Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 26 bis 33 von 33.

  1. Motion(less) pictures
    the cinema of stasis
    Autor*in: Remes, Justin
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Columbia University Press, New York ; Oxford University Press, Oxford

    This comprehensive study of films that do not move, challenges the primacy of motion in cinema and tests the theoretical limits of film aesthetics and representation. Reading experimental films such as Andy Warhol's 'Empire' (1964), the Fluxus work... mehr

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    This comprehensive study of films that do not move, challenges the primacy of motion in cinema and tests the theoretical limits of film aesthetics and representation. Reading experimental films such as Andy Warhol's 'Empire' (1964), the Fluxus work 'Disappearing Music for Face' (1965), Michael Snow's 'So Is This' (1982), and Derek Jarman's 'Blue' (1993), it reveals how motionless films defiantly showcase the static while collapsing the boundaries between cinema, photography, painting, and literature.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780231538909
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 54000
    Schriftenreihe: Film and culture
    Schlagworte: Experimentalfilm; Stillstand <Motiv>; Ästhetik; Experimental films; Avant-garde (Aesthetics)
    Weitere Schlagworte: Warhol, Andy (1928-1987); Satie, Erik (1866-1925); Snow, Michael (1928-2023); Jarman, Derek (1942-1994)
    Umfang: 1 Online-Ressource, Illustrations (black and white).
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Larionow
    Autor*in: Waldemar George
    Erschienen: 1968
    Verlag:  Bucher, Luzern u.a.

    Staats- und Stadtbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  3. Motion(less) Pictures
    The Cinema of Stasis
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Columbia University Press, New York

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780231169622; 9780231538909
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 54000
    Schlagworte: Experimentalfilm; Stillstand <Motiv>; Ästhetik
    Weitere Schlagworte: Warhol, Andy (1928-1987); Satie, Erik (1866-1925); Snow, Michael (1928-2023); Jarman, Derek (1942-1994)
    Umfang: Online-Ressource (216 p), 10 b&w photographs
  4. Motion(less) Pictures
    The Cinema of Stasis
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Columbia University Press, New York

    Conducting the first comprehensive study of films that do not move, Justin Remes challenges the primacy of motion in cinema and tests the theoretical limits of film aesthetics and representation. Reading experimental films such as Andy Warhol's... mehr

    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Conducting the first comprehensive study of films that do not move, Justin Remes challenges the primacy of motion in cinema and tests the theoretical limits of film aesthetics and representation. Reading experimental films such as Andy Warhol's Empire (1964), the Fluxus work Disappearing Music for Face (1965), Michael Snow's So Is This (1982), and Derek Jarman's Blue (1993), he shows how motionless films defiantly showcase the static while collapsing the boundaries between cinema, photography, painting, and literature. Analyzing four categories of static film--furniture films, designed to be...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780231169639; 9780231538909 (Sekundärausgabe)
    RVK Klassifikation: AP 54000
    Schriftenreihe: Film and Culture Series
    Schlagworte: Experimentalfilm; Stillstand <Motiv>; Ästhetik
    Weitere Schlagworte: Warhol, Andy (1928-1987); Satie, Erik (1866-1925); Snow, Michael (1928-2023); Jarman, Derek (1942-1994)
    Umfang: 217 p.
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Online-Ausg.:

  5. The banquet years
    the arts in France 1885-1918 ; Alfred Jarry, Henri Rousseau, Eric Satie, Guillaume Apollinaire
    Autor*in: Shattuck, Roger
    Erschienen: 1958
    Verlag:  Harcourt, Brace, by Roger Shattuck

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schlagworte: Belle époque; Französisch; Naive Kunst; Kultur; Kunst; Avantgardeliteratur
    Weitere Schlagworte: Rousseau, Henri (1844-1910); Satie, Erik (1866-1925); Apollinaire, Guillaume (1880-1918); Jarry, Alfred (1873-1907)
    Umfang: 306 Seiten, 8 Tafeln, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    The arts in France. 1885-1918. Alfred Jarry. Henri Rousseau, Erik Satie, Guillaume Apollinaire. (1.ed.)
    New York: Harcourt, Brace (1958). 306 S., 8 Taf.

  6. Erik Satie & la tradition populaire
    10.-30. mai 1988, Musée des arts et des traditions populaires
    Beteiligt: Volta, Ornella (Hrsg.)
    Erschienen: 1988

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Volta, Ornella (Hrsg.)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Schlagworte: Musikant <Motiv>; Theater
    Weitere Schlagworte: Satie, Erik (1866-1925)
    Umfang: 31 S., mit Abb. u. Taf.
    Bemerkung(en):

    Ausst.: Musée des arts et des traditions populaires <Paris> : 10.-30.5.1988

  7. The banquet years
    the origins of the avant-garde in France ; 1885 to World War I ; Alfred Jarry, Henri Rousseau, Erik Satie, Guillaume Apollinaire
    Autor*in: Shattuck, Roger
    Erschienen: 1968
    Verlag:  Vintage Books, New York

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0394704150; 9780394704159
    RVK Klassifikation: IG 4280 ; IH 1767
    Auflage/Ausgabe: Rev. ed.
    Schlagworte: Bildnis; Avantgardeliteratur; Avantgarde; Regionalkunst
    Weitere Schlagworte: Brummer, Joseph (1883-1947); Rousseau, Henri (1844-1910); Satie, Erik (1866-1925); Apollinaire, Guillaume (1880-1918)
    Umfang: XIV, 397 S., Ill., Notenbeisp.
  8. Après Satie
    For Two and Four Hands
    Autor*in: Steadman, Dean
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Brick Books Incorporated, London

    A man who might be Erik Satie floats, a la Magritte, above Paris rooftops, thinking of a newly-extinct species of songbirds, "contemplating grief in the absence of song." By turns tender, wry, playful and fierce, the poems in Dean Steadman's second... mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    A man who might be Erik Satie floats, a la Magritte, above Paris rooftops, thinking of a newly-extinct species of songbirds, "contemplating grief in the absence of song." By turns tender, wry, playful and fierce, the poems in Dean Steadman's second collection, Apres Satie -- For Two and Four Hands, use surreal imagery, recurring characters and cyclical themes to evoke the repetitive nature of much of Satie's music, as well as the artistic and intellectual temperament of Paris during Satie's most creative years

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781771314374
    Schlagworte: Satie, Erik
    Umfang: 1 Online-Ressource (134 pages)