Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 82.

  1. 20 Jahre "Wandel durch Austausch"
    Festschrift für Prof. Dr. Dr. h. c. mult. Theodor Berchem ; DAAD-Präsident 1988 - 2007
    Beteiligt: Bode, Christian (Hrsg.); Berchem, Theodor (GefeierteR); Jecht, Dorothea (Hrsg.)
    Erschienen: 2007
    Verlag:  DAAD, Bonn

    Informationszentrum der Deutschen Gesellschaft für Auswärtige Politik e.V.
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Bode, Christian (Hrsg.); Berchem, Theodor (GefeierteR); Jecht, Dorothea (Hrsg.)
    Sprache: Englisch; Spanisch; Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3871928623; 9783871928628
    RVK Klassifikation: AL 40700 ; AK 53900 ; AL 40800 ; GB 2905 ; NU 5250 ; NZ 90380 ; RB 10069 ; AL 11800 ; AL 12110
    Auflage/Ausgabe: [1. Aufl.]
    Schlagworte: Internationale Kooperation; Bildung; Hochschule; Internationalisierung; Kulturinstitut; Auswärtige Kulturpolitik; Ziel; Grundsatzprogramm; Einrichtung; Organisation; Schüleraustausch; Studentenaustausch; Hochschullehrer; Germanistik; Kulturaustausch; Beitrag
    Umfang: 364 S., zahlr. Ill., graph. Darst., Kt., 25 cm
    Bemerkung(en):

    Beitr. teilw. dt., teilw. engl., teilw. span

  2. 'No one is superior to another'
    tracing intercultural development in a year-long study abroad programme
    Erschienen: 26 August 2020
    Verlag:  Routledge, London

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    Cb 41/38
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  3. The time abroad project
    German and British students' expectations for their stay abroad
    Erschienen: 2018

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Fernleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: Journal of English studies; Logroño : Servicio de Publ., 1999; 16(2018), Seite 133-163; Online-Ressource

    Schlagworte: Schüleraustausch; Studentenaustausch; Auslandsstudium; Deutsche; Briten; Erwartung; Motivation; Ursache; Umfrage; Internationaler Vergleich
  4. Self-efficacy in managing intercultural interactions as an outcome of participation in the Erasmus Programme
    evidence from German exchange students in the UK
    Autor*in: Hessel, Gianna
    Erschienen: 2021

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: Language, mobility and study abroad in the contemporary European context; New York : Routledge, Taylor & Francis Group, 2021; (2021), Seite 117-135; xv, 284 Seiten

    Schlagworte: Kulturbeziehungen; Kulturkontakt; Student; Schüler; Schüleraustausch; Studentenaustausch; Auslandsaufenthalt; Interkulturelle Kompetenz
  5. Städtediplomatie in den 2020er Jahren: mehr als eine Geschichte zweier Städte
    kommunale Diplomatie und Städtepartnerschaften zwischen Deutschland, Europa und China : Implikationen für Nordrhein-Westfalen = Urban diplomacy in the 2020s: more than a tale of two cities : city diplomacy and municipal partnerships between Germany, Europe and China : implications for North Rhine-Westphalia
    Erschienen: June 2022
    Verlag:  Institute of East Asian Studies, University of Duisburg-Essen, Duisburg, Germany

