Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 7 von 7.

  1. Texting parents about early child development
    behavioral changes and unintended social effects
    Erschienen: December 2020
    Verlag:  World Bank Group, Poverty and Equity Global Practice & Development Impact Evaluation Group, [Washington, DC, USA]

    Parenting interventions have the potential to improve early childhood development. Text messages are considered a promising channel to deliver parenting information at large scale. This paper tests whether sending text messages about parenting... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    eBook
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    World Bank Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Leibniz-Fachhochschule Hannover, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR 2016
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 160
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook WorldBank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook worldbank
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook World Bank
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook World Bank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Worldbank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    e-Book World Bank E-Library Archive
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book WorldBank
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    World Bank eLibrary
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Parenting interventions have the potential to improve early childhood development. Text messages are considered a promising channel to deliver parenting information at large scale. This paper tests whether sending text messages about parenting practices impacts early childhood development. Households in rural Nicaragua were randomly assigned to receive messages about nutrition, health, stimulation, or the home environment. The intervention led to significant changes in self-reported parenting practices. However, it did not translate into improvements in children's cognitive development. When local opinion leaders were randomly exposed to the same text message intervention, parental investments declined and children's outcomes deteriorated. Since interactions between parents and leaders about child development also decreased, the negative effects may have resulted from a crowding-out of some local leaders

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 9492
    World Bank E-Library Archive
    Schlagworte: Early Childhood Development; Parenting; Text Messages; Behavioral Change; Field Experiment
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 76 Seiten), Illustrationen
  2. Who's your real mum?
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Scribble, Brunswick, Victoria

    "Elvi, which one is your mum?" "They're both my mums." "But which one's your real mum?" When Nicholas wants to know which of Elvi's two mums is her real mum, she gives him lots of clues. Her real mum is a circus performer, and a pirate, and she even... mehr

     

    "Elvi, which one is your mum?" "They're both my mums." "But which one's your real mum?" When Nicholas wants to know which of Elvi's two mums is her real mum, she gives him lots of clues. Her real mum is a circus performer, and a pirate, and she even teaches spiders the art of web. But Nicholas still can't work it out! Luckily, Elvi knows just how to explain it to her friend

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Zobel, Anna (IllustratorIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781925849493; 192584949X
    Schlagworte: Mothers; Lesbian-parent families; Parenting; Children's stories; Lesbian-parent families; Mothers; Parenting; Juvenile works; Fiction; Pictorial works; Picture books; Picture books
    Umfang: 1 volume (unpaged), colour illustrations, 29 cm
    Bemerkung(en):

    Zielgruppe - Audience: Ages 3+

    The White Ravens 2021

  3. Texting parents about early child development
    behavioral changes and unintended social effects
    Erschienen: December 2020
    Verlag:  World Bank Group, Poverty and Equity Global Practice & Development Impact Evaluation Group, [Washington, DC, USA]

    Parenting interventions have the potential to improve early childhood development. Text messages are considered a promising channel to deliver parenting information at large scale. This paper tests whether sending text messages about parenting... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Parenting interventions have the potential to improve early childhood development. Text messages are considered a promising channel to deliver parenting information at large scale. This paper tests whether sending text messages about parenting practices impacts early childhood development. Households in rural Nicaragua were randomly assigned to receive messages about nutrition, health, stimulation, or the home environment. The intervention led to significant changes in self-reported parenting practices. However, it did not translate into improvements in children's cognitive development. When local opinion leaders were randomly exposed to the same text message intervention, parental investments declined and children's outcomes deteriorated. Since interactions between parents and leaders about child development also decreased, the negative effects may have resulted from a crowding-out of some local leaders

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 9492
    World Bank E-Library Archive
    Schlagworte: Early Childhood Development; Parenting; Text Messages; Behavioral Change; Field Experiment
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 76 Seiten), Illustrationen
  4. Parenting for a digital future
    how hopes and fears about technology shape children's lives
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY, United States of America

    "In the decades it takes to bring up a child, parents face challenges that are both helped and hindered by the fact that they are living through a period of unprecedented digital innovation. Drawing on extensive research with diverse parents, this... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "In the decades it takes to bring up a child, parents face challenges that are both helped and hindered by the fact that they are living through a period of unprecedented digital innovation. Drawing on extensive research with diverse parents, this book reveals how digital technologies give personal and political parenting struggles a distinctive character, as parents determine how to forge new territory with little precedent, or support. The book reveals the pincer movement of parenting in late modernity. Parents are both more burdened with responsibilities and charged with respecting the agency of their child-leaving much to negotiate in today's "democratic" families. The book charts how parents now often enact authority and values through digital technologies-as "screen time," games, or social media become ways of both being together and setting boundaries. The authors show how digital technologies introduce both valued opportunities and new sources of risk. To light their way, parents comb through the hazy memories of their own childhoods and look toward varied imagined futures. This results in deeply diverse parenting in the present, as parents move between embracing, resisting, or balancing the role of technology in their own and their children's lives. This book moves beyond the panicky headlines to offer a deeply researched exploration of what it means to parent in a period of significant social and technological change. Drawing on qualitative and quantitative research in the United Kingdom, the book offers conclusions and insights relevant to parents, policymakers, educators, and researchers everywhere"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780190874704; 9780190874698
    Schlagworte: Parenting; Internet and children; Digital media; Technology and children; Digitale Revolution; Digitalisierung; Elternschaft; Erziehung; Familie; Medienpädagogik
    Umfang: ix, 261 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seiten 221-250

  5. Elternwerden zwischen "Babyfernsehen" und medizinischer Überwachung
    eine Ethnografie pränataler Ultraschalluntersuchungen
    Autor*in: Sänger, Eva
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  6. Parenting for a digital future
    how hopes and fears about technology shape children's lives
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY, United States of America

    "In the decades it takes to bring up a child, parents face challenges that are both helped and hindered by the fact that they are living through a period of unprecedented digital innovation. Drawing on extensive research with diverse parents, this... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 110718
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hans-Bredow-Institut für Medienforschung an der Universität Hamburg, Bibliothek
    H II 2-112
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2021 A 783
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    De 3227
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    soz 652 DJ 7714
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "In the decades it takes to bring up a child, parents face challenges that are both helped and hindered by the fact that they are living through a period of unprecedented digital innovation. Drawing on extensive research with diverse parents, this book reveals how digital technologies give personal and political parenting struggles a distinctive character, as parents determine how to forge new territory with little precedent, or support. The book reveals the pincer movement of parenting in late modernity. Parents are both more burdened with responsibilities and charged with respecting the agency of their child-leaving much to negotiate in today's "democratic" families. The book charts how parents now often enact authority and values through digital technologies-as "screen time," games, or social media become ways of both being together and setting boundaries. The authors show how digital technologies introduce both valued opportunities and new sources of risk. To light their way, parents comb through the hazy memories of their own childhoods and look toward varied imagined futures. This results in deeply diverse parenting in the present, as parents move between embracing, resisting, or balancing the role of technology in their own and their children's lives. This book moves beyond the panicky headlines to offer a deeply researched exploration of what it means to parent in a period of significant social and technological change. Drawing on qualitative and quantitative research in the United Kingdom, the book offers conclusions and insights relevant to parents, policymakers, educators, and researchers everywhere"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780190874704; 9780190874698
    Schlagworte: Parenting; Internet and children; Digital media; Technology and children; Digitale Revolution; Digitalisierung; Elternschaft; Erziehung; Familie; Medienpädagogik
    Umfang: ix, 261 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seiten 221-250

  7. Maternal age and offspring human capital in India
    Erschienen: January 2020
    Verlag:  Verein für Socialpolitik, [Köln]

    The consequences of early motherhood for the offspring are severely understudied, especially in low- and middle-income countries, where this phenomenon is prevalent. Using panel data from India, this paper investigates the effect of early maternal... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DSM 13
    keine Fernleihe

     

    The consequences of early motherhood for the offspring are severely understudied, especially in low- and middle-income countries, where this phenomenon is prevalent. Using panel data from India, this paper investigates the effect of early maternal age on offspring human capital in terms of health and cognition. The analysis relies on mother fixed effects to allow for mother unobserved heterogeneity and explores for the first time the evolution of effects over time, covering the offspring phases of childhood and early adolescence. Our results indicate that children born to early mothers are shorter for their age and perform poorer in the math test, with stronger effects for (female) offspring born to very young mothers. Interestingly, the Adolescent Motherhood, Human Capital, Child Development, Cognition, Health, Nutrition, Gender, Parenting effect on health weakens over time, while the cognition effect surges in early adolescence. Further analysis suggests both biological and behavioral factors as transmission channels.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/224656
    Schriftenreihe: Jahrestagung 2020 / Verein für Socialpolitik ; 1
    Schlagworte: Adolescent Motherhood; Human Capital; Child Development; Cognition; Health; Nutrition; Gender; Parenting
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 55 Seiten), Illustrationen