Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

  1. David Bowie and Romanticism
    Beteiligt: Rovira, James (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022.
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Palgrave Macmillan

    1. Introduction: David Bowie and Romanticism -- 2. David Bowie and Romantic Androgyny -- 3. Negative Capability in Space: The Romantic Bowieverse -- 4. Drug Use and Drug Literature from the Eighteenth Century to David Bowie -- 5. Capitalist... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe

     

    1. Introduction: David Bowie and Romanticism -- 2. David Bowie and Romantic Androgyny -- 3. Negative Capability in Space: The Romantic Bowieverse -- 4. Drug Use and Drug Literature from the Eighteenth Century to David Bowie -- 5. Capitalist Co-optation, Romantic Resistance, and Bowie’s Allegorical Performance in Nicolas Roeg’s The Man Who Fell to Earth -- 6. Too Late to Be Late Again: David Bowie, the Late 1970s, and Romanticism -- 7. Relics of The Future: The Melancholic Romanticism of Bowie’s Berlin Triptych -- 8. “Rebel Rebel”: Bowie as Romantic “Type”. - 9. The Goblin King, Absurdity, and Nonbinary Thinking -- 10. 1. Outside as Bowie’s Gothic Technodrama: Fascism and the Irrational Near the Turn of the Millennia -- 11. “Blackstar”: David Bowie’s Twenty-First-Century Ars Moriendi. David Bowie and Romanticism evaluates Bowie’s music, film, drama, and personae alongside eighteenth- and nineteenth-century poets, novelists, and artists. These chapters expand our understanding of both the literature studied as well as Bowie’s music, exploring the boundaries of reason and imagination, and of identity, gender, and genre. This collection uses the conceptual apparata and historical insights provided by the study of Romanticism to provide insight into identity formation, drawing from Romantic theories of self to understand Bowie’s oeuvre and periods of his career. The chapters discuss key themes in Bowie’s work and analyze what Bowie has to teach us about Romantic art and literature as well.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Rovira, James (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030976224
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2022.
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Music and Literature
    Schlagworte: Literature, Modern—19th century.; Literature, Modern—18th century.; Music.; Performing arts.; Theater.
    Umfang: 1 Online-Ressource(XIII, 298 p.)
  2. Music Representation and Transformation in Software
    Structure and Algorithms in Python
    Erschienen: 2022.
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Springer

    Part 1: Representation -- 1. Software Modeling and Object-Oriented Design -- 2. The Chromatic Scale and the Diatonic Foundation -- 3. Intervals -- 4. Modality, Tonality, and Scales -- 5. Time in Music -- 6. The Note and Note Aggregates -- 7. Chords... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book Springer
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    EBS im Sachsenkonsortium
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Hochschule Furtwangen University. Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien. Campus Furtwangen, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Ausleihe von Bänden, der Endnutzer erhält eine elektronische Kopie
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Springer
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    Springer ebook ComputerScience
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Stralsund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Technische Hochschule Ulm, Bibliothek
    eBook
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Technische Hochschule Ulm, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    keine Fernleihe
    Hochschule für Polizei Baden-Württemberg, Bibliothek
    E-Book Springer
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Hochschule Harz, Hauptbibliothek, Standort Wernigerode / Harz
    keine Fernleihe

     

    Part 1: Representation -- 1. Software Modeling and Object-Oriented Design -- 2. The Chromatic Scale and the Diatonic Foundation -- 3. Intervals -- 4. Modality, Tonality, and Scales -- 5. Time in Music -- 6. The Note and Note Aggregates -- 7. Chords -- 8. Instruments -- 9. Score Representation -- 10. Rendering Score to Midi -- 11. Variable Dynamics and Tempo -- 12. Further Representations -- Part 2: Music Transformations -- 13. An Introduction to Music Transformations -- 14. A Constraint Engine for Pitch Assignment -- 15. Shift: A Transform fKey Change -- 16. Reflection: A Transform for Melodic Inversion -- 17. Reshape: A Transform for Melodic Shaping -- 18. Harmonic Transcription: Preserving Melody Over Harmonic Change -- 19. Retrograde: Reversing a Melody -- 20. Melodic Search and Pattern Substitution -- 21 Dilation: Musical Expansion and Contraction -- 22. The Step Shift Transform and Sequences -- 23. Final Thoughts. This book takes the reader on a journey through music concepts in an organized approach that develops music essentials from the concepts of tone, pitch, and time, through notes, intervals, chords, and scores while at the same time interpreting these elements as software artifacts. Close attention is paid to the organization of and relationships amongst these concepts and their representation as Python classes and objects, to learn about music from a software design viewpoint. The first part of the book focuses on software representation of the main elements found in music theory. Its objective is to provide direction to students on how to build a music software model from basic concepts and grow towards more complex concepts. Chapter by chapter, music concepts are introduced, and each is broken apart into related data properties and methods with the goal that by the end of this section, the reader will have developed a relatively complete library of music elements in software. The second part takes on the task of applying that foundation to the subject of “music transformations”. The focus is on localized transformations, that is, transformations isolated to a few measures. After a general introduction, the discussion includes topics of pitch assignment, key change, melodic inversion, melodic shaping, harmonic transcription, retrograde, melodic search and dilation. This textbook is designed as a principal or supplemental source for computer science, software engineering, and programming courses. It can also be used as a main textbook for advanced computer music courses or electronic music courses. Computer music software professionals interested in learning how to model the complexities of music theory artifacts, or music students who want to learn advanced programming techniques in their domain will also find the book helpful.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030974725
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2022.
    Schlagworte: Software engineering.; Music.; Digital humanities.
    Umfang: 1 Online-Ressource(XX, 333 p. 204 illus., 27 illus. in color.)
  3. David Bowie and Romanticism
    Beteiligt: Rovira, James (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022.
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Palgrave Macmillan

    1. Introduction: David Bowie and Romanticism -- 2. David Bowie and Romantic Androgyny -- 3. Negative Capability in Space: The Romantic Bowieverse -- 4. Drug Use and Drug Literature from the Eighteenth Century to David Bowie -- 5. Capitalist... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    1. Introduction: David Bowie and Romanticism -- 2. David Bowie and Romantic Androgyny -- 3. Negative Capability in Space: The Romantic Bowieverse -- 4. Drug Use and Drug Literature from the Eighteenth Century to David Bowie -- 5. Capitalist Co-optation, Romantic Resistance, and Bowie’s Allegorical Performance in Nicolas Roeg’s The Man Who Fell to Earth -- 6. Too Late to Be Late Again: David Bowie, the Late 1970s, and Romanticism -- 7. Relics of The Future: The Melancholic Romanticism of Bowie’s Berlin Triptych -- 8. “Rebel Rebel”: Bowie as Romantic “Type”. - 9. The Goblin King, Absurdity, and Nonbinary Thinking -- 10. 1. Outside as Bowie’s Gothic Technodrama: Fascism and the Irrational Near the Turn of the Millennia -- 11. “Blackstar”: David Bowie’s Twenty-First-Century Ars Moriendi. David Bowie and Romanticism evaluates Bowie’s music, film, drama, and personae alongside eighteenth- and nineteenth-century poets, novelists, and artists. These chapters expand our understanding of both the literature studied as well as Bowie’s music, exploring the boundaries of reason and imagination, and of identity, gender, and genre. This collection uses the conceptual apparata and historical insights provided by the study of Romanticism to provide insight into identity formation, drawing from Romantic theories of self to understand Bowie’s oeuvre and periods of his career. The chapters discuss key themes in Bowie’s work and analyze what Bowie has to teach us about Romantic art and literature as well.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Rovira, James (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030976224
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2022.
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Music and Literature
    Springer eBook Collection
    Schlagworte: Literature, Modern—19th century.; Literature, Modern—18th century.; Music.; Performing arts.; Theater.
    Umfang: 1 Online-Ressource(XIII, 298 p.)
  4. Docutimelines - Zur Produktion von Musikdokumentationen /
    Erschienen: [2022]; ©2022
    Verlag:  transcript Verlag,, Bielefeld :

    Wie entstehen Musikdokumentationen? Und woran orientieren sich die »Macher« - an der Welt Außenwelt oder an institutionellen Vorgaben, Quoten und Absatzmärkten? Christian Bettges beantwortet diese Fragen in Auseinandersetzung mit Jürgen Habermas'... mehr

    Zugang:
    Hochschule der Polizei des Landes Brandenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Wie entstehen Musikdokumentationen? Und woran orientieren sich die »Macher« - an der Welt Außenwelt oder an institutionellen Vorgaben, Quoten und Absatzmärkten? Christian Bettges beantwortet diese Fragen in Auseinandersetzung mit Jürgen Habermas' »Theorie des Kommunikativen Handelns« und arbeitet so multidimensionale Begründungsprozesse heraus. Er begreift Musikdokumentationen als Teil gesamtgesellschaftlicher Realitäten und formuliert eine radikale Absage an »Abbild-Theorien«. Mit dem Ansatz künstlerischer Forschung werden rationale Praxen des Kompilierens und Arrangierens von Materialien in den Timelines digitaler Schnittsysteme ins Zentrum gerückt.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  5. Where Are We Now? - Orientierungen nach der Postmoderne
    Erschienen: 2022.
    Verlag:  transcript,, Bielefeld :

    Die Postmoderne ist zu Ende! Seit drei Dekaden hallt diese Diagnose durch den geisteswissenschaftlichen Diskursraum. Doch was kommt jetzt? Die Beiträger*innen des Bandes schlagen kein neues Epochenkonzept vor, sondern widmen sich den Phänomenen... mehr

