Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 36.

  1. The Romantic Age in Russian Literature - Poetic and Esthetic Norms : An Anthology of Original Texts (1800-1850)
    Erschienen: 1975
    Verlag:  Peter Lang International Academic Publishers, Bern

    The Anthology is intended to provide such a systematic and analitical compendium of original texts, so as to afford some insight in the poetic, stylistic, and conceptual norms which determined the nature and evolution of literature during the first... mehr

     

    The Anthology is intended to provide such a systematic and analitical compendium of original texts, so as to afford some insight in the poetic, stylistic, and conceptual norms which determined the nature and evolution of literature during the first half oft the 19th century.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Literature & literary studies
    Weitere Schlagworte: 1800; 1850; Anthology; Esthetic; Literature; Literaturwissenschaft; Neuhäuser; Norms; Original; Poetic; Romantic; Russian; Russland; Slavische Sprachwissenschaft; Texts
    Umfang: 1 electronic resource (300 p.)
  2. A corpus-driven study of translational and non-translational texts
    the case of Nabokov's "Lolita"
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Wydawn. Uniw. Opolskiego, Opole

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    LGB7947
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9788373954908
    Schriftenreihe: Studia i monografie / Uniwersytet Opolski ; 473
    Schlagworte: Original; Übersetzung
    Weitere Schlagworte: Nabokov, Vladimir Vladimirovič (1899-1977): Lolita
    Umfang: 207 S.
    Bemerkung(en):

    Bibliogr. S. 187 - 194

  3. Original copies in Georges Perec and Andy Warhol
    Autor*in: Wadhera, Priya
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Brill Rodopi, Leiden ; Boston

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    W 2017/103
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 69091
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 9789004326170
    Schriftenreihe: Faux titre ; volume 413
    Schlagworte: Art; Originality in art; Originality in literature; Art and literature; Literatur; Kunst; Kopie; Originalität; Original
    Weitere Schlagworte: Perec, Georges (1936-1982); Warhol, Andy (1928-1987); Perec, Georges (1936-1982); Warhol, Andy (1928-1987)
    Umfang: XII, 204 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Dissertation, Columbia University,

  4. The culture of the copy
    striking likenesses, unreasonable facsimiles
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Zone Books, New York

    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    51 MLH 5
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Lehrstuhl und Institut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    211:Kw 232/10
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Fakultät für Philologie, Institut für Medienwissenschaft, Bibliothek
    Ci III/5/148
    keine Fernleihe
    Kunstakademie Düsseldorf, Bibliothek
    Em, 270
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Folkwang Universität der Künste, Campus Welterbe Zollverein | Quartier Nord, Bibliothek
    Lco / Schwa
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    JZD1343
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Deutsche Sprache und Literatur mit Volkskundlicher Abteilung, Bibliothek
    405/Hm3610
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    AME 5
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Informations-, Telekommunikations- und Medienrecht (ITM), Bibliothek
    ITM II E 222
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3H 43646
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    JXZ1963
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    AIP/pb18028
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0942299353
    Schlagworte: Authentizität; Original; Kultursoziologie; Doppelgänger; Kulturphilosophie; Vervielfältigung
    Umfang: 565 Seiten, Illustrationen
  5. Faking, forging, counterfeiting
    discredited practices at the margins of mimesis
    Beteiligt: Becker, Daniel (HerausgeberIn); Fischer, Annalisa (HerausgeberIn); Schmitz, Yola (HerausgeberIn); Niehoff, Simone (MitwirkendeR); Sannders, Florencia (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Forgeries are an omnipresent part of our culture and closely related to traditional ideas of authenticity, legality, authorship, creativity, and innovation. Based on the concept of mimesis, this volume illustrates how forgeries must be understood as... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Berlin International University of Applied Sciences, Hans-Dieter Klingemann Library
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule der Polizei des Landes Brandenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Forgeries are an omnipresent part of our culture and closely related to traditional ideas of authenticity, legality, authorship, creativity, and innovation. Based on the concept of mimesis, this volume illustrates how forgeries must be understood as autonomous aesthetic practices - creative acts in themselves - rather than as mere rip-offs of an original work of art.The proceedings bring together research from different scholarly fields. They focus on various mimetic practices such as pseudo-translations, imposters, identity theft, and hoaxes in different artistic and historic contexts. By opening up the scope of the aesthetic implications of fakes, this anthology aims to consolidate forging as an autonomous method of creation.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    FULL ((Currently Only Available on Campus))
  6. Original copies in Georges Perec and Andy Warhol
    Autor*in: Wadhera, Priya
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Brill Rodopi, Leiden ; Boston

    Priya Wadhera's 'Original Copies in Perec and Warhol' is the first book to explore striking similarities between the works of the author and the artist. Copies abound in Perec's oeuvre, where pastiches, paintings, and intertexts dialogue with the... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Priya Wadhera's 'Original Copies in Perec and Warhol' is the first book to explore striking similarities between the works of the author and the artist. Copies abound in Perec's oeuvre, where pastiches, paintings, and intertexts dialogue with the history of copying in the past and present, in literature and in art. Both here and in Warhol's works, the source of the copies is difficult to pinpoint, shrouded in a fog linked to death. This remarkable parallel provides insight into their widely-admired works and a postmodern aesthetic where the original is stripped of its value and the copy reigns supreme. In this study of the original and the copy, Wadhera illuminates the nature of art itself.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9789004330207
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: IH 70961 ; LH 61060 ; LI 95130
    Schriftenreihe: Faux titre ; volume 413
    Schlagworte: Originality in art; Originality in literature; Art and literature; Kopie; Original; Kunst; Originalität; Literatur
    Weitere Schlagworte: Warhol, Andy (1928-1987); Perec, Georges (1936-1982)
    Umfang: 1 Online-Ressource (XII, 204 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Titel der Dissertation: "Copy play: the discourse on art in Georges Perec's 'Un cabinet d’amateur' and its intertexts"

    Dissertation, Columbia University, 2005

  7. Radical cut-up
    nothing is original
    Beteiligt: Feireiss, Lukas (Hrsg.)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Sternberg Press, Berlin

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Feireiss, Lukas (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783956795152
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800); Musik (780); Künste; Bildende und angewandte Kunst (700)
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schriftenreihe: Sandberg series ; no 7
    Schlagworte: Kopie; Sampling <Musik>; Cut-up; Appropriation Art; Ästhetik; Plagiat; Rezeption; Kunstproduktion; Remix; Collage; Schaffensprozess; Original
    Umfang: 354 Seiten, Illustrationen, 21 cm
  8. ¿Reinhold Vasters?
    tres pinjantes de perrillo procedentes de la subasta del Joyero de la Virgen del Pilar (1870)
    Erschienen: 2020

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Spanisch; Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Übergeordneter Titel:
    Boletín del Seminario de Estudios de Arte y Arqueología / Universidad de Valladolid. Arte / Departamento de Historia del Arte; Valladolid, 2020; 86 (2020), Seite 141-164
    Schlagworte: Fälschung; Original; Schatzkammer; Anhänger <Schmuck>; Hund <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Vasters, Reinhold (1827-1909)
    Umfang: Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Zusammenfassung in englischer Sprache unter dem Titel: Reinhold Vasters? : three dog pendants from the auction of the Treasury of the Virgin of the Pillar (1870)

  9. A corpus-driven study of translational and non-translational texts
    the case of Nabokov's "Lolita"
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9788373954908
    Schriftenreihe: Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; 473
    Schlagworte: Original; Übersetzung
    Weitere Schlagworte: Nabokov, Vladimir Vladimirovič (1899-1977): Lolita
    Umfang: 207 s., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Zsfassung in poln. u. russ. Sprache

    Bibliogr. S. 187-194

  10. Original copies in Georges Perec and Andy Warhol
    Autor*in: Wadhera, Priya
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Brill Rodopi, Leiden ; Boston

    Priya Wadhera's 'Original Copies in Perec and Warhol' is the first book to explore striking similarities between the works of the author and the artist. Copies abound in Perec's oeuvre, where pastiches, paintings, and intertexts dialogue with the... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Priya Wadhera's 'Original Copies in Perec and Warhol' is the first book to explore striking similarities between the works of the author and the artist. Copies abound in Perec's oeuvre, where pastiches, paintings, and intertexts dialogue with the history of copying in the past and present, in literature and in art. Both here and in Warhol's works, the source of the copies is difficult to pinpoint, shrouded in a fog linked to death. This remarkable parallel provides insight into their widely-admired works and a postmodern aesthetic where the original is stripped of its value and the copy reigns supreme. In this study of the original and the copy, Wadhera illuminates the nature of art itself.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 9789004326170
    RVK Klassifikation: IH 70961 ; LH 61060 ; LI 95130
    Schriftenreihe: Faux titre ; volume 413
    Schlagworte: Originality in art; Originality in literature; Art and literature; Kunst; Kopie; Originalität; Original; Literatur
    Weitere Schlagworte: Warhol, Andy (1928-1987); Perec, Georges (1936-1982)
    Umfang: XII, 204 Seiten, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Titel der Dissertation: "Copy play: the discourse on art in Georges Perec's 'Un cabinet d’amateur' and its intertexts"

    Dissertation, Columbia University, 2005

  11. The Role of Luck in Originality and Creativity
    Erschienen: 2015

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Übergeordneter Titel: The journal of aesthetics and art criticism / American Society for Aesthetics. Ed. Thomas Munro; Hoboken, NJ, 2015; 73.2015, 1, S. 31–55
    Schlagworte: Original; Kunst; Ästhetik
  12. Are All Multiples the Same?
    The Problematic Nature of the Limited Edition
    Autor*in: Gover, K. E.
    Erschienen: 2015

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Übergeordneter Titel: The journal of aesthetics and art criticism / American Society for Aesthetics. Ed. Thomas Munro; Hoboken, NJ, 2015; 73.2015, 1, S. 69–80
    Schlagworte: Multiple; Ästhetik; Original
  13. Varying Impressions
    Autor*in: Davies, David
    Erschienen: 2015

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Übergeordneter Titel: The journal of aesthetics and art criticism / American Society for Aesthetics. Ed. Thomas Munro; Hoboken, NJ, 2015; 73.2015, 1, S. 81–92
    Schlagworte: Ästhetik; Multiple; Original; Druckgrafik
  14. Uncertified copy
    the semiotic ideologies of reproduction
    Autor*in: Leone, Massimo
    Erschienen: [2022]

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    Reproducing images and texts / edited by Philippe Kaenel and Kirsty Bell ; in collaboration with Fanny Brülhart; Leiden ; Boston, [2022]; Seite 201-210
    Schlagworte: Ästhetik; Original; Kopie; Bild; Text
    Umfang: Illustrationen
  15. The anxiety of the copy
    uniqueness and reproduction in Hergé's "Le Sceptre d'Ottokar"
    Erschienen: [2022]

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    Reproducing images and texts / edited by Philippe Kaenel and Kirsty Bell ; in collaboration with Fanny Brülhart; Leiden ; Boston, [2022]; Seite 385–400
    Schlagworte: Original; Ästhetik; Kopie
    Weitere Schlagworte: Hergé (1907-1983): Les aventures de Tintin
    Umfang: Illustrationen
  16. The first viral images
    Maerten de Vos, Antwerp print, and the early modern globe
    Erschienen: [2023]; © 2023
    Verlag:  The Pennsylvania State University Press, University Park, Pennsylvania

    "Examines internet virality as a critical framework for considering early modern artworks' global mobility and replication. Explores the role of artistic labor, gatekeepers, infrastructures, and social networks to reassess art's role in processes of... mehr

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Examines internet virality as a critical framework for considering early modern artworks' global mobility and replication. Explores the role of artistic labor, gatekeepers, infrastructures, and social networks to reassess art's role in processes of globalization"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  17. Original copies in Georges Perec and Andy Warhol
    Autor*in: Wadhera, Priya
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Brill, Leiden, Netherlands ; Boston, [Massachusetts] ; Rodopi

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789004330207
    RVK Klassifikation: IH 70961 ; LH 61060 ; LI 95130
    Schriftenreihe: Faux Titre ; Volume 413
    Schlagworte: Art; Originality in art; Originality in literature; Art and literature; Kopie; Kunst; Original; Originalität; Literatur
    Weitere Schlagworte: Perec, Georges (1936-1982); Warhol, Andy (1928-1987); Perec, Georges (1936-1982); Warhol, Andy (1928-1987)
    Umfang: 1 Online-Ressource (216 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Description based on print version record

  18. Numbering The Ladies Waldegrave
    questions of status and display
    Erschienen: 2023

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Übergeordneter Titel:
    History of photography; Abingdon, 2023; Volume 46, issue 1, (February 2022), Seite 8-19
    Schlagworte: Original; Ästhetik; Kopie; Faksimile; Reproduktionsfotografie
    Weitere Schlagworte: Reynolds, Joshua (1723-1792): The Ladies Waldegrave
    Umfang: Illustrationen
  19. On the copyright hermeneutics of the original
    Autor*in: Petri, Grischka
    Erschienen: 29. Jul. 2016
    Verlag:  Universitätsbibliothek Heidelberg, Heidelberg

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Forum für Kunstgeschichte, Bibliothek
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Schriften von Grischka Petri ; 7
    Schlagworte: Hermeneutik; Kopie; Kunst; Original; Urheberrecht
    Umfang: 1 Online-Ressource, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Elektronische Reproduktion der Druckausgabe

    Aus: Großmann, G. Ulrich ; Krutisch, Petra (Hrsgg.): The challenge of the object : 33rd Congress of the International Committee of the History of Art / Die Herausforderung des Objekts : 33. Internationaler Kunsthistoriker-Kongress, Congress-Proceedings - Part 1. Nürnberg 2013, pp. 166-170 (Wissenschaftlicher Beiband zum Anzeiger des Germanischen Nationalmuseums ; 32)

