Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 51 bis 75 von 89.

  1. Jordan Peele's Get out
    political horror
    Beteiligt: Keetley, Dawn (Hrsg.)
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  The Ohio State University Press, Columbus

    "Essays explore Get Out's cultural roots, including Shakespeare's Othello, the female gothic, Ira Levin's Rosemary's Baby, The Stepford Wives, and the zombie, rural, suburban, and body-swap subgenres of the modern horror film. Essays make connections... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Essays explore Get Out's cultural roots, including Shakespeare's Othello, the female gothic, Ira Levin's Rosemary's Baby, The Stepford Wives, and the zombie, rural, suburban, and body-swap subgenres of the modern horror film. Essays make connections with Nat Turner, W. E. B. Du Bois, and James Baldwin"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Keetley, Dawn (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780814255803; 9780814214275
    Schriftenreihe: New suns: race, gender, and sexuality in the speculative
    Schlagworte: Horrorfilm; Schwarze <Motiv>; Rassismus <Motiv>; Ethnische Beziehungen <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Peele, Jordan / 1979- / Criticism and interpretation; Get out (Motion picture : 2017); Horror films / History and criticism; Racism in motion pictures; United States / Race relations / 21st century; Horror films; Race relations; Racism in motion pictures; United States; 2000-2099; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: vi, 253 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index.

    From Tragedy to Horror: Othello and Get Out / Jonathan Byron and Tony Perrello -- Burning Down the House: Get Out and the Female Gothic / Linnie Blake -- A Peaceful Place Denied: Horror Film’s "Whitopias" / Robin R. Means Coleman and Novotny Lawrence -- Get Out and the Zombie Film / Erin Casey-Williams -- Place, Space, and the Reconfiguration of "White Trash" Monstrosity / Bernice M. Murphy -- The Body Horror of White Second Chances in John Frankenheimer’s Seconds and Jordan Peele’s Get Out / Robyn Citizen -- Jordan Peele and Ira Levin Go to the Movies: The Black/Jewish Genealogy of Modern Horror’s Minority Vocabulary / Adam Lowenstein -- Racism that Grins: African American Gothic Realism and Systemic Critique / Sarah Ilott -- Reviewing Get Out’s Reviews: What Critics Said and How Their Race Mattered / Todd K. Platts and David L. Brunsma -- Specters of Slave Revolt / Sarah Juliet Lauro -- Staying Woke in Sunken Places, or The Wages of Double Consciousness / Mikal J. Gaines -- Holding onto Hulk Hogan: Contending with the Rape of the Black Male Psyche / Robert LaRue -- The Horror of the Photographic Eye / Kyle Brett -- The Fantasy of White Immortality and Black Male Corporeality in James Baldwin’s "Going to Meet the Man" and Get Out / Laura Thorp -- Scientific Racism and the Politics of Looking / Cayla McNally -- "Do You Belong in This Neighborhood?" Get Out’s Paratexts / Alex Svensson

  2. The encyclopedia of racism in American films
    Beteiligt: Murguía, Salvador Jimenez (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Rowman & Littlefield, Lanham, Maryland

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Murguía, Salvador Jimenez (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781442269057
    RVK Klassifikation: AP 59783 ; AP 50300
    Schriftenreihe: National cinema series
    Schlagworte: Minorities in motion pictures; Racism in motion pictures; Motion pictures; Film; Rassismus <Motiv>
    Umfang: xviii, 805 Seiten, Illustrationen, 27 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Passing and posing between black and white
    calibrating the color line in U.S. cinema
    Autor*in: Gotto, Lisa
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Since its inception, U.S. American cinema has grappled with the articulation of racial boundaries. This applies, in the first instance, to featuring mixed-race characters crossing the color line. In a broader sense, however, this also concerns... mehr

    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Since its inception, U.S. American cinema has grappled with the articulation of racial boundaries. This applies, in the first instance, to featuring mixed-race characters crossing the color line. In a broader sense, however, this also concerns viewing conditions and knowledge configurations. The fact that American film engages itself so extensively with the unbalanced relation between black and white is neither coincidental nor trivial to state - it has much more to do with negating boundaries that pertain to the medium itself. Lisa Gotto examines this constellation along the early history of American film, the cinematic modernism of the late 1950s, and the post-classical cinema of the turn of the millennium

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Saliba, Rudolph
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839453377
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 59483 ; AP 59783
    Schriftenreihe: FilmStudies
    Schlagworte: America; Cinema; Cultural History; Culture; Ethnicity; Hollywood; Media Studies; Media; Race; Racism; SOCIAL SCIENCE / Media Studies; Motion pictures; Passing (Identity) in motion pictures; Race in motion pictures; Racism in motion pictures; Rassismus; Visuelle Wahrnehmung; Ethnische Beziehungen <Motiv>; Film
    Umfang: 1 Online-Ressource (246 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Aus dem Vorwort: "slightly shortened and rivised ... english edition"

  4. Thomas Dixon, Jr. and the birth of modern America
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Louisiana State Univ. Press, Baton Rouge

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 080713130X; 9780807131305
    Auflage/Ausgabe: 1. print.
    Schriftenreihe: Making the modern South
    Schlagworte: Wissen; National characteristics, American, in literature; Race relations in literature; Racism in motion pictures; Racism in literature; Race in literature
    Weitere Schlagworte: Dixon, Thomas (1864-1946); Dixon, Thomas (1864-1946); Dixon, Thomas (1864-1946)
    Umfang: VIII, 224 S., [3] Bl., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  5. Traum und Trauma in Schwarz-Weiß
    ethnische Grenzgänge im amerikanischen Film
    Autor*in: Gotto, Lisa
    Erschienen: 2006
    Verlag:  UVK-Verl.-Ges., Konstanz

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3896696661; 9783896696663
    RVK Klassifikation: AP 59783
    DDC Klassifikation: Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Kommunikation audiovisuell ; 38
    Schlagworte: Film; Geschichte; Motion pictures; Passing (Identity) in motion pictures; Race in motion pictures; Racism in motion pictures; Ethnische Beziehungen <Motiv>; Film; Visuelle Wahrnehmung
    Umfang: 372 S., 210 mm x 148 mm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Weimar, Bauhaus-Univ., Diss.

  6. Colorization
    one hundred years of Black films in a white world
    Autor*in: Haygood, Wil
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Alfred A. Knopf, New York

    "The author of The Butler and Showdown examines 100 years of Black movies--using the struggles and triumphs of the artists, and the films themselves, as a prism to explore Black culture and the civil rights movement in America. Beginning in 1915 with... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The author of The Butler and Showdown examines 100 years of Black movies--using the struggles and triumphs of the artists, and the films themselves, as a prism to explore Black culture and the civil rights movement in America. Beginning in 1915 with D.W. Griffith's The Birth of a Nation--which glorified the Ku Klux Klan and became Hollywood's first blockbuster--Wil Haygood gives us an incisive, fascinating, little-known history, spanning more than a century, of Black artists in the film business, onscreen and behind the scenes. He makes clear the effects of changing social realities and events on the business of making movies and on what was represented on the screen: from Jim Crow and segregation to white flight and interracial relationships, from the assassination of Malcolm X to the O.J. Simpson trial to the Black Lives Matter movement. He considers the films themselves--including The Imitation of Life, Gone With the Wind, Porgy & Bess, the Blaxploitation films of the 70s, Do The Right Thing, 12 Years a Slave, and Black Panther. And he brings to new light the careers and significance of a wide range of historic and contemporary figures: Hattie McDaniel, Sidney Poitier, Berry Gordy, Alex Haley, Spike Lee, Billy Dee Willliams, Richard Pryor, Halle Berry, Ava Duvernay, and Jordan Peele, among many others. An important, timely book, Colorization gives us both an unprecedented history of Black cinema, and a groundbreaking perspective on racism in modern America"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780525656876
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Schwarze <Motiv>; Film; Schwarze
    Weitere Schlagworte: African Americans in motion pictures; Race in motion pictures; Racism in motion pictures; Motion pictures / United States / History; United States / Race relations; African Americans in motion pictures; Motion pictures; Race in motion pictures; Race relations; Racism in motion pictures; United States; History; Film criticism; Instructional and educational works
    Umfang: viii, 452 Seiten, 8 ungezählte Seiten Tafeln, Illustrationen, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    "This is a Borzoi Book published By Alfred A. Knopf"--Title page verso

