Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 19 von 19.

  1. Reading theories in contemporary fiction
    Autor*in: McNally, Lisa
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bloomsbury, London [u.a.]

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    JEB19363
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 59237
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781441164094; 9781472589729
    Auflage/Ausgabe: Paperback ed.
    Schlagworte: English fiction / History and criticism / 20th century; English fiction / History and criticism / 21st century; Reading; Deconstruction; Lesen; Literatur
    Weitere Schlagworte: Derrida, Jacques
    Umfang: 202 S.
  2. Reading for learning
    cognitive approaches to children's literature
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Benjamins Publ. Co., Amsterdam [u.a.]

    How does reading fiction affect young people? How can they transfer fictional experience into real life? Why do they care about fictional characters? How does fiction enhance young people's sense of self-hood? Supported by cognitive psychology and... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    How does reading fiction affect young people? How can they transfer fictional experience into real life? Why do they care about fictional characters? How does fiction enhance young people's sense of self-hood? Supported by cognitive psychology and brain research, this ground-breaking book is the first study of young readers' cognitive and emotional engagement with fiction. It explores how fiction stimulates perception, attention, imagination and other cognitive activity, and opens radically new ways of thinking about literature for young readers. Examining a wide range of texts for a young audience, from picturebooks to young adult novels, the combination of cognitive criticism and children’s literature theory also offers significant insights for literary studies beyond the scope of children’s fiction. An important milestone in cognitive criticism, the book provides convincing evidence that reading fiction is indispensable for young people’s intellectual, emotional and social maturation.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027201577
    RVK Klassifikation: EC 8300 ; HG 729
    Schriftenreihe: Children's literature, culture, and cognition ; 3
    Schlagworte: Language awareness in children; Reading, Psychology of; Cognitive styles in children; Reading; Psychology and literature; Children's literature; Language awareness in children
    Umfang: VIII, 247 S.
    Bemerkung(en):

    Bibliography p. 229-244

  3. Readings
    Erschienen: 2014; ©2014
    Verlag:  Seagull Books, London

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Choksey, Lara (VerfasserIn eines Vorworts)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780857422088; 0857422081
    RVK Klassifikation: CC 8200 ; HG 145 ; EC 1878 ; EC 2450 ; EC 2430
    Schlagworte: Reading; Utopia; Reading; Utopias; Reading; Utopias
    Umfang: xiv, 177 Seiten, 21 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite [166]-177

  4. Readings
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Seagull Books, London ; New York ; Calcutta

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780857422088
    RVK Klassifikation: EC 1878 ; EC 1990 ; EC 2450
    Schlagworte: Reading; Utopias; Utopie; Leseforschung
    Umfang: xiv, 177 Seiten, 21 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  5. Lesen - Sprechen - Schreiben (Kritzeln)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Matthes & Seitz, Berlin

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.t.0181
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    686295
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    15 : 53312
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    15-13748
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    asl 913 DG 0044
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783882211146
    Weitere Identifier:
    9783882211146
    RVK Klassifikation: EC 3000
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Writing; German literature; Literature; Speech acts (linguistics); Reading
    Weitere Schlagworte: Celan, Paul; Baudelaire, Charles (1821-1867); Poe, Edgar Allan (1809-1849); Benjamin, Walter (1892-1940)
    Umfang: 141 Seiten, Illustrationen, 18 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  6. Der Akt des Lesens - neu gelesen
    a Zur Bestimmung des Wirkungspotentials von Literatur
    Autor*in: Bäcker, Iris
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Wilhelm Fink Verlag, Paderborn

    Preliminary Material -- Vorwort /Dirk Kemper -- Danksagung -- Einleitung -- Der Akt des Lesens – im Lichte der Literaturtheorie -- Der Akt des Lesens in Seiner Kulturellen Brechung I -- Der Akt des Lesens in Seiner Kulturellen Brechung II -- Der Akt... mehr

