Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 72.

  1. Representation and Reception
    Brechtian 'Pedagogics of Theatre' and Critical Thinking
  2. And This Little Piggy Had None
    Challenging the Dominant Discourse on Farmed Animals in Children’s Picturebooks
    Autor*in: Dimick, Janae
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Peter Lang Verlag, New York

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  3. What Schools Teach Us about Religious Life | Second Edition
  4. Reconceptualizing Early Childhood Education and Care—A Reader
    Critical Questions, New Imaginaries and Social Activism, Second Edition
    Beteiligt: Bloch, Marianne N. (Herausgeber); Swadener, Beth Blue (Herausgeber); Cannella, Gaile S. (Herausgeber)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Peter Lang Verlag, New York

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bloch, Marianne N. (Herausgeber); Swadener, Beth Blue (Herausgeber); Cannella, Gaile S. (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781433154188
    Weitere Identifier:
    9781433154188
    Auflage/Ausgabe: digitale Originalausgabe
    Schriftenreihe: Childhood Studies ; 7
    Schlagworte: Kleinkindpädagogik; Bildungstheorie
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (VLB-WN)9570: Pädagogik; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)COM014000: COMPUTERS / Computer Science; (BISAC Subject Heading)EDU000000: EDUCATION / General; (BISAC Subject Heading)EDU001000: EDUCATION / Administration / General; (BISAC Subject Heading)EDU003000: EDUCATION / Aims & Objectives; (BISAC Subject Heading)EDU009000: EDUCATION / Educational Psychology; (BISAC Subject Heading)EDU012000: EDUCATION / Experimental Methods; (BISAC Subject Heading)EDU020000: EDUCATION / Multicultural Education; (BISAC Subject Heading)EDU029000: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / General; (BISAC Subject Heading)EDU029010: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Mathematics; (BISAC Subject Heading)EDU029050: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Arts & Humanities; (BISAC Subject Heading)EDU032000: EDUCATION / Leadership; (BISAC Subject Heading)EDU034000: EDUCATION / Educational Policy & Reform / General; (BISAC Subject Heading)EDU040000: EDUCATION / Philosophy, Theory & Social Aspects; (BIC subject category)JNAM: Moral & social purpose of education; (BIC subject category)JNC: Educational psychology; (BIC subject category)JNLB: Primary & middle schools; (BIC subject category)JNT: Teaching skills & techniques; (BIC subject category)Y: Children's, Teenage & educational; Activism; Beth; Bloch; Blue; Bode; Cannella; Care—A; Childhood; Critical; Early; Edition; Education; Gaile; Imaginaries; Marianne; Questions; Reader; Reconceptualizing; Sarah; Second; Social; Swadener
    Umfang: Online-Ressource, XIV, 362 Seiten
  5. Classroom Teaching
    An Introduction | Second Edition
  6. Writing for College and Beyond
    Life Lessons from the College Composition Classroom
    Autor*in: Kent, CJ
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Peter Lang Verlag, New York

  7. Fifty Years of Interdisciplinary Teaching in Academe
    One Professor's Pedagogical Tips and Reflections
  8. Activist Art in Social Justice Pedagogy
    Engaging Students in Glocal Issues Through the Arts, Revised Edition
    Beteiligt: Beyerbach, Barbara (Herausgeber); Davis, R. Deborah (Herausgeber); Ramalho, Tania (Herausgeber)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Peter Lang Verlag, New York

  9. Digital Youth Praxis
  10. Researching the Writing Center
    Towards an Evidence-Based Practice, Revised Edition
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Peter Lang Verlag, New York

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781433144790
    Weitere Identifier:
    9781433144790
    Auflage/Ausgabe: digitale Originalausgabe
    Schlagworte: Schreibzentrum <Hochschule>
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)EDU001000: EDUCATION / Administration / General; (BISAC Subject Heading)EDU007000: EDUCATION / Curricula; (VLB-WN)9570: Pädagogik; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)EDU012000; (BISAC Subject Heading)COM014000: COMPUTERS / Computer Science; (BISAC Subject Heading)EDU020000: EDUCATION / Multicultural Education; (BISAC Subject Heading)EDU029010: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Mathematics; (BISAC Subject Heading)EDU029050: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Arts & Humanities; (BISAC Subject Heading)EDU032000: EDUCATION / Leadership; (BISAC Subject Heading)EDU034000: EDUCATION / Educational Policy & Reform / General; (BIC subject category)JNT: Teaching skills & techniques; Babcock; Based; Bode; Center; Edition; Evidence; Practice; Rebecca; Researching; Revised; Sarah; Terese; Thonus; Towards; Writing; (BISAC Subject Heading)EDU018000; (BISAC Subject Heading)EDU029050; (BISAC Subject Heading)EDU038000; (BISAC Subject Heading)LAN000000; (BISAC Subject Heading)LIT004120; (BIC subject category)CF; (BIC subject category)DSB; (BIC subject category)JNMF; (BIC subject category)JNT; (BIC subject category)JNZ; 07.03.05: Pädagogik; Hochschulpädagogik; 07.05.04: Pädagogik; Sprach- und Fremdsprachendidaktik; 07.05.08: Pädagogik; Literaturdidaktik; 12.03.07: Sprachwissenschaft, Linguistik; Angewandte Linguistik; tutoring; empirical evidence
    Umfang: Online-Ressource, XIV, 352 Seiten
  11. Financial Literacy for Children and Youth, Second Edition
    Beteiligt: Lucey, Thomas A. (Herausgeber); Cooter, Kathleen S. (Herausgeber)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Peter Lang Verlag, New York