    Movie night at Woodrow Wilson's White House -- The rare and extraordinary sighting of a Black filmmaker -- The imitation game -- A most peculiar kind of fame -- An interlude -- 1933, Babyface & Chico -- Flashback, The 1939 Academy Awards -- Dangerous love, starring Inger Stevens, Sammy Davis Jr., James Edwards, Ike Jones, and Dorothy Dandridge -- The pricey Black movie that vanished, and how it came to be -- Two cool cats with Caribbean roots disrupt Hollywood -- Flashback, 1964 Academy Awards -- The hustlers, detectives, and pimps who stunned Hollywood -- Foxy Brown arrives, vanishes, and gets resurrected -- Flashback, 1972 Academy Awards -- Berry Gordy dares to make movies -- Kunta Kinte seizes the moment -- Aiming a camera in Brooklyn -- The blackout that haunted a decade -- An interlude -- The ghost of Sidney -- The reckoning -- The front page -- Moving in the Moonlight -- The scourged back

  7. Expanding the black film canon
    race and genre across six decades
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  University Press of Kansas, Lawrence, Kansas

    If the sheer diversity of recent hits from Twelve Years a Slave and Moonlight to Get Out, Black Panther, and BlackkKlansman tells us anything, it might be that there's no such thing as 'black film' per se. This book is especially timely, then, in... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    If the sheer diversity of recent hits from Twelve Years a Slave and Moonlight to Get Out, Black Panther, and BlackkKlansman tells us anything, it might be that there's no such thing as 'black film' per se. This book is especially timely, then, in expanding our idea of what black films are and, going back to the 1960s, showing us new and interesting ways to understand them. When critics and scholars write about films from the Blaxploitation movement such as Cotton Comes to Harlem, Shaft, Superfly, and Cleopatra Jones ;they emphasize their importance as films made for black audiences. Consequently, Lisa Doris Alexander points out, a film like the highly popular, Oscar-nominated Blazing Saddles&;costarring and co-written by Richard Pryor is generally left out of the discussion because it doesn't fit the profile of what a black film of the period should be. This is the kind of categorical thinking that Alexander seeks to broaden, looking at films from the 60s to the present day in the context of their time. Applying insights from black feminist thought and critical race theory to one film per decade, she analyzes what each can tell us about the status of black people and race relations in the United States at the time of its release. By teasing out the importance of certain films excluded from the black film canon, Alexander hopes to expand that canon to include films typically relegated to the category of popular entertainment and to show how these offer more nuanced representations of black characters even as they confront, negate, or parody the controlling images that have defined black filmic characters for decades.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780700628391; 9780700628407
    RVK Klassifikation: AP 44983
    Schlagworte: Film; Schwarze <Motiv>; Schwarze
    Weitere Schlagworte: African Americans in motion pictures; Race relations in motion pictures; Racism in motion pictures; African Americans in the motion picture industry; African Americans in motion pictures; African Americans in the motion picture industry; Race relations in motion pictures; Racism in motion pictures
    Umfang: viii, 247 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Documenting racism
    African Americans in US Department of Agriculture documentaries, 1921-42
    Autor*in: Winn, J. Emmett
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Continuum, New York, NY ; London

    Bibliothek der Friedrich-Ebert-Stiftung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
  9. Captive bodies
    postcolonial subjectivity in cinema
    Erschienen: 1999
    Verlag:  State Univ. of New York Press, Albany, NY

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  10. Movies in the age of Obama
    the era of post racial and neo-racist cinema
    Beteiligt: Izzo, David Garrett (Hrsg.)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Rowman & Littlefield, Lanham [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Izzo, David Garrett (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780810895348; 9781442241299
    RVK Klassifikation: AP 59483
    Schlagworte: Film; Geschichte; African Americans in motion pictures; Race in motion pictures; Racism in motion pictures; Motion pictures; Film; Rassismus <Motiv>; Schwarze
    Umfang: XII, 301 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  11. Cinema civil rights
    regulation, repression, and race in the classical Hollywood era
    Autor*in: Scott, Ellen C.
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Rutgers Univ. Press, New Brunswick, NJ [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  12. The reel Civil War
    mythmaking in American film
    Autor*in: Chadwick, Bruce
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Knopf, New York

    Chadwick examines how films about the Civil War from the first half of the twentieth century both presented a distorted version of the war and helped jsutify the racism in American society around them. mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Chadwick examines how films about the Civil War from the first half of the twentieth century both presented a distorted version of the war and helped jsutify the racism in American society around them.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  13. Black children in Hollywood cinema
    cast in shadow
    Autor*in: Olson, Debbie
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    This book explores cultural conceptions of the child and the cinematic absence of black children from contemporary Hollywood film. Debbie Olson argues that within the discourse of children's studies and film scholarship in relation to the conception... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book explores cultural conceptions of the child and the cinematic absence of black children from contemporary Hollywood film. Debbie Olson argues that within the discourse of children's studies and film scholarship in relation to the conception of "the child," there is often little to no distinction among children by race—the "child" is most often discussed as a universal entity, as the embodiment of all things not adult, not (sexually) corrupt. Discussions about children of color among scholars often take place within contexts such as crime, drugs, urbanization, poverty, or lack of education that tend to reinforce historically stereotypical beliefs about African Americans. Olson looks at historical conceptions of childhood within scholarly discourse, the child character in popular film and what space the black child (both African and African American) occupies within that ideal Introduction -- Establishing the discourse of the child -- African American girls in Hollywood cinema -- Boys in black and the urban ghetto child -- Soldier bo(d)y: the transnational circulation of the African (American) savage child image -- The black child star

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783319482729; 3319482726
    Weitere Identifier:
    9783319482729
    Schlagworte: Blacks in motion pictures; Children in motion pictures; Racism in motion pictures; Motion pictures
    Umfang: xiii, 229 pages, illustrations (some color), 22 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 209-221), filmography (page 221), and index

  14. The reel Civil War
    mythmaking in American film
    Autor*in: Chadwick, Bruce
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Knopf, New York, NY

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a tea 875.5 7ga/282
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2002/4357
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2002 A 1677
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2002 A 8051
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    PX 869.123
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0375409181
    RVK Klassifikation: AP 50300 ; AP 44983
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schriftenreihe: A Borzoi book
    Schlagworte: Motion pictures; African Americans in motion pictures; Racism in motion pictures; African Americans in motion pictures; Motion pictures; Racism in motion pictures
    Umfang: X, 366 S, Ill
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 335 - 351) and index

  15. Seeing the big picture
    exploring American cultures on film
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Intercultural Press, Yarmouth, Me.

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2002 A 4237
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    IX | 778 | SUM | See
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    KoM 2060.USA 16
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    23/525
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1877864846
    RVK Klassifikation: AP 59783 ; MS 1235
    Schlagworte: Intercultural communication in motion pictures; Minorities in motion pictures; Racism in motion pictures
    Weitere Schlagworte: Array; Array
    Umfang: X, 222 S, Ill., Kt, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  16. Thomas Dixon Jr. and the Birth of Modern America
    Erschienen: 2009; ©2006
    Verlag:  LSU Press, Baton Rouge

    "A sweeping yet rigorous analysis of Dixon and his work. The collection approaches the southern intellectual through multiple methodologies-from literary theory and film studies to social history and religious studies. We get an exhaustive yet... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)

     

