Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 18 von 18.

  1. The Inside Songs of Amiri Baraka
    Erschienen: 2021.
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Palgrave Macmillan

    Chapter One: Vamp Till Ready -- Chapter Two: Western Front -- Chapter Three: 1960 Something -- Chapter Four: Real Song -- Chapter Five: The Inside Songs of Amiri Baraka. The Inside Songs of Amiri Baraka examines the full length of Baraka’s... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Chapter One: Vamp Till Ready -- Chapter Two: Western Front -- Chapter Three: 1960 Something -- Chapter Four: Real Song -- Chapter Five: The Inside Songs of Amiri Baraka. The Inside Songs of Amiri Baraka examines the full length of Baraka’s discography as a poet recording with musicians as well as his contributions to jazz and R & B, beginning with his earliest studio recordings in 1965 and continuing to the last year of his life, 2014. This recorded history traces his evolution from the era of Beat poetry and “projective verse,” through the period of the Black Arts Movement and cultural nationalism, and on to his commitments to “third world Marxism,” which characterized the last decades of his life. The music enfolding Baraka’s recitations ranges from traditional African drumming, to doo wop, rhythm and blues, soul and the avant garde jazz that was his great love and the subject of so much of his writing, and includes both in-studio sessions and live concert performances. This body of work offers a rare opportunity to think about not only jazz/poetry, but the poet in the recording studio and the relations of text to score.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030757588
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2021.
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Music and Literature
    Springer eBook Collection
    Schlagworte: Poetry.; Literature, Modern—20th century.; Literature, Modern—21st century.; America—Literatures.; Music.; African Americans.
    Umfang: 1 Online-Ressource(XIII, 139 p. 3 illus., 2 illus. in color.)
  2. David Bowie and Romanticism
    Beteiligt: Rovira, James (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022.
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Palgrave Macmillan

    1. Introduction: David Bowie and Romanticism -- 2. David Bowie and Romantic Androgyny -- 3. Negative Capability in Space: The Romantic Bowieverse -- 4. Drug Use and Drug Literature from the Eighteenth Century to David Bowie -- 5. Capitalist... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe

     

    1. Introduction: David Bowie and Romanticism -- 2. David Bowie and Romantic Androgyny -- 3. Negative Capability in Space: The Romantic Bowieverse -- 4. Drug Use and Drug Literature from the Eighteenth Century to David Bowie -- 5. Capitalist Co-optation, Romantic Resistance, and Bowie’s Allegorical Performance in Nicolas Roeg’s The Man Who Fell to Earth -- 6. Too Late to Be Late Again: David Bowie, the Late 1970s, and Romanticism -- 7. Relics of The Future: The Melancholic Romanticism of Bowie’s Berlin Triptych -- 8. “Rebel Rebel”: Bowie as Romantic “Type”. - 9. The Goblin King, Absurdity, and Nonbinary Thinking -- 10. 1. Outside as Bowie’s Gothic Technodrama: Fascism and the Irrational Near the Turn of the Millennia -- 11. “Blackstar”: David Bowie’s Twenty-First-Century Ars Moriendi. David Bowie and Romanticism evaluates Bowie’s music, film, drama, and personae alongside eighteenth- and nineteenth-century poets, novelists, and artists. These chapters expand our understanding of both the literature studied as well as Bowie’s music, exploring the boundaries of reason and imagination, and of identity, gender, and genre. This collection uses the conceptual apparata and historical insights provided by the study of Romanticism to provide insight into identity formation, drawing from Romantic theories of self to understand Bowie’s oeuvre and periods of his career. The chapters discuss key themes in Bowie’s work and analyze what Bowie has to teach us about Romantic art and literature as well.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Rovira, James (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030976224
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2022.
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Music and Literature
    Schlagworte: Literature, Modern—19th century.; Literature, Modern—18th century.; Music.; Performing arts.; Theater.
    Umfang: 1 Online-Ressource(XIII, 298 p.)
  3. Music Representation and Transformation in Software
    Structure and Algorithms in Python
    Erschienen: 2022.
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Springer

    Part 1: Representation -- 1. Software Modeling and Object-Oriented Design -- 2. The Chromatic Scale and the Diatonic Foundation -- 3. Intervals -- 4. Modality, Tonality, and Scales -- 5. Time in Music -- 6. The Note and Note Aggregates -- 7. Chords... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book Springer
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    EBS im Sachsenkonsortium
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Hochschule Furtwangen University. Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien. Campus Furtwangen, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Ausleihe von Bänden, der Endnutzer erhält eine elektronische Kopie
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Springer
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    Springer ebook ComputerScience
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Stralsund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Technische Hochschule Ulm, Bibliothek
    eBook
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Technische Hochschule Ulm, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    keine Fernleihe
    Hochschule für Polizei Baden-Württemberg, Bibliothek
    E-Book Springer
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Hochschule Harz, Hauptbibliothek, Standort Wernigerode / Harz
    keine Fernleihe

     

