Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 18 von 18.

  1. Which School Systems Sort Weaker Students into Smaller Classes? International Evidence
  2. Educational Production in East Asia : The Impact of Family Background and Schooling Policies on Student Performance
  3. Schooling Quality in Eastern Europe : Educational Production During Transition
  4. Which school systems sort weaker students into smaller classes?
    international evidence
  5. Schooling quality in Eastern Europe
    educational production during transition
  6. Educational production in East Asia
    the impact of family background and schooling policies on student performance
  7. Which school systems sort weaker students into smaller classes?
    international evidence
    Erschienen: 2003
    Verlag:  CES, Munich ; Ifo

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: QD 000 ; QM 000 ; QM 000 ; QD 000
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Schriftenreihe: CESifo working papers ; No. 1054 : Category 4, Labour markets
    Schlagworte: Schüler; Schülerin; Bildungsniveau; Allgemein bildende Schule; Schätzung
    Weitere Schlagworte: (stw)Schüler; (stw)Bildungsniveau; (stw)Allgemeinbildende Schule; (stw)Schätzung; (stw)Welt; (stw)Bildungsniveau; TIMSS; Arbeitspapier; Online-Publikation; TIMSS; Arbeitspapier; Graue Literatur
    Umfang: 29 S., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Auch im Internet unter den Adressen www.SSRN.com und www.CESifo.de verfügbar

  8. Which school systems sort weaker students into smaller classes?
    International evidence
    Erschienen: Mar. 2003
    Verlag:  IZA, Bonn

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Auflage/Ausgabe: [Elektronische Ressource]
    Schriftenreihe: Discussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit ; 744
    Schlagworte: Schüler; Bildungsniveau; Allgemeinbildende Schule; Schätzung; Welt; Bildungsniveau; TIMSS
    Umfang: Online Ressource, 29, [10] p., text
    Bemerkung(en):

    Record-last-verified: 02-04-03

  9. Educational production in East Asia
    the impact of family background and schooling policies on student performance
    Erschienen: Mar. 2003
    Verlag:  IZA, Bonn

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Auflage/Ausgabe: [Elektronische Ressource]
    Schriftenreihe: Discussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit ; 745
    Schlagworte: Bildungsniveau; Allgemeinbildende Schule; Familiensoziologie; Schulpolitik; Schätzung; Ostasien; Hongkong; Japan; Südkorea; Singapur; Thailand; TIMSS
    Umfang: Online Ressource, 34, [16] p., text
    Bemerkung(en):

    Record-last-verified: 02-04-03

  10. Schooling quality in Eastern Europe
    educational production during transition
    Erschienen: Mar. 2003
    Verlag:  IZA, Bonn

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Auflage/Ausgabe: [Elektronische Ressource]
    Schriftenreihe: Discussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit ; 746
    Schlagworte: Bildungsniveau; Allgemeinbildende Schule; Familiensoziologie; Systemtransformation; Schätzung; Osteuropa; Bildungsniveau; TIMSS
    Umfang: Online Ressource, 39 p., text
    Bemerkung(en):

    Record-last-verified: 02-04-03

  11. Which school systems sort weaker students into smaller classes?
    international evidence
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Inst. für Weltwirtschaft, Kiel

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 503949
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.j.8872
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    K 2003 A 654
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    Z AL 135:1145
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    Mag10604
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    RN 2894(1145)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    WP 1-1145
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 235703
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 235704
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    ArbS 0 7 (1145)
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    03/57 B
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: QD 000 ; QM 000
    Schriftenreihe: Kieler Arbeitspapier ; 1145
    Schlagworte: Schüler; Bildungsniveau; Allgemeinbildende Schule; Schätzung; Welt; Bildungsniveau; TIMSS
    Umfang: 29, [9] S., Tab., a
    Bemerkung(en):
  12. Schooling quality in Eastern Europe
    educational production during transition
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Inst. für Weltwirtschaft, Kiel

    We estimate educational production functions for seven Eastern European transition countries, using student-level TIMSS data for lower secondary education. The results show substantial effects of student background on educational performance and a... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 491044
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    K 2003 A 646
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    2003/2010-1154+1MO1.3
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    RN 2894(1154)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    WP 1-1154
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bz 350
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 236033
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 236034
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    ArbS 0 7 (1154)
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    03/69 B
    keine Fernleihe

     

    We estimate educational production functions for seven Eastern European transition countries, using student-level TIMSS data for lower secondary education. The results show substantial effects of student background on educational performance and a much lower impact of resources and the institutional setting. Two different groups of countries emerge. For the first group that features high mean test scores and has progressed far in transition, large effects of family background on student performance and a higher spread of test scores illustrate the similarity to Western European schooling systems, the performance of which it surpasses. Schools of the second group produce instead a denser distribution of educational achievement, characteristic of communist societies.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: QD 000
    Schriftenreihe: Kieler Arbeitspapiere ; 1154
    Schlagworte: Bildungsniveau; Allgemeinbildende Schule; Familiensoziologie; Systemtransformation; Schätzung; Osteuropa; Bildungsniveau; TIMSS
    Umfang: 39 S., Tab., a
    Bemerkung(en):
  13. Which school systems sort weaker students into smaller classes?
    International evidence
    Erschienen: Jan. 2003
    Verlag:  Inst. für Weltwirtschaft, Kiel