    This policy paper contributes to the topic of German-Chinese municipal partnerships, with a focus on the state of North Rhine-Westphalia (NRW). It first builds a bridge between the idea of town twinning and the future-oriented thematic complex of... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 51
    keine Fernleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    This policy paper contributes to the topic of German-Chinese municipal partnerships, with a focus on the state of North Rhine-Westphalia (NRW). It first builds a bridge between the idea of town twinning and the future-oriented thematic complex of city diplomacy. Secondly, it looks at the connection between German-Chinese city partnerships and the topic of city diplomacy and deals with the change in the idea of partnership. Thirdly, it discusses the German-Chinese municipal partnerships in NRW, including school partnerships as part and parcel of citizens' exchange. Section 4 briefly looks at the first Sino-German twinning between Duisburg and Wuhan, which celebrated its 40th anniversary in 2022. Part 5 looks at the role of town twinning as an economic and cultural factor, and Part 6 at the question of current fields and contents of such partnerships. Section 7 deals with the challenges of German-Chinese municipal partnerships with regard to critical or "sensitive" issues, Part 8 with the current "China image" in Germany and the criticism of sub-national diplomacy concerning German-Chinese partnerships, before Point 9 draws a general conclusion.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/260548
    Schriftenreihe: Working papers on East Asian studies ; no. 133
    Schlagworte: Mitgliedsstaaten; Kulturbeziehungen; Internationale Politik; Städtepartnerschaft; Internationale kommunale Zusammenarbeit; Schüleraustausch; Studentenaustausch; Fremdbild; municipal partnerships; urban diplomacy; school partnerships; subnational diplomacy; Duisburg; AreaRuhr; North Rhine-Westphalia; German-China relations
    Umfang: 1 Online-Ressource (58 Seiten)
  6. Engaging in transnational education
    Autor*in: Smith, Karen
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Critical Publishing, St Albans

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    40/232
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781913063733
    Auflage/Ausgabe: First published
    Schriftenreihe: Critical practice in higher education
    Schlagworte: Transnational education; Hochschulbildung; Internationalisierung; Schüleraustausch; Studentenaustausch; Auslandsstudium; Motivation; Curriculum; Erziehungsziel; Theorie; Praxis
    Umfang: viii, 90 Seiten, Diagramme, 24 cm
  7. Cultural factors and study destinations of international students
    Erschienen: July 17, 2019
    Verlag:  Research Institute for Economics and Business Administration, Kobe University, Kobe

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    Cb 40/27
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  8. Intercultural communicative competence in educational exchange
    a multinational perspective
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Routledge Taylor & Francis Group, New York

    chapter 1 Introduction and Overview -- chapter 2 Reconceptualizing Intercultural Communicative Competence -- chapter 3 Assessing Intercultural Communicative Competence -- chapter 4 The Initial Research Project -- chapter 5 The Follow-on Research... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    chapter 1 Introduction and Overview -- chapter 2 Reconceptualizing Intercultural Communicative Competence -- chapter 3 Assessing Intercultural Communicative Competence -- chapter 4 The Initial Research Project -- chapter 5 The Follow-on Research Project -- chapter 6 Toward a Multinational Perspective.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781351251747
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Routledge research in teacher education
    Routledge Research in Teacher Education Ser
    Schlagworte: Schüleraustausch; Studentenaustausch; Auslandsaufenthalt; Wirkung; Auswirkung; Individuum; Student; Schüler; Kulturkontakt; Interkulturelles Verstehen; Fremdsprachenkenntnis; Fremdsprachenlernen; Sprachunterricht; Umfrage; Analyse; Comparative education; Education; Intercultural communication; International & Comparative Education; Language and education; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (xviii, 337 Seiten), Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  9. Study abroad and interculturality
    perspectives and discourses
    Beteiligt: Borghetti, Claudia (HerausgeberIn); Beaven, Ana (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Routledge, London

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Borghetti, Claudia (HerausgeberIn); Beaven, Ana (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138501270
    Schlagworte: Foreign study; Intercultural communication; Multicultural education; Schüleraustausch; Studentenaustausch; Auslandsstudium; Auslandsaufenthalt; Fremdsprache; Fremdsprachenlernen; Sprachunterricht; Fremdsprachenkenntnis; Relation; Wirkung; Auswirkung; Kulturkontakt; Zwischenmenschliche Beziehung; Interkulturelle Kompetenz; Theorie; Praxis; Beispiel
    Umfang: xi, 209 Seiten, Tabellen, Diagramme, 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. Face to face
    learning "language and culture" through visits and exchanges
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.)
    Erschienen: 1997
    Verlag:  CILT, London

