Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 80.

  1. Crosslinguistic influence and crosslinguistic interaction in multilingual language learning
    Beteiligt: De Angelis, Gessica (Herausgeber); Jessner-Schmid, Ulrike (Herausgeber); Kresic, Marijana (Herausgeber)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    "Which strategies do multilingual learners use when confronted with languages they don't yet know? Which factors are involved in activating prior linguistic knowledge in multilingual learning? This volume offers valuable insights into recent research... mehr

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    NA196.00 C9I4C
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 68890
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Which strategies do multilingual learners use when confronted with languages they don't yet know? Which factors are involved in activating prior linguistic knowledge in multilingual learning? This volume offers valuable insights into recent research in multilingualism, crosslinguistic influence and crosslinguistic interaction. Experts in the field examine the role of background languages in multilingual learning. All the chapters point to the heart of the question of what the "multilingual mind" is. Does learning one language actually help you learn another, and if so, why?This volume looks at languages and scenarios beyond English as a second language - Italian, Gealic, Dutch and German, amongst others, are covered, as well as instances of third and additional language learning. Research into crosslinguistic influence and crosslinguistic interaction essentially contributes to our understanding of how language learning works when there are three or more languages in contact"..

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: De Angelis, Gessica (Herausgeber); Jessner-Schmid, Ulrike (Herausgeber); Kresic, Marijana (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781474235853
    Schlagworte: Multilingualism; Second language acquisition; Second language acquisition; Education, Bilingual; Multicultural education; Intercultural communciation; Language acquisition; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General; Fremdsprachenunterricht; Fremdsprachenlernen; Mehrsprachigkeit; Sprachkontakt
    Umfang: xii, 260 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. International research on multilingualism: breaking with the monolingual perspective
    Beteiligt: Vetter, Eva (Herausgeber); Jessner-Schmid, Ulrike (Herausgeber)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Springer, Cham

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    NA196.50 V591
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  3. Visualising multilingual lives
    more than words
    Beteiligt: Kalaja, Paula (Herausgeber); Melo-Pfeifer, Sílvia (Herausgeber)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol ; Blue Ridge Summit

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    NA196.50 V8M9L
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2019/3859
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kalaja, Paula (Herausgeber); Melo-Pfeifer, Sílvia (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781788922609; 9781788922593
    RVK Klassifikation: ER 930
    Schriftenreihe: Psychology of language learning and teaching ; 2
    Schlagworte: Mehrsprachigkeit
    Umfang: xx, 287 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 24 cm
  4. The multilingual challenge
    cross-disciplinary perspectives
    Beteiligt: Jessner-Schmid, Ulrike (Hrsg.); Kramsch, Claire J. (Hrsg.)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  De Gruyter, Berlin [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Jessner-Schmid, Ulrike (Hrsg.); Kramsch, Claire J. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch; Französisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781614512165; 9781501500312; 9781614512189
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Trends in applied linguistics ; 16
    Schlagworte: Erziehung; Mehrsprachigkeit; Wissenschaft; Politik; Familie
    Umfang: X, 359 S.
  5. Plurilingual literacy practices at school and in teacher education
    Beteiligt: Helmchen, Christian (Herausgeber, Verfasser); Melo-Pfeifer, Sílvia (Herausgeber, Verfasser)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Peter Lang, Berlin ; Bern ; Bruxelles ; New York ; Oxford ; Warszawa ; Wien