    "A sweeping yet rigorous analysis of Dixon and his work. The collection approaches the southern intellectual through multiple methodologies-from literary theory and film studies to social history and religious studies. We get an exhaustive yet diverse perspective on Dixon's influence and legacy."-Journal of American HistoryThomas Dixon Jr. (1864-1946), best remembered today as the author of the racist novels that served as the basis for D. W. Griffith's controversial 1915 classic film The Birth of a Nation, also enjoyed great renown in his lifetime as a minister, lecturer, lawyer, and actor. Although this native southerner's blatantly racist, chauvinistic, and white supremacist views are abhorrent today, his contemporary audiences responded enthusiastically to Dixon. In Thomas Dixon Jr. and the Birth of Modern America, distinguished scholars of religion, film, literature, music, history, and gender studies offer a provocative examination of Dixon's ideas, personal life, and career and in the process illuminate the evolution of white racism in the early twentieth century and its legacy down to the present. The contributors analyze Dixon's sermons, books, plays, and films seeking to understand the appeal of his message within the white culture of the Progressive era. They also explore the critical responses of African Americans contemporary with Dixon. By delving into the context and complexity of Dixon's life, the contributors also raise fascinating questions about the power of popular culture in forming Americans' views in any age. "An important and valuable addition to the literature on turn-of-the-century white supremacy."-Journal of Southern History. Cover -- Contents -- Introduction -- Thomas Dixon: American Proteus -- My Books are Hard Reading for a Negro: Tom Dixon and His African American Critics, 1905-1939 -- Gender and Race in Dixon's Religious Ideology -- Photos -- Ours Is a Century of Light": Dixon's Strange Consistency -- Thomas Dixon and the Literary Production of Whiteness -- Thomas Dixon and Race Melodrama -- The Cinematic Representation of Race in THE BIRTH OF A NATION: A Black Horror Film -- Do Movies Have Rights? -- Epilogue: The Enduring Worlds of Thomas Dixon -- Appendix A: Thomas Dixon Jr.'s Selected Publications -- Appendix B: Thomas Dixon Jr.'s Films -- Contributors -- Index.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hall, Randal L. (MitwirkendeR); Regester, Charlene (MitwirkendeR); Link, William (MitwirkendeR); Gaines, Jane M. (MitwirkendeR); Stricklin, David (MitwirkendeR); Smith, John David (MitwirkendeR); Lyerly, Cynthia Lynn (MitwirkendeR); Brundage, W. Fitzhugh (MitwirkendeR); Menand, Louis (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780807136638
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schriftenreihe: Making the Modern South
    Schlagworte: Dixon, Thomas, -- 1864-1946 -- Criticism and interpretation; Dixon, Thomas, -- 1864-1946 -- Knowledge -- United States; National characteristics, American, in literature; Race relations in literature; Racism in motion pictures; Racism in literature; Race in literature
    Umfang: 1 online resource (241 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  17. Tropical multiculturalism
    a comparative history of race in Brazilian cinema and culture
    Autor*in: Stam, Robert
    Erschienen: 1997
    Verlag:  Duke University Press, Durham [u.a.]

    Ibero-Amerikanisches Institut Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    A 98::5684
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a tea 876.6/876
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    DFF - Deutsches Filminstitut & Filmmuseum, Bibliothek
    B 5.3/1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 98/1567
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut zur Erforschung multireligiöser und multiethnischer Gesellschaften, Bibliothek
    LB 48665 Stam 1997
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Linga Um 48
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Seminar für Übersetzen und Dolmetschen (SUED), Bibliothek
    M 34.50 / Stam
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    KMW:KG:8400:Stam::1997
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    tff 761/s91
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Merz Akademie, Hochschule für Gestaltung, Kunst und Medien, Stuttgart, staatlich anerkannt, Bibliothek
    Td The
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0822320355; 0822320487
    RVK Klassifikation: LB 48665 ; MS 7960
    Schriftenreihe: Array
    Schlagworte: Motion pictures; Race relations in motion pictures; Racism in motion pictures; Culture in motion pictures
    Umfang: XVI, 409 S, Ill, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 393-402) and index

  18. Colorization
    one hundred years of Black films in a white world
    Autor*in: Haygood, Wil
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Alfred A. Knopf, New York

    The author of The Butler and Showdown examines 100 years of Black movies--using the struggles and triumphs of the artists, and the films themselves, as a prism to explore Black culture and the civil rights movement in America. Beginning in 1915 with... mehr

