Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 8 von 8.

  1. Multilingual Construction of Identity
    German-Turkish Adolescents at School
    Autor*in: Erduyan, Isil
    Erschienen: 2018
    Verlag:  ibidem, Hannover

    Reporting on a linguistic ethnographic study, Işıl Erduyan explores multilingual identity construction of high school students with Turkish descent enrolled in a downtown high school (Gymnasium) in Berlin. She focuses on naturally occurring classroom... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Reporting on a linguistic ethnographic study, Işıl Erduyan explores multilingual identity construction of high school students with Turkish descent enrolled in a downtown high school (Gymnasium) in Berlin. She focuses on naturally occurring classroom interactions across German, Turkish, and English classes and attends to the complex relationship between identities and multilingual repertoires through a scalar analytical perspective. Her findings demonstrate how multilingual students’ linguistic repertoires are bound by linguistic performances within and across multiple timescales. The study takes an innovative path by attending to the everyday linguistic practices of a group of multilingual immigrant students with the same national background through linguistic ethnographic lenses in the context of mainstream schooling in Europe, and by focusing on a much-understudied group, namely higher achieving students of immigrant descent enrolled in a German high school.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783838272016
    Weitere Identifier:
    9783838272016
    Schlagworte: Multilingual; Mehrsprachigkeit; Identity; Identität; Integration
    Umfang: 1 Online-Ressource (400 Seiten)
  2. Knowledge construction in academia
    a challenge for multilingual scholars
  3. Ein Bauch voller Geheimnisse
    = Un ventre plein de secrets
    Autor*in: Hest, Pimm van
    Erschienen: 2018
    Verlag:  TALISA Kinderbuch-Verlag, Hannover

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Talsma, Nynke (Künstler)
    Sprache: Deutsch; Mehrere Sprachen
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783939619642; 3939619647
    Weitere Identifier:
    9783939619642
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; (Zielgruppe)Kinder/Jugendliche; (Zielgruppe)Kindergarten, Grundschule; (Lesealter)ab 3 bis 8 Jahre; (Zielgruppe)ab 3 bis 99 Jahre; Für dich da sein; Geheimnisse; Heimlich; Herkunftssprachen; Identität; Kinderseele; Mehrsprachigkeit; Multilingual; Sprachförderung; (VLB-WN)1210: Hardcover, Softcover / Kinder- und Jugendbücher/Bilderbücher
    Umfang: 28 ungezählte Seiten, 21 x 30 cm
  4. Multilingual Construction of Identity
    German-Turkish Adolescents at School
    Autor*in: Erduyan, Işıl
    Erschienen: 2018
    Verlag:  ibidem, Stuttgart

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hentges, Gudrun (Herausgeber); Honer, Anne (Herausgeber); Hinnenkamp, Volker (Herausgeber); Platzer, Hans-Wolfgang (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    9783838272016
    Schriftenreihe: CINTEUS ; 16
    Schlagworte: Türkischer Schüler; Mehrsprachigkeit; Identitätsfindung
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; Multilingual; Mehrsprachigkeit; Identity; Identität; Integration; (VLB-WN)9569 : NONBOOK/Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Sonstige Sprachen, Sonstige Literaturen
    Umfang: 01 Online-Ressourcen, 400 Seiten
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig

  5. Multilingual Construction of Identity
    German-Turkish Adolescents at School
    Autor*in: Erduyan, Isil
    Erschienen: 2018
    Verlag:  ibidem, Hannover

    Reporting on a linguistic ethnographic study, Işıl Erduyan explores multilingual identity construction of high school students with Turkish descent enrolled in a downtown high school (Gymnasium) in Berlin. She focuses on naturally occurring classroom... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB scholars
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book UTB-scholars EBS
    keine Fernleihe

     

    Reporting on a linguistic ethnographic study, Işıl Erduyan explores multilingual identity construction of high school students with Turkish descent enrolled in a downtown high school (Gymnasium) in Berlin. She focuses on naturally occurring classroom interactions across German, Turkish, and English classes and attends to the complex relationship between identities and multilingual repertoires through a scalar analytical perspective. Her findings demonstrate how multilingual students’ linguistic repertoires are bound by linguistic performances within and across multiple timescales. The study takes an innovative path by attending to the everyday linguistic practices of a group of multilingual immigrant students with the same national background through linguistic ethnographic lenses in the context of mainstream schooling in Europe, and by focusing on a much-understudied group, namely higher achieving students of immigrant descent enrolled in a German high school.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783838272016
    Weitere Identifier:
    9783838272016
    Schlagworte: Multilingual; Mehrsprachigkeit; Identity; Identität; Integration
    Umfang: 1 Online-Ressource (400 Seiten)
  6. Knowledge construction in academia
    a challenge for multilingual scholars
    Autor*in: Sheldon, Elena
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Peter Lang, Oxford

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  7. Knowledge Construction in Academia
    A Challenge for Multilingual Scholars
    Autor*in: Sheldon, Elena
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Peter Lang Ltd, International Academic Publishers, Oxford

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  8. Multilingual Construction of Identity
    German-Turkish Adolescents at School
    Autor*in: Erduyan, Isil
    Erschienen: 2018
    Verlag:  ibidem, Hannover ; UTB GmbH, Stuttgart

    Reporting on a linguistic ethnographic study, Işıl Erduyan explores multilingual identity construction of high school students with Turkish descent enrolled in a downtown high school (Gymnasium) in Berlin. She focuses on naturally occurring... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    Reporting on a linguistic ethnographic study, Işıl Erduyan explores multilingual identity construction of high school students with Turkish descent enrolled in a downtown high school (Gymnasium) in Berlin. She focuses on naturally occurring classroom interactions across German, Turkish, and English classes and attends to the complex relationship between identities and multilingual repertoires through a scalar analytical perspective. Her findings demonstrate how multilingual students’ linguistic repertoires are bound by linguistic performances within and across multiple timescales. The study takes an innovative path by attending to the everyday linguistic practices of a group of multilingual immigrant students with the same national background through linguistic ethnographic lenses in the context of mainstream schooling in Europe, and by focusing on a much-understudied group, namely higher achieving students of immigrant descent enrolled in a German high school.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hentges, Gudrun (Herausgeber); Honer, Anne (Herausgeber); Hinnenkamp, Volker (Herausgeber); Platzer, Hans-Wolfgang (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783838272016
    RVK Klassifikation: MS 3600
    DDC Klassifikation: Andere Sprachen (490); Germanische Sprachen; Deutsch (430)
    Auflage/Ausgabe: 1st, New ed.
    Schriftenreihe: CINTEUS ; 16
    Schlagworte: Türkischer Einwanderer; Schule; Mehrsprachigkeit; Identitätsfindung; Integration; Türkischer Schüler; Multilingual; Mehrsprachigkeit; Identity; Identität; Integration
    Umfang: 1 Online-Ressource (400 p.)