    Universität Gießen, Bibliothek Anglistik
    E G 1280
    keine Fernleihe
    Universität Gießen, Fachbibliothek Romanistik
    D 19/120
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 187401678X
    Schlagworte: Interkulturelle Kompetenz; Schüleraustausch
    Umfang: VI, 124 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  11. Face to face
    learning "language-and-culture" through visits and excanges
    Erschienen: 1997
    Verlag:  CILT, London

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 187401678X
    RVK Klassifikation: ES 861
    Schlagworte: Interkulturelle Kompetenz; Schüleraustausch
    Umfang: VI, 124 S.
  12. The Routledge handbook of study abroad research and practice
    Beteiligt: Sanz, Cristina (HerausgeberIn); Morales-Front, Alfonso (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Routledge, New York

    The Routledge Handbook of Study Abroad Research and Practice is an authoritative overview of study abroad and immersive context research specifically situated within applied linguistics and Second Language Acquisition (SLA) for graduate students and... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The Routledge Handbook of Study Abroad Research and Practice is an authoritative overview of study abroad and immersive context research specifically situated within applied linguistics and Second Language Acquisition (SLA) for graduate students and researchers in these fields. Featuring contributions from established scholars from around the world, this volume provides in-depth coverage of the theoretical approaches and methodologies used in study abroad and applied linguistics research, and examines their practical implications on program implementation. The Handbook is organized around core areas of research and practice: language development and personal growth; study abroad settings; individual differences of learners; and applications concerning the preparation of students, teachers, and administrators for study abroad, the role of study abroad in foreign language curricula, and future directions. This handbook is the ideal resource for graduate students, researchers, and administrators interested in learning more about linguistic and personal development during study abroad

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Sanz, Cristina (HerausgeberIn); Morales-Front, Alfonso (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781315639970
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Routledge handbooks in applied linguistics
    Schlagworte: Language and culture; Language and languages; Second language acquisition; Second language acquisition; Intercultural communication; Foreign study; Foreign study; Schüleraustausch; Studentenaustausch; Auslandsstudium; Auslandsaufenthalt; Fremdsprache; Fremdsprachenlernen; Sprachunterricht; Motivation; Individuum; Praxis; Bildungsniveau; Identität; Empirische Sozialforschung; Global; Global; Sprachwissenschaft; Linguistics
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxii, 569 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Cristina Sanz --: chapter Introduction: Issues in Study Abroad Research and Practice

    Kimberly L. Geeslin --: part PART I: Theoretical and Methodological Approaches to Study Abroad: Survey of Theoretical Approaches -- ; chapter 1 Variationist Research Methods and the Analysis of Second Language Data in the Study Abroad Context

    Megan Solon --: chapter 2 Psycholinguistic, Cognitive, and Usage-Based Approaches to Study Abroad Research -- ; chapter Survey of Methodological Approaches -- ; part PART II: Language Development and Personal Growth: Key Areas: Phonological Development -- ; chapter 5 Acquisition of Phonetics and Phonology Abroad: What We Know and How

    Jorge Méndez Seijas --: chapter 6 L2 Spanish Intonation in a Short-Term Study Abroad Program

    Lin Gu --: chapter Pragmatics -- ; chapter Morphosyntax -- ; chapter Oral Fluency and Complexity -- ; chapter Lexical Development -- ; chapter Personal Growth -- ; chapter Communication and/or Learning Strategies -- ; chapter Identity -- ; part PART III: The Program: Study Abroad Settings: Length of Stay -- ; chapter 18 Length of Time Abroad and Language Ability: Comparing Means Using a Latent Approach

    Diane de Saint-Léger and Kerry Mullan --: chapter Family vs. Dorm Stays -- ; chapter 19 A Short-Term Study Abroad Program: An Intensive Linguistic and Cultural Experience on a Neighboring Pacific Island

