Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. Writing Worlds
    Welten- und Raummodelle der Fantastik
    Beteiligt: Klenke, Pascal (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Winter, Heidelberg

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Klenke, Pascal (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783825363796
    RVK Klassifikation: EC 3950 ; EC 6805
    Schriftenreihe: Beiträge zur Literaturtheorie und Wissenspoetik ; 1
    Schlagworte: Phantastische Literatur; Raumdarstellung; Ästhetische Räume; Weltentwürfe; Phantastischer Film; Kellermann, Bernhard; Dystopie; Utopie; Kubin, Alfred; Artmann, H. C.; Wallace, David Foster; Brett, Peter V.; Rollenspiel; Burton, Tim; Tan, Shaun; Raum <Motiv>; Fantastische Literatur; Imaginärer Schauplatz
    Umfang: 280 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Beitr. teilw. dt., teilw. engl.

  2. Writing worlds
    Welten- und Raummodelle der Fantastik
    Beteiligt: Klenke, Pascal (Herausgeber); Muth, Laura (Herausgeber); Seibel, Klaudia (Herausgeber); Simonis, Annette (Herausgeber)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Winter, Heidelberg

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Klenke, Pascal (Herausgeber); Muth, Laura (Herausgeber); Seibel, Klaudia (Herausgeber); Simonis, Annette (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783825363796; 3825363791
    Weitere Identifier:
    9783825363796
    Schriftenreihe: Beiträge zur Literaturtheorie und Wissenspoetik ; Bd. 1
    Schlagworte: Fantastische Literatur; Imaginärer Schauplatz; Raum <Motiv>
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Hardback; (DNB-Sachgruppen)51; Phantastische Literatur; Fantastik; Raumdarstellung; ästhetische Räume; Weltentwürfe; Phantastischer Film; Kellermann, Bernhard; Prehistoric fiction; Dystopie; Utopie; Kubin, Alfred; Artmann, H. C.; Wallace, David Foster; Brett, Peter V.; Rollenspiel; Burton, Tim; Tan, Shaun; (VLB-WN)1562: Hardcover, Softcover / Allgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft
    Umfang: 280 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Beitr. teilw. dt., teilw. engl.

  3. Writing worlds
    Welten- und Raummodelle der Fantastik
    Beteiligt: Klenke, Pascal (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Winter, Heidelberg

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Klenke, Pascal (Hrsg.)
    Sprache: Mehrere Sprachen
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783825363796; 3825363791
    Weitere Identifier:
    9783825363796
    RVK Klassifikation: EC 3950 ; EC 6805
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800)
    Schriftenreihe: Beiträge zur Literaturtheorie und Wissenspoetik ; 1
    Schlagworte: Fantastische Literatur; Imaginärer Schauplatz; Raum <Motiv>; Geschichte; Aufsatzsammlung;
    Weitere Schlagworte: Phantastische Literatur; Fantastik; Raumdarstellung; ästhetische Räume; Weltentwürfe; Phantastischer Film; Kellermann, Bernhard; Prehistoric fiction; Dystopie; Utopie; Kubin, Alfred; Artmann, H. C.; Wallace, David Foster; Brett, Peter V.; Rollenspiel; Burton, Tim; Tan, Shaun
    Umfang: 280 S., Ill., 235 mm x 155 mm
  4. Writing Worlds
    Welten- und Raummodelle der Fantastik
    Beteiligt: Klenke, Pascal (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Winter, Heidelberg

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Klenke, Pascal (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783825363796
    Übergeordneter Titel:
    RVK Klassifikation: EC 3950 ; EC 6805
    Schriftenreihe: Beiträge zur Literaturtheorie und Wissenspoetik ; 1
    Schlagworte: Phantastische Literatur; Raumdarstellung; Ästhetische Räume; Weltentwürfe; Phantastischer Film; Kellermann, Bernhard; Dystopie; Utopie; Kubin, Alfred; Artmann, H. C.; Wallace, David Foster; Brett, Peter V.; Rollenspiel; Burton, Tim; Tan, Shaun; Raum <Motiv>; Fantastische Literatur; Imaginärer Schauplatz
    Umfang: 280 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Beitr. teilw. dt., teilw. engl.

  5. Visual journeys through wordless narratives
    an international inquiry with immigrant children and "The Arrival"
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London [u.a.]

    "Immigration is an ongoing, global phenomenon and schools and teachers in host countries must continually find new ways of working with the increasing numbers of immigrant pupils, including refugees and asylum seekers. Language and literacy are... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    DX 1061 A719 V8
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    371.10 | ARI | Vis
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Lit 1760.050
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    HZOari = 446575
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Immigration is an ongoing, global phenomenon and schools and teachers in host countries must continually find new ways of working with the increasing numbers of immigrant pupils, including refugees and asylum seekers. Language and literacy are crucial for inclusion in a new context but these must be developed in spaces where these children feel safe to explore themes that resonate with their experiences; to express their understanding and to engage in intercultural exchange. Visual Journeys Through Wordless Narratives presents the exploration of response strategies to Shaun Tan's The Arrival. The inquiry was carried out in educational settings, with children from many different parts of the world, in four host countries: the UK, Spain, Italy and the USA. The findings reveal the benefits of using wordless narratives such as picturebooks and graphic novels together with visual strategies to support immigrant children's literary understandings and visual literacy. They also reveal the wealth of experiences the children bring with them which have the potential to transform educational practices"-- "Immigration is an ongoing, global phenomenon and schools and teachers in host countries must continually find new ways of working with the increasing numbers of immigrant pupils, including refugees and asylum seekers. Language and literacy are crucial for inclusion in a new context but these must be developed in spaces where these children feel safe to explore themes that resonate with their experiences; to express their understanding and to engage in intercultural exchange. Visual Journeys Through Wordless Narratives presents the exploration of response strategies to Shaun Tan's The Arrival. The inquiry was carried out in educational settings, with children from many different parts of the world, in four host countries: the UK, Spain, Italy and the USA. The findings reveal the benefits of using wordless narratives such as picturebooks and graphic novels together with visual strategies to support immigrant children's literary understandings and visual literacy. They also reveal the wealth of experiences the children bring with them which have the potential to transform educational practices"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781780937588; 9781780936376
    RVK Klassifikation: EC 7120 ; EC 8540 ; HQ 2999 ; DX 4260 ; DP 6120 ; DO 9000 ; DX 1042
    Schlagworte: Visual education; Immigrant children
    Weitere Schlagworte: Tan, Shaun: Arrival
    Umfang: xv, 272 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [249] - 266

    Machine generated contents note:Foreword Shaun Tan IntroductionPart I: Embarking on the Journey1. The Vessel: Theoretical Frameworks and Intersections2. The Passengers: International Contexts and Participants3. The Voyage: The Course of the InquiryPart II: Navigating the Interpretive Process4. Reclaiming the Migrant Experience 5. Making Meaning through Retellings and Inferences6. Re-orientating Cultural Identity through Intertextual Response7. Engaging with the Visual Affordances of The Arrival Part III: Mediation and Pedagogy: Transforming Literacy Learning and Teaching8. Fostering a Community: Mediation that Supports Learning9. Looking Together: Visual Strategies for Inclusive Pedagogy10. Conclusion: Arriving and the Journey AheadCoda: A (Visual) Journey to Italy: Bewilderment, Surprise and Wonder in Reading a 'Silent Book' Giorgia Grilli and Marcella TerrusiAppendix: List of Participant ChildrenBibliographyIndex.