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    NA196.50 P7L7P
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Fakultät für Philologie, Romanisches Seminar, Bibliothek
    Did G 121
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    BFS14942
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Helmchen, Christian (Herausgeber, Verfasser); Melo-Pfeifer, Sílvia (Herausgeber, Verfasser)
    Sprache: Mehrere Sprachen
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783631738689; 3631738684
    Weitere Identifier:
    9783631738689
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Schlagworte: Grundschule; Lehrerbildung; Mehrsprachigkeit
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Hardback; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)FOR016000; (DDC-Sachgruppen der Deutschen Nationalbibliografie)370; (BISAC Subject Heading)COM014000: COMPUTERS / Computer Science; (BISAC Subject Heading)EDU000000: EDUCATION / General; (BISAC Subject Heading)EDU001000: EDUCATION / Administration / General; (BISAC Subject Heading)EDU005000: EDUCATION / Bilingual Education; (BISAC Subject Heading)EDU009000: EDUCATION / Educational Psychology; (BISAC Subject Heading)EDU012000: EDUCATION / Experimental Methods; (BISAC Subject Heading)EDU020000: EDUCATION / Multicultural Education; (BISAC Subject Heading)EDU029000: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / General; (BISAC Subject Heading)EDU029050: EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Arts & Humanities; (BISAC Subject Heading)EDU034000: EDUCATION / Educational Policy & Reform / General; (BISAC Subject Heading)EDU040000: EDUCATION / Philosophy, Theory & Social Aspects; (BISAC Subject Heading)FOR000000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / General; (BISAC Subject Heading)FOR007000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / English as a Second Language; (BISAC Subject Heading)FOR009000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / German; (BISAC Subject Heading)FOR017000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / Miscellaneous; (BIC subject category)CJA: Language teaching theory & methods; (BIC subject category)JNLB: Primary & middle schools; Christian; Dealing with linguistic and cultural diversity in the classroom; education; Helmchen; literacy; Literacy; Literary; Melo; Pfeifer; Pluralistic approaches to languages and cultures; Plurilingual; Plurilingual and intercultural competence; Plurilingual literacy practices; practices; school; Silvia; teacher; Teacher education; (BISAC Subject Heading)FOR016000; (VLB-WN)1570: Hardcover, Softcover / Pädagogik
    Umfang: 239 Seiten, Illustrationen, 21 cm x 14.8 cm, 384 g
  6. A dynamic model of multilingualism
    perspectives of change in psycholinguistics
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Multilingual Matters, Clevedon [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2002/87
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universität Bonn, Institut für Anglistik, Amerikanistik und Keltologie, Bibliothek
    ER 930 H541
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    BGC3463_d
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Deutsche Sprache und Literatur mit Volkskundlicher Abteilung, Bibliothek
    405/Sp2.2/9965
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    eng 73-64
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Englisches Seminar der Universität, Bibliothek
    12.1 Herd 2002
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    BGC4647
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1853594687; 1853594679
    Schriftenreihe: Multilingual matters ; 121
    Schlagworte: Multilingualism; Language acquisition; Mehrsprachigkeit; Fremdsprachenlernen; Psycholinguistik
    Umfang: X, 182 S., graph. Darst.
  7. Bicultural and trilingual education
    the Foyer model in Brussels
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.)
    Erschienen: 1990
    Verlag:  Multilingual Matters, Clevedon [u.a.]

    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    NF6519-54+1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Fakultät für Philologie, Seminar für Sprachlehrforschung, Bibliothek
    M 1194
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    MZA6517
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    BGC2467_d
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    BGC2221
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Koblenz
    MAG 39148
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    HZYZ1385
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    iku 660-23
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    BGC2378
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    BGC2603
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1853590444; 1853590436
    RVK Klassifikation: ES 132
    Schriftenreihe: Multilingual matters ; 54
    Schlagworte: Mehrsprachigkeit; Ausländisches Kind; Interkulturelle Erziehung
    Umfang: X, 158 S., Kt.
  8. International research on multilingualism
    breaking with the monolingual perspective
    Beteiligt: Vetter, Eva (Hrsg.); Jessner-Schmid, Ulrike (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Springer, Cham

    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Vetter, Eva (Hrsg.); Jessner-Schmid, Ulrike (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783030213794; 303021379X
    RVK Klassifikation: ER 930
    Schriftenreihe: Multilingual education ; 35
    Schlagworte: Mehrsprachigkeit; Spracherwerb
    Weitere Schlagworte: Multilingualism
  9. Crosslinguistic influence and crosslinguistic interaction in multilingual language learning
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    "Which strategies do multilingual learners use when confronted with languages they don't yet know? Which factors are involved in activating prior linguistic knowledge in multilingual learning? This volume offers valuable insights into recent research... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Which strategies do multilingual learners use when confronted with languages they don't yet know? Which factors are involved in activating prior linguistic knowledge in multilingual learning? This volume offers valuable insights into recent research in multilingualism, crosslinguistic influence and crosslinguistic interaction. Experts in the field examine the role of background languages in multilingual learning. All the chapters point to the heart of the question of what the "multilingual mind" is. Does learning one language actually help you learn another, and if so, why?This volume looks at languages and scenarios beyond English as a second language - Italian, Gealic, Dutch and German, amongst others, are covered, as well as instances of third and additional language learning. Research into crosslinguistic influence and crosslinguistic interaction essentially contributes to our understanding of how language learning works when there are three or more languages in contact"..