    Zugang:
    Hochschule der Polizei des Landes Brandenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Die Postmoderne ist zu Ende! Seit drei Dekaden hallt diese Diagnose durch den geisteswissenschaftlichen Diskursraum. Doch was kommt jetzt? Die Beiträger*innen des Bandes schlagen kein neues Epochenkonzept vor, sondern widmen sich den Phänomenen Postironie, Pop III, Heimat und Posthumanismus. Mit Hilfe kulturwissenschaftlichen Rüstzeugs klopfen sie zeitgenössische Filme, Serien und Romane auf ihr gegenwartsspezifisches Potenzial ab. Grimes, David Bowie und Olivia Wenzel werden dabei ebenso behandelt wie Donna Haraway, Andreas Gabalier und Leif Randt.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Grevenbrock, Holger.; Scheerer, Katharina.
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839462560; 3839462568
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Edition Kulturwissenschaft
    Schlagworte: Postmodernism.; Allgemeine Literaturwissenschaft.; Epoche.; Film.; Heimat.; Ironie.; Kulturwissenschaft.; Literatur.; Musik.; Pop.; Popkultur.; Popmusik.; Populärkultur.; Posthumanismus.; Serie.; Postmodernisme.; SOCIAL SCIENCE / Popular Culture.; Postmodernism
    Weitere Schlagworte: Cultural Studies.; Film.; Home.; Ironie.; Literary Studies.; Literature.; Music.; Periodicals.; Pop Music.; Pop.; Popular Culture.; Posthumanism.
    Umfang: 1 online resource (417 p.).
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record.

    Includes bibliographical references.

    Cover -- Inhalt -- Where Are We Now? Eine Einleitung -- »Übergänge« -- Post-Postmoderne, Postmoderne, Moderne -- Literatur- und Quellenverzeichnis -- Postironie -- Postironie/New Sincerity: Eine Einführung -- Die Postmoderne nimmt kein Ende -- oder doch? Metamoderne und metamoderne Textstrukturen der Ultraromantik -- Zwischen Aufrichtigkeit und Ironie -- Future Islands' Seasons als Beispiel der Metamoderne -- Aussage gegen Aussage -- Bedeutungsschwanger? Über das Motiv der Schwangerschaft in Leif Randts Allegro Pastell (2020) -- Zum Verhältnis von Liebe und Ökonomie

    Literatur- und Quellenverzeichnis Sektion »Postironie« -- Pop III -- Pop III: Eine Einführung -- »Ach du meine Güte, ich bin doch noch gar nicht tot!« Pop und Museum -- »Die Toten sind ja immer mit uns.« Hauntology in Benjamin von Stuckrad-Barres Panikherz -- Post-Pop-Depression? -- Nicht mehr hier sein -- aber irgendwo ›Dazwischen‹: -- Zurück zur Oberfläche. Über die Erinnerungsarchäologie in Christian Krachts Eurotrash -- Reiseliteratur revisited -- Christiane Rösingers Berlin-Baku -- Literatur- und Quellenverzeichnis Sektion »Pop III« -- Posthumanismus -- Posthumanismus: Eine Einführung

    Künstliche Tierchen im Paradies -- Das Fremde vertraut machen: Retroästhetik in filmischen Zukunftsdarstellungen -- Posthumanismus und Pop-Musik -- »Nur Fun kann die Lösung sein.« Leif Randts Planet Magnon zwischen Utopie und Dystopie, Posthumanismus und Transhumanismus -- Miamification: Literarische Reflexionen über das Postdigitale -- Literatur- und Quellenverzeichnis Sektion »Posthumanismus« -- Heimat -- Heimat: Eine Einführung -- Zwischen Kirche und Kneipe? -- Ist das noch realistisch, glaubhaft, echt? -- Politisch wird's im heimischen Wald

    Zur Inszenierung von Heimat im aktuellen Deutschrap -- Heimatkonstruktionen im Computerspiel -- Eine narratologische Betrachtung -- Literatur- und Quellenverzeichnis Sektion »Heimat« -- Danksagung

  6. Listening to Iris Murdoch
    Music, Sounds, and Silences
    Autor*in: Dooley, Gillian
    Erschienen: 2022.
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Palgrave Macmillan

    1. Chapter 1 Listening to Iris Murdoch -- Introduction -- Music and sound in fiction: a review of the field -- Music in Murdoch’s life -- Discussions of music in Murdoch’s philosophy -- The sound-worlds in Murdoch’s fiction -- Part I – Music -- 2.... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe

     

