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  1. Barriers to trade in services in the CEFTA region
    Erschienen: 2011
    Verlag:  World Bank, Washington, DC

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 143905
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    C 266284
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780821387993
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: A World Bank study
    Schlagworte: Dienstleistungssektor; Dienstleistungshandel; Handelshemmnisse; CEFTA-Staaten; Service industries
    Umfang: VII, 38 S., graph. Darst., 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  2. Promoting innovation in the services sector
    review of experiences and policies
    Erschienen: 2011
    Verlag:  United Nations, New York [u.a.]

    Auswärtiges Amt, Referat 116, Bibliothek, Informationsvermittlung
    Eg 600:36
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 141613
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für ausländisches öffentliches Recht und Völkerrecht, Bibliothek
    Int: II Publ/II.E.: 2011.II.E.3
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ECE/CECI/9
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    C 265453
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789211170399
    Weitere Identifier:
    ECE/CECI/9
    ECE/CECI/9
    ECE CECI 9
    E.11.II.E.3
    Schriftenreihe: United Nations publication
    Schlagworte: Technologiepolitik; Dienstleistungssektor; Welt; Service industries
    Umfang: X, 210 S., graph. Darst., Kt
    Bemerkung(en):

    Enth. 14 Beitr

    Luis Rubalcaba: pt. 1. Innovation in the services sector : concepts, measurements and policy challenges. The challenges for service innovation and service innovation policies

    Metka Stare: From understanding to exploiting service innovation--the perspective of transition economies

    Michel Léonard and Anastasiya Yurchyshyna: The key role of the cross-pollination space for innovation in services

    Michael P. Gallaher: Measuring innovation investment in services and policy implications

    Adriana van Cruysen and Hugo Hollanders: Are specific policies needed to stimulate innovation in services?

    Dominique Foray and Julio Raffo --pt. 2. national policy experiences and initiatives. The Finnish experience of service innovation policy and measures / Tiina Tanninen-Ahonen and Sami Berghäll: "Structurally non-progressive" service industries need not remain so for ever : a case study on education

    Vincent Morfouace, Serge Galant and Jacques Gautray: Fostering service innovation in renewable energy and sustainable construction : OSEO piloting of EU supported innovation voucher schemes

    Zrinka K. Fidermuc Maler and Klaus Zuehlke-Robinet: Fostering services innovation through research in Germany: the "innovation in services" programme

    Hans Simons: Services innovation in the Netherlands

    Irene Martinsson: Promoting services innovation based on better practices : deconstructing business as usual

    Mett Koefoed Quinn: pt. 3. Sector approaches and business perspectives. Towards policies that unlock the potential for service innovation to create new markets and foster innovation in other sectors

    Edna dos Santos-Duisenberg and Sudip Ranjan Basu: The creative economy : leading trade and innovation

    Corinna Schulze.: Policy recommendations on innovation in services

  3. Firm turnover and productivity growth in selected Canadian services industries, 2000 to 2007
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Statistics Canada, Ottawa

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 236 (72)
    keine Fernleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Connect to the online)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1100190767; 9781100190761
    Weitere Identifier:
    Catalogue no. 11F0027M — No. 072
    Schriftenreihe: Economic analysis (EA) research paper series ; 072
    Research paper / Statistics Canada
    Schlagworte: Service industries; Turnover (Business); Industrial productivity
    Umfang: Online-Ressource (53 S., 2802 Kb), graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

    Issued by: Economic Analysis Division

    Abstract -- Executive summary -- 1. Introduction -- 2. Data -- 2.1. Data source -- 2.2. Industry overview and summary statistics -- 3. Firm turnover in the services industries -- 3.1. Annual entry and exit rates -- 3.2. Longer-run entry and exit rates -- 3.3. Relative productivity of entrants and exiters -- 4. Survival, failure and post-entry performance in the services industries -- 4.1. Post-entry survival -- 4.2. Post-entry performance -- 4.3. Post-entry growth in relative output -- 5. Setting entry and exit in context -- 6. Contribution of firm turnover to productivity growth in the services industries -- 6.1. Empirical evidence for the services industries -- 6.2. Empirical evidence for wholesale trade, business services and financial services at the industry level -- 7. Conclusion -- Appendix -- References.

  4. Konsument na rynku usług w Polsce
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Inst. Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B 389156
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Polnisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9788361284406; 8361284400
    Schriftenreihe: Monografie IBRKK
    Schlagworte: Dienstleistung; Konsumentenverhalten; Verbraucherschutz; Polen; EU-Staaten; Service industries; Consumer behavior; Consumption (Economics); Consumer protection
    Umfang: 192 s, il, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Zsfassung in engl. Sprache

    Bibliogr. s. 167-182

  5. Assessing barriers to trade in services in India
    Autor*in: De, Prabir
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Research and Information System for the Non-Aligned and Other Developing Countries, New Delhi

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: RIS discussion papers ; 173
    Schlagworte: Dienstleistungshandel; Handelsliberalisierung; Handelshemmnisse; Handelseffekt; Indien; Service industries; Service industries
    Umfang: Online-Ressource (47 S.)
  6. Exploring policy options to include petroleum, natural gas and electricity under the goods and services tax regime in India
    Erschienen: 2014
    Verlag:  National Inst. of Public Finance and Policy, New Delhi

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working papers / National Institute of Public Finance and Policy ; 136
    Schlagworte: Petroleum; Sales tax; Service industries
    Umfang: Online-Ressource (37 S.)
  7. Valuing services in trade
    a toolkit for competitiveness diagnostics
    Erschienen: 2014
    Verlag:  World Bank Group, Washington, DC

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    C 274361
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781464801556
    RVK Klassifikation: QM 200
    Schlagworte: Dienstleistungshandel; Internationaler Wettbewerb; Service industries; International trade; Competition
    Umfang: XXV, 140 S., graph. Darst.
  8. Impact of trade on service sector employment in India
    Autor*in: Mitra, Arup
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Inst. of Economic Growth, Unvi. of Delhi Enclave, Delhi

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper series / Institute of Economic Growth, University of Delhi Enclave ; 298
    Schlagworte: Handelsliberalisierung; Dienstleistungssektor; Beschäftigungseffekt; Indien; Service industries; Job creation
    Umfang: Online-Ressource (38 S.)
  9. The crisis-resilience of services trade
    Erschienen: 2009
    Verlag:  World Bank, Development Research Group, Trade Team, Washington, DC

    "Much attention has focused on the impact of the current crisis on goods trade; hardly any on its impact on services trade. Using new trade data from the United States, and more aggregate data from other OECD countries, the authors show that... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 2 (4917)
    keine Fernleihe

     

    "Much attention has focused on the impact of the current crisis on goods trade; hardly any on its impact on services trade. Using new trade data from the United States, and more aggregate data from other OECD countries, the authors show that services trade is weathering the current crisis much better than goods trade. As of February 2009, the value of US goods imports had declined year-on-year by 33 percent and the value of goods exports by 21 percent; services imports and exports each had declined by less than 7 percent. Within services, interesting patterns are emerging. Trade in goods-related transport services and crisis-related financial services has shrunk, as has expenditure on tourism abroad. But trade in a range of business, professional, and technical services is still increasing, with US exports growing even faster (at 10 percent) than US imports (at 7 percent). Developing countries like India, which are relatively specialized in business process outsourcing and information technology services, have suffered much smaller declines in total exports to the United States than countries like Brazil and China and regions like Africa, which are specialized in exports of goods, transport services, or tourism services. On the basis of new evidence from Indian services exporters, the authors suggest that services trade is buoyant relative to goods trade for two reasons: demand for a range of traded services is less cyclical, and services trade and production are less dependent on external finance. Even though few explicitly protectionist measures have so far been taken in services, the changing political climate and the widening boundaries of the state in crisis countries may introduce a national bias in firms' procurement and location choices. "--World Bank web site

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 4917
    Schlagworte: Dienstleistungshandel; Wirtschaftskrise; USA; OECD-Staaten; Service industries
    Umfang: Online-Ressource (28 S.), graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 21

  10. The two waves of service-sector growth
    Erschienen: 2009
    Verlag:  ICRIER, New Delhi

    The positive association between the service sector share of output and per capita income is one of the best-known regularities in all of growth and development economics. Yet there is less than complete agreement on the nature of that association.... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 184 (235)
    keine Fernleihe

     

    The positive association between the service sector share of output and per capita income is one of the best-known regularities in all of growth and development economics. Yet there is less than complete agreement on the nature of that association. Here we identify two waves of service sector growth, a first wave in countries with relatively low levels of per capita GDP and a second wave in countries with higher per capita incomes. The first wave appears to be made up primarily of traditional services, the second wave of modern (financial, communication, computer, technical, legal, advertising and business) services that are receptive to the application of information technologies and increasingly tradable across borders. In addition, there is evidence of the second wave occurring at lower income levels after 1990. But this change in the second wave is not equally evident in all economies: it is most apparent in democracies, in countries that are open to trade, and in those that are relatively close to the major global financial centers. This points to both political and economic conditions that can help countries capitalize on the opportunities afforded by an increasingly globalized post-industrial economy. -- Services ; Growth ; Structural change ; traditional services modern services

     

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    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/176253
    Schriftenreihe: Working paper / Indian Council for Research on International Economic Relations ; 235
    Schlagworte: Wirtschaftswachstum; Strukturwandel; Nationaleinkommen; Dienstleistungssektor; Welt; Service industries
    Umfang: Online-Ressource (52 S.)
  11. Services in Doha
    what's on the table?
    Erschienen: 2009
    Verlag:  World Bank, Development Research Group, Trade Team, Washington, DC

    "Services trade reform matters, but what is Doha doing about it? It has been hard to judge, because of the opaqueness of services policies and the opaqueness of the request-offer negotiating process. This paper attempts to assess what is on the... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 2 (4903)
    keine Fernleihe

     

    "Services trade reform matters, but what is Doha doing about it? It has been hard to judge, because of the opaqueness of services policies and the opaqueness of the request-offer negotiating process. This paper attempts to assess what is on the table. It presents the results of the first survey of applied trade policies in the major services sectors of 56 industrial and developing countries. These policies are then compared with these countries' Uruguay Round commitments in services and the best offers that they have made in the current Doha negotiations. The paper finds that at this stage, Doha promises greater security of access to markets but not any additional liberalization. Uruguay Round commitments are on average 2.3 times more restrictive than current policies. The best offers submitted so far as part of the Doha negotiations improve on Uruguay Round commitments by about 13 percent but remain on average 1.9 times more restrictive than actual policies. The World Trade Organization's Hong Kong Ministerial had set out ambitious goals for services but the analysis here shows that much remains to be done to achieve them. "--World Bank web site

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 4903
    Schlagworte: Dienstleistungshandel; GATS; Service industries
    Umfang: Online-Ressource (18 S.), graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 14

  12. The service sector as India's road to economic growth?
    Erschienen: 2010
    Verlag:  ICRIER, New Delhi

    Among fast growing developing countries, India is distinctive for the role of the service sector. However, sceptics have raised doubts about both the quality and sustainability of the increase in service sector activity and its implications for... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 184 (249)
    keine Fernleihe

     

    Among fast growing developing countries, India is distinctive for the role of the service sector. However, sceptics have raised doubts about both the quality and sustainability of the increase in service sector activity and its implications for economic development. Using National Accounts Statistics and cross-county data, we show that the growth of services has been broad-based. We show that the growth of service sector employment is not simply disguised manufacturing activity. We also find that the skilled-unskilled mix of labour in the two sectors is becoming increasingly similar. Hence, it is no longer obvious that manufacturing is the main destination for the vast majority of Indian labour moving into the modern sector and that modern services are only a viable destination for the highly skilled few. To the extent that the expansion of both modern manufacturing and modern services is constrained by the availability of skilled labour, this just underscores the importance for India of continuing to invest in labour skills. We conclude that sustaining economic growth and raising living standards will require shifting labour out of agriculture into both manufacturing and services and not just into one or the other. -- Services ; structural change ; India ; employment

     

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    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/176267
    Schriftenreihe: Working paper / Indian Council for Research on International Economic Relations ; 249
    Schlagworte: Dienstleistungssektor; Branchenentwicklung; Wirtschaftswachstum; Indien; Service industries
    Umfang: Online-Ressource (44 S.)
  13. Global experience industries
    the business of the experience economy
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Aarhus University Press, Århus

