Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. The role of the writer in today's Singapore
    Voice of the nation?
    Autor*in: Means, Laurel
    Erschienen: 1994

    Informationszentrum der Deutschen Gesellschaft für Auswärtige Politik e.V.
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Asian survey; Berkeley, Calif. : Univ. of California Press, 1961; 34(1994), 11, Seite 962-973
    Schlagworte: Singapur; Singapore; Roman; Novels
    Umfang: 34 (November 1994) 11, S. 962-973
  2. The political economy in East Asia's security prospects
    A critical review of the literature
    Autor*in: Li Chien-pin
    Erschienen: 1996

    Informationszentrum der Deutschen Gesellschaft für Auswärtige Politik e.V.
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Issues & studies; Singapore : World Scientific, 1964; (1996), 32 (November 1996) 11, Seite 31-49
    Schlagworte: Ostasien; East Asia; Malaysia; Singapore
    Umfang: 32 (November 1996) 11, S. 31-49
  3. Lyrische Erkenntnisvollzüge am Beispiel schulischer Erfahrungen in der englischsprachigen Gegenwartsdichtung

    Abstract: This article analyses the depiction of school as a place of knowledge in contemporary poetry in English. In dealing with the poetry of Jean Breeze (Jamaica/GB), Gillian Clarke (Wales/GB), Carol Ann Duffy (England/GB), Thabo Jijana (South... mehr

     

    Abstract: This article analyses the depiction of school as a place of knowledge in contemporary poetry in English. In dealing with the poetry of Jean Breeze (Jamaica/GB), Gillian Clarke (Wales/GB), Carol Ann Duffy (England/GB), Thabo Jijana (South Africa), Meena Kandasamy (Tamil Nadu/India), Claudia Rankine (USA) and Edwin Thumboo (Singapore), it does not only enable the reader to draw pedagogical conclusions from poetic evidence. The article differentiates further between a poem’s potential of knowledge and its process of knowledge developed during its reception; taking, additionally, into account how its reception might interfere with the poem’s potential of knowledge and even with its author’s intention. Eventually, each poem highlights an important anglophone region ranging from the United States, the Caribbean, India and South Africa to the British Isles and Singapore. Hence, each poem is also interpreted in its cultural and historical context. Last but not least, the article trie.... izfk.uni-trier.de/index.php/izfk/article/view/28

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    Enthalten in: Internationale Zeitschrift für Kulturkomparatistik; Trier : Universität Trier, 2019-; 1 (23.09.2019); Online-Ressource
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource