Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 35.

  1. Conversations on cognitive cultural studies
    literature, language, and aesthetics
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  The Ohio State University Press, Columbus, Ohio

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 919847
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    U8--ALD11
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780814212431; 0814212433
    RVK Klassifikation: CX 7500 ; EC 2430
    Schlagworte: Psychology and literature; Cognitive science; Narration (Rhetoric)
    Umfang: X, 203 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 187-196) and index

    Puzzling out the selfVerbal art and language science -- On matters of narrative fiction -- A scientific approach to aesthetics -- Situating history, culture, politics, and ethics in literary studies.

  2. Einmal Phantásien und zurück
    Michael Endes Unendliche Geschichte - Hintergründe, literarische Einflüsse und Realitätsbezüge
    Autor*in: Müller, Linda
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Tectum, Marburg

    Die unendliche Geschichte gilt als eines der populärsten Bücher der letzten Jahrzehnte. Von der zeitgenössischen Kritik wurde das Werk jedoch auch mit einiger Skepsis betrachtet. Dass es sich um mehr handelt als um einen gut gemachten Fantasy-Roman... mehr

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    keine Fernleihe

     

    Die unendliche Geschichte gilt als eines der populärsten Bücher der letzten Jahrzehnte. Von der zeitgenössischen Kritik wurde das Werk jedoch auch mit einiger Skepsis betrachtet. Dass es sich um mehr handelt als um einen gut gemachten Fantasy-Roman für Kinder, zeigt Linda Müller in diesem Buch. Die Autorin bietet einen Überblick über literarische Einflüsse von der Antike bis zur Moderne, über Themen und Geistesströmungen aus verschiedensten Kulturen und Zeiten, die Endes Schaffen geprägt haben, und über seine Bezüge zu Problemen und Gesellschaftsstrukturen der Gegenwart. Auf ihrer Spurensuche fördert Linda Müller viel Überraschendes zutage und ermöglicht neue Varianten der Ende-Rezeption. Dabei zeichnet sie ein Bild des Autors, das ihn nicht als gemütlichen Märchenonkel zeigt, sondern als ernstzunehmenden und bewusst arbeitenden Literaten. Reihe Studien zu Literatur und Film der Gegenwart - Band 6.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783828858909
    RVK Klassifikation: GN 4451
    Schriftenreihe: Studien zu Literatur und Film der Gegenwart ; Bd. 6
    Schlagworte: Ende, Michael ; Criticism and interpretation..; Bibliotherapy..; Psychology and literature; Electronic books
    Umfang: 1 Online Ressource (223 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Innsbruck, Univ., Dipl.-Arb., 2013

  3. What literature teaches us about emotion
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge University Press, New York, NY

    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 66421
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781107477742
    Auflage/Ausgabe: First paperback edition
    Schriftenreihe: Studies in emotion and social interaction. Second series
    Schlagworte: Emotions in literature; Philosophy of mind in literature; Psychology and literature; Philosophy of mind; Literatur; Gefühl <Motiv>
    Umfang: xiii, 336, Diagramme
  4. Sciences of modernism
    ethnography, sexology, and psychology
    Autor*in: Peppis, Paul
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, New York, NY

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    anga850.p424
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    DTG1427
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781107042643
    Schlagworte: English literature; Ethnology in literature; Psychology in literature; Psychology and literature; Ethnology; Sexology; Psychology
    Umfang: XIV, 310 S., Ill., 23 cm
  5. How literature plays with the brain
    the neuroscience of reading and art
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Johns Hopkins University Press, Baltimore

    Universität Bonn, Institut für Anglistik, Amerikanistik und Keltologie, Bibliothek
    HEg 2-871
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1421415763; 9781421415765
    RVK Klassifikation: EC 2010
    Auflage/Ausgabe: Johns Hopkins paperback edition
    Schlagworte: Lesen; Literaturpsychologie
    Weitere Schlagworte: Literature; Psychology; Neurosciences and the arts; Psychology and literature; Reading, Psychology of
    Umfang: xv, 221 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Conversations on cognitive cultural studies
    literature, language, and aesthetics
    Erschienen: ©2014
    Verlag:  The Ohio State University Press, Columbus, Ohio

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780814212431; 0814212433
    RVK Klassifikation: CX 7500 ; EC 2430
    Schlagworte: Psychology and literature; Cognitive science; Narration (Rhetoric)
    Umfang: x, 203 pages, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 187-196) and index

    Puzzling out the selfVerbal art and language science -- On matters of narrative fiction -- A scientific approach to aesthetics -- Situating history, culture, politics, and ethics in literary studies.

