Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

  1. Pink and the fancy gal
    white slavery, the Abolitionists' crusade, and the painter's canvas
    Erschienen: [2016]

    This article examines two paintings from the antebellum period, The Slave Market (ca. 1859) by an unidentified artist and The Freedom Ring (1860) by Eastman Johnson, which involve the purchase of nearly white slaves, and attempts to delineate the... mehr

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Forum für Kunstgeschichte, Bibliothek
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte

     

    This article examines two paintings from the antebellum period, The Slave Market (ca. 1859) by an unidentified artist and The Freedom Ring (1860) by Eastman Johnson, which involve the purchase of nearly white slaves, and attempts to delineate the motivation for presenting these images before the public. These paintings functioned much as slave narratives, and abolitionists used them to provide visual evidence of an insidious, often sexually depraved side of "the peculiar institution."

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Übergeordneter Titel: Nineteenth century art worldwide / Association of Historians of nineteenth century Art (AHNCA); College Park, Md., 2016; Volume 15, issue 3 (autumn 2016)
    Schlagworte: Malerei; Sklavin <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Johnson, Eastman (1824-1906)