Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Pretexts for writing
    German Romantic prefaces, literature, and philosophy
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Bucknell University Press, Lewisburg

    "Around 1800, print culture became a particularly rich source for metaphors about thinking as well as writing, nowhere more so than in the German tradition of Dichter und Denker. Goethe, Jean Paul, and Hegel (among many others) used the preface in... mehr

    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Around 1800, print culture became a particularly rich source for metaphors about thinking as well as writing, nowhere more so than in the German tradition of Dichter und Denker. Goethe, Jean Paul, and Hegel (among many others) used the preface in order to reflect on the problems of writing itself, and its interpretation. If Sterne teaches us that a material book enables mind games as much as it gives expression to them, the Germans made these games more theoretical still. Weaving in authors from Antiquity to Agamben, Williams shows how European-and, above all, German-Romanticism was a watershed in the history of the preface. The playful, paradoxical strategies that Romantic writers invented are later played out in continental philosophy, and in post-Structuralist literature. The preface is a prompt for playful thinking with texts, as much as it is conventionally the prosaic product of such an exercise"-- "In this incisive, original book, S. Williams reads prefaces to German literature and philosophy around 1800 as pretexts for writing, examining three of the most remarkable preface-writers of that era--Goethe, Jean Paul, and Hegel--in the contexts not only of German, but also European print culture, thought, and literature"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781684480524; 1684480523; 9781684480531; 1684480531
    Schriftenreihe: New studies in the age of Goethe
    Schlagworte: German literature; Prefaces; LITERARY CRITICISM / European / German; LITERARY CRITICISM / Gothic & Romance; PHILOSOPHY / Aesthetics
    Weitere Schlagworte: Goethe, Johann Wolfgang von 1749-1832; Jean Paul 1763-1825; Hegel, Georg Wilhelm Friedrich 1770-1831
    Umfang: xi, 261 Seiten
  2. Pretexts for writing
    German Romantic prefaces, literature, and philosophy
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Bucknell University Press, Lewisburg, Pennsylvania

    Around 1800, print culture became a particularly rich source for metaphors about thinking as well as writing, nowhere more so than in the German tradition of Dichter und Denker. Goethe, Jean Paul, and Hegel (among many others) used the preface in... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Around 1800, print culture became a particularly rich source for metaphors about thinking as well as writing, nowhere more so than in the German tradition of Dichter und Denker. Goethe, Jean Paul, and Hegel (among many others) used the preface in order to reflect on the problems of writing itself, and its interpretation. If Sterne teaches us that a material book enables mind games as much as it gives expression to them, the Germans made these games more theoretical still. Weaving in authors from Antiquity to Agamben, Williams shows how European–and, above all, German–Romanticism was a watershed in the history of the preface. The playful, paradoxical strategies that Romantic writers invented are later played out in continental philosophy, and in post-Structuralist literature. The preface is a prompt for playful thinking with texts, as much as it is conventionally the prosaic product of such an exercise. Published by Bucknell University Press. Distributed worldwide by Rutgers University Press Frontmatter -- Contents -- Abbreviations -- A Note on Translations -- Introduction What Prefaces Are Not: Pedantic Notes -- CHAPTER ONE. Goethe: A Playful and Resistive Set of Preface Strategies -- CHAPTER TWO. Jean Paul: Autoprefacing -- CHAPTER THREE. Hegel: Prefatorial Polemic Becomes Philosophy -- Conclusion -- Acknowledgments -- Notes -- Bibliography -- Index -- About the author

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781684480661
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: New studies in the age of Goethe
    Schlagworte: German literature; Prefaces; LITERARY CRITICISM / General
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 261 Seiten)
    Bemerkung(en):

    restricted access online access with authorization star

  3. Pretexts for writing
    German Romantic prefaces, literature, and philosophy
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Bucknell University Press, Lewisburg