    Zugang:
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Preliminary Material -- Vorwort /Dirk Kemper -- Danksagung -- Einleitung -- Der Akt des Lesens – im Lichte der Literaturtheorie -- Der Akt des Lesens in Seiner Kulturellen Brechung I -- Der Akt des Lesens in Seiner Kulturellen Brechung II -- Der Akt des Lesens in Experimenteller Brechung -- Schluss: Das Leseprotokoll als Didaktisches Kunstmittel im Literaturunterricht -- Literaturverzeichnis -- Publikationsreihe. Was ist das für eine Lust an der Lektüre, um derentwillen der Literaturliebhaber immer wieder zur Literatur greift? Worin bestünde für den Leser die Attraktivität der Literatur, wenn nicht eben darin, dass sie alle seine menschlichen Vermögen in Anspruch nimmt – die sinnlichen genauso wie die intellektuellen, die ethischen und die ästhetischen? Ausgerechnet die klassische Wirkungsästhetik, die doch eigentlich den Leser aus seinem Schattendasein heraus- und in die Literaturtheorie hatte einführen wollen, handelt von dem Wirkungspotential des literarischen Textes, und nicht davon, wie der Leser mit allen seinen Vermögen auf dieses Wirkungspotential anspricht. In Absehung von und zugleich in Berücksichtigung der Wirkungsästhetik konkretisiert Iris Bäcker die Rede vom Leser in kulturhistorischer und literaturdidaktischer Perspektive

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783846756843
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Schriftenreihe des Instituts für russisch-deutsche Literatur- & Kulturbeziehungen an der RGGU Moskau ; 12
    Schöningh and Fink Literature and Culture Studies E-Books, Collection 2013-2017, ISBN: 9783657100064
    Schlagworte: Reader-response criticism; Literature; Reading; Russian literature
    Umfang: 1 Online-Ressource (1 online resource)
  7. Reading for learning
    cognitive approaches to children's literature
    Erschienen: 2014
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    How does reading fiction affect young people? How can they transfer fictional experience into real life? Why do they care about fictional characters? How does fiction enhance young people's sense of self-hood? Supported by cognitive psychology and... mehr

    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    How does reading fiction affect young people? How can they transfer fictional experience into real life? Why do they care about fictional characters? How does fiction enhance young people's sense of self-hood? Supported by cognitive psychology and brain research, this ground-breaking book is the first study of young readers' cognitive and emotional engagement with fiction. It explores how fiction stimulates perception, attention, imagination and other cognitive activity, and opens radically new ways of thinking about literature for young readers. Examining a wide range of texts for a young aud

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027269959; 9027269955; 9781306841900; 1306841909
    Schriftenreihe: Children's literature, culture, and cognition 2212-9006 ; volume 3
    Children's literature, culture, and cognition ; volume 3
    Schlagworte: Reading; Children's literature; Language awareness in children; Reading, Psychology of; Cognitive styles in children; Psychology and literature; Reading; Children's literature; BIOGRAPHY & AUTOBIOGRAPHY ; Literary; Children's literature; Cognitive styles in children; Language awareness in children; Psychology and literature; Reading, Psychology of; Reading ; Social aspects; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: Online Ressource (viii, 247 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Print version record

  8. Reading theories in contemporary fiction
    Autor*in: McNally, Lisa
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bloomsbury, London [u.a.]

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 1871 M169
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2014-6222
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781472589729
    Weitere Identifier:
    978147258972998000
    RVK Klassifikation: EC 1871
    Auflage/Ausgabe: Paperback ed.
    Schlagworte: English fiction; English fiction; Reading; Deconstruction
    Weitere Schlagworte: Derrida, Jacques
    Umfang: 202 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Originally published: 2013. - Includes bibliographical references and index

  9. Lesen - Sprechen - Schreiben (Kritzeln)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Matthes & Seitz, Berlin

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.t.0181
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    686295
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2014/2065
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 C 428
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    15 : 53312
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Gi 1442
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    15-13748
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    asl 913 DG 0044
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    64/10382
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783882211146
    Weitere Identifier:
    9783882211146
    RVK Klassifikation: EC 3000
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Writing; German literature; Literature; Speech acts (linguistics); Reading
    Weitere Schlagworte: Celan, Paul; Baudelaire, Charles (1821-1867); Poe, Edgar Allan (1809-1849); Benjamin, Walter (1892-1940)
    Umfang: 141 Seiten, Illustrationen, 18 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  10. Reading the bible ethically
    recovering the voice in the text
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Brill, Leiden

