Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. How equal are educational opportunities?
    Family background and student achievement in Europe and the US
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Univ., Center for Economic Studies [u.a.], Munich

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    bc 1391-1162
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    1 : Z 104.53:1162
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 624 (1162)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; 1162
    Schlagworte: Bildungschancen; Bildungsniveau; Familiensoziologie; Vergleich; Generationengerechtigkeit; Theorie; Westeuropa; USA; TIMSS
    Umfang: 22, [5] S, Ill., graph. Darst, 21 cm
    Bemerkung(en):
  2. How equal are educational opportunities?
    Family background and student achievement in Europe and the United States
    Erschienen: Sept. 2004
    Verlag:  IZA, Bonn

    "This paper estimates the effects of family-background characteristics on student performance in the US and 17 Western European school systems. Family background has strong effects both in Europe and the United States, remarkably similar in size.... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    "This paper estimates the effects of family-background characteristics on student performance in the US and 17 Western European school systems. Family background has strong effects both in Europe and the United States, remarkably similar in size. France and Flemish Belgium achieve the most equitable performance for students from different family backgrounds, and Britain and Germany the least. Equality of opportunities is unrelated to countries' mean performance. Quantile regressions show little variation in family-background effects across the ability distribution in most countries"--Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit web site

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Auflage/Ausgabe: [Elektronische Ressource]
    Schriftenreihe: Discussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit ; 1284
    Schlagworte: Bildungschancen; Bildungsniveau; Familiensoziologie; Vergleich; Generationengerechtigkeit; Theorie; Westeuropa; USA; TIMSS; Academic achievement; Academic achievement; Family; Family
    Umfang: Online Ressource, 22, [13] p., text, ill