Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 235.

  1. Art of nature
    three centuries of natural history art from around the world
    Autor*in: Magee, Judith
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Natural History Museum, London

    Staats- und Stadtbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Natural history / Pictorial works; Nature in art; Natural history; Nature in art; Biologie; Tiere; Wissenschaft; Kunst; Bildliche Darstellung; Tierdarstellung; Naturwissenschaftler; Natur; Pflanzen; Pflanzendarstellung; Naturdarstellung; Grafische Darstellung
    Umfang: 256 S., zahlr. Ill., 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. The Glass Veil
    seven adventures in Wonderland
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Peter Lang, Bern

    Cover; Table of Contents; Introduction; References; List of Illustrations; Acknowledgments; 1. Essays; Intimacy Unveiled (Suzanne Anker); From Apocalypse to Analogy; Transforming Life; References; List of Illustrations; Through the Looking Glass:... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Cover; Table of Contents; Introduction; References; List of Illustrations; Acknowledgments; 1. Essays; Intimacy Unveiled (Suzanne Anker); From Apocalypse to Analogy; Transforming Life; References; List of Illustrations; Through the Looking Glass: Encounters with Suzanne Anker's Wonderlands (Sabine Flach); I. Making is Thinking -- Art as Knowledge; II. "We can know more than we can tell"; III. Ars Quaerendi -- The Art of Asking Questions; IV. Synechein -- The Art of Interweaving; References; List of Illustrations; 2. Dialogues; Dialogue I: The Glass Veil Dialogue I: The Glass Veil (Suzanne Anker & Sabine Flach) References; List of Illustrations; Dialogue II: The Butterfly in the Brain / Rorschach; Dialogue II: The Butterfly in the Brain / Rorschach (Suzanne Anker & Sabine Flach; References; List of Illustrations; Dialogue III: Origins and Futures / Stem Cells; Dialogue III: Origins and Futures / Stem Cells (Suzanne Anker & Sabine Flach); References; List of Illustrations; Dialogue IV: Laboratory Life / Genetic Seed Bank; Dialogue IV: Laboratory Life / Genetic Seed Bank (Suzanne Anker & Sabine Flach); References; List of Illustrations Dialogue V: Biota / Carbon Collision of the Diamond MindDialogue V: Biota / Carbon Collision of the Diamond Mind (Suzanne Anker & Sabine Flach); References; List of Illustrations; Dialogue VI: Astroculture (Shelf Life); Dialogue VI: Astroculture (Shelf Life) (Suzanne Anker & Sabine Flach); References; List of Illustrations; Dialogue VII: Vanitas (in a Petri Dish) / Remote Sensing; Dialogue VII:Vanitas (in a Petri Dish) / Remote Sensing (Suzanne Anker & Sabine Flach); References; List of Illustrations; Epilogue; Epilogue (Suzanne Anker & Sabine Flach); References; List of Illustrations 3. AppendixMendell's Meltdown (Suzanne Anker); List of references; Errata/Erotica (Suzanne Anker); Variant of Measurement; Variant of Movement; Egg Not Silent Partners In Conception; List of references; Synthetic Abandon (Suzanne Anker); List of references; Viruses and Pearls: The Materialization of Culture (Suzanne Anker); List of references; List of illustrations; Biographies (Suzanne Anker)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783034311014; 303431101X
    RVK Klassifikation: LH 61100 ; LI 99999
    Schriftenreihe: Art, Knowledge, Theory ; Volume 2
    Schlagworte: Medicine and art; Science in art; Nature in art; Art; Thought and thinking
    Weitere Schlagworte: Anker, Suzanne (1946-)
    Umfang: 220 Seiten, Illustrationen
  3. Expedition Kunst
    die Entdeckung der Natur von C. D. Friedrich bis Humboldt ; [Katalog zur Ausstellung ... vom 25. Oktober 2002 bis 23. Februar 2003 in der Hamburger Kunsthalle]
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Dölling und Galitz, Hamburg [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Stiftung Deutsches Historisches Museum, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3935549393
    RVK Klassifikation: LH 43550 ; LH 70460 ; LI 30660 ; LK 83460
    Schlagworte: Beeldende kunsten; Expedities; Natuur; Kunst; Nature in art; Naturdarstellung; Landschaftsmalerei
    Umfang: 254 S., überw. Ill.
    Bemerkung(en):

    Auch angekündigt als: Künstler, Forscher, Reisende

  4. Rheinromantik
    Kunst und Natur
    Beteiligt: Forster, Peter (HerausgeberIn); Haberland, Irene (MitwirkendeR); Kölsch, Gerhard (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Schnell + Steiner, Regensburg

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Forster, Peter (HerausgeberIn); Haberland, Irene (MitwirkendeR); Kölsch, Gerhard (MitwirkendeR)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 379542710X; 9783795427108
    Weitere Identifier:
    9783795427108
    RVK Klassifikation: LH 70460 ; LH 49620 ; LH 65020
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schlagworte: Landscape painting, German; Romanticism in art; Nature in art
    Umfang: 495 Seiten
    Bemerkung(en):

    Impressum: "Dieser Katalog erscheint zur Ausstellung 'Rheinromantik. Kunst und Natur', Museum Wiesbaden, 22. März bis 28. Juli 2013"

    Literaturverzeichnis: Seite 488-494

    Wolfgang P. Cillessen: "Eine so viel besuchte, an Ausdehnung und Umfang täglich wachsende Stadt, durch Sammlungen und wissenschaftliche Anstalten noch beedeutender zu machen" Der Frankfurter Sammler Johann Isaak von Gerning (1767-1837) und das Museum Wiesbaden

    Gregor Maier: Johann Issak von Gerning und die Landeskunde von Rhein und Taunus

    Timothy Clayton: Rudolph Ackermann und seine verlegerische Zusammenarbeit mit Johann Isaak von Gerning in England

    Fritz Geller-Grimm, Susanne Kridlo & Dorothee Hoffmann: Vom Rhein in die Naturhistorischen Sammlungen im Museum Wiesbaden

    Olaf Breidbach: Konturen der Naturforschung im Zeitalter der Romantik

    Irene Haberland: "Quod vidi pinxi" Das Bild vom Rhein, ein Einführung

    Peter Forster: Wie uns ein Niederländer das Bild vom Rhein schenkte Herman Saftleven

    Bernd Blisch: Die Malerfamilie Schütz Biographische Erkundungen

    Gerhard Kölsch: Ideallandschaften und Rheingegenden Christian Georg Schütz der Ältere

    Gerhard Kölsch: Ein Blick in die Schütz-Werkstatt Franz Hochecker und Franz Schütz

    Gerhard Kölsch: Malerische Reisen an der Rhein Christian Georg Schütz der Vetter

    Gerhard Kölsch: Mainzer Prospekte und Aussichten vom Niederwald Johann Caspar Schneider und Georg Schneider

    Peter Forster: Peter Becker Ein malender Chronist des 19. Jahrhunderts

    Irene Haberland: "It is the middle part of the Rhine, where this noble river appears to the greatest advantage" Zum Bild des Rheins in der englischen Malerei des 19. Jahrhunderts

    Marcell Perse: Ruisdael in der Rheinprovinz J. W Schirmer und die Düsseldorfer Landschafter

  5. Art and nature in the anthropocene
    planetary aesthetics
    Autor*in: Ballard, Susan
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York

    In the holocene -- Landscapes of the anthropocene -- New taxonomies -- Acceleration -- Moving beyond geology. "This book examines how contemporary artists have engaged with histories of nature, geology, and extinction within the context of the... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In the holocene -- Landscapes of the anthropocene -- New taxonomies -- Acceleration -- Moving beyond geology. "This book examines how contemporary artists have engaged with histories of nature, geology, and extinction within the context of the changing planet. Susan Ballard describes how artists challenge the categories of animal, mineral and vegetable-turning to a multispecies order of relations that opens up a new vision of what it means to live within the Anthropocene. With a particular focus on artists from Australia and Aotearoa New Zealand this book reveals the emergence of a planetary aesthetics in the work of contemporary artists. The book will be of interest to scholars working in art history, visual culture, narrative nonfiction, digital and media art, and the environmental humanities"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780367349394
    RVK Klassifikation: MS 8000 ; LH 60240 ; LH 61100
    Schriftenreihe: Routledge Advances in art and visual studies
    Schlagworte: Nature in art; Geology in art; Nature (Aesthetics); Art, Modern
    Umfang: xii, 180 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Hockney - Van Gogh
    the joy of nature
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Thames & Hudson, London

    Landscape has become an important theme for David Hockney, especially since he returned to his homeland, the Yorkshire Wolds, in the 1990s. The landscapes in this catalgoue show a series of in-depth observations of the changing seasons and the way in... mehr

     

    Landscape has become an important theme for David Hockney, especially since he returned to his homeland, the Yorkshire Wolds, in the 1990s. The landscapes in this catalgoue show a series of in-depth observations of the changing seasons and the way in which light, space and nature are constantly in motion. They are reminiscent of the landscapes of Vincent van Gogh, including his monumental Wheatfield with Crows and The Harvest. This book pays particular attention to these beautiful landscapes alongside Van Gogh's depiction of nature, with a special focus on technique, perspective and colour, and the way Van Gogh and Hockney use these "formal" elements to create their particular view on the world surrounding them. The book includes an exclusive interview with David Hockney about the inspiration he has found in Van Gogh's work. Exhibition: Van Gogh Museum, Amsterdam, The Netherlands (01.03.-26.05.2019)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hockney, David; Gogh, Vincent <<van>>
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780500239971; 0500239975
    Schlagworte: Gogh, Vincent <<van>>; Malerei; Zeichnung; Naturdarstellung; Rezeption; ; Hockney, David; Naturdarstellung;
    Weitere Schlagworte: Hockney, David / Themes, motives; Hockney, David / Criticism and interpretation; Gogh, Vincent van / 1853-1890 / Influence; Gogh, Vincent van / 1853-1890; Hockney, David; Nature in art; Influence (Literary, artistic, etc.); Nature in art; Themes, motives; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: 175 Seiten, 23 x 27 cm
    Bemerkung(en):