  20. "Saint Jerome in his cell"
    reexamining a painting attributed to the workshop of Joos van Cleve
    Autor*in: Rapoport, Sarah
    Erschienen: 2021

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Übergeordneter Titel:
    Record / Princeton University, Art Museum; Princeton, NJ, 2021; Volume 77-78 (2017-2018), Seite 84-99
    Schlagworte: Motiv; Werkstatt; Kopie; Original; Gemälde; Kunstmarkt
    Weitere Schlagworte: Rubens, Peter Paul (1577-1640); Hieronymus, Sophronius Eusebius (345-420); Cleve, Joos van (1485-1540); Hemessen, Jan Sanders van (1500-1556)
    Umfang: Illustrationen
  21. Imitat, Zitat, Plagiat und Original in Literatur und Kultur der Frühen Neuzeit
  22. Merovingian Origin Location(s)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Rolf Badenhausen, Dorsten

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: Aktualisierte Ausgabe (2017)
    Schlagworte: Original; Pannonium; Sugambrer
    Weitere Schlagworte: Venantius Fortunatus (530-600); Ermoldus Nigellus (-835)
    Umfang: Online-Ressource
  23. Breaking Boundaries
    An Anthology of Original Plays from The Focus Theatre
    Beteiligt: Dedalus Burch, Steven (Herausgeber)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Peter Lang Ltd, International Academic Publishers, Oxford

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Dedalus Burch, Steven (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781788747530
    Weitere Identifier:
    9781788747530
    Schriftenreihe: Carysfort Press Ltd.
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BIC subject category)DD: Plays, playscripts; Anthology; Boundaries; Breaking; Burch; Dedalus; Focus; from; Original; Plays; Steven; Theatre; (BISAC Subject Heading)PER011030; (VLB-WN)9586
    Umfang: Online-Ressource, XIV, 252 Seiten
  24. Faking, forging, counterfeiting
    discredited practices at the margins of mimesis
    Beteiligt: Becker, Daniel (HerausgeberIn); Fischer, Annalisa (HerausgeberIn); Schmitz, Yola (HerausgeberIn); Niehoff, Simone (MitwirkendeR); Sannders, Florencia (MitwirkendeR)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Forgeries are an omnipresent part of our culture and closely related to traditional ideas of authenticity, legality, authorship, creativity, and innovation. Based on the concept of mimesis, this volume illustrates how forgeries must be understood as... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Zentrum für Zeithistorische Forschung Potsdam, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Forgeries are an omnipresent part of our culture and closely related to traditional ideas of authenticity, legality, authorship, creativity, and innovation. Based on the concept of mimesis, this volume illustrates how forgeries must be understood as autonomous aesthetic practices - creative acts in themselves - rather than as mere rip-offs of an original work of art. The proceedings bring together research from different scholarly fields. They focus on various mimetic practices such as pseudo-translations, imposters, identity theft, and hoaxes in different artistic and historic contexts. By opening up the scope of the aesthetic implications of fakes, this anthology aims to consolidate forging as an autonomous method of creation.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Array)
    Cover (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Becker, Daniel (HerausgeberIn); Fischer, Annalisa (HerausgeberIn); Schmitz, Yola (HerausgeberIn); Niehoff, Simone (MitwirkendeR); Sannders, Florencia (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Online
    ISBN: 9783839437629
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 1960
    Körperschaften/Kongresse: Faking, Forging, Counterfeiting. Discredited Practices at the Margins of Mimesis (2015, München)
    Schriftenreihe: Culture & theory
    Schlagworte: Art; Mimesis in art; SOCIAL SCIENCE / Popular Culture
    Weitere Schlagworte: Aesthetic Practice; Art; Copy; Creativity; Cultural History; Cultural Studies; Cultural Transfer; Culture; Faked Tradition; General Literature Studies; Hoax; Identity Theft; Imitation; Imposter; Literature; Media Aesthetics; Original; Pseudotranslation; Theory of Art; Translation
    Umfang: 1 Online-Ressource (245 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    "The international conference "Faking, forging, counterfeiting: discredited practices at the margins of mimesis", held in Autumn 2015 at the Ludwig Maximilian University of Munich ..." (Preface, Seite 8)

  25. Radical cut-up
    nothing is original
    Beteiligt: Feireiss, Lukas (Herausgeber)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Sternberg Press, Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Feireiss, Lukas (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783956795152
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schriftenreihe: Sandberg series ; no 7
    Schlagworte: Kunstproduktion; Schaffensprozess; Original; Rezeption; Kopie; Plagiat; Appropriation Art; Collage; Cut-up; Remix; Sampling <Musik>; Ästhetik
    Umfang: 354 Seiten, Illustrationen, 21 cm