    "Around 1800, print culture became a particularly rich source for metaphors about thinking as well as writing, nowhere more so than in the German tradition of Dichter und Denker. Goethe, Jean Paul, and Hegel (among many others) used the preface in... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    "Around 1800, print culture became a particularly rich source for metaphors about thinking as well as writing, nowhere more so than in the German tradition of Dichter und Denker. Goethe, Jean Paul, and Hegel (among many others) used the preface in order to reflect on the problems of writing itself, and its interpretation. If Sterne teaches us that a material book enables mind games as much as it gives expression to them, the Germans made these games more theoretical still. Weaving in authors from Antiquity to Agamben, Williams shows how European-and, above all, German-Romanticism was a watershed in the history of the preface. The playful, paradoxical strategies that Romantic writers invented are later played out in continental philosophy, and in post-Structuralist literature. The preface is a prompt for playful thinking with texts, as much as it is conventionally the prosaic product of such an exercise"-- "In this incisive, original book, S. Williams reads prefaces to German literature and philosophy around 1800 as pretexts for writing, examining three of the most remarkable preface-writers of that era--Goethe, Jean Paul, and Hegel--in the contexts not only of German, but also European print culture, thought, and literature"-- Introduction: What prefaces are not : pedantic notes -- Chapter 1. Goethe : a playful and resistive set of preface strategies -- Chapter 2. Jean Paul: autoprefacing -- Chapter 3. Hegel : prefatorial polemic becomes philosophy.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781684480661
    Schriftenreihe: New studies in the age of Goethe
    Schlagworte: Prefaces; German literature; Prefaces; LITERARY CRITICISM / General; German literature; Criticism, interpretation, etc
    Weitere Schlagworte: Goethe, Johann Wolfgang von (1749-1832); Jean Paul (1763-1825); Hegel, Georg Wilhelm Friedrich (1770-1831); Hegel, Georg Wilhelm Friedrich; Goethe, Johann Wolfgang von; Jean Paul
    Umfang: 1 Online-Ressource (1 online resource)
  4. Pretexts for writing
    German Romantic prefaces, literature, and philosophy
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Bucknell University Press, Lewisburg, Pennsylvania

    "Around 1800, print culture became a particularly rich source for metaphors about thinking as well as writing, nowhere more so than in the German tradition of Dichter und Denker. Goethe, Jean Paul, and Hegel (among many others) used the preface in... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 81449
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2019/2374
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2019 A 8757
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    GER:DM:2000:Wil::2019
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2019-1551
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    69/6860
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    60 A 281
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    GK 2111 W727
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.1281
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Around 1800, print culture became a particularly rich source for metaphors about thinking as well as writing, nowhere more so than in the German tradition of Dichter und Denker. Goethe, Jean Paul, and Hegel (among many others) used the preface in order to reflect on the problems of writing itself, and its interpretation. If Sterne teaches us that a material book enables mind games as much as it gives expression to them, the Germans made these games more theoretical still. Weaving in authors from Antiquity to Agamben, Williams shows how European-and, above all, German-Romanticism was a watershed in the history of the preface. The playful, paradoxical strategies that Romantic writers invented are later played out in continental philosophy, and in post-Structuralist literature. The preface is a prompt for playful thinking with texts, as much as it is conventionally the prosaic product of such an exercise"-- "In this incisive, original book, S. Williams reads prefaces to German literature and philosophy around 1800 as pretexts for writing, examining three of the most remarkable preface-writers of that era--Goethe, Jean Paul, and Hegel--in the contexts not only of German, but also European print culture, thought, and literature"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1684480523; 1684480531; 9781684480524; 9781684480531
    Schriftenreihe: New studies in the age of Goethe
    Schlagworte: German literature; Prefaces; LITERARY CRITICISM / European / German; LITERARY CRITICISM / Gothic & Romance; PHILOSOPHY / Aesthetics; Prefaces; German literature
    Weitere Schlagworte: Goethe, Johann Wolfgang von 1749-1832; Jean Paul 1763-1825; Hegel, Georg Wilhelm Friedrich 1770-1831; Goethe, Johann Wolfgang von (1749-1832); Jean Paul (1763-1825); Hegel, Georg Wilhelm Friedrich (1770-1831)
    Umfang: xi, 261 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 233-253