    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Georg Forster-Gebäude / USA-Bibliothek
    791.43652996073 WIL
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The author of The Butler and Showdown examines 100 years of Black movies--using the struggles and triumphs of the artists, and the films themselves, as a prism to explore Black culture and the civil rights movement in America. Beginning in 1915 with D.W. Griffith's The Birth of a Nation--which glorified the Ku Klux Klan and became Hollywood's first blockbuster--Wil Haygood gives us an incisive, fascinating, little-known history, spanning more than a century, of Black artists in the film business, onscreen and behind the scenes. He makes clear the effects of changing social realities and events on the business of making movies and on what was represented on the screen: from Jim Crow and segregation to white flight and interracial relationships, from the assassination of Malcolm X to the O.J. Simpson trial to the Black Lives Matter movement. He considers the films themselves--including The Imitation of Life, Gone With the Wind, Porgy & Bess, the Blaxploitation films of the 70s, Do The Right Thing, 12 Years a Slave, and Black Panther. And he brings to new light the careers and significance of a wide range of historic and contemporary figures: Hattie McDaniel, Sidney Poitier, Berry Gordy, Alex Haley, Spike Lee, Billy Dee Willliams, Richard Pryor, Halle Berry, Ava Duvernay, and Jordan Peele, among many others. An important, timely book, Colorization gives us both an unprecedented history of Black cinema, and a groundbreaking perspective on racism in modern America

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780525656876
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Film; Schwarze <Motiv>; Schwarze; African Americans in motion pictures; Race in motion pictures; Racism in motion pictures; Motion pictures
    Umfang: 452 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    "This is a Borzoi Book published By Alfred A. Knopf."

    Includes bibliographical references and index

  19. Race and the revolutionary impulse in The spook who sat by the door
    Beteiligt: Martin, Michael T. (HerausgeberIn); Wall, David C. (HerausgeberIn); Yaquinto, Marilyn (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Indiana University Press, Bloomington, Indiana, USA

    Introduction: The spook who sat by the door / Michael T. Martin and David Wall -- Writer/producer's statement: the making of The spook who sat by the door / Sam Greenlee -- "[D]uality is a survival tool. it's not a disease": interview with Sam... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction: The spook who sat by the door / Michael T. Martin and David Wall -- Writer/producer's statement: the making of The spook who sat by the door / Sam Greenlee -- "[D]uality is a survival tool. it's not a disease": interview with Sam Greenlee on The spook who sat by the door / Michael T. Martin and David C. Wall -- Cinema as political activism: contemporary meanings in The spook who sat by the door -- Marilyn Yaquinto -- Persistently displaced: situated knowledges and interrelated histories in The spook who sat by the door / Samantha N. Sheppard -- Subverting the system: the politics and production of The spook who sat by the door / Christine Acham -- The spook who sat by the door, screenplay / Sam Greenlee and Melvin Clay

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Martin, Michael T. (HerausgeberIn); Wall, David C. (HerausgeberIn); Yaquinto, Marilyn (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780253031792; 9780253031754
    Schriftenreihe: Studies in the cinema of the Black diaspora
    Schlagworte: Racism in motion pictures; Race relations in motion pictures; African Americans in motion pictures; Spook who sat by the door (Motion picture); African Americans in motion pictures; African Americans in motion pictures; Race relations in motion pictures; Race relations in motion pictures; Racism in motion pictures; Racism in motion pictures
    Umfang: x, 225 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 215-217) and index -- Includes filmography

    Enhält das Screenplay "The spook who sat by the door" von Sam Greenlee und Melvin Clay

  20. American racist
    the life and films of Thomas Dixon
    Autor*in: Slide, Anthony
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Univ. Press of Kentucky, Lexington, Ky. ; JSTOR, New York, NY

    "Thomas Dixon has a notorious reputation as the writer of the source material for D.W. Griffith's groundbreaking and controversial 1915 feature film The Birth of a Nation . Perhaps unfairly, Dixon has been branded an arch-conservative and a racist... mehr

    Zugang:
    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe

     