    Part 1: Representation -- 1. Software Modeling and Object-Oriented Design -- 2. The Chromatic Scale and the Diatonic Foundation -- 3. Intervals -- 4. Modality, Tonality, and Scales -- 5. Time in Music -- 6. The Note and Note Aggregates -- 7. Chords -- 8. Instruments -- 9. Score Representation -- 10. Rendering Score to Midi -- 11. Variable Dynamics and Tempo -- 12. Further Representations -- Part 2: Music Transformations -- 13. An Introduction to Music Transformations -- 14. A Constraint Engine for Pitch Assignment -- 15. Shift: A Transform fKey Change -- 16. Reflection: A Transform for Melodic Inversion -- 17. Reshape: A Transform for Melodic Shaping -- 18. Harmonic Transcription: Preserving Melody Over Harmonic Change -- 19. Retrograde: Reversing a Melody -- 20. Melodic Search and Pattern Substitution -- 21 Dilation: Musical Expansion and Contraction -- 22. The Step Shift Transform and Sequences -- 23. Final Thoughts. This book takes the reader on a journey through music concepts in an organized approach that develops music essentials from the concepts of tone, pitch, and time, through notes, intervals, chords, and scores while at the same time interpreting these elements as software artifacts. Close attention is paid to the organization of and relationships amongst these concepts and their representation as Python classes and objects, to learn about music from a software design viewpoint. The first part of the book focuses on software representation of the main elements found in music theory. Its objective is to provide direction to students on how to build a music software model from basic concepts and grow towards more complex concepts. Chapter by chapter, music concepts are introduced, and each is broken apart into related data properties and methods with the goal that by the end of this section, the reader will have developed a relatively complete library of music elements in software. The second part takes on the task of applying that foundation to the subject of “music transformations”. The focus is on localized transformations, that is, transformations isolated to a few measures. After a general introduction, the discussion includes topics of pitch assignment, key change, melodic inversion, melodic shaping, harmonic transcription, retrograde, melodic search and dilation. This textbook is designed as a principal or supplemental source for computer science, software engineering, and programming courses. It can also be used as a main textbook for advanced computer music courses or electronic music courses. Computer music software professionals interested in learning how to model the complexities of music theory artifacts, or music students who want to learn advanced programming techniques in their domain will also find the book helpful.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030974725
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2022.
    Schlagworte: Software engineering.; Music.; Digital humanities.
    Umfang: 1 Online-Ressource(XX, 333 p. 204 illus., 27 illus. in color.)
  4. David Bowie and Romanticism
    Beteiligt: Rovira, James (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022.
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Palgrave Macmillan

    1. Introduction: David Bowie and Romanticism -- 2. David Bowie and Romantic Androgyny -- 3. Negative Capability in Space: The Romantic Bowieverse -- 4. Drug Use and Drug Literature from the Eighteenth Century to David Bowie -- 5. Capitalist... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    1. Introduction: David Bowie and Romanticism -- 2. David Bowie and Romantic Androgyny -- 3. Negative Capability in Space: The Romantic Bowieverse -- 4. Drug Use and Drug Literature from the Eighteenth Century to David Bowie -- 5. Capitalist Co-optation, Romantic Resistance, and Bowie’s Allegorical Performance in Nicolas Roeg’s The Man Who Fell to Earth -- 6. Too Late to Be Late Again: David Bowie, the Late 1970s, and Romanticism -- 7. Relics of The Future: The Melancholic Romanticism of Bowie’s Berlin Triptych -- 8. “Rebel Rebel”: Bowie as Romantic “Type”. - 9. The Goblin King, Absurdity, and Nonbinary Thinking -- 10. 1. Outside as Bowie’s Gothic Technodrama: Fascism and the Irrational Near the Turn of the Millennia -- 11. “Blackstar”: David Bowie’s Twenty-First-Century Ars Moriendi. David Bowie and Romanticism evaluates Bowie’s music, film, drama, and personae alongside eighteenth- and nineteenth-century poets, novelists, and artists. These chapters expand our understanding of both the literature studied as well as Bowie’s music, exploring the boundaries of reason and imagination, and of identity, gender, and genre. This collection uses the conceptual apparata and historical insights provided by the study of Romanticism to provide insight into identity formation, drawing from Romantic theories of self to understand Bowie’s oeuvre and periods of his career. The chapters discuss key themes in Bowie’s work and analyze what Bowie has to teach us about Romantic art and literature as well.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Rovira, James (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030976224
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2022.
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Music and Literature
    Springer eBook Collection
    Schlagworte: Literature, Modern—19th century.; Literature, Modern—18th century.; Music.; Performing arts.; Theater.
    Umfang: 1 Online-Ressource(XIII, 298 p.)
  5. Listening to Iris Murdoch
    Music, Sounds, and Silences
    Autor*in: Dooley, Gillian
    Erschienen: 2022.
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Palgrave Macmillan

    1. Chapter 1 Listening to Iris Murdoch -- Introduction -- Music and sound in fiction: a review of the field -- Music in Murdoch’s life -- Discussions of music in Murdoch’s philosophy -- The sound-worlds in Murdoch’s fiction -- Part I – Music -- 2.... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe

     

    1. Chapter 1 Listening to Iris Murdoch -- Introduction -- Music and sound in fiction: a review of the field -- Music in Murdoch’s life -- Discussions of music in Murdoch’s philosophy -- The sound-worlds in Murdoch’s fiction -- Part I – Music -- 2. Chapter 2 ‘The music is too painful’: Music as character and atmosphere -- Introduction -- ‘Awaken, my blackbird’: Music in The unicorn -- ‘Like a breathless enchanted girl’: Music in The red and the green -- The swan princess: Music in The time of the angels -- ‘The concourse of sweet sounds’: Music in The nice and the good -- Conclusion -- 3. Chapter 3 ‘The point at which flesh and spirit most joyfully meet’: Singers and singing -- Introduction -- ‘Che cosa e amor?’: Singing in The sea, the sea -- Singing as exclusion in The message to the planet -- ‘Never to sing again? Never?’: Singing in The philosopher’s pupil (1983) -- Conclusion -- 4. Chapter 4 Musical women and unmusical men -- Introduction: ‘Of course they never let the women sing.’ -- Quiet women: The good apprentice -- Silent pianos -- No women composers -- Opera, intimacy, sexuality and androgyny in A fairly honourable defeat -- Conclusion -- Part II – Silence and sound -- 5. Chapter 5 ‘Different voices, different discourses’: Voices and other human sounds -- Introduction: Serious noticing -- ‘The long search for words’: Something special -- ‘The quiet sound of voices’: The sandcastle -- ‘Intolerable with menace’: Henry and Cato -- ‘A mechanical litany’: The good apprentice -- Conclusion -- 6. Chapter 6 ‘Like a clarity under a mist’: Ambient noise and silence, dreamscapes and atmosphere -- Introduction -- The sacred and profane love machine: The drama of silence -- The black prince and Under the net: Silence and art -- Bruno’s dream: Synaesthesia and perception -- Nuns and soldiers -- Conclusion -- Part III – Settings -- 7. Chapter 7 ‘Just bring me the composers’: Musical settings of Iris Murdoch’s words -- Introduction -- The servants – opera: music by William Mathias, libretto by Iris Murdoch -- The round horizon, cantata in five parts: music by Christopher Bochmann, words by Iris Murdoch -- The one alone: Radio play with music by Gary Carpenter -- A year of birds: Song cycle for soprano and orchestra by Malcolm Williamson -- Forgive me. In memoriam Iris Murdoch, 1919-1999, for unaccompanied vocal ensemble (SATB) by Paul Crabtree -- Inspired by Iris: Paul Hullah and Kent Wennman -- Paul Hullah, All the names under the sun and Home -- Kent Wennman, A Jerusalem conversation and The thinker and the feeling one -- Conclusion: Iris Murdoch set to music -- Coda Sound, music, silence and listening -- Part IV – The music -- Appendix 1 Music mentioned in Murdoch’s fiction -- Classical composers -- Vocal music -- Chronological list of music mentioned in Murdoch’s fiction -- Appendix 2 Items in Iris Murdoch’s Oxford music collection held at Kingston University Library -- Iris Murdoch’s manuscript notebooks of songs -- Anthologies, collections, scores etc -- Single works. "Listening to Iris Murdoch’s focus on the sonic, which in literary criticism is often treated like a poor relation to the visual, is most welcome. Through perceptive close readings, Gillian Dooley uses the lens of music, sound and silence to draw out gender, sexuality, Irish politics, domestic conflict and much more in Murdoch’s novels. It will delight Murdoch fans but will also be of great interest to those who are attentive to sound studies and the relationship of music to literature." —Hazel Smith, Author of The Contemporary Literature-Music Relationship, Emeritus Professor, Writing and Society Research Centre, Western Sydney University "In this sensitive and insightful analysis of music and Iris Murdoch, Gillian Dooley certainly broadens the field of Murdoch scholarship but also demonstrates the rich and beautiful possibilities when one opens one's eyes, heart, mind and ears to the lyricism, musicality, and silences in Murdoch's work." —Lucy Bolton, author of Contemporary Cinema and the Philosophy of Iris Murdoch (2019) When we think of Iris Murdoch’s relationship with art forms, the visual arts come most readily to mind. However, music and other sounds are equally important. Soundscapes – music and other types of sound – contribute to the richly textured atmosphere and moral tenor of Murdoch’s novels. This book will help readers to appreciate anew the sensuous nature of Iris Murdoch’s prose, and to listen for all kinds of music, sounds and silences in her novels, opening up a new sub-field in Murdoch studies in line with the emerging field of Word and Music Studies. This study is supported by close readings of selected novels exemplifying the subtle variety of ways she deploys music, sounds and silence in her fiction. It also covers Murdoch’s knowledge of music and her allusions to music throughout her work, and includes a survey of musical settings of her words by various composers.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783031008603
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2022.
    Schriftenreihe: Iris Murdoch Today
    Schlagworte: Literature—History and criticism.; Aesthetics.; Music.; Literature.
    Umfang: 1 Online-Ressource(XVIII, 241 p.)
  6. The death of the grants to writers program in England
    Autor*in: McGuigan, Jim

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    Enthalten in: Journal of cultural economics; Dordrecht [u.a.] : Springer Science + Business Media B.V., 1977-; 7, Heft 1, 33-41, 6.1983; Online-Ressource
    Weitere Schlagworte: (lcsh)Economics.; (lcsh)Culture.; (lcsh)Microeconomics.; (lcsh)Economic policy.; (lcsh)Arts.; (lcsh)Music.; (lcsh)Ethnology.; (lcsh)Culture.; Cultural Economics.; Microeconomics.; Economic Policy.; Arts.; Music.; Regional Cultural Studies.
    Umfang: Online-Ressource, online resource.
  7. “Innovators” by David W. Galenson