  7. The one mind
    C. G. Jung and the future of literary criticism
    Autor*in: Fike, Matthew.
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Routledge,, New York

    1. A traditional approach to Hawthorne and the problem of materialism in Eiseley -- 2. Primordial consciousness : transcendental monism in Milton's Paradise lost -- 3. Altered states : "the wanderer" and the psychology of sailing -- 4. Out-of-body... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    1. A traditional approach to Hawthorne and the problem of materialism in Eiseley -- 2. Primordial consciousness : transcendental monism in Milton's Paradise lost -- 3. Altered states : "the wanderer" and the psychology of sailing -- 4. Out-of-body experience : metaphor in Monroe's metaphysical trilogy -- 5. UFOs : Dr. Jung versus Dr. Greer and the case of Orfeo M. Angelucci -- 6. Synchronicity : Wordsworth's stolen boat episode in the prelude -- 7. Remote viewing and channeling : the sonnets of Shakespeare and "Shakespeare" -- 8. Amplification and quaternity in Robert Jordan's The wheel of time series -- "Sublime allegory" : ways of seeing in Blake's Milton.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781134611898; 9781134611966; 9781134612031
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Literature; Psychology and literature; Jungian psychology
    Weitere Schlagworte: Jung, C. G (1875-1961)
    Umfang: 1 online resource (xii, 241 pages)
  8. Reading for learning
    cognitive approaches to children's literature
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Benjamins Publ. Co., Amsterdam [u.a.]

    How does reading fiction affect young people? How can they transfer fictional experience into real life? Why do they care about fictional characters? How does fiction enhance young people's sense of self-hood? Supported by cognitive psychology and... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    How does reading fiction affect young people? How can they transfer fictional experience into real life? Why do they care about fictional characters? How does fiction enhance young people's sense of self-hood? Supported by cognitive psychology and brain research, this ground-breaking book is the first study of young readers' cognitive and emotional engagement with fiction. It explores how fiction stimulates perception, attention, imagination and other cognitive activity, and opens radically new ways of thinking about literature for young readers. Examining a wide range of texts for a young audience, from picturebooks to young adult novels, the combination of cognitive criticism and children’s literature theory also offers significant insights for literary studies beyond the scope of children’s fiction. An important milestone in cognitive criticism, the book provides convincing evidence that reading fiction is indispensable for young people’s intellectual, emotional and social maturation.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027201577
    RVK Klassifikation: EC 8300 ; HG 729
    Schriftenreihe: Children's literature, culture, and cognition ; 3
    Schlagworte: Language awareness in children; Reading, Psychology of; Cognitive styles in children; Reading; Psychology and literature; Children's literature; Language awareness in children
    Umfang: VIII, 247 S.
    Bemerkung(en):

    Bibliography p. 229-244

  9. How literature plays with the brain
    the neuroscience of reading and art
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Johns Hopkins University Press, Baltimore, Md.

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1421415763; 9781421415765
    Weitere Identifier:
    9781421415765
    RVK Klassifikation: EC 2010
    Auflage/Ausgabe: Johns Hopkins paperback edition
    Schlagworte: Reading, Psychology of; Psychology and literature; Neurosciences and the arts; Literature; Literature; Neurosciences and the arts; Psychology and literature; Reading, Psychology of
    Umfang: xv, 221 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. Irish gothics
    genres, forms, modes, and traditions, 1760-1890
    Beteiligt: Morin, Christina (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke, Hampshire [u.a.]