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 29766
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    VWL 442:YD0031
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B 375161
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 8779344321; 9788779344327
    Schlagworte: Erfahrungsgüter; Freizeitwirtschaft; Kultursektor; Immaterielle Güter; Tourismus; Sport; Literatur; Filmwirtschaft; Spiel; Welt; Customer services; Experience; Service industries; Cultural industries; Globalization
    Umfang: 454 S., graph. Darst., 25 cm
  14. Trade in services negotiations
    a guide for developing countries
    Erschienen: 2010
    Verlag:  World Bank, Washington, DC

    The strategic development role of trade in services / Sebastián Sáez -- Negotiating trade in services : a practical guide for developing countries / Mario Marconini and Pierre Sauvé -- The negotiation and management of regulations in the trade in... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 789415
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2011/7586
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B 375766
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The strategic development role of trade in services / Sebastián Sáez -- Negotiating trade in services : a practical guide for developing countries / Mario Marconini and Pierre Sauvé -- The negotiation and management of regulations in the trade in services / Sebastián Sáez and Marcel Vaillant -- Liberalization in the trade in services : a negotiation exercise / Sebastián Sáez and Anna Lanoszka

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780821384107
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: QM 230
    Schriftenreihe: Array
    Schlagworte: Dienstleistungshandel; GATS; Entwicklungsländer; Service industries; Foreign trade regulation; Free trade; Service industries
    Umfang: VX, 177 S., graph. Darst.
  15. Servicios y regiones en España
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Fundación de las Cajas de Ahorros, Madrid

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    16 : Q 6916.32 Cua
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B 378786
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Spanisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9788489116597
    Schriftenreihe: Array ; 47
    Schlagworte: Dienstleistungssektor; Regionalökonomik; Teilstaat; Spanien; Service industries; Service industries
    Umfang: 228 p., graph. Darst., Kt., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  16. Protocols to the General Agreement on Trade in Services
    Erschienen: 2004
    Verlag:  William S. Hein & Co., Buffalo, NY

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch; Französisch; Spanisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1575888300
    Schlagworte: Dienstleistungshandel; Finanzdienstleistung; WTO-Recht; Service industries; Financial services industry; International finance; Foreign trade regulation; Freedom of movement
    Bemerkung(en):

    Erschienen: 1 - 3

  17. Assessing the benefits to developing countries of liberalization in services trade
    Autor*in: Whalley, John
    Erschienen: 2003
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass.

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (10181)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; 10181
    Schlagworte: Dienstleistungshandel; Handelsliberalisierung; GATS; Wohlfahrtsanalyse; Entwicklungsländer; Service industries
    Umfang: 59 S
    Bemerkung(en):

    Internetausg.: papers.nber.org/papers/w10181.pdf - lizenzpflichtig

    Literaturverz. S. 52 - 59

  18. Pre-empting protectionism in services
    the WTO and outsourcing
    Erschienen: 2004
    Verlag:  World Bank, Development Research Group, Trade, Washington, DC

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    6 B 57677
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 480 (3237)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 3237
    Schlagworte: Dienstleistungshandel; Protektionismus; WTO-Recht; Service industries; Protectionism
    Weitere Schlagworte: World Trade Organization
    Umfang: 35 S, graph. Darst
    Bemerkung(en):
  19. Moving people to deliver services: how can the WTO help?
    Erschienen: 2004
    Verlag:  World Bank, Development Research Group, Trade, Washington, DC

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    6 B 57678
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 480 (3238)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 3238
    Schlagworte: Dienstleistungshandel; GATS; Service industries; Alien labor
    Weitere Schlagworte: World Trade Organization
    Umfang: 27 S
    Bemerkung(en):
  20. Quantifying the benefits of liberalising trade in services
    Erschienen: 2003
    Verlag:  OECD, Paris

    What are the major barriers to services trade? To what extent would further liberalization of trade in services result in increased welfare gains and economic growth? It is critically important for governments to understand this if they are to... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    6 B 54251
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek für Wirtschaftswissenschaften
    Frei 10: K2/1894
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    oek 3950/033
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für ausländisches öffentliches Recht und Völkerrecht, Bibliothek
    Int: CC Ad: 3
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    C 235293
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    wrm 189:f/q91
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2003 L 0457
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    03/216
    keine Fernleihe

     