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    Enthalten in: Journal of cultural economics; New York, NY : Springer Science+Business Media, 1977-; (2.2.2024), 1-3; Online-Ressource
    Weitere Schlagworte: (lcsh)Economics.; (lcsh)Culture.; (lcsh)Microeconomics.; (lcsh)Economic policy.; (lcsh)Arts.; (lcsh)Music.; (lcsh)Ethnology.; (lcsh)Culture.; Cultural Economics.; Microeconomics.; Economic Policy.; Arts.; Music.; Regional Cultural Studies.
    Umfang: 1 Online-Ressource.
  8. Joke economics: the low profile of comedy in the economics of arts and culture
    Autor*in: Collins, Alan

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    Enthalten in: Journal of cultural economics; New York, NY : Springer Science+Business Media, 1977-; (23.2.2024), 1-8; Online-Ressource
    Weitere Schlagworte: (lcsh)Economics.; (lcsh)Culture.; (lcsh)Microeconomics.; (lcsh)Economic policy.; (lcsh)Arts.; (lcsh)Music.; (lcsh)Ethnology.; (lcsh)Culture.; Cultural Economics.; Microeconomics.; Economic Policy.; Arts.; Music.; Regional Cultural Studies.
    Umfang: 1 Online-Ressource.
  9. Music and Sound in the Life and Literature of James Joyce
    Joyces Noyces
    Autor*in: Smyth, Gerry
    Erschienen: 2020.
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Palgrave Macmillan

    Chapter 1 Joyce and Music: A Critical Fantasia -- Chapter 2 Here Comes Everybody! Remembering Joyce’s Music -- Chapter 3 ‘Not about something … that something itself’: Musical Joyce and the Critics -- Chapter 4 Echo and Repetition in Chamber Music --... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe

     

    Chapter 1 Joyce and Music: A Critical Fantasia -- Chapter 2 Here Comes Everybody! Remembering Joyce’s Music -- Chapter 3 ‘Not about something … that something itself’: Musical Joyce and the Critics -- Chapter 4 Echo and Repetition in Chamber Music -- Chapter 5 Joyce, George Moore and the Irish Wagnerian Novel -- Chapter 6 Listening for the Music of What Happens: The Education of Stephen Dedalus -- Chapter 7 Another Listen to the Music in ‘A Mother’ -- Chapter 8 A Shout in the Street: Listening to the City in ‘Wandering Rocks’ -- Chapter 9 Joyce and the Irish Atlantic: Shanty Aesthetics in the Later Fiction. Music and Sound in the Life and Literature of James Joyce: Joyces Noyces offers a fresh perspective on the Irish writer James Joyce’s much-noted obsession with music. This book provides an overview of a century-old critical tradition focused on Joyce and music, as well as six in-depth case studies which revisit material from the writer’s career in the light of new and emerging theories. Considering both Irish cultural history and the European art music tradition, the book combines approaches from cultural musicology, critical theory, sound studies and Irish studies. Chapters explore Joyce’s use of repetition, his response to literary Wagnerism, the role and status of music in the aesthetic and political debates of the fin de siècle, music and cultural nationalism, ubiquitous urban sound and ‘shanty aesthetics’. Gerry Smyth revitalizes Joyce’s work in relation to the ‘noisy’ world in which the author wrote (and his audience read) his work.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030612061
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2020.
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Music and Literature
    Schlagworte: British literature.; Music.; Literature, Modern—19th century.
    Umfang: 1 Online-Ressource(XVI, 268 p. 3 illus.)
  10. Words, Music, and the Popular
    Global Perspectives on Intermedial Relations
    Beteiligt: Gurke, Thomas (HerausgeberIn); Winnett, Susan (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021.
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Palgrave Macmillan

    1: Words, Music, and the Popular -- 2: Of Silent Notation and Historiographic Relationality: Words, Music, and Notions of the Popular -- 3: Experiencing Dylan: The Effect of Formal Structure and Performance on the Popularity and Interpretation of Two... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Pädagogische Hochschule, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe

     

    1: Words, Music, and the Popular -- 2: Of Silent Notation and Historiographic Relationality: Words, Music, and Notions of the Popular -- 3: Experiencing Dylan: The Effect of Formal Structure and Performance on the Popularity and Interpretation of Two Dylan Songs -- 4: Freewheelin’ with Adorno Down Highway 61:Bob Dylan’s Transformative Electric Turn -- 5: Which Side is this Ex-Beatle on? A Reassessment of the 1970s Rock Press’ Framing, Interpretation, and Consideration of Paul McCartney and Wings -- 6: PJ Harvey as a Modern War Poet: How Let England Shake Challenges ‘English England’ Through the Pastoral -- 7: Transmedia Performance in Scandinavian Singalong Shows: On the Transmediation of Liveness and Participation in Community Singing -- 8: A Melopoetic Struggle Between East and West:Mickiewicz and the Popular Idiom -- 9: Post-Sovietness of the Popular: the West, the post-Soviet Ukrainian Audience, and the Major Ukrainian Pop Star (1990s) -- 10: Café-Concert Parodies of Lohengrin (Wagner) and Othello (Verdi) in the Context of Popularisation Efforts of the Opéra de Paris in the 1890s -- 11: “…the world wanted to bleed all the sass out my name”: Interrogating the Popularity of Words and Music in Tyehimba Jess’s Olio -- 12: William H. Gass and the (Un)popularity of Words as Music. . Words, Music, and the Popular: Global Perspectives on Intermedial Relations opens up the notion of the popular, drawing useful links between wide-ranging aspects of popular culture, through the lens of the interaction between words and music. This collection of essays explores the relation of words and music to issues of the popular. It asks: What is popularity or ‘the’ popular and what role(s) does music play in it? What is the function of the popular, and is ‘pop’ a system? How can popularity be explained in certain historical and political contexts? How do class, gender, race, and ethnicity contribute to and complicate an understanding of the ‘popular’? What of the popularity of verbal art forms? How do they interact with music at particular times and throughout different media?

