Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 26 bis 50 von 232.

  1. Studying English literature
    a practical guide
    Autor*in: Young, Tory
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Württembergische Landesbibliothek
    61/20726
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780521869812; 9780521690140
    RVK Klassifikation: HD 210
    Auflage/Ausgabe: 1. publ., 4. print.
    Schlagworte: English literature; Study skills
    Umfang: XI, 172 S.
  2. Linguistic and literary theories in reading
    Beteiligt: Cubukcu, Feryal (HerausgeberIn); Harputlu, Leyla (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Lang Edition, Frankfurt am Main

    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CI/460/409
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 1850 C962
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2016-134
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    56 A 1700
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Weingarten
    EC 1850 C962 L7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cubukcu, Feryal (HerausgeberIn); Harputlu, Leyla (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3631666268; 9783631666265
    Weitere Identifier:
    9783631666265
    266626
    RVK Klassifikation: EC 1850 ; EC 1448 ; AN 39000 ; EC 2000 ; HG 107
    Schlagworte: Reading (Higher education); Study skills
    Umfang: 300 Seiten, Illustrationen, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  3. The forgotten scholar: Georg Zoëga (1755-1809)
    at the dawn of Egyptology and Coptic studies
    Beteiligt: Ascani, Karen (HerausgeberIn); Buzi, Paola (HerausgeberIn); Picchi, Daniela (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Brill, Leiden

    Preliminary Material -- Introduction /Karen Ascani , Paola Buzi and Daniela Picchi -- 1 Georg Koës and Zoëga’s Manuscripts Preserved in The Royal Library in Copenhagen /Ivan Boserup -- 2 Relics of a Friendship. Objects from Georg Zoëga’s Estate in... mehr

    Zugang:
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Preliminary Material -- Introduction /Karen Ascani , Paola Buzi and Daniela Picchi -- 1 Georg Koës and Zoëga’s Manuscripts Preserved in The Royal Library in Copenhagen /Ivan Boserup -- 2 Relics of a Friendship. Objects from Georg Zoëga’s Estate in Thorvaldsens Museum, Copenhagen /Kristine Bøggild Johannsen -- 3 Georg Zoëga in lettere /Karen Ascani -- 4 Georg Zoëga und Christian Gottlob Heyne /Daniel Graepler -- 5 Zoëga e la filologia /Alessandro Bausi -- 6 Georg Zoëga as Art Critic /Jesper Svenningsen -- 7 An Antiquarian Depicted. The Visual Reception of Georg Zoëga /Anne Haslund Hansen -- 8 Georg Zoëga and Friedrich Münter. The Significance of Their Relationship /Tobias Fischer-Hansen -- 9 Zoëga studente di numismatica. Il soggiorno a Vienna (1782) e i contatti con Joseph Eckhel /Daniela Williams and Bernhard Woytek -- 10 Zoëga, pionnier de la numismatique alexandrine /Laurent Bricault -- 11 On the Origins of an Egyptologist /Thomas Christiansen -- 12 In visita alla ‘Grande Galleria’: l’antico Egitto a Firenze /Maria Cristina Guidotti -- 13 The Egyptian Antiquities in Bologna and Venice at Zoëga’s Time /Daniela Picchi -- 14 Georg Zoëga and the Borgia Collection of Egyptian Antiquities: Cataloguing as a Method /Rosanna Pirelli and Stefania Mainieri -- 15 A Concealed Attempt at Deciphering Hieroglyphs /Paul John Frandsen -- 16 “Covered with the Rust of Egyptian Antiquity”: Thomas Ford Hill and the Decipherment of Hieroglyphs /Patricia Usick -- 17 De origine et usu obeliscorum: Some Notes on an Eighteenth-century Egyptological Study /Emanuele M. Ciampini -- 18 Gli studi copti fino a Zoëga /Tito Orlandi -- 19 Chénouté et Zoëga : l’auteur majeur de la littérature copte révélé par le savant danois /Anne Boud’hors -- 20 The Catalogus codicum copticorum manu scriptorum qui in Museo Velitris adservantur. Genesis of a masterpiece /Paola Buzi -- 21 Il collezionismo di orientalia nella Roma di Pio vi /Beatrice Palma Venetucci -- 22 Georg Zoëga e gli scavi nel territorio laziale /Beatrice Cacciotti -- 23 Friederike Brun, Elisa von der Recke and Georg Zoëga: Members of the ‘Universitas of Rome’ /Adelheid Müller -- Index. Renowned for his work within the fields of Numismatics, Archaeology, Egyptology and Coptic studies, Georg Zoëga was a figure of outstanding importance both in Rome and in Europe, at the end of the eighteenth century. Although highly valued by his contemporaries, Zoëga’s scientific legacy fell almost entirely into oblivion with the end of the Enlightenment. The Forgotten Scholar: Georg Zoëga (1755-1819): At the Dawn of Egyptology and Coptic Studies represents an exceptional occasion to rediscover the largely unknown scientific legacy of this Danish scholar consisting of hundreds of letters, drawings, sketches, notes, and other documents, mainly preserved in the Royal Library and in the Thorvaldsen Museum of Copenhagen