    Diese Publikation erscheint anlässlich der Ausstellung "Hockney - Van Gogh: The Joy of Nature", Van Gogh Museum, Amsterdam, 1. März - 26. Mai 2019

    Enthält Literaturverzeichnis auf Seite 171

  7. <<Die>> Ordnung der Natur
    [Ausstellung O.K : 4.6. - 24.7.2005, Ausstellung MMK : 4.6. - 31.7.2005] = <<The>> order of nature
    Beteiligt: Sturm, Martin (Hrsg.)
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Folio-Verl., Wien [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Sturm, Martin (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3852563089
    Weitere Identifier:
    9783852563084
    RVK Klassifikation: LH 45130 ; LH 84956 ; LL 10197
    DDC Klassifikation: Künste; Bildende und angewandte Kunst (700)
    Schriftenreihe: O.K books ; [20]05,3
    Schlagworte: Nature in art
    Umfang: 123 S., zahlr. Ill., 27 cm
  8. Sacred landscapes
    nature in Renaissance manuscripts
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  J. Paul Getty Museum, Los Angeles

    "Presents examples of illuminated manuscripts from the Renaissance in which artists depict nature in their art to intensify the spiritual experience of the viewer. Additionally, the portrayal of landscape in panel paintings, drawings, and decorative... mehr

     

    "Presents examples of illuminated manuscripts from the Renaissance in which artists depict nature in their art to intensify the spiritual experience of the viewer. Additionally, the portrayal of landscape in panel paintings, drawings, and decorative arts from the fifteenth through the seventeenth centuries is discussed"...Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781606065464
    Schlagworte: Illumination of books and manuscripts, Renaissance; Nature in art; Landscapes in art
    Umfang: 111 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 107-108

    "This publication is issued on the occasion of the exhibition Sacred Landscapes: Nature in Renaissance Manuscripts, on view at the J. Paul Getty Museum at the Getty Center, Los Angeles, from October 10, 2017 to January 14, 2018."...ECIP galley. - Includes index

  9. Art and nature in the anthropocene
    planetary aesthetics
    Autor*in: Ballard, Susan
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York

    In the holocene -- Landscapes of the anthropocene -- New taxonomies -- Acceleration -- Moving beyond geology. "This book examines how contemporary artists have engaged with histories of nature, geology, and extinction within the context of the... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2021:5238:
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    T 22 B 3710
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    319689 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In the holocene -- Landscapes of the anthropocene -- New taxonomies -- Acceleration -- Moving beyond geology. "This book examines how contemporary artists have engaged with histories of nature, geology, and extinction within the context of the changing planet. Susan Ballard describes how artists challenge the categories of animal, mineral and vegetable-turning to a multispecies order of relations that opens up a new vision of what it means to live within the Anthropocene. With a particular focus on artists from Australia and Aotearoa New Zealand this book reveals the emergence of a planetary aesthetics in the work of contemporary artists. The book will be of interest to scholars working in art history, visual culture, narrative nonfiction, digital and media art, and the environmental humanities"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780367349394; 9780367710941
    RVK Klassifikation: MS 8000 ; LH 60240 ; LH 61100
    Schriftenreihe: Routledge Advances in art and visual studies
    Schlagworte: Nature in art; Geology in art; Nature (Aesthetics); Art, Modern
    Umfang: xii, 180 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. James Prosek - art, artifact, artifice
    Beteiligt: Prosek, James (KünstlerIn); Devaney, Edith (VerfasserIn von Zusatztexten)
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Yale University Art Gallery, New Haven, CT

    Award-winning artist, writer, and naturalist James Prosek (b. 1975) has gained a worldwide following for his deep connection with the natural world, which serves as the basis for his art and numerous popular books. In this cross-disciplinary... mehr

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Award-winning artist, writer, and naturalist James Prosek (b. 1975) has gained a worldwide following for his deep connection with the natural world, which serves as the basis for his art and numerous popular books. In this cross-disciplinary catalogue, Prosek poses the question, What is art and what is artifact-and to what extent do these distinctions matter? Drawing on the collections of the Yale University Art Gallery and the Yale Peabody Museum of Natural History, Prosek places man- and nature-made objects on equal footing aesthetically, suggesting that the distinction between them is not as vast as we may believe. In more than 150 full-color plates, objects such as a bird's nest, dinosaur head, and cuneiform tablet are juxtaposed with Asian handscrolls, an African headdress, modern masterpieces, and more. Artists featured include Albrecht Durer, Helen Frankenthaler, Vincent van Gogh, Barbara Hepworth, Pablo Picasso, and Jackson Pollack, as well as Prosek himself, whose works depict fish, birds, and endangered wildlife. Also included are an incisive essay by Edith Devaney and texts by Prosek that explore the magnificent productions of our wondrous interconnected world.00Exhibition: Yale University Art Gallery, New Haven, USA (14.02.-07.06.2020)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Prosek, James (KünstlerIn); Devaney, Edith (VerfasserIn von Zusatztexten)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0300250797; 9780300250794
    RVK Klassifikation: LI 99999
    Schlagworte: Nature in art; Art; Art; Nature in art; Catalogs; Exhibition catalogs
    Weitere Schlagworte: Prosek, James (1975-); Prosek, James (1975-); Prosek, James
    Umfang: 159 Seiten, 31 x 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  11. The work of wind
    air, land, sea
    Beteiligt: Springer, Anna-Sophie (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018-
    Verlag:  K. Verlag, Berlin ; Blackwood Gallery, University of Toronto, Mississauga, Ontario

    "Across a variegated set of curatorial and editorial instantiations developed by Christine Shaw in 2018/19, the Beaufort Scale of Wind Force becomes a diagram of prediction and premonition in the context of accelerating planetary extinction. The Work... mehr

    Berlinische Galerie - Landesmuseum für Moderne Kunst, Fotografie und Architektur, Bibliothek
    BK3e Kanada/Ontario/Blackwood Gallery BG-Hb 0189/2022K-1-
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    bestellt
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe

     

    "Across a variegated set of curatorial and editorial instantiations developed by Christine Shaw in 2018/19, the Beaufort Scale of Wind Force becomes a diagram of prediction and premonition in the context of accelerating planetary extinction. The Work of Wind: Air, Land, Sea appropriates the Beaufort Scale of Wind Force as a readymade index for curating a site specific exhibition in the Southdown industrial area of Mississauga, Ontario, Canada, and a publication divided into three conjoining volumes. The project is extended by the Society of the Diffusion of Useful Knowledge, a public program and broadcast series. While the title might suggest a weather project, it is not about wind but of wind, of the forces of composition and decomposition predicated on the complex entanglements of ecologies of excess, environmental legacies of colonialism, the financialization of nature, contemporary catastrophism, politics of sustainability, climate justice, and resilience."-- Page v

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Springer, Anna-Sophie (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schlagworte: Human ecology in art; Climatic changes; Global environmental change; Nature; Winds in art; Weather in art; Ecology in art; Nature in art; Landscapes in art; Beaufort scale; Beaufort scale; Weather; Winds; Winds ; Measurement; Exhibition catalogs
    Umfang: 25 cm
    Bemerkung(en):

    "A three-part exhibition and publication series. Opening perspectives on climate change, environmental crisis, and resilience. Presented by the Blackwood Gallery, the University of Toronto Mississauga in partnership with the City of Mississauga." --Website: workofwind.ca

    "While the title might suggest a weather project. It is not about wind but of wind, of the forces of composition and decomposition predicated on the complex entanglements of ecologies of excess, environmental legacies of colonialism, the financialization of nature, contemporary catastrophism, politics of sustainability, climate justice, and resillience." -- Page v

  12. Nature and space in contemporary Scottish writing and art
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 68190
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2019 A 7084
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ANG:HC:433:Man::2019
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783030187590; 9783030187620
    Schriftenreihe: Geocriticism and spatial literary studies
    Schlagworte: Scottish literature; Art, Scottish; English literature; Nature in art; Nature in literature; Space (Art); Space in literature; Art, Scottish; English literature; Nature in art; Nature in literature; Scottish literature; Space (Art); Space in literature; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: xii, 217 Seiten, Illustrationen, Karten
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  13. Along ecological lines
    contemporary art and climate crisis
    Beteiligt: Drabble, Barnaby (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Gaia Project press, [Manchester]

    Along Ecological Lines' is the second critical anthology in Gaia Project's bestselling 'Elemental' series.Bringing together essays, interviews and case studies it examines the work and ideas of a range of environmentally engaged artists working in... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2019:5681:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 104598
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Along Ecological Lines' is the second critical anthology in Gaia Project's bestselling 'Elemental' series.Bringing together essays, interviews and case studies it examines the work and ideas of a range of environmentally engaged artists working in Europe today.Providing readers an insight into practices that are dealing in different ways with the urgent and complex manifestations of climate change, this book addresses questions about how art can positively enter a discourse which is all too often dominated by political and scientific voices.Spanning seven chapters of writings by artists, activists and academics, this volume brings together various interconnected themes from self-sufficiency and civil disobedience, to interspecies justice, divestment and de-growth, to environmental ethics.The collected texts reveal a new immediacy amongst a growing network of practitioners collaborating across disciplines to bring creative, at times visionary methods to bear on environmental and ecological challenges