    Kimberly L. Geeslin --: chapter Sheltered Programs, Direct Matriculation Programs, Hybrid Programs -- ; chapter Service Learning Programs, Professional Programs -- ; chapter Language Program Components -- ; part PART IV The Person: Individual Differences -- ; chapter 25 Study Abroad and L2 Learner Attitudes

    Medha Tare --: chapter 26 The Role of Cognitive Aptitudes in a Study Abroad Language-Learning Environment

    Lisa M. Kuriscak --: chapter 27 Contributions of Initial Proficiency and Language Use to Second-Language Development during Study Abroad: Behavioral and Event-Related Potential Evidence Mandy Faretta-Stutenberg and Kara Morgan-Short -- ; chapter Experienced Learners (Bilinguals), Heritage Language Learners -- ; chapter Proficiency Levels -- ; chapter Age -- ; chapter Intercultural Sensitivity -- ; part PART V: Applications -- ; chapter 32 The Role of Individual Factors in Students’ Attitudes toward Credit-bearing Predeparture Classes: Implications for Practice

  13. Deutschlandbilder
    Wahrnehmungen und Erfahrungen US-amerikanischer Austauschschüler
    Autor*in: Wernicke, Anne
    Erschienen: 2013
    Verlag:  AVM, München

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783869244723
    Weitere Identifier:
    9783869244723
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; (Zielgruppe)Fachhochschul-/Hochschulausbildung; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; Fremdbilder; subjektive Wahrnehmung; soziokultureller Ansatz des Zweit- und Fremdsprachenerwerbs; Stereotypie; Schüleraustausch; USA; Kulturschock-Modell; kollektive Identität; individuelle Identität; (VLB-WN)1560: Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: 380 S., Ill., graph. Darst., 21 cm, 572 g
    Bemerkung(en):

    Beitr. teilw. dt., teilw. engl. - Literaturangaben

  14. English as a lingua franca among adolescents
    transcultural pragmatics in a German-Tanzanian school setting
  15. Studying abroad
    exploring mobility, expectations and experiences among mobile students
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Umeå University, Umeå

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Fernleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9789178550401
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: GERUM - Kulturgeografi ; 2019:2
    Schlagworte: Schüleraustausch; Studentenaustausch; Auslandsstudium; Mobilität; Schweden <Volk>; Student; Schüler; Erwartung; Motivation; Ursache; Vergleich; Rückwanderung; Auslandsaufenthalt; Umfrage; Internationaler Vergleich
    Umfang: 1 Online-Ressource (109 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Umeå University, 2019

  16. Study abroad
    traditions and new directions
    Beteiligt: Fuchs, Miriam (HerausgeberIn); Rai, Sarita (HerausgeberIn); Loiseau, Yves (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  The Modern Language Association of America, New York

    Introduction: contexts and changes in study abroad / Miriam Fuchs and Sarita Rai, with Yves Loiseau -- Overcoming ethnocentrism in research on language learning abroad / Celeste Kinginger -- College-level Mandarin Chinese study abroad pedagogy from... mehr