    In Reading the Bible Ethically, Eric Douglass takes account of the author's subjective contributions, so that the text functions as the author's voice. Dealing with a voice suggests ethical principles, where interpretation doesn't silence or... mehr

    Zugang:
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    In Reading the Bible Ethically, Eric Douglass takes account of the author's subjective contributions, so that the text functions as the author's voice. Dealing with a voice suggests ethical principles, where interpretation doesn't silence or manipulated that voice.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789004282872
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Biblical Interpretation Series ; Volume 133
    Biblical interpretations series ; v. 133
    Brill Biblical studies, Ancient Near East and early Christianity e-books online$acollection 2015
    Brill online books and journals: E-books
    Schlagworte: Bible; Bible; Bible; Hermeneutics; Reading; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: 1 Online-Ressource (301 pages)
  11. Reading theories in contemporary fiction
    Autor*in: McNally, Lisa
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bloomsbury, London [u.a.]

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781441164094; 9781472589729
    Auflage/Ausgabe: Paperback ed.
    Schlagworte: English fiction / History and criticism / 20th century; English fiction / History and criticism / 21st century; Reading; Deconstruction
    Weitere Schlagworte: Derrida, Jacques
    Umfang: 202 S.
  12. Readings
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Seagull Books, London

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780857422088
    RVK Klassifikation: EC 1878 ; EC 2450
    Schlagworte: Reading; Utopias
    Umfang: xiv, 177 Seiten, 21 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite [166]-177

  13. Reading the bible ethically
    recovering the voice in the text
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Brill, Leiden

    In Reading the Bible Ethically, Eric Douglass takes account of the author's subjective contributions, so that the text functions as the author's voice. Dealing with a voice suggests ethical principles, where interpretation doesn't silence or... mehr

    Zugang:
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In Reading the Bible Ethically, Eric Douglass takes account of the author's subjective contributions, so that the text functions as the author's voice. Dealing with a voice suggests ethical principles, where interpretation doesn't silence or manipulated that voice.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789004282872
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Biblical Interpretation Series ; Volume 133
    Biblical interpretations series ; v. 133
    Brill Biblical studies, Ancient Near East and early Christianity e-books online$acollection 2015
    Brill online books and journals: E-books
    Schlagworte: Bible; Bible; Bible; Hermeneutics; Reading; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: 1 Online-Ressource (301 pages)
  14. The humanities and public life
    Beteiligt: Brooks, Peter (HerausgeberIn); Jewett, Hilary (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Fordham University Press, New York

    Universitätsbibliothek Osnabrück
    6199-655 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    HK 260.210
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Brooks, Peter (HerausgeberIn); Jewett, Hilary (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780823257041; 9780823257058
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Humanities; Reading; Human rights
    Umfang: vii, 164 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

    Introduction / Peter BrooksOrdinary incredulous / Judith Butler -- Poetry, injury, and the ethics of reading / Elaine Scarry -- The ethics of reading / Charles Larmore -- Responses and discussion / Kwame Anthony Appiah, Jonathan Culler, Derek Attridge -- The raw and the half-cooked / Patricia J. Williams -- Conquering the obstacles to kingdom and fate : the ethics of reading and the university administrator / Ralph J. Hexter (with Craig Buckwald) -- Responses and discussion / Richard Sennett, Michael Roth, William Germano -- The call of another's words / Jonathan Lear -- On humanities and human rights / Paul W. Kahn -- Responses and discussion / Kim Lane Scheppele, Didier Fassin.

  15. Reading for learning
    cognitive approaches to children's literature
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1306841909; 9781306841900; 9789027269959
    Schriftenreihe: Children's literature, culture, and cognition ; 3
    Schlagworte: Reading, Psychology of; Cognitive styles in children; Reading; Psychology and literature; Children's literature; Language awareness in children
    Umfang: Online-Ressource (1 online resource)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  16. Sound linkage
    an integrated programme for overcoming reading difficulties
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Wiley Blackwell, Chichester [u.a.]