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: De Angelis, Gessica (Hrsg.); Jessner-Schmid, Ulrike (Hrsg.); Kresic, Marijana (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474235884; 9781474235860; 9781474235877
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ER 930
    Schlagworte: Gesellschaft; Linguistik; Multilingualism; Second language acquisition; Second language acquisition; Education, Bilingual; Multicultural education; Intercultural communciation; Language acquisition; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Sprachkontakt; Fremdsprachenlernen
    Umfang: 1 Online-Ressource (260 Seiten), Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. Linguistic awareness in multilinguals
    English as a third language
    Erschienen: [2006]
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  11. Visualising multilingual lives
    more than words
    Beteiligt: Kalaja, Paula (Hrsg.); Melo-Pfeifer, Sílvia (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kalaja, Paula (Hrsg.); Melo-Pfeifer, Sílvia (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781788922616
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ER 930
    Schriftenreihe: Psychology of language learning and teaching ; 2
    Schlagworte: Visual narratives; applied language studies; multilingual learner; multilingual self; multilingual teacher education; multilingualism; multilinguals; translanguaging; visual methodologies; visual methods; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General; Mehrsprachigkeit
    Umfang: 1 Online-Ressource
  12. International research on multilingualism: Breaking with the monolingual perspective
    Beteiligt: Vetter, Eva (Hrsg.); Jessner-Schmid, Ulrike (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Vetter, Eva (Hrsg.); Jessner-Schmid, Ulrike (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030213800
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ER 930
    Schriftenreihe: Multilingual education ; volume 35
    Schlagworte: Educational Policy and Politics; Multilingualism; Language Education; Language Policy and Planning; Educational policy; Education and state; Multilingualism; Language and education; Language policy; Spracherwerb; Mehrsprachigkeit
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 254 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  13. Crosslinguistic influence and crosslinguistic interaction in multilingual language learning
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    "Which strategies do multilingual learners use when confronted with languages they don't yet know? Which factors are involved in activating prior linguistic knowledge in multilingual learning? This volume offers valuable insights into recent research... mehr

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Which strategies do multilingual learners use when confronted with languages they don't yet know? Which factors are involved in activating prior linguistic knowledge in multilingual learning? This volume offers valuable insights into recent research in multilingualism, crosslinguistic influence and crosslinguistic interaction. Experts in the field examine the role of background languages in multilingual learning. All the chapters point to the heart of the question of what the "multilingual mind" is. Does learning one language actually help you learn another, and if so, why?This volume looks at languages and scenarios beyond English as a second language - Italian, Gealic, Dutch and German, amongst others, are covered, as well as instances of third and additional language learning. Research into crosslinguistic influence and crosslinguistic interaction essentially contributes to our understanding of how language learning works when there are three or more languages in contact"..

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: De Angelis, Gessica (Hrsg.); Jessner-Schmid, Ulrike (Hrsg.); Kresic, Marijana (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474235884; 9781474235860; 9781474235877
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ER 930
    Schlagworte: Gesellschaft; Linguistik; Multilingualism; Second language acquisition; Second language acquisition; Education, Bilingual; Multicultural education; Intercultural communciation; Language acquisition; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Sprachkontakt; Fremdsprachenlernen
    Umfang: 1 Online-Ressource (260 Seiten), Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  14. Visualising multilingual lives
    more than words
    Beteiligt: Kalaja, Paula (Hrsg.); Melo-Pfeifer, Sílvia (Hrsg.)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol ; Blue Ridge Summit

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kalaja, Paula (Hrsg.); Melo-Pfeifer, Sílvia (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781788922609; 9781788922593
    RVK Klassifikation: ER 930 ; ES 862
    Schriftenreihe: Psychology of language learning and teaching ; 2
    Schlagworte: Mehrsprachigkeit
    Weitere Schlagworte: Multilingualism / Psychological aspects; Second language acquisition / Psychological aspects
    Umfang: xx, 287 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 24 cm
  15. International research on multilingualism: Breaking with the monolingual perspective
    Beteiligt: Vetter, Eva (Hrsg.); Jessner-Schmid, Ulrike (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Erziehungswissenschaftliche Zweigbibliothek Nürnberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Vetter, Eva (Hrsg.); Jessner-Schmid, Ulrike (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783030213824
    Schriftenreihe: Multilingual education ; volume 35
    Schlagworte: Educational Policy and Politics; Multilingualism; Language Education; Language Policy and Planning; Educational policy; Education and state; Multilingualism; Language and education; Language policy; Spracherwerb; Mehrsprachigkeit
    Umfang: 254 Seiten, Illustrationen, Diagramme
  16. Mehrsprachigkeit in der Schule
    Ausgangspunkte, unterrichtliche Herausforderungen und methodisch-didaktische Zielsetzungen
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Narr Francke Attempto, Tübingen