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    40/203
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction: contexts and changes in study abroad / Miriam Fuchs and Sarita Rai, with Yves Loiseau -- Overcoming ethnocentrism in research on language learning abroad / Celeste Kinginger -- College-level Mandarin Chinese study abroad pedagogy from an ecological and sociocultural perspective / Li Jin -- The city as the classroom: maximizing learning abroad through language and culture experiential strategies / Tania Convertini -- Developing a service-learning component within a university-based study abroad program: implications for university-community relations / Jose Antonio Torralba -- How study abroad experiences develop multicultural awareness in preservice teachers: an eleven-year multiple case study / Suniti Sharma and JoAnn Phillion -- Active learning through academic travel, research, and collaboration: the arts of medieval and renaissance Britain / Rosanne Fleszar Denhard -- The beloved country: teaching the history and literature of South African apartheid / Mindi McMann -- Expanding the study abroad curriculum: a case study in mathematics / Monique Chyba -- Art (and lies) in Paris: the ethics of popular literature / Miriam Fuchs -- Best practices for planning, developing, and sustaining interdisciplinary language-based study abroad programs / Chad M. Gasta -- Princeton in Cuba: a study abroad program in Havana / Ruben Gallo -- Emerging issues in study abroad / Sarita Rai. "Focuses on language learning and cultural studies study abroad programs. Topics include experiential strategies, university-community relations, multicultural awareness in preservice teachers, popular literature, emerging issues, and best practices. Sites of the programs include China, Cuba, France, and South Africa"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Fuchs, Miriam (HerausgeberIn); Rai, Sarita (HerausgeberIn); Loiseau, Yves (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781603293884
    Schriftenreihe: Teaching languages, literatures, and cultures series ; [5]
    Schlagworte: Foreign study; American students; Internationale Kooperation; Bildung; Auslandsstudium; Schüleraustausch; Studentenaustausch; Konzeption; Organisation; Reorganisation; Dienstleistungsangebot; Angebot; Bedeutung; Rolle; Fremdsprache; Unterrichtssprache; Fremdsprachenlernen; Sprachunterricht; Curriculum; Theorie; Praxis; Beispiel
    Umfang: vi, 175 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  17. Report into student mobility
    Erschienen: April 2016
    Verlag:  Universities Australia, [Canberra]

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Fernleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    4 B 36/92
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schlagworte: Hochschule; Dienstleistungsangebot; Angebot; Schüleraustausch; Studentenaustausch; Mobilität; Aktionsplan; Auslandsaufenthalt; Student; Schüler; Meinung; Umfrage; Demoskopie; Nutzen; Motivation; Entwicklung; Hindernis
    Umfang: 1 Online-Ressource (70 Seiten), Diagramme, Tabellen
  18. Intercultural communicative competence in educational exchange
    a multinational perspective
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Routledge Taylor & Francis Group, New York

    chapter 1 Introduction and Overview -- chapter 2 Reconceptualizing Intercultural Communicative Competence -- chapter 3 Assessing Intercultural Communicative Competence -- chapter 4 The Initial Research Project -- chapter 5 The Follow-on Research... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    chapter 1 Introduction and Overview -- chapter 2 Reconceptualizing Intercultural Communicative Competence -- chapter 3 Assessing Intercultural Communicative Competence -- chapter 4 The Initial Research Project -- chapter 5 The Follow-on Research Project -- chapter 6 Toward a Multinational Perspective.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781351251747
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Routledge research in teacher education
    Routledge Research in Teacher Education Ser
    Schlagworte: Schüleraustausch; Studentenaustausch; Auslandsaufenthalt; Wirkung; Auswirkung; Individuum; Student; Schüler; Kulturkontakt; Interkulturelle Kompetenz; Fremdsprachenkenntnis; Fremdsprachenlernen; Sprachunterricht; Umfrage; Analyse; Comparative education; Education; Intercultural communication; International & Comparative Education; Language and education; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (xviii, 337 Seiten), Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  19. Broadening horizons
    breaking through the barriers to overseas study
    Erschienen: 2013
    Verlag:  British Council, Hong Kong

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Fernleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    Cb 33/143
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schlagworte: Schüleraustausch; Studentenaustausch; Auslandsstudium; Auslandsaufenthalt; Motivation; Informationsquelle; Entwicklung; Hindernis; Umfrage; Statistische Analyse; Konsequenz
    Umfang: Online Ressource (58 S.)
  20. Migration, mobility, and intercultural learning in study abroad programs
    the case of Germany and Ghana educational exchange program
    Erschienen: 10 November 2018
    Verlag:  Springer International Publishing, [Cham]