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Auflage/Ausgabe: [Elektronische Ressource]
    Schriftenreihe: Kieler Arbeitspapiere ; 1145
    Schlagworte: Schüler; Bildungsniveau; Allgemeinbildende Schule; Schätzung; Welt; Bildungsniveau; TIMSS
    Umfang: Online-Ressource, 29, [9] p., text
  14. Educational production in East Asia
    the impact of family background and schooling policies on student performance
    Erschienen: Mar. 2003
    Verlag:  Inst. für Weltwirtschaft, Kiel

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Auflage/Ausgabe: [Elektronische Ressource]
    Schriftenreihe: Kieler Arbeitspapiere ; 1152
    Schlagworte: Bildungsniveau; Allgemeinbildende Schule; Familiensoziologie; Schulpolitik; Schätzung; Ostasien; Hongkong; Japan; Südkorea; Singapur; Thailand; TIMSS
    Umfang: Online-Ressource, 34, [14] p., text
  15. Schooling quality in Eastern Europe
    educational production during transition
    Erschienen: Mar. 2003
    Verlag:  Inst. für Weltwirtschaft, Kiel

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Auflage/Ausgabe: [Elektronische Ressource]
    Schriftenreihe: Kieler Arbeitspapiere ; 1154
    Schlagworte: Bildungsniveau; Allgemeinbildende Schule; Familiensoziologie; Systemtransformation; Schätzung; Osteuropa; Bildungsniveau; TIMSS
    Umfang: Online-Ressource, 39 p., text
  16. Educational production in East Asia
    the impact of family background and schooling policies on student performance
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Inst. für Weltwirtschaft, Kiel

    East Asian students regularly take top positions in international league tables of educational performance. Using internationally comparable student-level data, I estimate how family background and schooling policies affect student performance in... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 491001
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    K 2003 A 638
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    Mag7433
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    RN 2894(1152)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    WP 1-1152
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 236023
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 236024
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    ArbS 0 7 (1152)
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    03/67 B
    keine Fernleihe

     

    East Asian students regularly take top positions in international league tables of educational performance. Using internationally comparable student-level data, I estimate how family background and schooling policies affect student performance in five high-performing East Asian economies. Family background is a strong predictor of student performance in South Korea and Singapore, while Hong Kong and Thailand achieve more equalized outcomes. There is no evidence that smaller classes improve student performance in East Asia. But other schooling policies such as school autonomy over salaries and regular homework assignments are related to higher student performance in several of the considered countries.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: QD 000 ; QM 000
    Schriftenreihe: Kieler Arbeitspapiere ; 1152
    Schlagworte: Bildungsniveau; Allgemeinbildende Schule; Familiensoziologie; Schulpolitik; Schätzung; Ostasien; Hongkong; Japan; Südkorea; Singapur; Thailand; TIMSS
    Umfang: 34, [14] S., Tab., a
    Bemerkung(en):
  17. Which school systems sort weaker students into smaller classes?
    International evidence
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Univ., Center for Economic Studies [u.a.], Munich

    We examine whether the sorting of differently achieving students into differently sized classes results in a regressive or compensatory pattern of class sizes for a sample of national school systems. Sorting effects are identified by subtracting the... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    bc 1391-1054
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    1 : Z 104.53:1054
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 624 (1054)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    S32-1054 a
    keine Fernleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    S32-1054 b
    keine Fernleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    S32-1054 c
    keine Fernleihe

     

    We examine whether the sorting of differently achieving students into differently sized classes results in a regressive or compensatory pattern of class sizes for a sample of national school systems. Sorting effects are identified by subtracting the causal effect of class size on performance from their total correlation. Our empirical results indicate substantial compensatory sorting within and especially between schools in many countries. Only the United States, a country with decentralized education finance and considerable residential mobility, exhibits regressive between-school sorting. Between-school sorting is more compensatory in systems with ability tracking. Within-school sorting is more compensatory when administrators rather than teachers assign students to classrooms.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; 1054
    Schlagworte: Schüler; Bildungsniveau; Allgemeinbildende Schule; Schätzung; Welt; Bildungsniveau; TIMSS
    Umfang: 29 S, graph. Darst
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 28 - 29

  18. Which school systems sort weaker students into smaller classes?
    international evidence
    Erschienen: October 2003
    Verlag:  CESifo, Center for Economic Studies & Ifo Institute, Munich

    We examine whether the sorting of differently achieving students into differently sized classes results in a regressive or compensatory pattern of class sizes for a sample of national school systems. Sorting effects are identified by subtracting the... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 63 (1054)
    keine Fernleihe

     

    We examine whether the sorting of differently achieving students into differently sized classes results in a regressive or compensatory pattern of class sizes for a sample of national school systems. Sorting effects are identified by subtracting the causal effect of class size on performance from their total correlation. Our empirical results indicate substantial compensatory sorting within and especially between schools in many countries. Only the United States, a country with decentralized education finance and considerable residential mobility, exhibits regressive between-school sorting. Between-school sorting is more compensatory in systems with ability tracking. Within-school sorting is more compensatory when administrators rather than teachers assign students to classrooms.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/76493
    Schriftenreihe: Array ; no. 1054
    Schlagworte: Schüler; Bildungsniveau; Allgemeinbildende Schule; Schätzung; Welt; TIMSS
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 44 Seiten), Illustrationen