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  1. Awards in economics
    towards a new field of inquiry
    Erschienen: 2009
    Verlag:  CESifo, München

    Awards play a large role in the economics profession, which is documented by the large variety and number of awards. However, little scientific attention has been devoted to them. This paper documents the prevalence of awards in the economics... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 63 (2515)
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    Awards play a large role in the economics profession, which is documented by the large variety and number of awards. However, little scientific attention has been devoted to them. This paper documents the prevalence of awards in the economics profession and analyzes the number and type of awards received by the 1,200 leading economists included in Who's Who in Economics. First steps towards integrating awards into economic theory are undertaken. -- Awards ; non-monetary incentives ; economics of economics

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/26560
    Schriftenreihe: Array ; 2515
    Schlagworte: Preisverleihung; Leistungsanreiz; Ökonomen; Wirtschaftswissenschaft; Theorie; Welt
    Umfang: Online-Ressource (PDF-Datei: 28 S., 133 KB), graph. Darst.
  2. Academics appreciate awards
    a new aspect of incentives in research
    Erschienen: 2009
    Verlag:  CESifo, München

    This paper analyzes awards as a means of motivation prevalent in the scientific community, but so far neglected in the economic literature on incentives, and discusses their relationship to monetary compensation. Awards are better suited than... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 63 (2531)
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    This paper analyzes awards as a means of motivation prevalent in the scientific community, but so far neglected in the economic literature on incentives, and discusses their relationship to monetary compensation. Awards are better suited than performance pay to reward scientific tasks, which are typically of a vague nature. They derive their value, for instance, from signaling research talent to outsiders. Awards should therefore be taken seriously as a means of motivating research that may complement, or even substitute for, monetary incentives. While we discuss awards in the context of academia, our conclusions apply to other principal-agent settings as well. -- Awards ; money ; incentives ; academia ; research

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/26576
    Schriftenreihe: Array ; 2531
    Schlagworte: Preisverleihung; Leistungsanreiz; Wissenschaftler; Wissenschaft; Prinzipal-Agent-Theorie; Theorie
    Umfang: Online-Ressource (PDF-Datei: 21 S., 161 KB)
  3. What is an award worth?
    an econometric assessment of the impact of awards on employee performance
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Inst. for Empirical Research in Economics, Zurich

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1443 (411)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper / Institute for Empirical Research in Economics, Univ. of Zurich ; 411
    Schlagworte: Preisverleihung; Leistungsanreiz; Leistungsmotivation; Ereignisstudie; Callcenter; Bank; Schweiz
    Umfang: 38 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    2010er Ausg. u.d.T. "Award at work" erschienen

  4. Academics appreciate awards
    a new aspect of incentives in research
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Inst. for Empirical Research in Economics, Zurich

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1443 (400)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper / Institute for Empirical Research in Economics, Univ. of Zurich ; 400
    Schlagworte: Preisverleihung; Leistungsanreiz; Wissenschaftler; Wissenschaft; Prinzipal-Agent-Theorie; Theorie
    Umfang: 21 S.
  5. Awards in economics towards a new field of inquiry
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Inst. for Empirical Research in Economics, Zurich

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1443 (401)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper / Institute for Empirical Research in Economics, Univ. of Zurich ; 401
    Schlagworte: Preisverleihung; Leistungsanreiz; Ökonomen; Wirtschaftswissenschaft; Theorie; Welt
    Umfang: [23] S.
  6. Awards at work
    Erschienen: 2012
    Verlag:  ZEW, Mannheim

    Social incentives like employee awards are widespread in the corporate sector and may be important instruments for solving agency problems. To date, we have little understanding of their effect on behavior. Unique panel data from the call center of a... mehr

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 15 (2012,4)
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    Social incentives like employee awards are widespread in the corporate sector and may be important instruments for solving agency problems. To date, we have little understanding of their effect on behavior. Unique panel data from the call center of a Fortune 500 financial services provider allow us to estimate the impact of awards on performance. Winning an award for voluntary work behaviors significantly increases subsequent core call center performance. The effect is short-lived, mainly driven by underperforming agents, and is reflected mostly in dimensions of the job that are hard to observe.We discuss various theories that could explain the effect. -- Awards ; Motivation ; Non-monetary Compensation ; Insider Econometrics

     

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    Volltext (Kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/56017
    Schriftenreihe: Discussion paper / ZEW ; 12-004
    Schlagworte: Preisverleihung; Leistungsanreiz; Leistungsmotivation; Ereignisstudie; Callcenter; Bank; Schweiz
    Umfang: Online-Ressource (PDF-Datei: 31, [2] S., 431 KB)
    Bemerkung(en):

    Zsfassung in dt. Sprache

  7. Awards as signals
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Inst. for Empirical Research in Economics, Zurich

    Awards are widespread in all countries and are prevalent both in the public sphere and in the private sector. This paper argues, and empirically supports, that awards serve public functions and economists should take them seriously. Using a unique... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1443 (513)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Awards are widespread in all countries and are prevalent both in the public sphere and in the private sector. This paper argues, and empirically supports, that awards serve public functions and economists should take them seriously. Using a unique cross-country data set, we suggest that awards serve as signals. Awards are more prevalent the more difficult the position and status of an individual is to observe due to an anonymous and globalized setting. -- awards ; signals ; status ; anonymity ; globalization

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper / Institute for Empirical Research in Economics, Univ. of Zurich ; 513
    Schlagworte: Preisverleihung; Leistungsanreiz; Sozialer Status; Signalling; Globalisierung; Welt
    Umfang: 20 S., graph. Darst.
  8. Awards at work
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Inst. for Empirical Research in Economics, Zurich

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1443 (411/Rev.)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Auflage/Ausgabe: May 2010
    Schriftenreihe: Working paper / Institute for Empirical Research in Economics, Univ. of Zurich ; 411
    Schlagworte: Preisverleihung; Leistungsanreiz; Leistungsmotivation; Ereignisstudie; Callcenter; Bank; Schweiz
    Umfang: 32 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    2009er Ausg. u.d.T. What is an award worth? An econometric assessment of the impact of awards on employee performance erschien

  9. Awards as signals
    Erschienen: 2010
    Verlag:  CESifo, München

    Awards are widespread in all countries and are prevalent both in the public sphere and in the private sector. This paper argues, and empirically supports, that awards serve public functions and economists should take them seriously. Using a unique... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 63 (3229)
    keine Fernleihe

     

    Awards are widespread in all countries and are prevalent both in the public sphere and in the private sector. This paper argues, and empirically supports, that awards serve public functions and economists should take them seriously. Using a unique cross-country data set, we suggest that awards serve as signals. Awards are more prevalent the more difficult the position and status of an individual is to observe due to an anonymous and globalized setting. -- awards ; signals ; status ; anonymity ; globalization

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/46399
    Schriftenreihe: Array ; 3229
    Schlagworte: Preisverleihung; Leistungsanreiz; Sozialer Status; Signalling; Globalisierung; Welt
    Umfang: Online-Ressource (PDF-Datei: 20 S., 299 KB)
    Bemerkung(en):

    Parallel als Druckausg. erschienen