Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

  1. Eine Theorie des interregionalen Finanzausgleichs
    Zum Verhältnis von Effizienz, Konvergenz und interregionaler Umverteilung
    Autor*in: Thomas, Ingo P.
    Erschienen: 2011
    Verlag:  ZBW - Deutsche Zentralbibliothek für Wirtschaftswissenschaften, Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel

  2. Solow meets market socialism
    regional convergence of output per worker in China
    Autor*in: Gundlach, Erich
    Erschienen: 2009
    Verlag:  ZBW - Deutsche Zentralbibliothek für Wirtschaftswissenschaften, Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel

  3. Contribution to Productivity or Pork Barrel? The Two Faces of Infrastructure Investment
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung (DIW), Berlin

  4. Is regional innovative activity path-dependent? An empirical analysis for Germany
    Autor*in: Bode, Eckhardt
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Kiel Institute for the World Economy (IfW), Kiel

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  5. Localized knowledge spillovers and regional employment growth
    evidence from Germany
    Autor*in: Bode, Eckhardt
    Erschienen: 2009
    Verlag:  ZBW - Deutsche Zentralbibliothek für Wirtschaftswissenschaften, Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  6. Contribution to productivity or pork barrel? The two faces of infrastructure investment

    Abstract: "This paper proposes a simultaneous-equation approach to the estimation of the contribution of transport infrastructure accumulation to regional growth. We model explicitly the political-economy process driving infrastructure investments;... mehr

     

    Abstract: "This paper proposes a simultaneous-equation approach to the estimation of the contribution of transport infrastructure accumulation to regional growth. We model explicitly the political-economy process driving infrastructure investments; in doing so, we eliminate a potential source of bias in production-function estimates and generate testable hypotheses on the forces that shape infrastructure policy. Our empirical findings on a panel of France's regions over 1985-92 suggest that electoral concerns and influence activities were, indeed, significant determinants of the crossregional allocation of transportation infrastructure investments. By contrast, we find little evidence of concern for the maximization of economic returns to infrastructure spending, even after controlling for pork-barrel." (author's abstract)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    oai:gesis.izsoz.de:document/11252
    DDC Klassifikation: Wirtschaft (330); Handel, Kommunikation, Verkehr (380); Management und unterstützende Tätigkeiten (650); Industrielle Fertigung (670); Städtebau, Raumplanung, Landschaftsgestaltung (710); Politikwissenschaft (320); Wirtschaft (330)
    Schriftenreihe: Discussion Papers / Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, Forschungsschwerpunkt Markt und politische Ökonomie ; Bd. 02-09
    Schlagworte: Verkehrspolitik; Ökonomische Theorie der Politik; Public-Choice-Theorie; Infrastrukturinvestition; Produktivität; Regionales Wirtschaftswachstum; Interessenpolitik; Schätzung; :z Geschichte 1985-1991
    Weitere Schlagworte: (stw)1985-1991; (stw)Verkehrspolitik; (stw)Neue politische Ökonomie; (stw)Infrastrukturinvestition; (stw)Produktivität; (stw)Regionales Wachstum; (stw)Interessenpolitik; (stw)Schätzung; (stw)Frankreich; (thesoz)Investition; (thesoz)Verkehr; (thesoz)Produktivität; (thesoz)Verkehrspolitik; (thesoz)Wirtschaftswachstum; (thesoz)Frankreich; (thesoz)Lobby; (thesoz)Infrastruktur; (thesoz)Verkehrsnetz; (thesoz)regionale Entwicklung; jel:D72; jel:O40; jel:D78; Growth; Infrastructure; Political Economy; Lobbying; France; Verkehrsinfrastrukturpolitik (STW); Public Choice (STW); Verkehrsinvestition (STW); Produktivität (STW); Regionales Wachstum (STW); Interessenpolitik (STW); Schätzung (STW); Frankreich (STW); Arbeitspapier; Graue Literatur; Buch; Online-Publikation; Als Aufsatz endgültig erschienen
    Umfang: Online-Ressource, 35 S.
    Bemerkung(en):

    Veröffentlichungsversion