    "Variously described as a 'canon', 'tradition', 'genre', 'form', 'mode', and 'register', Irish gothic literature suffers from a fundamental terminological confusion, and the debate over exactly which term best applies has been both heated and,... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Variously described as a 'canon', 'tradition', 'genre', 'form', 'mode', and 'register', Irish gothic literature suffers from a fundamental terminological confusion, and the debate over exactly which term best applies has been both heated and, ultimately, inconclusive in the past thirty years. The dominant theorization of Irish gothic literature to emerge in late-twentieth and early-twenty-first century scholarship has been driven by psychoanalytic readings of the literary gothic in Ireland as the fictional representation of the repressed fears and anxieties of the minority Anglo-Irish population. Such definitions of Irish gothic literature, however, both overlook the gothic literary output of authors who were not members of the Anglo-Irish Ascendancy and suggest that gothic writing in the eighteenth and nineteenth centuries was confined solely to fiction. This collection of essays challenges these assumptions, exploring the rich and varied gothic literary production of a large, multicultural selection of authors working across the genres in eighteenth- and nineteenth-century Ireland"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Morin, Christina (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781137366641
    Weitere Identifier:
    9781137366641
    RVK Klassifikation: HG 674 ; HL 1314
    Schlagworte: English fiction; Gothic fiction (Literary genre), English; Psychology and literature
    Umfang: XI, 215 S, Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Machine generated contents note:List of IllustrationsAcknowledgementsNotes on the ContributorsIntroduction: De-limiting the Irish Gothic; Christina Morin and Niall Gillespie1. Theorizing 'Gothic' in Eighteenth-Century Ireland; Christina Morin2. The Irish Protestant Gothic Imaginary: The Cultural Contexts for the Gothic Chapbooks, published by Bennett Dugdale, 1800-1805; Diane Long Hoeveler3. Irish Jacobin Gothic, c. 1796-1825; Niall Gillespie4. Suffering Rebellion: Irish Gothic Fiction, 1799-1830; Jim Shanahan5. The Gothicization of Irish Folklore; Anne Markey6. Maturin's Catholic Heirs: Expanding the Limits of Irish Gothic; Richard Haslam7. J.S. Le Fanu, Gothic, and the Irish Periodical; Elizabeth Tilley8. 'Whom We Name Not': The House by the Churchyard and its Annotation; W.J. Mc Cormack9. Muscling Up: Bram Stoker and Irish Masculinity in The Snake's Pass; Jarlath Killeen10. 'The Old Far West and the New': Bram Stoker, Race, and Manifest Destiny; Luke GibbonsIndex.

  11. The one mind
    C. G. Jung and the future of literary criticism
    Autor*in: Fike, Matthew
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781315886206; 9780415819749
    Weitere Identifier:
    9780415819749
    RVK Klassifikation: EC 2020
    Schlagworte: Literature; Psychology and literature; Jungian psychology
    Weitere Schlagworte: Jung, C. G (1875-1961); Array; Psychoanalysis and literature; Criticism
    Umfang: XII, 241 S, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 225-236) and index

    A traditional approach to Hawthorne and the problem of materialism in EiseleyPrimordial consciousness: transcendental monism in Milton's Paradise Lost -- Altered states: "the wanderer" and the psychology of sailing -- Out-of-body experience: metaphor in Monroe's metaphysical trilogy -- UFOs: Dr. Jung versus Dr. Greer and the case of Orfeo M. Angelucci -- Synchronicity: Wordsworth's stolen boat episode in the prelude -- Remote viewing and channeling: the sonnets of Shakespeare and "Shakespeare" -- Amplification and quaternity in Robert Jordan's The Wheel of Time series -- "Sublime allegory": ways of seeing in Blake's Milton.

    A traditional approach to Hawthorne and the problem of materialism in Eiseley -- Primordial consciousness: transcendental monism in Milton's Paradise Lost -- Altered states: "the wanderer" and the psychology of sailing -- Out-of-body experience: metaphor in Monroe's metaphysical trilogy -- UFOs: Dr. Jung versus Dr. Greer and the case of Orfeo M. Angelucci -- Synchronicity: Wordsworth's stolen boat episode in the prelude -- Remote viewing and channeling: the sonnets of Shakespeare and "Shakespeare" -- Amplification and quaternity in Robert Jordan's The Wheel of Time series -- "Sublime allegory": ways of seeing in Blake's Milton.

  12. The stories we are
    an essay on self-creation
    Erschienen: 2014
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto, Canada

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1442617667; 1442626380; 9781442617667; 9781442626386
    Auflage/Ausgabe: Second edition
    Schlagworte: LITERARY CRITICISM / Semiotics & Theory; SOCIAL SCIENCE / General; Fiction / Psychological aspects; Narration (Rhetoric) / Psychological aspects; Psychology and literature; Psychology / Biographical methods; Psychologie; Psychology and literature; Narration (Rhetoric); Fiction; Psychology
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

    Annotation

  13. Conversations on cognitive cultural studies
    literature, language, and aesthetics
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Ohio State Univ. Press, Columbus

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780814212431; 0814212433; 9780814293461; 0814293468
    RVK Klassifikation: CX 7500 ; EC 2430
    Schlagworte: Philosophie; Psychology and literature; Cognitive science; Narration (Rhetoric); Kognitionswissenschaft; Ästhetik; Sprache; Literatur
    Umfang: X, 203 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  14. Literatura e espaços afetivos
    Erschienen: 2014
    Verlag:  7letras, Rio de Janeiro, RJ

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Olinto, Heidrun Krieger (Hrsg.); Schøllhammer, Karl Erik (Hrsg.)
    Sprache: Portugiesisch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Schlagworte: Literatur; Literaturpsychologie; Literatur; Affekt
    Weitere Schlagworte: Affect (Psychology) in literature / Congresses; Psychology and literature / Congresses; Literature / History and criticism / Congresses; Brazilian literature / History and criticism / Congresses; Psychology and literature; Literature; Affect (Psychology) in literature; Brazilian literature; Conference papers and proceedings; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: 182 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Consists mostly of papers presented at the XII Seminário Internacional de Estudos de Literatura, held June 2013 at the Pontificia Universidad Católica do Rio de Janeiro

  15. The stories we are
    an essay on self-creation
    Erschienen: 2014
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto, [Ontario] ; Buffalo, [New York] ; London, [England]

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781442617667
    RVK Klassifikation: EC 2090 ; HN 1011 ; HN 1031
    Auflage/Ausgabe: Second edition
    Schlagworte: Psychology and literature; Narration (Rhetoric); Fiction; Psychology
    Umfang: 1 Online-Ressource (441 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

  16. Reading for learning
    cognitive approaches to children's literature
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; ProQuest Ebook Central, Philadelphia

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0001306841895; 1306841909; 9789027201577; 9789027269959; 9781306841900
    Schriftenreihe: Children's literature, culture, and cognition ; volume 3
    Schlagworte: Children's literature / History and criticism; Cognitive styles in children; Language awareness in children; Psychology and literature; Reading / Social aspects; Reading, Psychology of
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 247 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite [229]-244

  17. Conversations on cognitive cultural studies
    literature, language, and aesthetics
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Ohio State Univ. Press, Columbus, Ohio

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780814212431; 0814212433; 9780814293461; 0814293468
    RVK Klassifikation: EC 2430 ; CX 7500
    Schlagworte: Psychology and literature; Cognitive science; Narration (Rhetoric)
    Umfang: X, 203 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 187 - 196

  18. How literature plays with the brain
    the neuroscience of reading and art
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Johns Hopkins Univ. Press, Baltimore, Md.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781421410029; 9781421415765; 9781421410036; 1421410036; 1421410028
    RVK Klassifikation: CX 7500 ; CZ 1390 ; EC 2000 ; EC 2020
    DDC Klassifikation: BF456.R2; 801/.92
    Auflage/Ausgabe: Paperback ed.
    Schlagworte: Reading, Psychology of; Psychology and literature; Neurosciences and the arts; Literature
    Umfang: XV, 221 S., Ill., graph. Darst.
  19. Conversations on cognitive cultural studies
    literature, language, and aesthetics
    Erschienen: ©2014
    Verlag:  The Ohio State University Press, Columbus, Ohio

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 919847
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780814212431; 0814212433
    RVK Klassifikation: CX 7500 ; EC 2430
    Schlagworte: Psychology and literature; Cognitive science; Narration (Rhetoric)
    Umfang: x, 203 pages, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 187-196) and index

    Puzzling out the selfVerbal art and language science -- On matters of narrative fiction -- A scientific approach to aesthetics -- Situating history, culture, politics, and ethics in literary studies.