    What are the major barriers to services trade? To what extent would further liberalization of trade in services result in increased welfare gains and economic growth? It is critically important for governments to understand this if they are to participate effectively in, and maximize the benefits from, GATS negotiations. Empirical evidence is also important to demonstrate the economic effects of market and regulatory changes as an aid to the design of adequate regulatory reform The papers in this volume, presented at the Quantification Session of the Third OECD Services Experts Meeting, explore fundamental issues for empirical research on trade in services: How can methodologies for measuring the effects of restrictions be sharpened? How can modeling frameworks be improved to increase their relevance for negotiators and trade policy makers? How can the impact of regulatory reform in various services sectors be best captured in empirical models? Ranging from economy-wide empirical assessments to sectoral research in telecommunications services, this volume provides information on available empirical research and highlights the specific data requirements and conceptual challenges for modeling liberalisation of services trade. It also identifies priority areas that will need to be addressed in order to increase the applicability of quantification work to the realities of the services economy and its potential use in a GATS context

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9264100423
    Weitere Identifier:
    9789264100428
    Schlagworte: Dienstleistungshandel; Handelsliberalisierung; GATS; Kosten-Nutzen-Analyse; Messung; OECD-Staaten; Free trade; Service industries; International business enterprises
    Umfang: 171 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Enth. 6 Beitr

    Literaturverz. S. 169 - 171

    Auch als Onlineausgabe erschienen

  21. Trade in services
    market access opportunities and the benefits of liberalization for developing economies
    Autor*in: McGuire, Greg
    Erschienen: 2002
    Verlag:  United Nations, New York [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    Uno 2674
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    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    UNCTAD/ITCD/TAB/20
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    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    UNO-Bibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    C 236269
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9211125561
    Weitere Identifier:
    UNCTAD/ITCD/TAB/20
    RVK Klassifikation: QQ 250
    Schriftenreihe: United Nations publication
    Policy issues in international trade and commodities study series ; 19
    Schlagworte: Dienstleistungshandel; Handelsliberalisierung; Entwicklungsländer; Service industries; Exports; Free trade
    Umfang: VI, 40 S, graph. Darst
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 33 - 37

  22. Promoting trade in services
    experience of the Baltic States
    Erschienen: 2004
    Verlag:  OECD, Paris

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    6 B 58223
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Agrarentwicklung in Transformationsökonomien, Bibliothek
    L 1.5.1.3.3 Prom
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    C 239490
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    ifo Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München, Bibliothek
    04/165
    keine Fernleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9264106146
    RVK Klassifikation: QG 472 ; QM 230
    Schriftenreihe: Emerging economies transition
    Schlagworte: Dienstleistungshandel; Dienstleistungssektor; Handelsliberalisierung; Deregulierung; EU-Mitgliedschaft; Bank; Telekommunikationspolitik; Elektrizitätswirtschaft; Luftfrachtverkehr; Baltische Staaten; Service industries
    Umfang: 143 S., graph. Darst.
  23. Cross-border trade and FDI in services
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Centre for Economic Policy Research, London

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 32 (7074)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; 7074
    Schlagworte: Auslandsinvestition; Außenhandel; Dienstleistung; Gravitationsmodell; Panel; OECD-Staaten
    Weitere Schlagworte: Array; Array; Array
    Umfang: 48 S., graph. Darst.
  24. Virksomheders rekruttering
    en undersøgelse af fremstillings- og servicevirksomheder
    Autor*in: Filges, Trine
    Erschienen: 2008
    Verlag:  SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd, København

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B 359340
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Dänisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9788774879015
    Schriftenreihe: SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd ; 08,12
    Schlagworte: Personalbeschaffung; Personalauswahl; Humankapital; Qualifikation; Dänemark; Employees; Manufacturing industries; Service industries
    Umfang: 146 S.
  25. Essays in trade in services difficulties and possibilities
    Autor*in: Ruotinen, Jukka
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Helsinki School of Economics, Helsinki

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    B 359230
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9789524882712; 9789524882729
    Schriftenreihe: Array ; 331
    Schlagworte: Dienstleistungshandel; Handelsliberalisierung; Gesundheitswesen; Verkehrsaufkommen; Nichttarifäre Handelshemmnisse; Technologietransfer; Spillover-Effekt; Welt; Service industries; International trade
    Umfang: 116 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Helsinki, School of Economics, Diss., 2008