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Drabble, Barnaby (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 099321925X; 9780993219252
    RVK Klassifikation: LH 61100
    Schlagworte: Human ecology in art; Nature in art; Ecology in art; Environmentalism in art; Global environmental change; Nature
    Umfang: xiii, 224 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Contributions from Ursula Biemann, David N. Bresch, T. J. Demos, Fernando Garcia Dory, Barnaby Drabble, Maja and Reuben Fowkes, David Haley, Sacha Kagan, Eric Maeder, Andrea Phillips, Oliver Ressler, Laurence Schmidlin, Yesomi Umolu , Marie Velardi

  14. Dialogi ob iskusstve. Pjatoe izmerenie
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Izdatelʹstvo AST, Moskva

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Russisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9785171353209
    Auflage/Ausgabe: 2-e izdanie, ispravlennoe
    Schriftenreihe: Arts+
    Schlagworte: Art / Themes, motives; Heroes in art; Love in art; Nature in art; Still-life in art; Natur; Held; Mensch; Stillleben; Liebe; Kunst
    Umfang: 319 Seiten, Illustrationen (farbig), 22 cm
  15. Shizen to hito no daiarōgu
    Furīdorihi, Mone, Gohho kara Rihitā made : Kokuritsu Seiyō Bijutsukan rinyūaru ōpun kinen = In dialogue with nature : from Friedrich, Monet and Van Gogh to Richter
    Beteiligt: Shinfuji, Atsushi (HerausgeberIn); Jingaoka, Megumi (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2022]; ©2022
    Verlag:  国立西洋美術館, 東京 ; 読売新聞社 ; NHKプロモーション

    Veranstalterinfo: To commemorate the post-renovation reopening of the National Museum of Western Art, Tokyo, we offer an exhibition that traces the development of modern art born out of the dialogue between nature and humankind. The event has been... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    5 A 291854
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog Anton Ulrich-Museum, Bibliothek
    ZM/4 002 965
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Kunsthalle Bremen
    Kat. Ausst. Tokio 2022
    keine Fernleihe
    Staatliche Kunstsammlungen Dresden, Kunstbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    B/210902
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2024 C 801
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsgalerie Stuttgart, Bibliothek
    X Tokio 2022
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Veranstalterinfo: To commemorate the post-renovation reopening of the National Museum of Western Art, Tokyo, we offer an exhibition that traces the development of modern art born out of the dialogue between nature and humankind. The event has been realized in collaboration with the Museum Folkwang in Essen, Germany. Both institutions were founded on private collections: that of Karl Ernst Osthaus [1874-1921] in the one case and Matsukata Kōjirō [1866-1950] in the other. As we can see, these two men were near contemporaries. Earlier in the year, modern artworks from the Matsukata Collection and the Osthaus Collection were brought together for another showing in Germany, Renoir, Monet, Gauguin: Images of a Floating World (6 February-15 May 2022, Museum Folkwang). The present exhibition, In Dialogue with Nature, comprises works collected from the museums' earliest beginnings down to the present day: paintings, drawings, prints, and photographs, spanning from German Romanticism to the art of the twentieth century (with Impressionism and Post-Impressionism at the core). It sets out to explore how sensibility to nature has contributed to the development of artistic expression in the modern era. The transition from the nineteenth to the twentieth centuries was accompanied by rapid modernization in many fields: industry, society, science. Artists, looking at nature with new knowledge and an altered gaze, created a diverse range of works in response to this always fertile source of inspiration. Some leapt from the studio into the light of the open air, attempting to grasp the ephemeral moment; others, in the pursuit of an eternal vision of nature, relied on their own insights or experimented with innovative forms. Certain works chose cycles of nature on which to project human endeavors. Please enjoy the reverberations of these manifold images, hewn out of the infinite expanse of nature, the fruits of two combined collections: everything from the smallest roadside flowers to the vast universe and all humanity contained therein. At a time when the relationship between nature and humankind is undergoing profound reassessment, we sincerely hope the artworks on display may lead visitors to a creative and heartfelt dialogue with the natural world.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Shinfuji, Atsushi (HerausgeberIn); Jingaoka, Megumi (HerausgeberIn)
    Sprache: Japanisch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9784907442385; 4907442386
    Weitere Identifier:
    24101113
    Schlagworte: Nature in art; Art, European; Impressionism (Art); Post-impressionism (Art); Art; Art; Nature in art; Art, European; Impressionism (Art); Post-impressionism (Art); 展覧会カタログ; 絵画; 版画; 自然(美術上); Nature dans l'art - Expositions; Art européen - Expositions; Impressionnisme (Art) - Expositions; Postimpressionnisme (Art) - Expositions; Nature in art; Art, French - Exhibitions; Impressionism (Art); Post-impressionism (Art); Exhibition catalogs
    Umfang: 263 Seiten, 挿図, 肖像, 25 cm
    Bemerkung(en):

    展覧会カタログ

    会期・会場: 2022年6月4日-9月11日:国立西洋美術館

    主催: 国立西洋美術館, 読売新聞社, NHK, NHKプロモーション

    自然と風景の芸術のための主要文献: p251-253

    出品作品リスト: p254-263

  16. Paysage
    fenêtre sur la nature
    Beteiligt: Pomarède, Vincent (HerausgeberIn); Gord, Marie (HerausgeberIn); Lavandier, Marie (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2023]
    Verlag:  LienArt édition, Paris ; Musée du Louvre-Lens

    Depuis la Renaissance jusqu'à nos jours, par la peinture, les artistes rejouent à leur manière les mythes de la Création, en représentant ciel, terre, mer, lumière et ténèbres. Les instantanés chatoyants des impressionnistes, les brumes fugitives des... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2023:2741:
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2023 D 751
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Depuis la Renaissance jusqu'à nos jours, par la peinture, les artistes rejouent à leur manière les mythes de la Création, en représentant ciel, terre, mer, lumière et ténèbres. Les instantanés chatoyants des impressionnistes, les brumes fugitives des peintures de montagne et d'eau chinoises (shanshui), les mille et une vues des estampes japonaises, toutes ces oeuvres murmurent des messages faits de clarté et d'ombres. Ce langage codé trouve son origine dans ce que le XVIIe siècle a nommé les ornements de la nature ? : arbres, végétaux, rochers et ruisseaux. L'ouvrage plonge le lecteur aux sources des représentations artistiques et suit les artistes dans les étapes de leur travail, de l'esquisse préparatoire jusqu'à l'oeuvre achevée. Il explore ainsi différents types de paysages et de points de vue sur la nature, du petit dessin jusqu'au gigantesque panorama, de la plaine paisible jusqu'aux volcans menaçants, de l'instant éphémère jusqu'à la vision d'éternité, de la figuration jusqu'à l'abstraction.0Dans notre monde, aujourd'hui totalement métamorphosé par l'activité humaine, les thèmes du paysage et de la nature sont d'une actualité brûlante ; les oeuvres les questionnent à leur manière et démontrent, s'il le fallait, à quel point sont liés art et paysage.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Pomarède, Vincent (HerausgeberIn); Gord, Marie (HerausgeberIn); Lavandier, Marie (HerausgeberIn)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782359063998; 9782368380765
    Schlagworte: Landscape painting; Landscapes in art; Nature in art
    Umfang: 391 Seiten, Illustrationen, 30 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 376-385. - Index

    Cet ouvrage accompagne l'exposition "Paysage. Fenêtre sur la nature", présentée au musée du Louvre-Lens du 29 mars au 24 juillet 2023. -- Rückseite Vortitel

  17. The work of wind
    air, land, sea
    Beteiligt: Springer, Anna-Sophie (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018-
    Verlag:  K. Verlag, Berlin ; Blackwood Gallery, University of Toronto, Mississauga, Ontario

    "Across a variegated set of curatorial and editorial instantiations developed by Christine Shaw in 2018/19, the Beaufort Scale of Wind Force becomes a diagram of prediction and premonition in the context of accelerating planetary extinction. The Work... mehr

    Berlinische Galerie - Landesmuseum für Moderne Kunst, Fotografie und Architektur, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    "Across a variegated set of curatorial and editorial instantiations developed by Christine Shaw in 2018/19, the Beaufort Scale of Wind Force becomes a diagram of prediction and premonition in the context of accelerating planetary extinction. The Work of Wind: Air, Land, Sea appropriates the Beaufort Scale of Wind Force as a readymade index for curating a site specific exhibition in the Southdown industrial area of Mississauga, Ontario, Canada, and a publication divided into three conjoining volumes. The project is extended by the Society of the Diffusion of Useful Knowledge, a public program and broadcast series. While the title might suggest a weather project, it is not about wind but of wind, of the forces of composition and decomposition predicated on the complex entanglements of ecologies of excess, environmental legacies of colonialism, the financialization of nature, contemporary catastrophism, politics of sustainability, climate justice, and resilience."-- Page v

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Springer, Anna-Sophie (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel:
    Schlagworte: Human ecology in art; Climatic changes; Global environmental change; Nature; Winds in art; Weather in art; Ecology in art; Nature in art; Landscapes in art; Beaufort scale; Beaufort scale; Weather; Winds; Winds ; Measurement; Exhibition catalogs
    Umfang: 25 cm
    Bemerkung(en):