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Ascani, Karen (HerausgeberIn); Buzi, Paola (HerausgeberIn); Picchi, Daniela (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789004290839; 9789004290235
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LE 5107
    Schriftenreihe: Culture and History of the Ancient Near East ; Volume 74
    Brill Biblical studies, Ancient Near East and early Christianity e-books online$acollection 2015
    Brill online books and journals: E-books
    Schlagworte: Archaeologists; Egyptologists; HISTORY; Antiquities; Historiography; Study skills; Numismatics, Ancient; Numismatics, Ancient; Archaeologists; Egyptologists; Antiquities; Archaeologists; Egyptologists; Historiography; Study skills; Archives; Biography; Numismatics, Ancient; Archaeologists; Egyptologists
    Weitere Schlagworte: Zoega, Georg 1755-1809; Zoega, Georg 1755-1809; Zoega, Georg (1755-1809); Zoega, Georg (1755-1809); Zoega, Georg; Zoega, Georg - 1755-1809; Zoega, Georg,, 1755-1809; Zoega, Georg,, 1755-1809
    Umfang: 1 Online Resource (ix, 267 pages), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Contents; Preface; Introduction; Zoëga and His Time; Chapter 1 Georg Koës and Zoëga's Manuscripts Preserved in The Royal Library in Copenhagen; Chapter 2 Relics of a Friendship. Objects from Georg Zoëga's Estate in Thorvaldsens Museum, Copenhagen; Chapter 3 Georg Zoëga in lettere; Chapter 4 Georg Zoëga und Christian Gottlob Heyne; Chapter 5 Zoëga e la filologia; Chapter 6 Georg Zoëga as Art Critic; Chapter 7 An Antiquarian Depicted. The Visual Reception of Georg Zoëga; Chapter 8 Georg Zoëga and Friedrich Münter.The Significance of Their Relationship; Zoëga and Numismatic Studies

    Chapter 9 Zoëga studente di numismatica. Il soggiorno a Vienna (1782) e i contatti con Joseph EckhelChapter 10 Zoëga, pionnier de la numismatique alexandrine; Zoëga and the Origins of Egyptology; Chapter 11 On the Origins of an Egyptologist; Chapter 12 In visita alla 'Grande Galleria': l'antico Egitto a Firenze; Chapter 13 The Egyptian Antiquities in Bologna and Venice at Zoëga's Time; Chapter 14 Georg Zoëga and the Borgia Collection of Egyptian Antiquities: Cataloguing as a Method; Chapter 15 A Concealed Attempt at Deciphering Hieroglyphs

    Chapter 16 "Covered with the Rust of Egyptian Antiquity": Thomas Ford Hill and the Decipherment of HieroglyphsChapter 17 De origine et usu obeliscorum: Some Notes on an Eighteenth-century Egyptological Study; Zoëga and the Origins of Coptic Studies; Chapter 18 Gli studi copti fino a Zoëga; Chapter 19 Chénouté et Zoëga : l'auteur majeur de la littérature copte révélé par le savant danois; Chapter 20 The Catalogus codicum copticorum manu scriptorum qui in Museo Velitris adservantur. Genesis of a masterpiece; Zoëga and Rome; Chapter 21 Il collezionismo di orientalia nella Roma di Pio vi

    Chapter 22 Georg Zoëga e gli scavi nel territorio lazialeChapter 23 Friederike Brun, Elisa von der Recke and Georg Zoëga: Members of the 'Universitas of Rome'; Index

  4. The good paper international edition
    a handbook for writing papers in higher education
    Beteiligt: Rienecker, Lotte (HerausgeberIn, VerfasserIn); Jørgensen, Peter Stray (HerausgeberIn, VerfasserIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Samfundslitteratur, [Frederiksberg]

    Hochschule Aalen, Bibliothek
    001.81 Rie
    keine Fernleihe
    Deutsches Seminar, Germanistische Linguistik/Mediävistik, Bibliothek
    Frei 30a: I 2 Rie 0.0 [Sonderstandort]
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Geislingen,
    ALL 20 Rie
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    allg 5.05 2021 151
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    AK 39580 RIE
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Rienecker, Lotte (HerausgeberIn, VerfasserIn); Jørgensen, Peter Stray (HerausgeberIn, VerfasserIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9788759331330; 875933133X
    Auflage/Ausgabe: 1st edition
    Schlagworte: Academic writing; Dissertations, Academic; Study skills; Academic writing; Dissertations, Academic; Study skills
    Umfang: 366 Seiten, Diagramme, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  5. Orality and textuality in the Iranian world
    patterns of interaction across the centuries
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Brill, Leiden

    Preliminary Material -- Introduction: New Perspectives on Orality in Iranian Studies /Julia Rubanovich -- 1 Memory and Textuality in the Orality-Literacy Continuum /Karl Reichl -- 2 Orality and Esotericism /Shaul Shaked -- 3 Irano-Talmudica iii... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe

     

    Preliminary Material -- Introduction: New Perspectives on Orality in Iranian Studies /Julia Rubanovich -- 1 Memory and Textuality in the Orality-Literacy Continuum /Karl Reichl -- 2 Orality and Esotericism /Shaul Shaked -- 3 Irano-Talmudica iii /Reuven Kiperwasser and Dan D.Y. Shapira -- 4 The Islamic Ascension Narrative in the Context of Conversion in Medieval Iran /Maria E. Subtelny -- 5 The Motif of the Cave and the Funerary Narratives of Nāṣir-i Khusrau /Jo-Ann Gross -- 6 ʻThe Ground Well Trodden But the Shah Not Found . . .ʼ /Yuhan Sohrab-Dinshaw Vevaina -- 7 ʻThe Book of the Black Demon,ʼ or Shabrang-nāma, and the Black Demon in Oral Tradition /Gabrielle R. van den Berg -- 8 Why So Many Stories? Untangling the Versions of Iskandar’s Birth and Upbringing /Julia Rubanovich -- 9 Some Comments on the Probable Sources of Ibn Ḥusām’s Khāvarānnāma and the Oral Transmission of Epic Materials /Raya Shani -- 10 Professional Storytelling (naqqālī) in Qājār Iran /Ulrich Marzolph -- 11 The Literary Use of Proverbs and Myths in Nāṣir-i Khusrau’s Dīvān /Mohsen Zakeri -- 12 Classical Poetry as Cultural Capital in the Proverbs of Jews from Iran /Galit Hasan-Rokem -- 13 Gashtak: Oral/Literary Intertextuality, Performance and Identity in Contemporary Tajikistan /Margaret Mills and Ravshan Rahmoni -- 14 The Tale of ʻThe Old Woman on the Mountainʼ /Tsila Zan-Bar Tsur -- 15 Aramaic Incantation Texts between Orality and Textuality /Charles G. Häberl -- 16 Between Demons and Kings /Naama Vilozny -- 17 Between Written Texts, Oral Performances and Mural Paintings /Frantz Grenet -- Index. The volume demonstrates the cultural centrality of the oral tradition for Iranian studies. It contains contributions from scholars from various areas of Iranian and comparative studies, among which are the pre-Islamic Zoroastrian tradition with its wide network of influences in late antique Mesopotamia, notably among the Jewish milieu; classical Persian literature in its manifold genres; medieval Persian history; oral history; folklore and more. The essays in this collection embrace both the pre-Islamic and Islamic periods, both verbal and visual media, as well as various language communities (Middle Persian, Persian, Tajik, Dari) and geographical spaces (Greater Iran in pre-Islamic and Islamic medieval periods; Iran, Afghanistan and Tajikistan of modern times). Taken as a whole, the essays reveal the unique blending of oral and literate poetics in the texts or visual artefacts each author focuses upon, conceptualizing their interrelationship and function

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789004291973
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Jerusalem studies in religion and culture ; v. 19
    Schlagworte: Persian literature; Oral tradition; Transmission of texts; Zoroastrianism; Religion and literature; Folklore; Intellectual life; Manners and customs; Oral tradition; Persian literature; Persian poetry; Religion and literature; Study skills; Transmission of texts; Zoroastrianism; Criticism, interpretation, etc; History
    Umfang: 1 Online-Ressource (xx, 456 pages), illustrations (some color)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Transforming the teaching of Shakespeare with the Royal Shakespeare Company
    = Teaching of Shakespeare
    Autor*in: Winston, Joe
    Erschienen: 2015; © 2015
    Verlag:  Bloomsbury Arden Shakespeare, London

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781408185872; 1408185873
    Schlagworte: DRAMA / English, Irish, Scottish, Welsh; Study skills; Englischunterricht
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William / 1564-1616; Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 online resource (198 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

    "This book tells the story of the Royal Shakespeare Company's acclaimed and influential project to transform the teaching of Shakespeare in schools. It examines their approaches to making his plays more accessible, enjoyable and relevant to young people, describing the innovative classroom practices that the Company has pioneered and locating these within a clearly articulated theory of learning. It also provides evidence of their impact on children and young people's experience of Shakespeare, drawing upon original research as well as research commissioned by the RSC itself. Authoritative but highly readable, the book is relevant to anyone with an interest in the teaching of Shakespeare, and in how a major cultural organisation can have a real impact on the education of young people from a wide range of social backgrounds. It benefits from interviews with key policy makers and practitioners from within the RSC, including their legendary voice coach, Cicely Berry, and with internationally renowned figures such as the writer and academic, Jonathan Bate; the previous artistic director of the RSC, Michael Boyd; and the celebrated playwright, Tim Crouch."--Bloomsbury Publishing

  7. Teaching Shakespeare
    passing it on
    Beteiligt: Shand, G. B. (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Wiley-Blackwell, Chichester, West Sussex

    Introduction : passing it on / Skip Shand. pt. I: Mentoring. Teaching Shakespeare, mentoring Shakespeare / Jean E. Howard. pt. II: Text. Planned obsolescence or working at the words / Russ McDonald -- The words : teacher as editor, editor as teacher... mehr

    Zugang:
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction : passing it on / Skip Shand. pt. I: Mentoring. Teaching Shakespeare, mentoring Shakespeare / Jean E. Howard. pt. II: Text. Planned obsolescence or working at the words / Russ McDonald -- The words : teacher as editor, editor as teacher / David Bevington -- Questions that have no answers / Alexander Leggatt. pt. III. Text and performance. Teaching the script / Antony B. Dawson -- A test of character / Miriam Gilbert -- The last Shakespeare picture show or going to the barricades / Barbara Hodgdon. pt. IV: Contexts (institutional, cultural, historical). Dancing and thinking : teaching "Shakespeare" in the twenty-first century / Kate McLuskie -- Communicating differences : gender, feminism, and queer studies in the changing Shakespeare curriculum / Ramona Wray -- Teaching Shakespeare and race in the new empire / Ania Loomba -- Learning to listen : Shakespeare and contexts / Frances E. Dolan -- Divided by a common bard? Learning and teaching Shakespeare in the UK and USA / Richard Dutton. pt. V: And in conclusion ... Playing Hercules of laboring in my vocation / Carol Chillington Rutter. This contemplative anthology offers personal essays by noted scholars on a range of topics related to the teaching of Shakespeare. Ideal for the graduate student, it addresses many of the primary concerns and rewards of the discipline, drawing on the variety of special skills, interests, and experiences brought to the classroom by the volume's distinguished contributors.:.; Offers insight into the classroom practices, special skills, interests, and experiences of some of the most distinguished Shakespearean scholars in the field.; Features essayists who reflect on the experience of teaching Sh

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Shand, G. B. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1444303198; 144430321X; 1282007432; 9781444303216; 9781444303193; 9781282007437
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Shakespeare, William; Shakespeare, William; LITERARY CRITICISM ; Shakespeare; DRAMA ; Shakespeare; Art appreciation; Study skills; Hochschulunterricht
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 241 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Use copy Restrictions unspecified star MiAaHDL

    Electronic reproduction

  8. Individuelle Textbegegnung und kooperative Aufgabenbearbeitung
    Verstehensprozesse beim Nachvollziehen der Perspektiven literarischer Figuren
    Autor*in: Seyler, Daniela
    Erschienen: 2020
    Verlag:  J.B. Metzler, Stuttgart ; Imprint: J.B. Metzler

    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Kaiserslautern
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Koblenz
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783476056719
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2020
    Schlagworte: Literature; Education; Study skills; Sprachphilosophie; Textverstehen; Literaturunterricht; Literarische Gestalt
    Umfang: 1 Online-Ressource (XV, 484 S. 21 Abb)
  9. Studying English literature
    a practical guide
    Autor*in: Young, Tory
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    22:HD 101 0003
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    anga440.y77
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    DEH1464
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Koblenz
    EN/A 2009 4568
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    38A3151
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    eng 40-250
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    DEH1375
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780521690140; 9780521869812
    RVK Klassifikation: HD 101 ; HD 210
    Schlagworte: English literature; Study skills; Anglistik; Literaturwissenschaft
    Umfang: XI, 172 S.
  10. Studying English literature
    a practical guide
    Autor*in: Young, Tory
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    DEH1464
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 13259
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    11DEH1804
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    AV/np47096
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780521690140; 9780521869812
    RVK Klassifikation: HD 210 ; HD 101
    Auflage/Ausgabe: Reprint.
    Schlagworte: English literature; Study skills; Anglistik; Literaturwissenschaft
    Umfang: XI, 172 S.
  11. Starting an English literature degree
    Autor*in: Green, Andrew
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke

    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3F 83004
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    DEH1406
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0230211836
    Schlagworte: English literature; Study skills; Literaturwissenschaft; Anglistik
    Umfang: XV, 232 S., Ill., graph. Darst.
  12. Studying English literature
    a practical guide
    Autor*in: Young, Tory
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek Dortmund
    C 26928/Nachdr 4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780521690140; 9780521869812
    RVK Klassifikation: HD 101 ; HD 210
    Auflage/Ausgabe: 4. print.
    Schlagworte: English literature; Study skills; Literaturwissenschaft; Anglistik
    Umfang: XI, 172 S.
  13. Tradition in Creative Writing
    Finding Inspiration Through Your Roots
    Autor*in: May, Adrian
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Palgrave Macmillan

    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Rhein-Waal, Zweigbibliothek Kamp-Lintfort
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Rhein-Waal, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030747763
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2021
    Schlagworte: Creative writing; Literature; Art education; Journalism; Study skills
    Umfang: 1 Online-Ressource (XII, 183 p. 1 illus)
  14. Prilozi istoriji srpske lingvističke slavistike
    druga polovina XX veka
    Autor*in: Piper, Predrag
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Čigoja štampa, Beograd

    Universität Köln, Gemeinsame Fachbibliothek Slavistik
    SLAV/V
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Serbisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9788653104160; 865310416X
    Schlagworte: Linguist; Serbisch; Slawistik; Linguistik
    Weitere Schlagworte: Slavic philology / History / 20th century; Linguistics / Serbia / History / 20th century; Slavic philology / Bibliography; Linguistics / Serbia / Bibliography; Linguistics; Slavic philology; Study skills; Europe ; Slavic countries; Serbia; Bibliography; History; Slavic countries / Study and teaching / Serbia / Bibliography
    Umfang: 461 pages, 23 cm
    Bemerkung(en):

    "Građa za bibliografiju srpske lingvističke slavistike (posebna izdanja) 1950-2000": pages 305-461 -- Includes bibliographical references

  15. Orality and textuality in the Iranian world
    patterns of interaction across the centuries
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Brill, Leiden

    Preliminary Material -- Introduction: New Perspectives on Orality in Iranian Studies /Julia Rubanovich -- 1 Memory and Textuality in the Orality-Literacy Continuum /Karl Reichl -- 2 Orality and Esotericism /Shaul Shaked -- 3 Irano-Talmudica iii... mehr

    Zugang:
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Preliminary Material -- Introduction: New Perspectives on Orality in Iranian Studies /Julia Rubanovich -- 1 Memory and Textuality in the Orality-Literacy Continuum /Karl Reichl -- 2 Orality and Esotericism /Shaul Shaked -- 3 Irano-Talmudica iii /Reuven Kiperwasser and Dan D.Y. Shapira -- 4 The Islamic Ascension Narrative in the Context of Conversion in Medieval Iran /Maria E. Subtelny -- 5 The Motif of the Cave and the Funerary Narratives of Nāṣir-i Khusrau /Jo-Ann Gross -- 6 ʻThe Ground Well Trodden But the Shah Not Found . . .ʼ /Yuhan Sohrab-Dinshaw Vevaina -- 7 ʻThe Book of the Black Demon,ʼ or Shabrang-nāma, and the Black Demon in Oral Tradition /Gabrielle R. van den Berg -- 8 Why So Many Stories? Untangling the Versions of Iskandar’s Birth and Upbringing /Julia Rubanovich -- 9 Some Comments on the Probable Sources of Ibn Ḥusām’s Khāvarānnāma and the Oral Transmission of Epic Materials /Raya Shani -- 10 Professional Storytelling (naqqālī) in Qājār Iran /Ulrich Marzolph -- 11 The Literary Use of Proverbs and Myths in Nāṣir-i Khusrau’s Dīvān /Mohsen Zakeri -- 12 Classical Poetry as Cultural Capital in the Proverbs of Jews from Iran /Galit Hasan-Rokem -- 13 Gashtak: Oral/Literary Intertextuality, Performance and Identity in Contemporary Tajikistan /Margaret Mills and Ravshan Rahmoni -- 14 The Tale of ʻThe Old Woman on the Mountainʼ /Tsila Zan-Bar Tsur -- 15 Aramaic Incantation Texts between Orality and Textuality /Charles G. Häberl -- 16 Between Demons and Kings /Naama Vilozny -- 17 Between Written Texts, Oral Performances and Mural Paintings /Frantz Grenet -- Index. The volume demonstrates the cultural centrality of the oral tradition for Iranian studies. It contains contributions from scholars from various areas of Iranian and comparative studies, among which are the pre-Islamic Zoroastrian tradition with its wide network of influences in late antique Mesopotamia, notably among the Jewish milieu; classical Persian literature in its manifold genres; medieval Persian history; oral history; folklore and more. The essays in this collection embrace both the pre-Islamic and Islamic periods, both verbal and visual media, as well as various language communities (Middle Persian, Persian, Tajik, Dari) and geographical spaces (Greater Iran in pre-Islamic and Islamic medieval periods; Iran, Afghanistan and Tajikistan of modern times). Taken as a whole, the essays reveal the unique blending of oral and literate poetics in the texts or visual artefacts each author focuses upon, conceptualizing their interrelationship and function

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789004291973
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EV 4150
    Schriftenreihe: Jerusalem studies in religion and culture ; v. 19
    Schlagworte: Persian literature; Oral tradition; Transmission of texts; Zoroastrianism; Religion and literature; Folklore; Intellectual life; Manners and customs; Oral tradition; Persian literature; Persian poetry; Religion and literature; Study skills; Transmission of texts; Zoroastrianism; Criticism, interpretation, etc; History
    Umfang: 1 Online-Ressource (xx, 456 pages), illustrations (some color)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  16. Understanding Chinese Multilingual Scholars’ Experiences of Writing and Publishing in English
    A Social-Cognitive Perspective
    Autor*in: Mu, Congjun
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Palgrave Macmillan

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030339388
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2020
    Schlagworte: Multilingualism; Language Education; Writing Skills; Corpus Linguistics; Chinese; Multilingualism; Language and education; Study skills; Corpora (Linguistics); Chinese language; Mehrsprachigkeit; Chinesisch; Englisch
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXIII, 260 p. 15 illus)
  17. Researching and Writing on Contemporary Art and Artists
    Challenges, Practices, and Complexities
    Beteiligt: Wiley, Christopher (Hrsg.); Pace, Ian (Hrsg.)
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Palgrave Macmillan

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Wiley, Christopher (Hrsg.); Pace, Ian (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030392338
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 7418 ; EC 7479
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2020
    Schlagworte: Arts; Research Skills; Arts; Study skills; Künstler; Schreiben; Gegenwart; Forschung; Künste; Kunstwissenschaft
    Umfang: 1 Online-Ressource (XVI, 281 p. 36 illus., 11 illus. in color)
  18. Designing, conducting, and publishing quality research in mathematics education
    Beteiligt: Leatham, Keith R. (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Leatham, Keith R. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030235055
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Research in mathematics education
    Schlagworte: Mathematics Education; Research Skills; Career Skills; Printing and Publishing; Mathematics; Study skills; Career education; Printing; Wissenschaftliche Literatur; Mathematikunterricht
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiv, 267 Seiten)
  19. How to write technical reports
    understandable structure, good design, convincing presentation
    Autor*in: Hering, Heike
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Springer, Berlin ; Heidelberg

    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783662581070
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AK 39580 ; TB 1024
    DDC Klassifikation: Ingenieurwissenschaften und zugeordnete Tätigkeitenn (620)
    Auflage/Ausgabe: Second edition
    Schlagworte: Job Careers in Science and Engineering; Writing Skills; Engineering; Study skills; Gestaltung; Technik; Wissenschaftliches Manuskript; Technische Unterlage
    Umfang: 1 Online-Ressource (XVIII, 249 p. 59 illus., 4 illus. in color)
  20. Einführung in Techniken literaturwissenschaftlichen Arbeitens
    Erschienen: 1991
    Verlag:  Scriptor Verl., Frankfurt am Main

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3589000953
    RVK Klassifikation: EC 1420 ; EC 1600
    Auflage/Ausgabe: 8. Aufl.
    Schriftenreihe: Monographien Literaturwissenschaft ; 8
    Schlagworte: Study skills; Research; Report writing; Philologie; Wissenschaftliches Arbeiten; Germanistik; Germanistikstudium; Literaturwissenschaftliches Studium; Wissenschaftliches Manuskript; Literaturwissenschaft
    Umfang: 130 S., Ill., graph. Darst.
  21. Einführung in Techniken literaturwissenschaftlichen Arbeitens
    Erschienen: 1975
    Verlag:  Scriptor-Verl., Kronberg/Ts.

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3589000953
    RVK Klassifikation: EC 1400 ; EC 1600
    Auflage/Ausgabe: 2., verb. Aufl.
    Schriftenreihe: Skripten : Literaturwissenschaft ; 8
    Schlagworte: Report writing; Research; Study skills; Germanistik; Literaturwissenschaftliches Studium; Germanistikstudium; Wissenschaftliches Arbeiten; Literaturwissenschaft; Philologie; Wissenschaftliches Manuskript
    Umfang: 130 S., graph. Darst.
  22. The religious men in Jebel Marra
    the process of learning and the performance of Islamic rituals and practices
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  LIT, Berlin

    "The study investigates how Muslim religious specialists (fuqarâ, sing. fakî) acquire Qur'anic knowledge in the context of the 'communities of practice'. It contextualises the Qur'anic schools of Jebel Marra in the Sudan arguing that the fuqarâ... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The study investigates how Muslim religious specialists (fuqarâ, sing. fakî) acquire Qur'anic knowledge in the context of the 'communities of practice'. It contextualises the Qur'anic schools of Jebel Marra in the Sudan arguing that the fuqarâ increase their access to knowledge of the Qur'an by socially interacting with each other. The book is grounded in a[n] ethnographic study of Qur'anic memorisation and activities that the fuqarâ perform after graduation from Qur'anic schools. It thus provides a fresh perspective to Islamic learning and epistemology. 'The great value of the study lies in the author's reconstruction of the practices and techniques, cognitive and corporeal, which are systematically employed to memorise the whole of the Qur'an.'"--Page 4 of cover

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783643909169; 3643909160
    Weitere Identifier:
    9783643909169
    RVK Klassifikation: BE 8612 ; BE 8665
    Schriftenreihe: Beiträge zur Afrikaforschung ; Band 81
    Schlagworte: Islamic religious education; Muslim scholars; Muslim men; Islam; Islam; Fur (African people); Anthropology of religion; Islamic religious education; Muslim scholars; Muslim men; Islam; Islam; Fur (African people); Anthropology of religion; Anthropology of religion; Islam; Islam; Islamic religious education; Muslim scholars; Study skills
    Umfang: XXV, 404 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 387-403)

    Dissertation, Universität Bayreuth, 2016

    Introduction -- Islam among the Fur -- The Qur'anic schools : their spatial and social organisations -- Learning stages : the acquisition of knowledge in a social context -- The impact of the Darfur conflict on Qur'anic schools and traditional Islamic culture -- The graduates of Qur'anic schools and the interconnection between knowledge and work -- Activities of the prominent fuqarâ : the teaching, writing, and performance of the communal rituals -- Activities of the ordinary fuqarâ : performance of the individual rituals -- Conclusion : the fuqarâ, their learning style and activities.

  23. The good paper international edition
    a handbook for writing papers in higher education
    Beteiligt: Rienecker, Lotte (HerausgeberIn, VerfasserIn); Jørgensen, Peter Stray (HerausgeberIn, VerfasserIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Samfundslitteratur, [Frederiksberg]

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Rienecker, Lotte (HerausgeberIn, VerfasserIn); Jørgensen, Peter Stray (HerausgeberIn, VerfasserIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9788759331330; 875933133X
    Auflage/Ausgabe: 1st edition
    Schlagworte: Academic writing; Dissertations, Academic; Study skills; Academic writing; Dissertations, Academic; Study skills
    Umfang: 366 Seiten, Diagramme, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  24. Wissenschaftliches Arbeiten von Abbildung bis Zitat
    Lehr- und Übungsbuch für Bachelor, Master und Promotion
    Autor*in: Sandberg, Berit
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  De Gruyter Oldenbourg, Berlin

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110514773; 311051477X
    Weitere Identifier:
    9783110514773
    RVK Klassifikation: DM 4200 ; QB 300 ; XB 1901 ; AK 39540 ; AK 39580
    Auflage/Ausgabe: 3., durchgesehene und erweiterte Auflage
    Schlagworte: Dissertations, Academic; Bibliographical citations; Study skills; Dissertations, Academic; Research
    Umfang: XVIII, 312 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 24 cm x 17 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 307-308

  25. Approaches to teaching
    the story of the stone (Dream of the red chamber)
    Beteiligt: Schonebau, Andrew (Hrsg.)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Modern Language Association of America, New York

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Schonebau, Andrew (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781603291118; 9781603291101
    Schriftenreihe: Approaches to teaching world literature ; 120
    Schlagworte: Study skills
    Weitere Schlagworte: Cao, Xueqin (approximately 1717-1763): Hong lou meng; Cao, Xueqin (approximately 1717-1763); Cao, Xueqin approximately 1717-1763; Cao, Xueqin approximately 1717-1763
    Umfang: IX, 515 S., Ill., Kt
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [481] - 506