    "The updated edition of this successful resource has been developed to support children with reading delays and dyslexia. It contains a phonological training programme, an explanation of how this programme can be embedded within a broader reading... mehr

     

    "The updated edition of this successful resource has been developed to support children with reading delays and dyslexia. It contains a phonological training programme, an explanation of how this programme can be embedded within a broader reading intervention, a standardized test of phonological awareness and a methodology to grade children's reading books. This third edition has been revised throughout to include the latest developments in the field These resources have been used with a wide range of children and found to be suitable for use with any reading-delayed children, irrespective of cognitive ability and age All activities are accompanied by a set of photocopiable record sheets, a set of pictures, and an appendix of additional activities useful in helping children master a particular skill or to reinforce existing learning The ten sections of activities within the guide include: identification of words and syllables; identification and supply of rhyming words; identification and discrimination of phonemes; and blending, segmentation, deletion, substitution and transposition of phonemes within words."--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781118510087
    Auflage/Ausgabe: 3. ed.
    Schlagworte: Reading; Reading; Phonetics; Learning disabled children
    Umfang: IX, 188 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  17. The pleasures of reading
    a booklover's alphabet
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Libraries Unlimited, Santa Barbara, California [u.a.]

    "Based on years of ground-breaking research, this book supplies a look at the unique relationship between each text and the individual reader that results in a satisfying, pleasurable, and even life-changing reading experience"-- mehr

    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    AN 39000 R823
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Based on years of ground-breaking research, this book supplies a look at the unique relationship between each text and the individual reader that results in a satisfying, pleasurable, and even life-changing reading experience"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781591586951
    Schlagworte: Books and reading; Reading interests; Reading; Popular literature; Public services (Libraries); Libraries and community
    Umfang: XI, 270 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  18. Reading for learning
    cognitive approaches to children's literature
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Benjamins Publ. Co., Amsterdam [u.a.]

    How does reading fiction affect young people? How can they transfer fictional experience into real life? Why do they care about fictional characters? How does fiction enhance young people's sense of self-hood? Supported by cognitive psychology and... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 938357
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    HG 729 N693
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2015 A 11226
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    K 44/10184
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Lit 395.038
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 8300 N693
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    55 A 7808
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    How does reading fiction affect young people? How can they transfer fictional experience into real life? Why do they care about fictional characters? How does fiction enhance young people's sense of self-hood? Supported by cognitive psychology and brain research, this ground-breaking book is the first study of young readers' cognitive and emotional engagement with fiction. It explores how fiction stimulates perception, attention, imagination and other cognitive activity, and opens radically new ways of thinking about literature for young readers. Examining a wide range of texts for a young audience, from picturebooks to young adult novels, the combination of cognitive criticism and children’s literature theory also offers significant insights for literary studies beyond the scope of children’s fiction. An important milestone in cognitive criticism, the book provides convincing evidence that reading fiction is indispensable for young people’s intellectual, emotional and social maturation.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027201577
    RVK Klassifikation: EC 8300 ; HG 729
    Schriftenreihe: Children's literature, culture, and cognition ; 3
    Schlagworte: Language awareness in children; Reading, Psychology of; Cognitive styles in children; Reading; Psychology and literature; Children's literature; Language awareness in children
    Umfang: VIII, 247 S.
    Bemerkung(en):

    Bibliography p. 229-244

  19. Readings
    Erschienen: 2014; ©2014
    Verlag:  Seagull Books, London

    Haus der Kulturen der Welt, HKW.Bibliothek
    CA 200 Spi
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 989676
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Lit 228.Spi 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 2430 S761
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Choksey, Lara (VerfasserIn eines Vorworts)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780857422088; 0857422081
    RVK Klassifikation: CC 8200 ; HG 145 ; EC 1878 ; EC 2450 ; EC 2430
    Schlagworte: Reading; Utopia; Reading; Utopias; Reading; Utopias
    Umfang: xiv, 177 Seiten, 21 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite [166]-177