    "A three-part exhibition and publication series. Opening perspectives on climate change, environmental crisis, and resilience. Presented by the Blackwood Gallery, the University of Toronto Mississauga in partnership with the City of Mississauga." --Website: workofwind.ca

    "While the title might suggest a weather project. It is not about wind but of wind, of the forces of composition and decomposition predicated on the complex entanglements of ecologies of excess, environmental legacies of colonialism, the financialization of nature, contemporary catastrophism, politics of sustainability, climate justice, and resillience." -- Page v

  18. Art of nature
    three centuries of natural history art from around the world
    Autor*in: Magee, Judith
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Natural History Museum, London

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Natural history / Pictorial works; Nature in art; Natural history; Nature in art; Biologie; Tiere; Wissenschaft; Kunst; Bildliche Darstellung; Tierdarstellung; Naturwissenschaftler; Natur; Pflanzen; Pflanzendarstellung; Naturdarstellung; Grafische Darstellung
    Umfang: 256 S., zahlr. Ill., 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  19. Art & ecology now
    Autor*in: Brown, Andrew
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Thames & Hudson, London

    The first survey of its kind to explore contemporary art that focuses on ecology. From land art and earthworks in the 1960s to conceptual art of the new millennium, ecology-focused art has been a prominent genre in the art world for decades. This... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The first survey of its kind to explore contemporary art that focuses on ecology. From land art and earthworks in the 1960s to conceptual art of the new millennium, ecology-focused art has been a prominent genre in the art world for decades. This book offers a look into the recent explosion in contemporary art that deals directly with nature, the environment, climate change, and ecology-- 'At the radical edge of life' -- Re/View -- Re/Form -- Re/Search -- Re/Use -- Re/Create -- Re/Act

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780500239162
    Weitere Identifier:
    9780500239162
    RVK Klassifikation: LH 84956 ; LH 65829
    Schlagworte: Ecology in art; Nature in art; Landscapes in art; Nature (Aesthetics); Earthworks (Art)
    Umfang: 255 S, zahlr. Ill, 27 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 252 - 254

  20. Van Gogh and nature
    [published on the occasion of the exhibition Van Gogh and Nature, Clark Art Institute, Williamstown, Massachusetts, June 14-September 13, 2015]
    Beteiligt: Gogh, Vincent van (Ill.)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Yale Univ. Press, New Haven [u.a.]

    "The celebrated painter Vincent van Gogh (1853-1890) had a lifelong fascination with the natural world. He spent his youth in rural Holland, and the country's flat landscapes, trees, flowers, and birds would feature in his early art. After he moved... mehr

    Kunstakademie Düsseldorf, Bibliothek
    U1z, GOG 46
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunst- und Museumsbibliothek der Stadt Köln
    KMB/K GOGH,V 7 2015 A
    keine Fernleihe

     

    "The celebrated painter Vincent van Gogh (1853-1890) had a lifelong fascination with the natural world. He spent his youth in rural Holland, and the country's flat landscapes, trees, flowers, and birds would feature in his early art. After he moved to Paris, he encountered new radical thinking about art and humans' changing relationship with nature. Later, in Provence and Auvers, he discovered unfamiliar terrain, flora, and fauna that further influenced his artistic ideas and subject matter. Van Gogh's images of such diverse environments reflect not only his immediate surroundings but also the artist's evolving engagement with nature and art. Van Gogh and Nature is an eye-opening new catalogue that chronicles the artist's ongoing relationship with nature throughout his entire career. Among the featured works are Van Gogh's drawings and paintings, along with related materials that illuminate his reading, sources, and influences. Vivid color photography and explanatory texts based on new research by the authors clarify a central theme of Van Gogh's oeuvre. "..

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gogh, Vincent van (Ill.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780300210293; 9781935998235
    Schlagworte: Nature in art; ART / Individual Artists / Monographs; ART / Subjects & Themes / Plants & Animals; ART / Subjects & Themes / Landscapes; ART / Collections, Catalogs, Exhibitions / General; Malerei; Natur <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Gogh, Vincent van, (1853-1890); Gogh, Vincent van (1853-1890)
    Umfang: 236 S., zahlr. Ill., überw. farb.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  21. Art and nature in the Middle Ages
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Dallas Museum of Art, Dallas ; Yale University Press, New Haven ; London

    Erzbischöfliche Diözesan- und Dombibliothek
    Fc 7537
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    18L8979
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Myers, Nicole R. (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780300227055
    RVK Klassifikation: LH 84760 ; LH 65600 ; LH 84540
    Schlagworte: Nature in art; Art, Medieval; Art; Natur <Motiv>; Kunst
    Umfang: 134 Seiten
    Bemerkung(en):

    "Published in conjunction with the exhibition "Art and nature in the Middle Ages", organized by the Dallas Museum of Art, in cooperation with the Musée de Cluny ... Paris, and presented in Dallas from December 4, 2016, to March 19, 2017". - "The essays "Art and Nature in the Middle Ages" by Elisabeth Taburet-Delahaye, "Nature in the Medieval World" by Michel Zink, and "The Place of Animals in Medieval History" by Michel Pastoureau have been translated from Art et Nature au Moyen Âge (co-published in 2013 by the Musée national des beaux-arts du Quebec, Musée de Cluny - Musée national du Moyen Âge, and Réunion des musées nationaux-Grand Palais) and reprinted with permission."