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Erziehungswissenschaftliche Zweigbibliothek Nürnberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Helmchen, Christian (Hrsg.); Melo-Pfeifer, Sílvia (Hrsg.); Rosen, Julia von (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch; Englisch; Französisch; Spanisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783823383055; 3823383051
    Weitere Identifier:
    9783823383055
    RVK Klassifikation: ER 930 ; ES 862 ; GB 3012 ; DP 6700 ; IB 1103
    Schriftenreihe: Romanistische Fremdsprachenforschung und Unterrichtsentwicklung ; Band 19
    Schlagworte: Mehrsprachigkeit; Schule; Fremdsprachenunterricht; Fremdsprachenlernen; Curriculum
    Weitere Schlagworte: Didaktik der Mehrsprachigkeit; Mehrsprachigkeitsdidaktik; Plurale Ansätze zu Sprachen und Kulturen; sprachenübergreifende Kompetenzen; Interkomprehension; Sprachbewusstheit
    Umfang: 307 Seiten, Illustrationen, Diagramme, Karte
  17. Crosslinguistic influence and crosslinguistic interaction in multilingual language learning
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    "Which strategies do multilingual learners use when confronted with languages they don't yet know? Which factors are involved in activating prior linguistic knowledge in multilingual learning? This volume offers valuable insights into recent research... mehr

    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Which strategies do multilingual learners use when confronted with languages they don't yet know? Which factors are involved in activating prior linguistic knowledge in multilingual learning? This volume offers valuable insights into recent research in multilingualism, crosslinguistic influence and crosslinguistic interaction. Experts in the field examine the role of background languages in multilingual learning. All the chapters point to the heart of the question of what the "multilingual mind" is. Does learning one language actually help you learn another, and if so, why?This volume looks at languages and scenarios beyond English as a second language - Italian, Gealic, Dutch and German, amongst others, are covered, as well as instances of third and additional language learning. Research into crosslinguistic influence and crosslinguistic interaction essentially contributes to our understanding of how language learning works when there are three or more languages in contact"..

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  18. Plurilingual literacy practices at school and in teacher education
    Beteiligt: Helmchen, Christian (Hrsg.); Melo-Pfeifer, Sílvia (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Peter Lang, Berlin

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Erziehungswissenschaftliche Zweigbibliothek Nürnberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  19. Crosslinguistic influence and crosslinguistic interaction in multilingual language learning
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    "Which strategies do multilingual learners use when confronted with languages they don't yet know? Which factors are involved in activating prior linguistic knowledge in multilingual learning? This volume offers valuable insights into recent research... mehr

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Which strategies do multilingual learners use when confronted with languages they don't yet know? Which factors are involved in activating prior linguistic knowledge in multilingual learning? This volume offers valuable insights into recent research in multilingualism, crosslinguistic influence and crosslinguistic interaction. Experts in the field examine the role of background languages in multilingual learning. All the chapters point to the heart of the question of what the "multilingual mind" is. Does learning one language actually help you learn another, and if so, why?This volume looks at languages and scenarios beyond English as a second language - Italian, Gealic, Dutch and German, amongst others, are covered, as well as instances of third and additional language learning. Research into crosslinguistic influence and crosslinguistic interaction essentially contributes to our understanding of how language learning works when there are three or more languages in contact"..

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  20. The multilingual challenge
    cross-disciplinary perspectives
    Beteiligt: Jessner-Schmid, Ulrike (Hrsg.)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  de Gruyter Mouton, Berlin [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Jessner-Schmid, Ulrike (Hrsg.)
    Sprache: Englisch; Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781614515555
    RVK Klassifikation: ER 930
    Schriftenreihe: Trends in applied linguistics ; 16
    Schlagworte: Mehrsprachigkeit
    Umfang: X, 359 S., graph. Darst., Kt.
    Bemerkung(en):

    Beitr. teilw. engl., teilw. franz.

