Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

  1. The cinema of me
    the self and subjectivity in first person documentary
    Beteiligt: Lebow, Alisa (Hrsg.)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Wallflower Press, London [u.a.]

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2013/752
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2014 A 0507
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lebow, Alisa (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780231162142; 9780231162159; 0231162154; 0231162146
    Weitere Identifier:
    9780231162159
    RVK Klassifikation: AP 49400
    Schriftenreihe: Nonfictions
    Schlagworte: Dokumentarfilm; Ich-Form;
    Weitere Schlagworte: Array; Array; Subjectivity in motion pictures
    Umfang: XIV, 273 S., Ill., 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. The cinema of me
    the self and subjectivity in first person documentary
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Wallflower Press, London ; New York

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780231850162
    RVK Klassifikation: AP 49400
    Schriftenreihe: Nonfictions series
    Schlagworte: Documentary films; Documentary films; Subjectivity in motion pictures; Dokumentarfilm; Ich-Form
    Umfang: 1 online resource (289 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

  3. Subjectivity in Asian children's literature and film
    global theories and implications
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Routledge, New York

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Children's literature and culture
    Schlagworte: Children's literature; Children's literature, Asian; Children's films; Children's films; Children; Children; Subjectivity in literature; Subjectivity in motion pictures
    Umfang: xiii, 232 p., ill
  4. <<The>> cinema of me
    the self and subjectivity in first person documentary
    Beteiligt: Lebow, Alisa (Herausgeber)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Wallflower Press, London [u.a.]

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lebow, Alisa (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780231162142; 9780231162159; 0231162154; 0231162146
    Schriftenreihe: Nonfictions
    <<A>> wallflower book
    Schlagworte: Documentary films--Authorship; Documentary films--History and criticism; Subjectivity in motion pictures
    Umfang: XIV, 273 S. : Ill.
  5. Point of View in the Cinema
    A Theory of Narration and Subjectivity in Classical Film
    Erschienen: 2012; ©1984
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Branigan effectively criticizes the communication model of narration, a task long overdue in Anglo-American circles. The book brings out the extent to which mainstream mimetic theories have relied upon the elastic notion of an invisible, idealized... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig, Bibliothek und Archiv
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Branigan effectively criticizes the communication model of narration, a task long overdue in Anglo-American circles. The book brings out the extent to which mainstream mimetic theories have relied upon the elastic notion of an invisible, idealized observer, a convenient spook whom critics can summon up whenever they desire to "naturalize" style. The book also makes distinctions among types of subjectivity; after this, we will have much more precise ways of tracing the fluctuations among a character's vision, dreams, wishes, and so forth. Branigan also explains the necessity of distinguishing levels of narration

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110817591
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 45300 ; AP 45000
    Schriftenreihe: Approaches to Semiotics [AS] ; 66
    Schlagworte: Subjectivity in motion pictures; Motion pictures; Point of view (Literature); Motion picture plays; Motion picture plays.; Motion pictures.; Point of view (Literature).; Subjectivity in motion pictures.; Erzählen.; Film.; Film; Erzählen; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General
    Umfang: Online-Ressource (XVI, 246 S.)
  6. The cinema of me
    the self and subjectivity in first person documentary
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Wallflower Press, London [u.a.]

    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    M 4.4 Cin 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    2015-1984
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 49400 L449
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    TFF 522 : C34
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    AP 49400 L449
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780231162159
    RVK Klassifikation: AP 49400
    Schriftenreihe: Wallflower
    Schlagworte: Documentary films; Documentary films; Subjectivity in motion pictures
    Umfang: XIV, 273 S.
    Bemerkung(en):

    Michael Chanan ; The curious incident of the dog in the nighttime: First person singular. The role of history in the individual: working notes for a film

    Michael Chanan ;The curious incident of the dog in the nighttime: First person singular.The role of history in the individual: working notes for a film

    Angelica Fenner ; Secrets and inner voices: the self and subjectivity in contemporary Indian documentary: First person plural. Jennifer Fox's transcultural talking cure: Flying: confessions of a free woman

    Elspeth kydd ; "If I am (not) for myself": Michelle Citron's diasporic first person(s): Diasporic subjectivity. Looking for home in home movies: the home mode in Caribbean diaspora first person film and video practice

    Peter Hughes ; The me and the we: a first person meditation on media translation in three acts: Virtual subjectivity. Blogging identity.com

    Angelica Fenner ;Secrets and inner voices: the self and subjectivity in contemporary Indian documentary: First person plural.Jennifer Fox's transcultural talking cure: Flying: confessions of a free woman

    Elspeth kydd ;"If I am (not) for myself": Michelle Citron's diasporic first person(s): Diasporic subjectivity.Looking for home in home movies: the home mode in Caribbean diaspora first person film and video practice

    Peter Hughes ;The me and the we: a first person meditation on media translation in three acts: Virtual subjectivity.Blogging identity.com