  12. Living on the Edge
    Rethinking Poverty, Class and Schooling, Second Edition
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Peter Lang Verlag, New York

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781433145773
    Weitere Identifier:
    9781433145773
    Auflage/Ausgabe: digitale Originalausgabe
    Schriftenreihe: Adolescent Cultures, School, and Society ; 70
    Schlagworte: Bildungsgang; Chancengleichheit; Soziale Gerechtigkeit
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; underachievement;education;theory; (VLB-WN)9570: Pädagogik; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; Bode; Class; DeVitis; Edge; Edition; education; Irwin; John; Joseph; Linda; Living; McInerney; Peter; Poverty; Rethinking; Sarah; Schooling; Second; Smyth; Terry; theory; underachievement; Wrigley
    Umfang: Online-Ressource, XVIII, 310 Seiten
  13. Educating English Language Learners in an Inclusive Environment
    Second Edition
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Peter Lang Verlag, New York

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  14. African American History
    An Introduction, Third Edition
  15. Looking into Sarah's Eyes
    The Meaning of metsaḥeḳ in Genesis 21.9
    Erschienen: 2022

    Ambiguity surrounds the use of the term מְצַחֵק in Gen 21.9, where it is traditionally rendered “playing,” “laughing,” or “mocking.” The verb is used in the piel participle form, without any direct or indirect object. Meanwhile, the LXX’s παίζοντα... mehr

    Index theologicus der Universitätsbibliothek Tübingen
    keine Fernleihe
    keine Fernleihe

     

    Ambiguity surrounds the use of the term מְצַחֵק in Gen 21.9, where it is traditionally rendered “playing,” “laughing,” or “mocking.” The verb is used in the piel participle form, without any direct or indirect object. Meanwhile, the LXX’s παίζοντα μετὰ Ισαακ suggests that Ishmael was playing with Isaac, a connotation which is not evident in the MT, but which many scholars endorse. The LXX’s widely accepted rendering obscures the point of the verse; it does not portray the wordplay on the term צחק which is central in Gen 17, 18, and 21. Against this background, through a linguistic analysis of important key terms like מְצַחֵק and וַתֵּרֶא שָׂרָה, my aim is to demonstrate that the best approach to the translation and interpretation of מְצַחֵק in Gen 21.9 is not to disambiguate the term, but to interpret it as a narrative device which the narrator used to express the motif of separation.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: The Bible translator; London : Sage, 1950; 73(2022), 1, Seite 89-103

    Schlagworte: וַתֵּרֶא שָׂרָה; Sarah; Ishmael; Isaac; separation motif; Genesis 21.9; מְצַחֵק
  16. Searching for Sarah in the Second Temple era
    images in the Hebrew Bible, the Septuagint, the Genesis Apocryphon, and the Antiquities
    Erschienen: 2020
    Verlag:  T&T Clark, London

    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 A 8950
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Diözesanbibliothek Münster
    23:2293
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Index theologicus der Universitätsbibliothek Tübingen
    keine Fernleihe
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    60 A 1718
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780567689122
    Schriftenreihe: Scriptural traces: critical perspectives on the reception and influence of the Bible ; 24
    Library of Hebrew Bible/Old Testament studies ; 693
    T&T Clark library of biblical studies
    Schlagworte: Sara; Bibel; Dead Sea scrolls; Jüdische Literatur;
    Weitere Schlagworte: Sarah (Biblical matriarch)
    Umfang: xv, 272 Seiten, 24 cm
  17. Fifty years of interdisciplinary teaching in academe
    one professor's pedagogical tips and reflections = 50 years of interdisciplinary teaching in academe
    Autor*in: Nash, Robert J.
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Peter Lang, New York ; Bern ; Berlin ; Brussels ; Vienna ; Oxford ; Warsaw

  18. Violent language and its use in religious conflicts in Elizabethan England
    discourses on values and norms in the Marprelate Controversy (1588/89)
    Autor*in: Ströer, Sarah
    Erschienen: [2019]; ©2019
    Verlag:  Peter Lang, Berlin

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2019/3119
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    45A465
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    CC 13303
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ehrenpreis-Institut für Swift-Studien an der Universität Münster, Bibliothek
    Criticism EC 9921
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Englisches Seminar der Universität, Bibliothek
    XVI 3450/141
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 9783631772645; 3631772645
    Weitere Identifier:
    9783631772645
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420)
    Schriftenreihe: Münsteraner Monographien zur englischen Literatur / Münster Monographs on English Literature ; Band / Volume 40
    Schlagworte: Aggressivität; Frühneuenglisch; Marprelatestreit; Sprachgebrauch
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Hardback; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; Conflicts; Controversy; Discourses; Elisabeth I; Elizabethan; England; englische Geschichte; Hermann; Historische Diskursanalyse; Josef; Language; Marprelate; Michael; Norms; Puritanismus; Real; Reformation; Religionsgeschichte; Religious; Rücker; Sarah; Ströer; Values; Violent; (BISAC Subject Heading)LIT004120; (VLB-WN)1564: Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Englische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: 236 Seiten
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Westfälische Wilhelms-Universität Münster, 2017

  19. Digital youth praxis
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Peter Lang, New York ; Bern ; Berlin ; Brussels ; Vienna ; Oxford ; Warsaw

    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 83452
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  20. Educating English language learners in an inclusive environment
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Peter Lang, New York ; Bern ; Berlin ; Brussels ; Vienna ; Oxford ; Warsaw

    Universitätsbibliothek Paderborn
    EMO1692
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  21. African American history
    an introduction
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  Peter Lang, New York

    Universitätsbibliothek Dortmund
    D 45350
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    CD.V/w83850
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781433174773
    Weitere Identifier:
    9781433174773
    Auflage/Ausgabe: Third edition
    Schlagworte: Sklaverei; Schwarze
    Weitere Schlagworte: Hardcover, Softcover / Pädagogik; Social & cultural history; Slavery & abolition of slavery; Ethnic studies; Teaching of a specific subject; African; American; Black History; Bode; culture; Edition; education; Geschichte; History; Introduction; Joanne; migration; Sadler; Sarah; Schwarze; slavery; Third; Turner; USA; war
    Umfang: xxxiii, 407 Seiten, Illustrationen, 1 Karte, 22,5 x 15 cm
  22. Fifty years of interdisciplinary teaching in academe
    one professor's pedagogical tips and reflections
    Autor*in: Nash, Robert J.
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Peter Lang, New York ; Bern ; Berlin ; Brussels ; Vienna ; Oxford ; Warsaw

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781433158513; 9781433158520; 1433158515
    Weitere Identifier:
    9781433158513
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Schlagworte: Hochschule; Interdisziplinarität; Lehre
    Weitere Schlagworte: Academe; Bode; Fifty; Interdisciplinary; Nash; Pedagogical; Professor; Reflections; Robert; Sarah; Teaching; Tips; Years
    Umfang: VI, 242 Seiten
  23. Digital youth praxis
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Peter Lang, New York ; Bern ; Berlin ; Brussels ; Vienna ; Oxford ; Warsaw

    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781433118104; 1433118106
    Weitere Identifier:
    9781433118104
    RVK Klassifikation: DW 4400
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Schriftenreihe: Minding the Media ; vol. 18
    Schlagworte: Neue Medien; Internet; Massenmedien; Medienpädagogik; Jugend
    Weitere Schlagworte: Bode; Cucinelli; Digital; Giuliana; Praxis; Sarah; Shirley; Steinberg; Youth
    Umfang: 104 Seiten, Illustrationen, 22.5 cm x 15 cm, 174 g
  24. Educating English language learners in an inclusive environment
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Peter Lang, New York ; Bern ; Berlin ; Brussels ; Vienna ; Oxford ; Warsaw

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781433135019; 1433135019
    Weitere Identifier:
    9781433135019
    RVK Klassifikation: HD 172
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Auflage/Ausgabe: Second edition
    Schlagworte: Englischunterricht; Ausländer; Lehrer; Fremdsprachenunterricht
    Weitere Schlagworte: Bode; culture; diversity; Edition; Educating; education model; English; Environment; Hinchey; Inclusive; inclusive; Language; Learners; literacy development; millennial generation; Patricia; professionalism; role; Sarah; Second; Youb
    Umfang: xviii, 154 Seiten, 23 cm, 255 g
  25. Classroom teaching
    an introduction
    Beteiligt: Kincheloe, Joe L. (Hrsg.); Steinberg, Shirley R. (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Peter Lang, New York ; Bern ; Berlin ; Brussels ; Vienna ; Oxford ; Warsaw

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Erziehungswissenschaftliche Zweigbibliothek Nürnberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kincheloe, Joe L. (Hrsg.); Steinberg, Shirley R. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781433157271
    Weitere Identifier:
    9781433157271
    RVK Klassifikation: DP 1700
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Auflage/Ausgabe: Second edition
    Schlagworte: Unterricht
    Weitere Schlagworte: Bode; Classroom; Edition; Introduction; Kincheloe; Sarah; Second; Shirley; Steinberg; Teaching
    Umfang: x, 232 Seiten, 25 cm