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gurke, Thomas (HerausgeberIn); Winnett, Susan (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030855437
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2021.
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Music and Literature
    Schlagworte: Literature.; Music.; Music—Philosophy and aesthetics.; Popular Culture.
    Umfang: 1 Online-Ressource(XI, 262 p.)
  11. The Inside Songs of Amiri Baraka
    Erschienen: 2021.
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Palgrave Macmillan

    Chapter One: Vamp Till Ready -- Chapter Two: Western Front -- Chapter Three: 1960 Something -- Chapter Four: Real Song -- Chapter Five: The Inside Songs of Amiri Baraka. The Inside Songs of Amiri Baraka examines the full length of Baraka’s... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Pädagogische Hochschule, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe

     

    Chapter One: Vamp Till Ready -- Chapter Two: Western Front -- Chapter Three: 1960 Something -- Chapter Four: Real Song -- Chapter Five: The Inside Songs of Amiri Baraka. The Inside Songs of Amiri Baraka examines the full length of Baraka’s discography as a poet recording with musicians as well as his contributions to jazz and R & B, beginning with his earliest studio recordings in 1965 and continuing to the last year of his life, 2014. This recorded history traces his evolution from the era of Beat poetry and “projective verse,” through the period of the Black Arts Movement and cultural nationalism, and on to his commitments to “third world Marxism,” which characterized the last decades of his life. The music enfolding Baraka’s recitations ranges from traditional African drumming, to doo wop, rhythm and blues, soul and the avant garde jazz that was his great love and the subject of so much of his writing, and includes both in-studio sessions and live concert performances. This body of work offers a rare opportunity to think about not only jazz/poetry, but the poet in the recording studio and the relations of text to score.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030757588
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2021.
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Music and Literature
    Schlagworte: Poetry.; Literature, Modern—20th century.; Literature, Modern—21st century.; America—Literatures.; Music.; African Americans.
    Umfang: 1 Online-Ressource(XIII, 139 p. 3 illus., 2 illus. in color.)
  12. Mythos - Paradies - Translation
    kulturwissenschaftliche Perspektiven
    Beteiligt: Graziadei, Daniel (HerausgeberIn); Italiano, Federico (HerausgeberIn); Laferl, Christopher F. (HerausgeberIn); Sommer-Mathis, Andrea (HerausgeberIn); Rössner, Michael (GefeierteR)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Mit den Themen Mythos, Paradies und Translation werden in diesem Band drei zentrale Forschungsschwerpunkte von Michael Rössner, einem der profiliertesten Vertreter der deutschsprachigen Romanistik, aus unterschiedlichen Perspektiven diskutiert. Die... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    PDA DeGruyter 2019/20
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book De Gruyter
    keine Fernleihe

     

    Mit den Themen Mythos, Paradies und Translation werden in diesem Band drei zentrale Forschungsschwerpunkte von Michael Rössner, einem der profiliertesten Vertreter der deutschsprachigen Romanistik, aus unterschiedlichen Perspektiven diskutiert. Die internationale und transdisziplinäre Vielfalt der Beiträge zeigt nicht nur die weit reichende Resonanz von Rössners Œuvre, sondern legt auch Zeugnis ab von der außerordentlichen Fruchtbarkeit seiner humanistischen Lehre und von seinem weltoffenen Zugang zur Literatur. Das Spektrum reicht von der antiken Mythologie und historischen Gedächtnisforschung über Paradiesvorstellungen und Utopien bis hin zu Fragen der literarischen und kulturellen Übersetzung.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Graziadei, Daniel (HerausgeberIn); Italiano, Federico (HerausgeberIn); Laferl, Christopher F. (HerausgeberIn); Sommer-Mathis, Andrea (HerausgeberIn); Rössner, Michael (GefeierteR)
    Sprache: Deutsch; Englisch; Italienisch; Französisch; Portugiesisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839438800
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 1090
    Schriftenreihe: Edition Kulturwissenschaft ; Band 135
    Schlagworte: Myth in literature; Paradise; Film.; History.; Kultur.; Medien.; Music.; Mythos.; Paradies.; Postkolonialismus.; Society.; Theater.; Übersetzung.; LITERARY CRITICISM / European / Spanish & Portuguese
    Umfang: 1 Online-Ressource (420 Seiten)
  13. Mathematics and Computation in Music
    5th International Conference, MCM 2015, London, UK, June 22-25, 2015, Proceedings
    Beteiligt: Collins, Tom (Hrsg.); Meredith, David (Hrsg.); Volk, Anja (Hrsg.)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Springer, Cham [u.a.]