  20. The stories we are
    an essay on self-creation
    Erschienen: 2014
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto, Canada

    Annotation, From time to time we all tend to wonder what sort of "story" our life might comprise: what it means, where it is going, and whether it hangs together as a whole. In The Stories We Are, William Lowell Randall explores the links between... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Annotation, From time to time we all tend to wonder what sort of "story" our life might comprise: what it means, where it is going, and whether it hangs together as a whole. In The Stories We Are, William Lowell Randall explores the links between literature and life and speculates on the range of storytelling styles through which people compose their lives. In doing so, he draws on a variety of fields, including psychology, psychotherapy, theology, philosophy, feminist theory, and literary theory.Using categories like plot, character, point of view, and style, Randall plays with the possibility that we each make sense of the events of our lives to the extent that we weave them into our own unfolding novel, as simultaneously its author, narrator, main character, and reader. In the process, he offers us a unique perspective on features of our day-to-day world such as secrecy, self-deception, gossip, prejudice, intimacy, maturity, and the proverbial "art of living."First published in 1995, this second edition of The Stories We Are includes a new preface and afterword by the author that offer insight into his argument and evolution as a scholar, as well as an illuminating foreword by Ruthellen Josselson

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781442617667; 1442617667
    Auflage/Ausgabe: Second edition
    Schlagworte: Narration (Rhetoric); Fiction; Psychology; Psychology and literature; Narration (Rhetoric); Fiction; Psychology; LITERARY CRITICISM ; Semiotics & Theory; SOCIAL SCIENCE ; General; Fiction ; Psychological aspects; Narration (Rhetoric) ; Psychological aspects; Psychology and literature; Psychology ; Biographical methods
    Umfang: Online Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Description based on print version record

  21. Reading for learning
    cognitive approaches to children's literature
    Erschienen: 2014
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    How does reading fiction affect young people? How can they transfer fictional experience into real life? Why do they care about fictional characters? How does fiction enhance young people's sense of self-hood? Supported by cognitive psychology and... mehr

    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    How does reading fiction affect young people? How can they transfer fictional experience into real life? Why do they care about fictional characters? How does fiction enhance young people's sense of self-hood? Supported by cognitive psychology and brain research, this ground-breaking book is the first study of young readers' cognitive and emotional engagement with fiction. It explores how fiction stimulates perception, attention, imagination and other cognitive activity, and opens radically new ways of thinking about literature for young readers. Examining a wide range of texts for a young aud

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027269959; 9027269955; 9781306841900; 1306841909
    Schriftenreihe: Children's literature, culture, and cognition 2212-9006 ; volume 3
    Children's literature, culture, and cognition ; volume 3
    Schlagworte: Reading; Children's literature; Language awareness in children; Reading, Psychology of; Cognitive styles in children; Psychology and literature; Reading; Children's literature; BIOGRAPHY & AUTOBIOGRAPHY ; Literary; Children's literature; Cognitive styles in children; Language awareness in children; Psychology and literature; Reading, Psychology of; Reading ; Social aspects; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: Online Ressource (viii, 247 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Print version record

  22. Sciences of modernism
    ethnography, sexology, and psychology
    Autor*in: Peppis, Paul
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, New York, NY

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107042643
    Schlagworte: English literature; Ethnology in literature; Psychology in literature; Psychology and literature; Ethnology; Sexology; Psychology
    Umfang: XIV, 310 S. : Ill., 23 cm
  23. Conversations on cognitive cultural studies
    literature, language, and aesthetics
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  The Ohio State University Press, Columbus, Ohio

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780814212431; 0814212433
    RVK Klassifikation: CX 7500 ; EC 2430
    Schlagworte: Psychology and literature; Cognitive science; Narration (Rhetoric)
    Umfang: X, 203 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 187-196) and index

    Puzzling out the selfVerbal art and language science -- On matters of narrative fiction -- A scientific approach to aesthetics -- Situating history, culture, politics, and ethics in literary studies.

  24. How literature plays with the brain
    the neuroscience of reading and art
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Johns Hopkins University Press, Baltimore

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1421415763; 9781421415765
    RVK Klassifikation: EC 2010
    Auflage/Ausgabe: Johns Hopkins paperback edition
    Schlagworte: Literaturpsychologie; Lesen
    Weitere Schlagworte: Literature; Psychology; Neurosciences and the arts; Psychology and literature; Reading, Psychology of
    Umfang: xv, 221 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  25. What literature teaches us about emotion
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge University Press, New York, NY

    Universitätsbibliothek Koblenz
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107477742
    Auflage/Ausgabe: First paperback edition
    Schriftenreihe: Studies in emotion and social interaction. Second series
    Schlagworte: Emotions in literature; Philosophy of mind in literature; Psychology and literature; Philosophy of mind
    Umfang: xiii, 336, Diagramme