  22. Sacred landscapes
    nature in Renaissance manuscripts
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  The J. Paul Getty Museum, Los Angeles

    "Presents examples of illuminated manuscripts from the Renaissance in which artists depict nature in their art to intensify the spiritual experience of the viewer. Additionally, the portrayal of landscape in panel paintings, drawings, and decorative... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    bibd180.k26
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    API/KEEN
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Erzbischöfliche Diözesan- und Dombibliothek
    Fbg 5469
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 82887
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Presents examples of illuminated manuscripts from the Renaissance in which artists depict nature in their art to intensify the spiritual experience of the viewer. Additionally, the portrayal of landscape in panel paintings, drawings, and decorative arts from the fifteenth through the seventeenth centuries is discussed"...Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781606065464
    Schriftenreihe: Getty publications
    Schlagworte: Illumination of books and manuscripts, Renaissance; Nature in art; Landscapes in art; Landschaft <Motiv>; Buchmalerei
    Umfang: 111 Seiten
    Bemerkung(en):

    "This publication is issued on the occasion of the exhibition Sacred Landscapes: Nature in Renaissance Manuscripts, on view at the J. Paul Getty Museum at the Getty Center, Los Angeles, from October 10, 2017 to January 14, 2018." - Impressum

  23. Georgia O'Keeffe and Ansel Adams
    natural affinities ; [exhibition tour dates: Georgia O'Keeffe Museum, Santa Fe May 23 - September 7, 2008, Smithsonian American Art Museum, Washington, DC September 26, 2008 - January 4, 2009, Norton Museum of Art, West Palm Beach, Florida January 23 - May 3, 2009, San Francisco Museum of Modern Art June 9 - September 20, 2009]
    Beteiligt: O'Keeffe, Georgia (Ill.); Adams, Ansel (Ill.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Little, Brown, New York, NY [u.a.]

    Kunst- und Museumsbibliothek der Stadt Köln
    KMB/K OKEEFF 7 2008/09
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: O'Keeffe, Georgia (Ill.); Adams, Ansel (Ill.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780316118323; 031611832X
    Schlagworte: Nature photography; Nature in art; Artist couples / Biography / United States; Malerei; Naturdarstellung; Naturfotografie
    Weitere Schlagworte: Adams, Ansel 1902-1984; O'Keeffe, Georgia 1887-1986; Adams, Ansel (1902-1984); O'Keeffe, Georgia (1887-1986)
    Umfang: 175 S., überw. Ill., teils farb.
  24. Titian - A fresh look at nature
    [... exhibition: Titian's first masterpiece: The Flight into Egypt held in the Sunley Room at the National Gallery, London 4 April - 19 August 2012]
    Beteiligt: Vecellio, Tiziano (Ill.)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  National Gallery, London

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    FB900+TI625 T618
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Bonn, Kunsthistorisches Institut, Bibliothek
    R 8602/113
    keine Fernleihe
    Kunst- und Museumsbibliothek der Stadt Köln
    KMB/K TIZIAN 7 2012
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Vecellio, Tiziano (Ill.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781857095449; 1857095448
    Schlagworte: Naturdarstellung
    Weitere Schlagworte: Vecellio, Tiziano (1477-1576); Titian, ca. 1488-1576 / Criticism and interpretation; Nature in art
    Umfang: 87 S., zahlr. farb. Ill.
  25. Frans Krajcberg
    [MAC de Niterói, 3 set a 23 out 2011.". - Exhibition catalog]
    Beteiligt: Krajcberg, Frans (Ill.)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Museu de Arte Contemporânea de Niterói-MAC, Niterói, RJ

    Kunst- und Museumsbibliothek der Stadt Köln
    KMB/K KRAJCB 7 2011
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Krajcberg, Frans (Ill.)
    Sprache: Portugiesisch; Englisch; Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Schlagworte: Nature in art; Plastik; Baum <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Krajcberg, Frans (1921-); Krajcberg, Frans (1921-2017)
    Umfang: 63 S., überw. farb. Ill.
    Bemerkung(en):

    "MAC de Niterói, 3 set a 23 out 2011.". - Exhibition catalog