  21. A dynamic model of multilingualism
    perspectives of change in psycholinguistics
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Multilingual Matters, Clevedon [u.a.]

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  22. Linguistic awareness in multilinguals
    English as a third language
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    This book discusses cognitive and psycholinguistic aspects of third language acquisition and trilingualism, and explores the key role of linguistic awareness in multilingual proficiency and language learning. In view of the widespread acquisition of... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book discusses cognitive and psycholinguistic aspects of third language acquisition and trilingualism, and explores the key role of linguistic awareness in multilingual proficiency and language learning. In view of the widespread acquisition of English by those who are already bilingual or are also acquiring a regional lingua franca this study will contribute to the current discussion of multilingualism with English in Europe and beyond, as well as the understanding of multilingual speech processing. The author supports a dynamic view of multilingualism by stressing the cognitive advantages that the contact with more languages can offer and uses this approach as the basis for future language teaching and learning. Chapters cover topics such as performing in a third language, metalinguistic awareness in multilinguals and in multilingual education, and English as a third language in Europe. Key Features: *The first study of the important role metalinguistic awareness plays in multilingual proficiency *Includes a unique comparison of both second and third language acquisition *Useful for students and scholars of applied linguistics, language education, language planning, psycholinguistics, cognitive linguistics and the study of the English language

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780748626540; 9780748671496
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ER 930 ; HD 153
    Schlagworte: Language awareness; Multilingualism; Englisch; Mehrsprachigkeit
    Umfang: 1 Online-Ressource (XIII, 170 Seiten)
  23. The changing face of the "native speaker"
    perspectives from multilingualism and globalization
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  De Gruyter Mouton, Berlin ; Boston

    The notion of the native speaker and its undertones of ultimate language competence, language ownership and social status has been problematized by various researchers, arguing that the ensuing monolingual norms and assumptions are flawed or... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The notion of the native speaker and its undertones of ultimate language competence, language ownership and social status has been problematized by various researchers, arguing that the ensuing monolingual norms and assumptions are flawed or inequitable in a global super-diverse world. However, such norms are still ubiquitous in educational, institutional and social settings, in political structures and in research paradigms. This collection offers voices from various contexts and corners of the world and further challenges the native speaker construct adopting poststructuralist and postcolonial perspectives. It includes conceptual, methodological, educational and practice-oriented contributions. Topics span language minorities, intercomprehension, plurilingualism and pluriculturalism, translanguaging, teacher education, new speakers, language background profiling, heritage languages, and learner identity, among others. Collectively, the authors paint the portrait of the "changing face of the native speaker" while also strengthening a new global agenda in multilingualism and social justice. These diverse and interconnected contributions are meant to inspire researchers, university students, educators, policy makers and beyond

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Slavkov, Nikolay (Hrsg.); Melo-Pfeifer, Sílvia (Hrsg.); Kerschhofer-Puhalo, Nadja (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501512353; 9781501512100
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Trends in applied linguistics ; volume 31
    Schlagworte: Einsprachigkeit; Mehrsprachigkeit; Muttersprachliche; Spracherziehung; Mehrsprachigkeit; Native speaker
    Umfang: 1 Online-Ressource (VI, 355 Seiten), Illustrationen
  24. The Cambridge handbook of childhood multilingualism
    Beteiligt: Stavans, Anat (Hrsg.); Jessner-Schmid, Ulrike (Hrsg.)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge ; New York

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Stavans, Anat (Hrsg.); Jessner-Schmid, Ulrike (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781108669771
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 862 ; ER 930
    Schriftenreihe: Cambridge handbooks in language and linguistics
    Schlagworte: Mehrsprachigkeit; Spracherwerb; Jugend; Kind
    Weitere Schlagworte: Multilingualism in children; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General; Essays
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvii, 678 Seiten)
  25. Quality and equity in education
    a practical guide to the Council of Europe vision of education for plurilingual, intercultural and democratic citizenship
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.); Fleming, Michael (Hrsg.); Sheils, Joseph (Hrsg.)
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol ; Jackson

    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Byram, Michael (Hrsg.); Fleming, Michael (Hrsg.); Sheils, Joseph (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781800414013
    RVK Klassifikation: ES 129
    DDC Klassifikation: Sprache (400); Bildung und Erziehung (370); Linguistik (410)
    Schlagworte: Chancengleichheit; Mehrsprachigkeit; Sprachpolitik
    Umfang: xiv, 240 Seiten, Illustrationen, Diagramme