    A Structural Theory of Rhythm Notation Based on Tree Representations and Term Rewriting -- Renotation from Optical Music Recognition -- Foundations for Reliable and Flexible Interactive Multimedia Scores -- Genetic Algorithms Based on the Principles... mehr

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Hochschule Furtwangen University. Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien. Campus Furtwangen, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    Springer E-Book
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    KaufEBook202103
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    A Structural Theory of Rhythm Notation Based on Tree Representations and Term Rewriting -- Renotation from Optical Music Recognition -- Foundations for Reliable and Flexible Interactive Multimedia Scores -- Genetic Algorithms Based on the Principles of Grundgestalt and Developing Variation -- Describing Global Musical Structures by Integer Programming on Musical Patterns -- Improved Iterative Random Walk for Four-Part Harmonization -- Location Constraints for Repetition-Based Segmentation of Melodies -- Modeling Musical Structure with Parametric Grammars -- Perfect Balance: A Novel Principle for the Construction of Musical Scales and Meters -- Characteristics of Polyphonic Music Style and Markov Model of Pitch-Class Intervals -- A Corpus-Sensitive Algorithm for Automated Tonal Analysis -- Finding Optimal Triadic Transformational Spaces with Dijkstra’s Shortest Path Algorithm -- A Probabilistic Approach to Determining Bass Voice Leading in Melodic Harmonisation -- Hypergestures in Complex Time: Creative Performance Between Symbolic and Physical Reality -- Generating Fingerings for Polyphonic Piano Music with a Tabu Search Algorithm -- Logistic Modeling of Note Transitions -- Evaluating Singer Consistency and Uniqueness in Vocal Performances -- A Change-Point Approach Towards Representing Musical Dynamics -- Structural Similarity Based on Time-Span Sub-Trees -- Cross Entropy as a Measure of Musical Contrast -- Symbolic Music Similarity Using Neuronal Periodicity and Dynamic Programming -- Applications of DFT to the Theory of Twentieth-Century Harmony -- Utilizing Computer Programming to Analyze Post-Tonal Music: Contour Analysis of Four Works for Solo Flute -- A Statistical Approach to the Global Structure of John Cage’s Number Piece Five⁵ -- Exact Cover Problem in Milton Babbitt’s All-Partition Array -- Constructing Geometrical Spaces from Acoustical Representations -- Geometry, Iterated Quantization and Filtered Voice-Leading Spaces -- Using Fundamental Groups and Groupoids of Chord Spaces to Model Voice Leading -- All-Interval Structures -- Unifying Tone System Definitions: Ordering Chromas -- A Categorical Generalization of Klumpenhouwer Networks -- The Spinnen-Tonnetz: New Musical Dimensions in the 2D Network for Tonal Music Analysis: Using Polarization and Tonal Regions in a Dynamic Environment -- Probabilistic Segmentation of Musical Sequences Using Restricted Boltzmann Machines -- ¿El Caballo Viejo? Latin Genre Recognition with Deep Learning and Spectral Periodicity -- Can a Musical Scale Have 14 Generators? -- On the Step-Patterns of Generated Scales That are Not Well-Formed -- Triads as Modes within Scales as Modes -- Greek Ethnic Modal Names vs. Alia Musica’s Nomenclature. This book constitutes the thoroughly refereed proceedings of the 5th International Conference on Mathematics and Computation in Music, MCM 2015, held in London, UK, in June 2015. The 24 full papers and 14 short papers presented were carefully reviewed and selected from 64 submissions. The papers feature research that combines mathematics or computation with music theory, music analysis, composition, and performance. They are organized in topical sections on notation and representation, music generation, patterns, performance, similarity and contrast, post-tonal music analysis, geometric approaches, deep learning, and scales.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Collins, Tom (Hrsg.); Meredith, David (Hrsg.); Volk, Anja (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319206035
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LR 57780 ; SK 990 ; SN 100
    Schriftenreihe: Lecture Notes in Computer Science ; 9110
    Array
    Schlagworte: Information systems; Computer Science; Application software.; Computer science—Mathematics.; Data structures (Computer science).; Computer science; Information systems; Computer science; Music.; Algebra.; Digital humanities.; Discrete mathematics.; Artificial intelligence
    Umfang: Online-Ressource (XIV, 392 p. 147 illus, online resource)
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    A Structural Theory of Rhythm Notation Based on Tree Representations and Term RewritingRenotation from Optical Music Recognition -- Foundations for Reliable and Flexible Interactive Multimedia Scores -- Genetic Algorithms Based on the Principles of Grundgestalt and Developing Variation -- Describing Global Musical Structures by Integer Programming on Musical Patterns -- Improved Iterative Random Walk for Four-Part Harmonization -- Location Constraints for Repetition-Based Segmentation of Melodies -- Modeling Musical Structure with Parametric Grammars -- Perfect Balance: A Novel Principle for the Construction of Musical Scales and Meters -- Characteristics of Polyphonic Music Style and Markov Model of Pitch-Class Intervals -- A Corpus-Sensitive Algorithm for Automated Tonal Analysis -- Finding Optimal Triadic Transformational Spaces with Dijkstra’s Shortest Path Algorithm -- A Probabilistic Approach to Determining Bass Voice Leading in Melodic Harmonisation -- Hypergestures in Complex Time: Creative Performance Between Symbolic and Physical Reality -- Generating Fingerings for Polyphonic Piano Music with a Tabu Search Algorithm -- Logistic Modeling of Note Transitions -- Evaluating Singer Consistency and Uniqueness in Vocal Performances -- A Change-Point Approach Towards Representing Musical Dynamics -- Structural Similarity Based on Time-Span Sub-Trees -- Cross Entropy as a Measure of Musical Contrast -- Symbolic Music Similarity Using Neuronal Periodicity and Dynamic Programming -- Applications of DFT to the Theory of Twentieth-Century Harmony -- Utilizing Computer Programming to Analyze Post-Tonal Music: Contour Analysis of Four Works for Solo Flute -- A Statistical Approach to the Global Structure of John Cage’s Number Piece Five⁵ -- Exact Cover Problem in Milton Babbitt’s All-Partition Array -- Constructing Geometrical Spaces from Acoustical Representations -- Geometry, Iterated Quantization and Filtered Voice-Leading Spaces -- Using Fundamental Groups and Groupoids of Chord Spaces to Model Voice Leading -- All-Interval Structures -- Unifying Tone System Definitions: Ordering Chromas -- A Categorical Generalization of Klumpenhouwer Networks -- The Spinnen-Tonnetz: New Musical Dimensions in the 2D Network for Tonal Music Analysis: Using Polarization and Tonal Regions in a Dynamic Environment -- Probabilistic Segmentation of Musical Sequences Using Restricted Boltzmann Machines -- ¿El Caballo Viejo? Latin Genre Recognition with Deep Learning and Spectral Periodicity -- Can a Musical Scale Have 14 Generators? -- On the Step-Patterns of Generated Scales That are Not Well-Formed -- Triads as Modes within Scales as Modes -- Greek Ethnic Modal Names vs. Alia Musica’s Nomenclature.

