Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 10 von 10.

  1. Jordan Peele's Get out
    political horror
    Beteiligt: Keetley, Dawn (Hrsg.)
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  The Ohio State University Press, Columbus

    "Essays explore Get Out's cultural roots, including Shakespeare's Othello, the female gothic, Ira Levin's Rosemary's Baby, The Stepford Wives, and the zombie, rural, suburban, and body-swap subgenres of the modern horror film. Essays make connections... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Essays explore Get Out's cultural roots, including Shakespeare's Othello, the female gothic, Ira Levin's Rosemary's Baby, The Stepford Wives, and the zombie, rural, suburban, and body-swap subgenres of the modern horror film. Essays make connections with Nat Turner, W. E. B. Du Bois, and James Baldwin"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Keetley, Dawn (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780814255803; 9780814214275
    Schriftenreihe: New suns: race, gender, and sexuality in the speculative
    Schlagworte: Horrorfilm; Schwarze <Motiv>; Rassismus <Motiv>; Ethnische Beziehungen <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Peele, Jordan / 1979- / Criticism and interpretation; Get out (Motion picture : 2017); Horror films / History and criticism; Racism in motion pictures; United States / Race relations / 21st century; Horror films; Race relations; Racism in motion pictures; United States; 2000-2099; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: vi, 253 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index.

    From Tragedy to Horror: Othello and Get Out / Jonathan Byron and Tony Perrello -- Burning Down the House: Get Out and the Female Gothic / Linnie Blake -- A Peaceful Place Denied: Horror Film’s "Whitopias" / Robin R. Means Coleman and Novotny Lawrence -- Get Out and the Zombie Film / Erin Casey-Williams -- Place, Space, and the Reconfiguration of "White Trash" Monstrosity / Bernice M. Murphy -- The Body Horror of White Second Chances in John Frankenheimer’s Seconds and Jordan Peele’s Get Out / Robyn Citizen -- Jordan Peele and Ira Levin Go to the Movies: The Black/Jewish Genealogy of Modern Horror’s Minority Vocabulary / Adam Lowenstein -- Racism that Grins: African American Gothic Realism and Systemic Critique / Sarah Ilott -- Reviewing Get Out’s Reviews: What Critics Said and How Their Race Mattered / Todd K. Platts and David L. Brunsma -- Specters of Slave Revolt / Sarah Juliet Lauro -- Staying Woke in Sunken Places, or The Wages of Double Consciousness / Mikal J. Gaines -- Holding onto Hulk Hogan: Contending with the Rape of the Black Male Psyche / Robert LaRue -- The Horror of the Photographic Eye / Kyle Brett -- The Fantasy of White Immortality and Black Male Corporeality in James Baldwin’s "Going to Meet the Man" and Get Out / Laura Thorp -- Scientific Racism and the Politics of Looking / Cayla McNally -- "Do You Belong in This Neighborhood?" Get Out’s Paratexts / Alex Svensson

  2. The encyclopedia of racism in American films
    Beteiligt: Murguía, Salvador Jimenez (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Rowman & Littlefield, Lanham, Maryland

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Murguía, Salvador Jimenez (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781442269057
    RVK Klassifikation: AP 59783 ; AP 50300
    Schriftenreihe: National cinema series
    Schlagworte: Minorities in motion pictures; Racism in motion pictures; Motion pictures; Film; Rassismus <Motiv>
    Umfang: xviii, 805 Seiten, Illustrationen, 27 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Thomas Dixon, Jr. and the birth of modern America
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Louisiana State Univ. Press, Baton Rouge

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 080713130X; 9780807131305
    Auflage/Ausgabe: 1. print.
    Schriftenreihe: Making the modern South
    Schlagworte: Wissen; National characteristics, American, in literature; Race relations in literature; Racism in motion pictures; Racism in literature; Race in literature
    Weitere Schlagworte: Dixon, Thomas (1864-1946); Dixon, Thomas (1864-1946); Dixon, Thomas (1864-1946)
    Umfang: VIII, 224 S., [3] Bl., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  4. Traum und Trauma in Schwarz-Weiß
    ethnische Grenzgänge im amerikanischen Film
    Autor*in: Gotto, Lisa
    Erschienen: 2006
    Verlag:  UVK-Verl.-Ges., Konstanz

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3896696661; 9783896696663
    RVK Klassifikation: AP 59783
    DDC Klassifikation: Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Kommunikation audiovisuell ; 38
    Schlagworte: Film; Geschichte; Motion pictures; Passing (Identity) in motion pictures; Race in motion pictures; Racism in motion pictures; Ethnische Beziehungen <Motiv>; Film; Visuelle Wahrnehmung
    Umfang: 372 S., 210 mm x 148 mm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Weimar, Bauhaus-Univ., Diss.

  5. Colorization
    one hundred years of Black films in a white world
    Autor*in: Haygood, Wil
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Alfred A. Knopf, New York

