Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 9 von 9.

  1. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca ; London

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    angd580.h313
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  2. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca ; London

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781501730405; 9781501755293
    RVK Klassifikation: NM 7250 ; NM 9300 ; NW 8150
    Schlagworte: English literature; Obscene words in literature; Sex in literature; Misogyny in literature; Sex instruction; Sex role; Literatur; Obszönität; Sexualerziehung; Mittelenglisch
    Umfang: xiii, 285 Seiten
  3. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca

    Introduction : teaching sex : the pedagogy of obscenity -- "Felawe masculinity" : teaching rape culture in Chaucer's Canterbury tales -- "With a cunt" : obscene misogyny and masculine pedagogical community in the Middle Scots flyting -- Pastourelle... mehr

    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Introduction : teaching sex : the pedagogy of obscenity -- "Felawe masculinity" : teaching rape culture in Chaucer's Canterbury tales -- "With a cunt" : obscene misogyny and masculine pedagogical community in the Middle Scots flyting -- Pastourelle encounters : rape, consent, and sexual negotiation -- Pedagogies of pleasure : peer education in medieval women's songs -- Songs of wantonness : voicing desire in two lyric anthologies -- Conclusion : "grab 'em by the pussy" : obscene pedagogies, past and present "Obscene Pedagogies argues that sexual obscenity was a valuable tool for educating individuals about rape, consent, desire, and pleasure in the Middle Ages as well as in our own time"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
  4. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, NY

    As anyone who has read Chaucer’s Canterbury Tales knows, Middle English literature is rife with sexually explicit language and situations. Less canonical works can be even more brazen in describing illicit acts of sexual activity and sexual violence.... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    As anyone who has read Chaucer’s Canterbury Tales knows, Middle English literature is rife with sexually explicit language and situations. Less canonical works can be even more brazen in describing illicit acts of sexual activity and sexual violence. Such scenes and language were not, however, included exclusively for titillation. In Obscene Pedagogies, Carissa M. Harris argues instead for obscenity’s usefulness in sexual education. She investigates the relationship between obscenity, gender, and pedagogy in Middle English and Middle Scots literary texts from 1300 to 1580 to show how sexually explicit and defiantly vulgar speech taught readers and listeners about sexual behavior and consent.Through innovative close readings of literary texts including erotic lyrics, single-woman’s songs, debate poems between men and women, Scottish insult poetry battles, and The Canterbury Tales, Harris demonstrates how through its transgressive charge and galvanizing shock value, obscenity taught audiences about gender, sex, pleasure, and power in ways both positive and harmful. She focuses in particular on understudied female-voiced lyrics and gendered debate poems, many of which have their origin in oral culture, and includes teaching-ready editions of fourteen largely unknown anonymous lyrics in women’s voices. Harris’s own voice, proudly witty and sharply polemical, inspires the reader to address these medieval texts with an eye on contemporary issues of gender, violence, and misogyny

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  5. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca ; London

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Monumenta Germaniae Historica, Deutsches Institut für Erforschung des Mittelalters, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781501730405; 9781501755293
    RVK Klassifikation: NM 7250 ; NM 9300 ; NW 8150
    Schlagworte: English literature; Obscene words in literature; Sex in literature; Misogyny in literature; Sex instruction; Sex role; Literatur; Obszönität; Sexualerziehung; Mittelenglisch
    Umfang: xiii, 285 Seiten
  6. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca ; London

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781501730405; 1501730401
    Schlagworte: English literature; Obscene words in literature; Sex in literature; Misogyny in literature; Sex instruction; Sex role
    Umfang: xiii, 285 Seiten
  7. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca

    As anyone who has read Chaucer’s Canterbury Tales knows, Middle English literature is rife with sexually explicit language and situations. Less canonical works can be even more brazen in describing illicit acts of sexual activity and sexual violence.... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    As anyone who has read Chaucer’s Canterbury Tales knows, Middle English literature is rife with sexually explicit language and situations. Less canonical works can be even more brazen in describing illicit acts of sexual activity and sexual violence. Such scenes and language were not, however, included exclusively for titillation. In Obscene Pedagogies, Carissa M. Harris argues instead for obscenity’s usefulness in sexual education. She investigates the relationship between obscenity, gender, and pedagogy in Middle English and Middle Scots literary texts from 1300 to 1580 to show how sexually explicit and defiantly vulgar speech taught readers and listeners about sexual behavior and consent.Through innovative close readings of literary texts including erotic lyrics, single-woman’s songs, debate poems between men and women, Scottish insult poetry battles, and The Canterbury Tales, Harris demonstrates how through its transgressive charge and galvanizing shock value, obscenity taught audiences about gender, sex, pleasure, and power in ways both positive and harmful. She focuses in particular on understudied female-voiced lyrics and gendered debate poems, many of which have their origin in oral culture, and includes teaching-ready editions of fourteen largely unknown anonymous lyrics in women’s voices. Harris’s own voice, proudly witty and sharply polemical, inspires the reader to address these medieval texts with an eye on contemporary issues of gender, violence, and misogyny.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Cover (lizenzpflichtig)
  8. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, NY

    As anyone who has read Chaucer’s Canterbury Tales knows, Middle English literature is rife with sexually explicit language and situations. Less canonical works can be even more brazen in describing illicit acts of sexual activity and sexual violence.... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    As anyone who has read Chaucer’s Canterbury Tales knows, Middle English literature is rife with sexually explicit language and situations. Less canonical works can be even more brazen in describing illicit acts of sexual activity and sexual violence. Such scenes and language were not, however, included exclusively for titillation. In Obscene Pedagogies, Carissa M. Harris argues instead for obscenity’s usefulness in sexual education. She investigates the relationship between obscenity, gender, and pedagogy in Middle English and Middle Scots literary texts from 1300 to 1580 to show how sexually explicit and defiantly vulgar speech taught readers and listeners about sexual behavior and consent.Through innovative close readings of literary texts including erotic lyrics, single-woman’s songs, debate poems between men and women, Scottish insult poetry battles, and The Canterbury Tales, Harris demonstrates how through its transgressive charge and galvanizing shock value, obscenity taught audiences about gender, sex, pleasure, and power in ways both positive and harmful. She focuses in particular on understudied female-voiced lyrics and gendered debate poems, many of which have their origin in oral culture, and includes teaching-ready editions of fourteen largely unknown anonymous lyrics in women’s voices. Harris’s own voice, proudly witty and sharply polemical, inspires the reader to address these medieval texts with an eye on contemporary issues of gender, violence, and misogyny

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  9. Obscene pedagogies
    transgressive talk and sexual education in late medieval Britain
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca

    Introduction : teaching sex : the pedagogy of obscenity -- "Felawe masculinity" : teaching rape culture in Chaucer's Canterbury tales -- "With a cunt" : obscene misogyny and masculine pedagogical community in the Middle Scots flyting -- Pastourelle... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 52968
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a ang 402.5 fra/652
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 A 3900
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    69/2336
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.1136
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction : teaching sex : the pedagogy of obscenity -- "Felawe masculinity" : teaching rape culture in Chaucer's Canterbury tales -- "With a cunt" : obscene misogyny and masculine pedagogical community in the Middle Scots flyting -- Pastourelle encounters : rape, consent, and sexual negotiation -- Pedagogies of pleasure : peer education in medieval women's songs -- Songs of wantonness : voicing desire in two lyric anthologies -- Conclusion : "grab 'em by the pussy" : obscene pedagogies, past and present

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781501730405
    Weitere Identifier:
    9781501730405
    RVK Klassifikation: NM 9300 ; NW 8150
    Schlagworte: English literature; Obscene words in literature; Sex in literature; Misogyny in literature; Sex instruction; Sex role; English literature; Obscene words in literature; Sex in literature; Misogyny in literature; Sex instruction; Sex role
    Umfang: xiii, 285 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index