Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 16 von 16.

  1. Somatic Criticism Project
    Autor*in: Dziadek, Adam
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Peter Lang International Academic Publishers, Bern

    This book illustrates the problems connected with the body and the sign: the real body and the body of the text, somaticism and semiology (both as a general sign theory and in the medical sense as «symptomatology»). The author seeks to derive a more... mehr

     

    This book illustrates the problems connected with the body and the sign: the real body and the body of the text, somaticism and semiology (both as a general sign theory and in the medical sense as «symptomatology»). The author seeks to derive a more general principle from these two words, referring to the representation of experience in different literary texts. If we are talking about the representation of experience, we cannot, by any means, ignore the body that becomes the essential point of reference for human experience. This general principle aims at creating a matter of concept, a somatic criticism project, which is closely related to the issue of rhythm in literary texts - a rhythm understood as an intermediary between the body and the sense of the text.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Slavic (Slavonic) languages; Philosophy of language; Poetry; Literary theory; Literary studies: general
    Weitere Schlagworte: Criticism; Critique; Dziadek; phonetic anagrams; poetic rhythm; poetry and body; Project; prosody; Somatic; sonnets; visual poetry
    Umfang: 1 electronic resource (226 p.)
  2. Somatic criticism project
    Autor*in: Dziadek, Adam
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Peter Lang, Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783631674284
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800); Medizin und Gesundheit (610)
    Schriftenreihe: Cross-roads ; Volume 12
    Schlagworte: Körper <Motiv>; Zeichen <Motiv>; Literatur;
    Weitere Schlagworte: LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / General; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General; LITERARY CRITICISM / European / Eastern (see also Russian & Former Soviet Union); Philosophy of language; Poetry; Literary theory; general; Slavic (Slavonic) languages; Adam; Criticism; Critique; Dziadek; Gałecki; Łukasz; Nycz; phonetic anagrams; poetic rhythm; poetry and body; Project; prosody
    Umfang: 224 Seiten, Illustrationen, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 201-216

  3. Somatic criticism project
  4. Mobile teachers at border schools - multilingualism and interculturalism as new challenges for professional development
    Mobilni ucitelji na obmejnih solah - vecjezicnost in medkulturnosti kot nov izziv za profesionalni razvoj
    Erschienen: 2018
    Verlag:  University of Ljubljana, Ljubljana

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: CEPS Journal 8 (2018) 4, S. 47-61

  5. Somatic Criticism Project
  6. Somatic Criticism Project
  7. Somatic Criticism Project
  8. Project work, cross-curricular or interdisciplinary teaching and learning - storyline as an approach to effective foreign language teaching
    Erschienen: 2005
    Verlag:  GRIN Verlag, München

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783638416498
    Weitere Identifier:
    9783638416498
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage, digitale Originalausgabe
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)FOR007000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / English as a Second Language; Project; (VLB-WN)9564: Englische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: Online-Ressource, 61 Seiten
    Bemerkung(en):

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  9. Technical and Didactical Scenarios of Student-centered Teaching and Learning
    Autor*in: Hankel, Oliver
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Waxmann, Münster

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: Kerres, Michael [Hrsg.]; Voß, Britta [Hrsg.]: Digitaler Campus: Vom Medienprojekt zur nachhaltigen Mediennutzung auf dem Digitalen Campus. Münster ; New York ; München ; Berlin : Waxmann 2003, S. 411-419. - (Medien in der Wissenschaft; 24). - ISBN 3-8309-1288-9

  10. Why projects fail? A study of cassava project in Marondera District
    Autor*in: Zibani, Tonnie
    Erschienen: 2013
    Verlag:  LAP LAMBERT Academic Publishing, Saarbrücken

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783847311669; 3847311662
    Weitere Identifier:
    9783847311669
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl.
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; Success; Project; food security; Failure; Cassava; (VLB-WN)1726: Soziologie/Frauenforschung, Geschlechterforschung
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig. - Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  11. Mainstreaming gender in rural livelihood projects
    The case of Concern Worldwide and Mongu District Farmers Association in Zambia
    Autor*in: Sakala, Patrick
    Erschienen: 2012
    Verlag:  LAP LAMBERT Academic Publishing, Saarbrücken

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783659189364; 3659189367
    Weitere Identifier:
    9783659189364
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl.
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; Gender; Project; Mainstreaming; livelihood; (VLB-WN)1726: Soziologie/Frauenforschung, Geschlechterforschung
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig. - Vom Verlag als Druckwerk on demand angeboten

  12. Diversity and inclusion in science education. Why? A literature review
    Erschienen: 2024
    Verlag:  DIPF Leibniz Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt

    Abstract: In the last twenty years, there has been a consensus around the world that effective science education is vital to economic success in the emerging knowledge age. It is also suggested that knowledge of science and scientific ways of... mehr

     

    Abstract: In the last twenty years, there has been a consensus around the world that effective science education is vital to economic success in the emerging knowledge age. It is also suggested that knowledge of science and scientific ways of thinking is essential to participation in democratic decisionmaking. Students may recognise differences and advocate diversity, but assimilating those ideas requires the creation of conditions in which students can think deeply about situations that require tolerance. Schools in many countries and regions of the world are places shaped by cultural diversity. One may observe that in many schools there are social developments like migration and demographic and value change, consequently increasing the diversity of students. The issue of diversity in science education is therefore tackled according to many aspects, e.g., culture, language, scientific literacy and gender. The aim of the present literature review is to align the ERASMUS+ project Diversity ...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: CEPS Journal 14 (2024) 1, S. 13-31

    ISSN: 2232-2647

    ISSN: 1855-9719

    (DE-600)2714526-8

  13. Progressing with digital transformation endeavors
    towards improved governance
    Erschienen: [2022]

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Governance; Digitalisierung; Programm; Projekt; EDIS-5227; Program Governance; Tensions; Context; Project
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 201 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dissertation, University of St. Gallen, 2022

  14. Somatic Criticism Project
    Autor*in: Dziadek, Adam
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt a.M.

  15. Institutional mechanisms of inclusion and exclusion in Austrian pre-service teacher education
    Autor*in: Döll, Marion

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    In: Tertium comparationis 21 (2015) 2, S. 185-204
    Enthalten in: Tertium comparationis; Münster ; New York ; München ; Berlin : Waxmann, 1995-; 21, Heft 2 (2015), 185-204
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
  16. The PENELOPE Project: A Case Study in Computational Thinking
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Verlag Barbara Budrich, Opladen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: Algorithmic and Aesthetic Literacy. Emerging Transdisciplinary Explorations for the Digital Age. Opladen ; Berlin ; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2021, S. 59-80. - ISBN 978-3-8474-2428-4