    "The author of The Butler and Showdown examines 100 years of Black movies--using the struggles and triumphs of the artists, and the films themselves, as a prism to explore Black culture and the civil rights movement in America. Beginning in 1915 with... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The author of The Butler and Showdown examines 100 years of Black movies--using the struggles and triumphs of the artists, and the films themselves, as a prism to explore Black culture and the civil rights movement in America. Beginning in 1915 with D.W. Griffith's The Birth of a Nation--which glorified the Ku Klux Klan and became Hollywood's first blockbuster--Wil Haygood gives us an incisive, fascinating, little-known history, spanning more than a century, of Black artists in the film business, onscreen and behind the scenes. He makes clear the effects of changing social realities and events on the business of making movies and on what was represented on the screen: from Jim Crow and segregation to white flight and interracial relationships, from the assassination of Malcolm X to the O.J. Simpson trial to the Black Lives Matter movement. He considers the films themselves--including The Imitation of Life, Gone With the Wind, Porgy & Bess, the Blaxploitation films of the 70s, Do The Right Thing, 12 Years a Slave, and Black Panther. And he brings to new light the careers and significance of a wide range of historic and contemporary figures: Hattie McDaniel, Sidney Poitier, Berry Gordy, Alex Haley, Spike Lee, Billy Dee Willliams, Richard Pryor, Halle Berry, Ava Duvernay, and Jordan Peele, among many others. An important, timely book, Colorization gives us both an unprecedented history of Black cinema, and a groundbreaking perspective on racism in modern America"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780525656876
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Schwarze <Motiv>; Film; Schwarze
    Weitere Schlagworte: African Americans in motion pictures; Race in motion pictures; Racism in motion pictures; Motion pictures / United States / History; United States / Race relations; African Americans in motion pictures; Motion pictures; Race in motion pictures; Race relations; Racism in motion pictures; United States; History; Film criticism; Instructional and educational works
    Umfang: viii, 452 Seiten, 8 ungezählte Seiten Tafeln, Illustrationen, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    "This is a Borzoi Book published By Alfred A. Knopf"--Title page verso

    Movie night at Woodrow Wilson's White House -- The rare and extraordinary sighting of a Black filmmaker -- The imitation game -- A most peculiar kind of fame -- An interlude -- 1933, Babyface & Chico -- Flashback, The 1939 Academy Awards -- Dangerous love, starring Inger Stevens, Sammy Davis Jr., James Edwards, Ike Jones, and Dorothy Dandridge -- The pricey Black movie that vanished, and how it came to be -- Two cool cats with Caribbean roots disrupt Hollywood -- Flashback, 1964 Academy Awards -- The hustlers, detectives, and pimps who stunned Hollywood -- Foxy Brown arrives, vanishes, and gets resurrected -- Flashback, 1972 Academy Awards -- Berry Gordy dares to make movies -- Kunta Kinte seizes the moment -- Aiming a camera in Brooklyn -- The blackout that haunted a decade -- An interlude -- The ghost of Sidney -- The reckoning -- The front page -- Moving in the Moonlight -- The scourged back

  6. Expanding the black film canon
    race and genre across six decades
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  University Press of Kansas, Lawrence, Kansas

    If the sheer diversity of recent hits from Twelve Years a Slave and Moonlight to Get Out, Black Panther, and BlackkKlansman tells us anything, it might be that there's no such thing as 'black film' per se. This book is especially timely, then, in... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    If the sheer diversity of recent hits from Twelve Years a Slave and Moonlight to Get Out, Black Panther, and BlackkKlansman tells us anything, it might be that there's no such thing as 'black film' per se. This book is especially timely, then, in expanding our idea of what black films are and, going back to the 1960s, showing us new and interesting ways to understand them. When critics and scholars write about films from the Blaxploitation movement such as Cotton Comes to Harlem, Shaft, Superfly, and Cleopatra Jones ;they emphasize their importance as films made for black audiences. Consequently, Lisa Doris Alexander points out, a film like the highly popular, Oscar-nominated Blazing Saddles&;costarring and co-written by Richard Pryor is generally left out of the discussion because it doesn't fit the profile of what a black film of the period should be. This is the kind of categorical thinking that Alexander seeks to broaden, looking at films from the 60s to the present day in the context of their time. Applying insights from black feminist thought and critical race theory to one film per decade, she analyzes what each can tell us about the status of black people and race relations in the United States at the time of its release. By teasing out the importance of certain films excluded from the black film canon, Alexander hopes to expand that canon to include films typically relegated to the category of popular entertainment and to show how these offer more nuanced representations of black characters even as they confront, negate, or parody the controlling images that have defined black filmic characters for decades.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780700628391; 9780700628407
    RVK Klassifikation: AP 44983
    Schlagworte: Film; Schwarze <Motiv>; Schwarze
    Weitere Schlagworte: African Americans in motion pictures; Race relations in motion pictures; Racism in motion pictures; African Americans in the motion picture industry; African Americans in motion pictures; African Americans in the motion picture industry; Race relations in motion pictures; Racism in motion pictures
    Umfang: viii, 247 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. Captive bodies
    postcolonial subjectivity in cinema
    Erschienen: 1999
    Verlag:  State Univ. of New York Press, Albany, NY

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  8. Movies in the age of Obama
    the era of post racial and neo-racist cinema
    Beteiligt: Izzo, David Garrett (Hrsg.)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Rowman & Littlefield, Lanham [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Izzo, David Garrett (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780810895348; 9781442241299
    RVK Klassifikation: AP 59483
    Schlagworte: Film; Geschichte; African Americans in motion pictures; Race in motion pictures; Racism in motion pictures; Motion pictures; Film; Rassismus <Motiv>; Schwarze
    Umfang: XII, 301 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. Cinema civil rights
    regulation, repression, and race in the classical Hollywood era
    Autor*in: Scott, Ellen C.
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Rutgers Univ. Press, New Brunswick, NJ [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  10. The reel Civil War
    mythmaking in American film
    Autor*in: Chadwick, Bruce
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Knopf, New York

    Chadwick examines how films about the Civil War from the first half of the twentieth century both presented a distorted version of the war and helped jsutify the racism in American society around them. mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Chadwick examines how films about the Civil War from the first half of the twentieth century both presented a distorted version of the war and helped jsutify the racism in American society around them.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt