Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

  1. Religion und Bildung - interdisziplinär
    Festschrift für Michael Wermke zum 60. Geburtstag
    Beteiligt: Wermke, Michael (Gefeierter); Heller, Thomas (Herausgeber)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Evangelische Verlagsanstalt, Leipzig

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Wermke, Michael (Gefeierter); Heller, Thomas (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783374055708
    Schriftenreihe: Studien zur religiösen Bildung ; Band 17
    Schlagworte: Evangelische Religionspädagogik; Evangelischer Religionsunterricht; Religiöse Bildung; Religiöse Erziehung; Religionssoziologie; Religion; Bildung; Recht
    Weitere Schlagworte: (Zielgruppe)Allgemein; Interdisziplinarität; Verbundwissenschaft; Wissenschaftstheorie; religiöse Bildung; (BISAC Subject Heading)REL011000: Christian Education / General
    Umfang: 571 Seiten, 24 cm
  2. Religion und Bildung – interdisziplinär
    Festschrift für Michael Wermke zum 60. Geburtstag
    Beteiligt: Heller, Thomas (Herausgeber)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Evangelische Verlagsanstalt GmbH, Leipzig

  3. Regulating Islam
    religion and the state in contemporary Morocco and Tunisia
    Autor*in: Feuer, Sarah
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge, United Kingdom

    "Many countries in the Arab world have incorporated Islam into their state- and nation-building projects, naming it the 'religion of the state'. 'Regulating Islam' offers an empirically rich account of how and why two contemporary Arab states,... mehr

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    German Institute for Global and Area Studies, Bibliothek
    MAR-H/69
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    5.8.4|38
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Index theologicus der Universitätsbibliothek Tübingen
    keine Fernleihe

     

    "Many countries in the Arab world have incorporated Islam into their state- and nation-building projects, naming it the 'religion of the state'. 'Regulating Islam' offers an empirically rich account of how and why two contemporary Arab states, Morocco and Tunisia, have sought to regulate religious institutions and discourse. Drawing on a range of previously unexamined sources, Sarah J. Feuer traces and analyzes the efforts of Moroccan and Tunisian policymakers to regulate Islamic education as part of the respective regimes' broader survival strategies since their independence from French rule in 1956. Out of the comparative case study emerges a compelling theory to account for the complexities of religion-state dynamics across the Arab world today, highlighting the combined effect of ideological, political, and institutional factors on religious regulation in North Africa and the Middle East. The book makes an important and timely contribution to the on-going scholarly and policy debates concerning religion, politics, and authoritarian governance in the post-uprisings Arab landscape." (Publisher's description)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781108420204; 9781108413213; 1108420206
    RVK Klassifikation: MI 15900 ; MI 17900
    Schlagworte: Islam and state; Islam and state; Islam and state; POLITICAL SCIENCE; Islam and state; Religionsgemeinschaft; Staat; Bildungspolitik; Religion; Lehre; Religiöse Erziehung; Staatsreligion; Politischer Islam; Regulierung; Geschichte
    Umfang: xv, 227 Seiten, Diagramme, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  4. Advancing multicultural dialogues in education
    Beteiligt: Race, Richard (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    37/562
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    58 A 1968
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Race, Richard (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783319605579
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Interkulturelle Erziehung; Multikulturelle Gesellschaft; Schulbildung; Hochschulbildung; Fremdsprachenlernen; Sprachunterricht; Erziehungsziel; Interkulturelle Kompetenz; Religiöse Erziehung; Meinungsänderung; Theorie; Praxis; Beispiel
    Umfang: xvii, 333 Seiten
  5. Advancing Multicultural Dialogues in Education
    Beteiligt: Race, Richard (Hrsg.)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham

    This edited collection advances the call for continued multicultural dialogues within education. Dialogue and education are the two most essential tools that can help tackle some of the biggest problems we are facing across the globe, including... mehr

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Pädagogische Hochschule, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Weingarten
    eBook Springer
    keine Ausleihe von Bänden, der Endnutzer erhält eine elektronische Kopie

     

    This edited collection advances the call for continued multicultural dialogues within education. Dialogue and education are the two most essential tools that can help tackle some of the biggest problems we are facing across the globe, including fanaticism, chauvinistic nationalism, religious fundamentalism and racism. The contributors to this book explore the necessity of sustained dialogue within the wider social and political sciences alongside in national and international politics, where more multicultural voices need to be heard in order to make progress. The book builds on existing evidence and literature to advocate in favour of this movement, and highlights how important and significant multiculturalism and multicultural education remains. It will be essential reading for students and academics working in the fields of education and sociology, particularly those with an interest in social justice and multiculturalism Introduction; Richard Race -- Eurocentrism, Modern Childhood and Children’s Globalised Lives; David Blundell -- Cultural Diversity, Social Cohesion and Global Migration Flows; Dorrie Chetty -- Misrepresentation: A Qualitative Study on Discourses on Islam, British Values and Identity Affect British Muslim Pupils in Bradford and East London; Tait Coles & Nasima Hassan -- The Teaching and Learning of Chinese in Primary Schools in England: Developing a New Learning Approach to Support Intercultural Understanding; Fotini Diamantidaki & Katherine Carruthers -- Schooling Activism: Forms of Political Participation of Young Migrants in Italian Secondary Schools; Federico Farini -- Greek Roma in Higher Education: Perceptions and Experiences of Educational Success; Panagiota Gkofa -- A Dialogic Model of Education: The Example of Gullen’s Education Model; Fatih Isik &Omer Sener -- Face to Faith: A Global Dialogue Programme for Young People; Ian Jamison -- Success and Multiculturalism: Predictable Features and Futures for Immigrant Students in Finnish Schools?; Heidi Layne, Fred Dervin & Rita Johnson Longfor -- The Need for Dialogue in the Strategies to Combat Anti-Semitism and Islamophobia in Contemporary Scotland; Stephen J. Mckinney -- Teaching and Learning Cross-Cultural British History in the Primary School Classroom; Marlon Moncrieffe -- Multicultural Dialogues in Music Education Classrooms; Oscar Odena -- Advancing Australian Multicultural Dialogues in Education; Richard Race -- Let’s Talk About ‘Culture’ in Multiculturalism and Early Years Policy; Leena Robertson -- Advancing the Dialogue: Naming White Supremacy and Patriarchy as Power Blocs in Education; Shirley Steinberg -- Researching Interrelations of Formal and Informal Learning in Early Adolescence Form a Critical Race Perspective; Anke Wischmann -- Politics and Policy Changes in Minority Education in China: The Case of Xinjiang; Fei Yan & Geoff Whitty

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
  6. Religion und Bildung – interdisziplinär
    Festschrift für Michael Wermke zum 60. Geburtstag
    Beteiligt: Heller, Thomas (Herausgeber)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Evangelische Verlagsanstalt, Leipzig ; UTB GmbH, Stuttgart

    Das spannungsreiche Zusammenspiel von Religion und Bildung ist zentraler Gegenstand der Religionspädagogik. Zugleich ist es auch in anderen Wissenschaftsdisziplinen von Bedeutung. Dies ist u. a. der Fall, wenn die neutestamentliche Wissenschaft Jesus... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    Das spannungsreiche Zusammenspiel von Religion und Bildung ist zentraler Gegenstand der Religionspädagogik. Zugleich ist es auch in anderen Wissenschaftsdisziplinen von Bedeutung. Dies ist u. a. der Fall, wenn die neutestamentliche Wissenschaft Jesus als Lehrer, die medizinische Psychologie religiöse Bildung als Ressource oder die Schulpädagogik eine religionssensible Schulkultur in den Blick nehmen. Der Sammelband vereint vor diesem Hintergrund Beiträge aus Erziehungs- und Rechtswissenschaft, Theologie und Religionssoziologie, die sich der Verknüpfung von Religion und Bildung widmen. Er möchte so die Interdisziplinarität bei der Auseinandersetzung mit dem Themenkomplex »Religion und Bildung« verdeutlichen und Anknüpfungspunkte für weitere Forschungsarbeiten liefern. Als Festschrift ehrt er anlässlich seines 60. Geburtstages Michael Wermke, der zwischen den sich der Verbindung von Religion und Bildung widmenden Disziplinen immer wieder fruchtbare interdisziplinäre Zusammenarbeiten initiiert und mit Leben gefüllt hat.[Religion and Education – Interdisciplinary. Commemorative Publication for Michael Wermke on the Occasion of his 60th Birthday]The dynamic interaction between religion and education is the central subject of religious education. At the same time, it is also of significance in other academic disciplines. This is the case, for example, when New Testament sciences see Jesus as a teacher or medical psychology sees religious education as a resource or school education addresses a school culture that is sensitive to religion.Against this background, this volume presents contributions from educational science and law, theology and sociology of religions addressing the connection between religion and education. Thus, it wants to highlight the necessary interdisciplinarity in dealing with the topic »religion and education«, providing therewith points of reference for further discussions. The volume honours Michael Wermke on the occasion of his 60th birthday who has time and again initiated and strengthened fruitful interdisciplinary cooperation between disciplines concerned with the connection between religion and education.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Heller, Thomas (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783374055715
    RVK Klassifikation: BU 1550 ; BW 10100
    DDC Klassifikation: Recht (340); Bildung und Erziehung (370); Christentum, Christliche Theologie (230)
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schriftenreihe: Studien zur Religiösen Bildung (StRB) ; 17
    Schlagworte: Bildung; Recht; Religion; Religionssoziologie; Evangelischer Religionsunterricht; Religiöse Erziehung; Evangelische Religionspädagogik; Religiöse Bildung; Wissenschaftstheorie; Verbundwissenschaft; Interdisziplinarität; religiöse Bildung
    Umfang: 1 Online-Ressource (576 p.)