    "Thomas Dixon has a notorious reputation as the writer of the source material for D.W. Griffith's groundbreaking and controversial 1915 feature film The Birth of a Nation . Perhaps unfairly, Dixon has been branded an arch-conservative and a racist obsessed with what he viewed as "the Negro problem." As American Racist makes clear, however, Dixon was a complex, multitalented individual who, as well as writing some of the most popular novels of the early twentieth century, was involved in the production of some eighteen films. Dixon used the motion picture as a propaganda tool for his often out.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0813171911; 9780813171913
    RVK Klassifikation: AP 51400
    DDC Klassifikation: Amerikanische Literatur in in Englisch (810)
    Schlagworte: Film; Motion pictures; Authors, American; Film adaptations; African Americans in motion pictures; African Americans in literature; Racism in motion pictures; Racism; Racism in literature
    Weitere Schlagworte: Dixon, Thomas (1864-1946)
    Umfang: 1 Online-Ressource (X, 242 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite 227 - 232

  21. Traum und Trauma in Schwarz-Weiß
    ethnische Grenzgänge im amerikanischen Film
    Autor*in: Gotto, Lisa
    Erschienen: 2006
    Verlag:  UVK-Verl.-Ges., Konstanz

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Fernsehen und Film, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3896696661; 9783896696663
    RVK Klassifikation: AP 59783
    DDC Klassifikation: Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Kommunikation audiovisuell ; 38
    Schlagworte: Film; Geschichte; Motion pictures; Passing (Identity) in motion pictures; Race in motion pictures; Racism in motion pictures; Ethnische Beziehungen <Motiv>; Film; Visuelle Wahrnehmung
    Umfang: 372 S., 210 mm x 148 mm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Weimar, Bauhaus-Univ., Diss.

  22. Thomas Dixon, Jr. and the birth of modern America
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Louisiana State Univ. Press, Baton Rouge

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 080713130X; 9780807131305
    Auflage/Ausgabe: 1. print.
    Schriftenreihe: Making the modern South
    Schlagworte: Wissen; National characteristics, American, in literature; Race relations in literature; Racism in motion pictures; Racism in literature; Race in literature
    Weitere Schlagworte: Dixon, Thomas (1864-1946); Dixon, Thomas (1864-1946); Dixon, Thomas (1864-1946)
    Umfang: VIII, 224 S., [3] Bl., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  23. Reversing the lens
    ethnicity, race, gender, and sexuality through film
    Autor*in: Xing, Jun
    Erschienen: 2003
    Verlag:  University Press of Colorado, Bolder, Colo.

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  24. Draculas, vampires, and other undead forms
    essays on gender, race, and culture
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Scarecrow Press, Lanham, Md. [u.a.]

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780810866966; 9780810869233
    RVK Klassifikation: EC 5410 ; HG 436
    Schlagworte: Dracula films; Vampire films; Sex role in motion pictures; Racism in motion pictures; Culture in motion pictures; Film; Vampirfilm
    Weitere Schlagworte: Dracula
    Umfang: XXII, 315 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  25. The encyclopedia of racism in American films
    Beteiligt: Murguía, Salvador Jimenez (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Rowman & Littlefield, Lanham ; EBSCO Industries, Inc., Boulder

    This volume takes up the topic of racism in American film from its early days of film production to the present. Covering over 300 entries that include films, producers, directors, actors, genres, and critical interpretations, this book is the first... mehr

    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    This volume takes up the topic of racism in American film from its early days of film production to the present. Covering over 300 entries that include films, producers, directors, actors, genres, and critical interpretations, this book is the first of its kind Intro; Contents; Acknowledgments; Introduction; A; B; C; D; E; F; G; H; I; J; K; L; M; N; O; P; R; S; T; U; V; W; Y; Z; Appendix A: Themes; Appendix B: Profiles; Index; About the Editor and Contributors

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Murguía, Salvador Jimenez (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781442269057
    RVK Klassifikation: AP 50300 ; AP 59783
    Schriftenreihe: National cinema series
    Schlagworte: Motion pictures; Minorities in motion pictures; Racism in motion pictures
    Umfang: 1 Online-Ressource (xviii, 805 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index