    1. Chapter 1 Listening to Iris Murdoch -- Introduction -- Music and sound in fiction: a review of the field -- Music in Murdoch’s life -- Discussions of music in Murdoch’s philosophy -- The sound-worlds in Murdoch’s fiction -- Part I – Music -- 2. Chapter 2 ‘The music is too painful’: Music as character and atmosphere -- Introduction -- ‘Awaken, my blackbird’: Music in The unicorn -- ‘Like a breathless enchanted girl’: Music in The red and the green -- The swan princess: Music in The time of the angels -- ‘The concourse of sweet sounds’: Music in The nice and the good -- Conclusion -- 3. Chapter 3 ‘The point at which flesh and spirit most joyfully meet’: Singers and singing -- Introduction -- ‘Che cosa e amor?’: Singing in The sea, the sea -- Singing as exclusion in The message to the planet -- ‘Never to sing again? Never?’: Singing in The philosopher’s pupil (1983) -- Conclusion -- 4. Chapter 4 Musical women and unmusical men -- Introduction: ‘Of course they never let the women sing.’ -- Quiet women: The good apprentice -- Silent pianos -- No women composers -- Opera, intimacy, sexuality and androgyny in A fairly honourable defeat -- Conclusion -- Part II – Silence and sound -- 5. Chapter 5 ‘Different voices, different discourses’: Voices and other human sounds -- Introduction: Serious noticing -- ‘The long search for words’: Something special -- ‘The quiet sound of voices’: The sandcastle -- ‘Intolerable with menace’: Henry and Cato -- ‘A mechanical litany’: The good apprentice -- Conclusion -- 6. Chapter 6 ‘Like a clarity under a mist’: Ambient noise and silence, dreamscapes and atmosphere -- Introduction -- The sacred and profane love machine: The drama of silence -- The black prince and Under the net: Silence and art -- Bruno’s dream: Synaesthesia and perception -- Nuns and soldiers -- Conclusion -- Part III – Settings -- 7. Chapter 7 ‘Just bring me the composers’: Musical settings of Iris Murdoch’s words -- Introduction -- The servants – opera: music by William Mathias, libretto by Iris Murdoch -- The round horizon, cantata in five parts: music by Christopher Bochmann, words by Iris Murdoch -- The one alone: Radio play with music by Gary Carpenter -- A year of birds: Song cycle for soprano and orchestra by Malcolm Williamson -- Forgive me. In memoriam Iris Murdoch, 1919-1999, for unaccompanied vocal ensemble (SATB) by Paul Crabtree -- Inspired by Iris: Paul Hullah and Kent Wennman -- Paul Hullah, All the names under the sun and Home -- Kent Wennman, A Jerusalem conversation and The thinker and the feeling one -- Conclusion: Iris Murdoch set to music -- Coda Sound, music, silence and listening -- Part IV – The music -- Appendix 1 Music mentioned in Murdoch’s fiction -- Classical composers -- Vocal music -- Chronological list of music mentioned in Murdoch’s fiction -- Appendix 2 Items in Iris Murdoch’s Oxford music collection held at Kingston University Library -- Iris Murdoch’s manuscript notebooks of songs -- Anthologies, collections, scores etc -- Single works. "Listening to Iris Murdoch’s focus on the sonic, which in literary criticism is often treated like a poor relation to the visual, is most welcome. Through perceptive close readings, Gillian Dooley uses the lens of music, sound and silence to draw out gender, sexuality, Irish politics, domestic conflict and much more in Murdoch’s novels. It will delight Murdoch fans but will also be of great interest to those who are attentive to sound studies and the relationship of music to literature." —Hazel Smith, Author of The Contemporary Literature-Music Relationship, Emeritus Professor, Writing and Society Research Centre, Western Sydney University "In this sensitive and insightful analysis of music and Iris Murdoch, Gillian Dooley certainly broadens the field of Murdoch scholarship but also demonstrates the rich and beautiful possibilities when one opens one's eyes, heart, mind and ears to the lyricism, musicality, and silences in Murdoch's work." —Lucy Bolton, author of Contemporary Cinema and the Philosophy of Iris Murdoch (2019) When we think of Iris Murdoch’s relationship with art forms, the visual arts come most readily to mind. However, music and other sounds are equally important. Soundscapes – music and other types of sound – contribute to the richly textured atmosphere and moral tenor of Murdoch’s novels. This book will help readers to appreciate anew the sensuous nature of Iris Murdoch’s prose, and to listen for all kinds of music, sounds and silences in her novels, opening up a new sub-field in Murdoch studies in line with the emerging field of Word and Music Studies. This study is supported by close readings of selected novels exemplifying the subtle variety of ways she deploys music, sounds and silence in her fiction. It also covers Murdoch’s knowledge of music and her allusions to music throughout her work, and includes a survey of musical settings of her words by various composers.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031008603
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2022.
    Schriftenreihe: Iris Murdoch Today
    Schlagworte: Literature—History and criticism.; Aesthetics.; Music.; Literature.
    Umfang: 1 Online-Ressource(XVIII, 241 p.)