Is the Monster, McCutcheon brings a fresh approach to studying adaptations, popular culture, and technology Cover Page -- Title Page -- Copyright Page -- Dedication -- Contents -- Acknowledgements -- Introduction -- 1. Technology, Frankenstein, and . . . Canada? -- 2. Refocusing Adaptation Studies -- 3. Frankenstein and the Reinvention of "Technology" -- 4. The Medium Is the Monster: McLuhan's "Frankenpheme" of Technology -- 5. Monstrous Adaptations: McLuhanesque Frankensteins in Neuromancer and Videodrome -- 6. "Technology Implies Belligerence": Pattern Propagation in Canadian Science Fiction -- 7. Is It Live or Is It Deadmau5? Pattern Amplification in Canadian Electronic Dance Music -- 8. Monster Mines and Pipelines: Frankenphemes of Tar Sands Technology in Canadian Popular Culture -- Conclusion -- References -- Index

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt