Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Wohnen als sozialräumliche Praxis
    zur subjektiven Bedeutung von Gemeinschaftlichem Wohnen im Kontext sozialen Wandels
    Autor*in: Beck, Sylvia,
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Springer VS, Wiesbaden

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783658323332; 3658323337
    Weitere Identifier:
    9783658323332
    RVK Klassifikation: MS 1810
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300); Soziale Probleme und Sozialdienste; Verbände (360)
    Schriftenreihe: Sozialraumforschung und Sozialraumarbeit ; Band 21
    Research
    Schlagworte: Wohnen; Alternative Wohnform; Sozialraum; ; Wohnen; Sozialraum; Sozialer Wandel; Kollektive Wohnform; Motivation;
    Weitere Schlagworte: Gemeinschaftliches Wohnen; Wohnforschung; Lebensbewältigung/-gestaltung; Praxeologie; Sozialraumforschung; Soziale Arbeit & Wohnen; Social Work; Education, general; Social Work; Social Education; Social Sciences; Hardcover, Softcover / Pädagogik/Sozialpädagogik, Soziale Arbeit
    Umfang: XXVII, 407 Seiten, 21 cm x 14.8 cm, 567 g
    Bemerkung(en):

    Literatuverzeichnis: Seite 385-407

    Dissertation, Universität Tübingen, 2019

  2. Teaching and learning through the Holocaust
    thinking about the unthinkable
    Beteiligt: Pellegrino, Anthony (Herausgeber); Parker, Jeffrey (Herausgeber)
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    This book serves as a critical resource for educators across various roles and contexts who are interested in Holocaust education that is both historically sound and practically relevant. As a collection, it pulls together a diverse group of scholars... mehr

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book serves as a critical resource for educators across various roles and contexts who are interested in Holocaust education that is both historically sound and practically relevant. As a collection, it pulls together a diverse group of scholars to share their research and experiences. The volume endeavors to address topics including the nature and purpose of Holocaust education, how our understanding of the Holocaust has changed, and resources we can use with learners. These themes are consistent across the chapters, making for a comprehensive exploration of learning through the Holocaust today and in the future

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Pellegrino, Anthony (Herausgeber); Parker, Jeffrey (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783030726355
    Weitere Identifier:
    9783030726355
    RVK Klassifikation: NQ 6020 ; NQ 2350 ; NQ 2360 ; NB 9000
    Schlagworte: Teaching; World War, 1939-1945; Education; Social justice; Human rights; Holocaust education;social studies;social justice;historical thinking;World War II education;20th century
    Weitere Schlagworte: Lehrerausbildung; B; Teaching and Teacher Education; Education; Europäische Geschichte; History of World War II and the Holocaust; Deutsche Geschichte: Holocaust; Education, general; Social Education; Pädagogik; Social Justice; Social Justice, Equality and Human Rights; Sozialpolitik; Hardcover, Softcover / Pädagogik/Bildungswesen
    Umfang: xvii, 258 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Part I: Setting the Educational Context1. A Conversation about Holocaust Education2. Fathoming National Socialism and the Holocaust: Historical Empathy and Holocaust Pedagogies3. Dewey, Democracy, and the Holocaust4. The Problem with Hard HistoriesPart II: Moving Holocaust Education Beyond Accepted Paradigms5. A Case for Antiracist Holocaust Education6. The Holocaust and Race7. Creating Agency for Latino Audiences in Studying the Holocaust8. Rethinking Holocaust Education with Teacher TrainersPart III: Putting it into Practice9. Putting in the Pre-Work to Teach the Holocaust for Racial Justice10. Keeping it Authentic: Harnessing Technology to Teach the Complexities of the Holocaust11. Teaching the Holocaust with Elementary Students Using Content Area Pictures Books12. Teaching with History Unfolded: Authentic Encounters with the Past13. Going Forward;