  14. Music and Artificial Intelligence
    Second International Conference, ICMAI 2002 Edinburgh, Scotland, UK, September 12–14, 2002 Proceedings
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Springer-Verlag Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg

    This book constitutes the refereed proceedings of the Second International Conference on Music and Artificial Intelligence, ICMAI 2002, held in Edinburgh, Scotland, UK in September 2002.The 16 revised full papers presented together with abstracts of... mehr

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This book constitutes the refereed proceedings of the Second International Conference on Music and Artificial Intelligence, ICMAI 2002, held in Edinburgh, Scotland, UK in September 2002.The 16 revised full papers presented together with abstracts of 2 invited talks were carefully reviewed and selected for inclusion in the proceedings. Among the topics addressed are parsing for music and language, patterns in music, musical pattern recognition, visualisation, sound classification, tonal structure representation, musical learning systems, pattern analysis, musical perception, melodic segmentation, and time series analysis

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783540457220
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: SS 4800
    Schriftenreihe: Lecture Notes in Computer Science ; 2445
    Lecture Notes in Artificial Intelligence ; 2445
    Array
    Array
    Schlagworte: Information systems; Optical pattern recognition; Computer Science; Application software.; Pattern recognition.; Artificial intelligence; Music.; Digital humanities.; Pattern recognition systems.
    Umfang: Online-Ressource
  15. Music and Sound in the Life and Literature of James Joyce
    Joyces Noyces
    Autor*in: Smyth, Gerry
    Erschienen: 2020.
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Palgrave Macmillan

    Chapter 1 Joyce and Music: A Critical Fantasia -- Chapter 2 Here Comes Everybody! Remembering Joyce’s Music -- Chapter 3 ‘Not about something … that something itself’: Musical Joyce and the Critics -- Chapter 4 Echo and Repetition in Chamber Music --... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Chapter 1 Joyce and Music: A Critical Fantasia -- Chapter 2 Here Comes Everybody! Remembering Joyce’s Music -- Chapter 3 ‘Not about something … that something itself’: Musical Joyce and the Critics -- Chapter 4 Echo and Repetition in Chamber Music -- Chapter 5 Joyce, George Moore and the Irish Wagnerian Novel -- Chapter 6 Listening for the Music of What Happens: The Education of Stephen Dedalus -- Chapter 7 Another Listen to the Music in ‘A Mother’ -- Chapter 8 A Shout in the Street: Listening to the City in ‘Wandering Rocks’ -- Chapter 9 Joyce and the Irish Atlantic: Shanty Aesthetics in the Later Fiction. Music and Sound in the Life and Literature of James Joyce: Joyces Noyces offers a fresh perspective on the Irish writer James Joyce’s much-noted obsession with music. This book provides an overview of a century-old critical tradition focused on Joyce and music, as well as six in-depth case studies which revisit material from the writer’s career in the light of new and emerging theories. Considering both Irish cultural history and the European art music tradition, the book combines approaches from cultural musicology, critical theory, sound studies and Irish studies. Chapters explore Joyce’s use of repetition, his response to literary Wagnerism, the role and status of music in the aesthetic and political debates of the fin de siècle, music and cultural nationalism, ubiquitous urban sound and ‘shanty aesthetics’. Gerry Smyth revitalizes Joyce’s work in relation to the ‘noisy’ world in which the author wrote (and his audience read) his work.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030612061
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2020.
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Music and Literature
    Schlagworte: British literature.; Music.; Literature, Modern—19th century.
    Umfang: 1 Online-Ressource(XVI, 268 p. 3 illus.)
  16. Music and Artificial Intelligence
    Second International Conference, ICMAI 2002 Edinburgh, Scotland, UK, September 12–14, 2002 Proceedings
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Springer-Verlag Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg

    This book constitutes the refereed proceedings of the Second International Conference on Music and Artificial Intelligence, ICMAI 2002, held in Edinburgh, Scotland, UK in September 2002.The 16 revised full papers presented together with abstracts of... mehr

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book constitutes the refereed proceedings of the Second International Conference on Music and Artificial Intelligence, ICMAI 2002, held in Edinburgh, Scotland, UK in September 2002.The 16 revised full papers presented together with abstracts of 2 invited talks were carefully reviewed and selected for inclusion in the proceedings. Among the topics addressed are parsing for music and language, patterns in music, musical pattern recognition, visualisation, sound classification, tonal structure representation, musical learning systems, pattern analysis, musical perception, melodic segmentation, and time series analysis

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783540457220
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: SS 4800
    Schriftenreihe: Lecture Notes in Computer Science ; 2445
    Lecture Notes in Artificial Intelligence ; 2445
    Array
    Array
    Schlagworte: Information systems; Optical pattern recognition; Computer Science; Application software.; Pattern recognition.; Artificial intelligence; Music.; Digital humanities.; Pattern recognition systems.
    Umfang: Online-Ressource
  17. Empty action
    labour and free time in the art of collective actions
    Autor*in: Gerber, Marina
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    The first monograph on the artists group "Collective Actions", one of the most significant enterprises of modern and contemporary Russian art, studies their guiding esoteric principle of 'Empty action'. Departing from the seemingly mundane fact that... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    The first monograph on the artists group "Collective Actions", one of the most significant enterprises of modern and contemporary Russian art, studies their guiding esoteric principle of 'Empty action'. Departing from the seemingly mundane fact that their practice emerged in their free time from full-time employment for the Soviet State in a period of stagnating industrialisation, Marina Gerber identifies Empty action as a form of "art after work". The result is a comprehensive and profound investigation of the artistic and socio-historical context of Collective Actions' practice that bears some significance for contemporary debates on art and labour in a post-industrial age. Frontmatter -- -- Contents -- -- Acknowledgements -- -- Introduction -- -- Interlude: A Participant’s Report on the Action SUMMA (2015) -- -- 1. Empty Action -- -- 2. Collective Actions’ Concept of Art -- -- 3. Free Time in Trips out of Town -- -- 4. Free Time, Labour and Art: A Theoretical Contextualisation -- -- 5. Collective Actions Members ‘at Work’ and ‘after Work’ -- -- 6. The Production of (Collective) Actions -- -- 7. Empty Action as the Suspension of Work -- -- Bibliography -- -- List of Illustrations

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783839440902
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Image ; volume 124
    Schlagworte: Art, Modern; Art History of the 20th Century.; Art.; Cultural History.; Fine Arts.; Free Time.; Labour and Work.; Media Aesthetics.; Music.; Performance Art.; Political Art.; Russia.; Slavic Studies.; Moderne; Künstlervereinigung; Kunst; ART / History / Contemporary (1945-)
    Umfang: 1 Online-Ressource (233 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Berlin University of Arts,

  18. The Lyrical in Epic Time
    Modern Chinese Intellectuals and Artists Through the 1949 Crisis
    Erschienen: 2015; ©2015.
    Verlag:  Columbia University Press, New York, NY

    In this book, David Der-wei Wang uses the lyrical to rethink the dynamics of Chinese modernity. Although the form may seem unusual for representing China's social and political crises in the mid-twentieth century, Wang contends that national... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    In this book, David Der-wei Wang uses the lyrical to rethink the dynamics of Chinese modernity. Although the form may seem unusual for representing China's social and political crises in the mid-twentieth century, Wang contends that national cataclysm and mass movements intensified Chinese lyricism in extraordinary ways. Wang calls attention to the form's vigor and variety at an unlikely juncture in Chinese history and the precarious consequences it brought about: betrayal, self-abjuration, suicide, and silence. Despite their divergent backgrounds and commitments, the writers, artists, and intellectuals discussed in this book all took lyricism as a way to explore selfhood in relation to solidarity, the role of the artist in history, and the potential for poetry to illuminate crisis. They experimented with poetry, fiction, film, intellectual treatise, political manifesto, painting, calligraphy, and music. Western critics, Wang shows, also used lyricism to critique their perilous, epic time. He reads Martin Heidegger, Theodor Adorno, Cleanth Brooks, and Paul de Man, among others, to complete his portrait.The Chinese case only further intensifies the permeable nature of lyrical discourse, forcing us to reengage with the dominant role of revolution and enlightenment in shaping Chinese--and global--modernity. Wang's remarkable survey reestablishes Chinese lyricism's deep roots in its own native traditions, along with Western influences, and realizes the relevance of such a lyrical calling of the past century to our time.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)