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Fernleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Human arenas
    Schlagworte: Internationale Kooperation; Bildung; Schüleraustausch; Studentenaustausch; Deutsche; Ghanaer; Wirkung; Auswirkung; Individuum; Student; Schüler; Kulturkontakt; Umfrage; Konsequenz; Auslandsaufenthalt; Interkulturelle Kompetenz; Konzeption
    Umfang: 1 Online-Ressource ([16] Seiten)
  21. Recruiting International Students in Higher Education
    Representations and Rationales in British Policy
    Autor*in: Lomer, Sylvie
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    This book offers a comprehensive overview and critical analysis of the UK’s policy on recruiting international students. In a global context of international education policy, it examines changes from New Labour policies under Tony Blair’s Prime... mehr

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Pädagogische Hochschule, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Weingarten
    eBook Springer
    keine Ausleihe von Bänden, der Endnutzer erhält eine elektronische Kopie

     

    This book offers a comprehensive overview and critical analysis of the UK’s policy on recruiting international students. In a global context of international education policy, it examines changes from New Labour policies under Tony Blair’s Prime Minister’s Initiative, to the more recent Coalition and Conservative Government policies in the International Education Strategy. The research uses a text-based approach to primary research, adopting a critical framework developed by Carol Bacchi (‘what is the problem represented to be’?). The book argues that international student policy can be reduced to reasons for and against recruiting international students; in doing so, students are represented as ambassadors for the UK or tools in its public diplomacy, consumers and generators of reputation, means to get money, and as migrants of questionable legitimacy. These homogenizing representations have the potential to shape international education, implicating academics as agents of policy, and infringing on students’ self-formation. The book will be compelling reading for students and researchers in the fields of education and sociology, as well as those interested in education policy-making PART I -- Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. International Higher Education Discourses -- Chapter 3. International Student Policy in the UK -- Chapter 4. Putting Discourse Theory into Practice -- PART II -- Chapter 5. Influence: A Political Rationale and International Alumni as Ambassadors -- Chapter 6. Reputation: A Hybrid Educational-Commercial Rationale and Students as Consumers -- Chapter 7. Income: An Economic Rationale and International Students as Economic Contributors -- Chapter 98 Immigration: A Rationale Against International Student Recruitment -- Chapter 9. Conclusion

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
  22. Addressing the needs of a new generation
    Erschienen: November 2017
    Verlag:  British Council, [London]

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Fernleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    Cb 38/10
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Broadening horizons
    Schlagworte: Schüleraustausch; Studentenaustausch; Auslandsstudium; Auslandsaufenthalt; Motivation; Informationsquelle; Entwicklung; Hindernis; Umfrage; Statistische Analyse; Konsequenz
    Umfang: 1 Online-Ressource (40 Seiten), Diagramme
  23. Beyond the data
    influencing international student decision making
    Erschienen: 2014

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Fernleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    Cb 35/89
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schlagworte: Schüleraustausch; Studentenaustausch; Auslandsstudium; Motivation; Territorium; Hochschule; Forschung; Lehre; Informationsquelle; Ausländischer Student; Umfrage
    Umfang: Online Ressource (39 S.)
  24. Identifying factors that influence the learner empowerment of international students
    Erschienen: 2014

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    Z - USA 1040
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: International journal of intercultural relations; Amsterdam : Elsevier, 1977; (2014), 43 B, Seite 321-334

    Schlagworte: Schüleraustausch; Studentenaustausch; Ausländischer Student; Auslandsstudium; Bedeutung; Rolle; Akkulturation; Soziale Anpassung; Effektivität; Ursache; Interkulturelle Kompetenz; Fremdsprachenkenntnis; Entwicklung; Hindernis; Umfrage; Konsequenz
  25. Learning across cultures
    Beteiligt: Althen, Gary (Hrsg.)
    Erschienen: 1994
    Verlag:  NAFSA, [Washington, DC]

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    15/730
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Althen, Gary (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0912207671
    RVK Klassifikation: QX 800
    Auflage/Ausgabe: Rev. ed.
    Schlagworte: Austausch; Person; Schüleraustausch; Studentenaustausch; Ausländischer Student; Interkulturalität; Kulturkontakt; Soziale Anpassung; Kulturkonflikt; Beratung; Interkulturelle Kompetenz
    Umfang: VII, 197 S.