Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 15 von 15.

  1. Geschlechterunterschiede im Bildungskontext
    von wissenschaftlichen Studien zu Impulsen für die Unterrichtspraxis
  2. Does educational tracking affect performance and inequality?
    differences-in-differences evidence across countries
    Erschienen: 2005
    Verlag:  CESifo, Munich

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: QA 32110
    Schriftenreihe: CESifo working papers ; No. 1415 : Category 4, Labour markets
    Schlagworte: Bildungsverhalten; Schule; Schulpolitik; Bildungsniveau; Vergleich
    Weitere Schlagworte: (stw)Bildungsverhalten; (stw)Schule; (stw)Schulpolitik; (stw)Bildungsniveau; (stw)Vergleich; (stw)Welt; TIMSS; PISA <Test>; TIMSS; PISA <Test>; Academic achievement; Comparative education; Educational equalization; Arbeitspapier; Graue Literatur
    Umfang: 15 S., graph. Darst., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Auch im Internet unter den Adressen www.SSRN.com und www.CESifo.de verfügbar

  3. Class-size effects in school systems around the world
    evidence from between-grade variation in TIMSS
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Inst. of World Economics, Kiel

  4. Which school systems sort weaker students into smaller classes?
    international evidence
  5. Which school systems sort weaker students into smaller classes?
    international evidence
    Erschienen: 2003
    Verlag:  CES, Munich ; Ifo

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: QD 000 ; QM 000 ; QM 000 ; QD 000
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Schriftenreihe: CESifo working papers ; No. 1054 : Category 4, Labour markets
    Schlagworte: Schüler; Schülerin; Bildungsniveau; Allgemein bildende Schule; Schätzung
    Weitere Schlagworte: (stw)Schüler; (stw)Bildungsniveau; (stw)Allgemeinbildende Schule; (stw)Schätzung; (stw)Welt; (stw)Bildungsniveau; TIMSS; Arbeitspapier; Online-Publikation; TIMSS; Arbeitspapier; Graue Literatur
    Umfang: 29 S., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Auch im Internet unter den Adressen www.SSRN.com und www.CESifo.de verfügbar

  6. Schooling quality in Eastern Europe
    educational production during transition
  7. Educational production in East Asia
    the impact of family background and schooling policies on student performance
  8. Geschlechterunterschiede im Bildungskontext
    von wissenschaftlichen Studien zu Impulsen für die Unterrichtspraxis
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Waxmann, Münster ; New York

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783830945345
    RVK Klassifikation: DH 1000
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Schriftenreihe: Wissenschaft macht Schule ; Band 4
    Weitere Schlagworte: Gender; Bildungssystem; Schülerinnen und Schüler; Leistungsunterschiede zwischen Mädchen und Jungen; PISA; TIMSS; motivational-affektiveMerkmale; Motivation; Interesse; intrinsische und extrinsische Motivation; Selbstschema; Wertzuschreibung; Freude; Angst; Langeweile; Zufriedenheit; Schulpädagogik; Frauen- und Geschlechterforschung
    Umfang: 31 Seiten, Illustrationen
  9. How equal are educational opportunities?
    Family background and student achievement in Europe and the US
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Univ., Center for Economic Studies [u.a.], Munich

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    bc 1391-1162
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    1 : Z 104.53:1162
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 624 (1162)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; 1162
    Schlagworte: Bildungschancen; Bildungsniveau; Familiensoziologie; Vergleich; Generationengerechtigkeit; Theorie; Westeuropa; USA; TIMSS
    Umfang: 22, [5] S, Ill., graph. Darst, 21 cm
    Bemerkung(en):
  10. Which school systems sort weaker students into smaller classes?
    international evidence
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Inst. für Weltwirtschaft, Kiel

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 503949
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.j.8872
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    K 2003 A 654
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    Z AL 135:1145
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    Mag10604
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    RN 2894(1145)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    WP 1-1145
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 235703
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 235704
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    ArbS 0 7 (1145)
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    03/57 B
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: QD 000 ; QM 000
    Schriftenreihe: Kieler Arbeitspapier ; 1145
    Schlagworte: Schüler; Bildungsniveau; Allgemeinbildende Schule; Schätzung; Welt; Bildungsniveau; TIMSS
    Umfang: 29, [9] S., Tab., a
    Bemerkung(en):
  11. Educational production in East Asia
    the impact of family background and schooling policies on student performance
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Inst. für Weltwirtschaft, Kiel

    East Asian students regularly take top positions in international league tables of educational performance. Using internationally comparable student-level data, I estimate how family background and schooling policies affect student performance in... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 491001
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    K 2003 A 638
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    Mag7433
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    RN 2894(1152)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    WP 1-1152
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 236023
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 236024
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    ArbS 0 7 (1152)
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    03/67 B
    keine Fernleihe

     

    East Asian students regularly take top positions in international league tables of educational performance. Using internationally comparable student-level data, I estimate how family background and schooling policies affect student performance in five high-performing East Asian economies. Family background is a strong predictor of student performance in South Korea and Singapore, while Hong Kong and Thailand achieve more equalized outcomes. There is no evidence that smaller classes improve student performance in East Asia. But other schooling policies such as school autonomy over salaries and regular homework assignments are related to higher student performance in several of the considered countries.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: QD 000 ; QM 000
    Schriftenreihe: Kieler Arbeitspapiere ; 1152
    Schlagworte: Bildungsniveau; Allgemeinbildende Schule; Familiensoziologie; Schulpolitik; Schätzung; Ostasien; Hongkong; Japan; Südkorea; Singapur; Thailand; TIMSS
    Umfang: 34, [14] S., Tab., a
    Bemerkung(en):
  12. Schooling quality in Eastern Europe
    educational production during transition
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Inst. für Weltwirtschaft, Kiel

    We estimate educational production functions for seven Eastern European transition countries, using student-level TIMSS data for lower secondary education. The results show substantial effects of student background on educational performance and a... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 491044
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    K 2003 A 646
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    2003/2010-1154+1MO1.3
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    RN 2894(1154)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    WP 1-1154
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bz 350
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 236033
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 236034
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    ArbS 0 7 (1154)
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    03/69 B
    keine Fernleihe

     

    We estimate educational production functions for seven Eastern European transition countries, using student-level TIMSS data for lower secondary education. The results show substantial effects of student background on educational performance and a much lower impact of resources and the institutional setting. Two different groups of countries emerge. For the first group that features high mean test scores and has progressed far in transition, large effects of family background on student performance and a higher spread of test scores illustrate the similarity to Western European schooling systems, the performance of which it surpasses. Schools of the second group produce instead a denser distribution of educational achievement, characteristic of communist societies.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: QD 000
    Schriftenreihe: Kieler Arbeitspapiere ; 1154
    Schlagworte: Bildungsniveau; Allgemeinbildende Schule; Familiensoziologie; Systemtransformation; Schätzung; Osteuropa; Bildungsniveau; TIMSS
    Umfang: 39 S., Tab., a
    Bemerkung(en):
  13. Die Anwendbarkeit von internationalen Vergleichsstudien im Schulbereich
    Vortrag anlässlich der Konferenz "Liberal Education" des Liberalen Instituts, Friedrich-Naumann-Stiftung, Truman-Haus, Potsdam, 2.-4. September 2005
    Autor*in: Scheerens, Jaap
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Comdok, Berlin

    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    E F 203
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A/448564
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 246376
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Position liberal
    Schlagworte: Bildungsniveau; Allgemeinbildende Schule; Benchmarking; Bildungsökonomik; Welt; Pisa; TIMSS
    Umfang: 28 S., graph. Darst.
  14. Which school systems sort weaker students into smaller classes?
    International evidence
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Univ., Center for Economic Studies [u.a.], Munich

    We examine whether the sorting of differently achieving students into differently sized classes results in a regressive or compensatory pattern of class sizes for a sample of national school systems. Sorting effects are identified by subtracting the... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    bc 1391-1054
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    1 : Z 104.53:1054
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 624 (1054)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    S32-1054 a
    keine Fernleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    S32-1054 b
    keine Fernleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    S32-1054 c
    keine Fernleihe

     

    We examine whether the sorting of differently achieving students into differently sized classes results in a regressive or compensatory pattern of class sizes for a sample of national school systems. Sorting effects are identified by subtracting the causal effect of class size on performance from their total correlation. Our empirical results indicate substantial compensatory sorting within and especially between schools in many countries. Only the United States, a country with decentralized education finance and considerable residential mobility, exhibits regressive between-school sorting. Between-school sorting is more compensatory in systems with ability tracking. Within-school sorting is more compensatory when administrators rather than teachers assign students to classrooms.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; 1054
    Schlagworte: Schüler; Bildungsniveau; Allgemeinbildende Schule; Schätzung; Welt; Bildungsniveau; TIMSS
    Umfang: 29 S, graph. Darst
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 28 - 29

  15. Does educational tracking affect performance and inequality?
    Differences-in-differences evidence across countries
    Erschienen: 2005
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass.

    Even though some countries track students into differing-ability schools by age 10, others keep their entire secondary-school system comprehensive. To estimate the effects of such institutional differences in the face of country heterogeneity, we... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (11124)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Even though some countries track students into differing-ability schools by age 10, others keep their entire secondary-school system comprehensive. To estimate the effects of such institutional differences in the face of country heterogeneity, we employ an international differences-in-differences approach. We identify tracking effects by comparing differences in outcome between primary and secondary school across tracked and non-tracked systems. Six international student assessments provide eight pairs of achievement contrasts for between 18 and 26 cross-country comparisons. The results suggest that early tracking increases educational inequality. While less clear, there is also a tendency for early tracking to reduce mean performance. Therefore, there does not appear to be any equity-efficiency trade-off.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 11124
    Schlagworte: Bildungsverhalten; Schule; Schulpolitik; Bildungsniveau; Vergleich; Welt; TIMSS; PISA <Test>; Academic achievement; Comparative education; Educational equalization
    Umfang: 19, [9] S
    Bemerkung(en):

    Internetausg.: papers.nber.org/papers/w11124.pdf - lizenzpflichtig