Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 12 von 12.

  1. Journeys of formation
    the Spanish American Bildungsroman
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Lang, New York, NY [u.a.]

    Ibero-Amerikanisches Institut Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    A 10 / 23309
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 764598
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a rom 538.3/582
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Linga A/905317
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    FRO 5075-477 5
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    IQ 00275 D726
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433108822
    RVK Klassifikation: IQ 00275
    Schriftenreihe: Currents in comparative Romance languages and literatures ; 174
    Schlagworte: Bildungsromans; Spanish American fiction; Latin American fiction; Maturation (Psychology) in literature; Identity (Psychology) in literature; Heroes in literature
    Umfang: [VII], 109 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Argentina: Apprentices and bohemians -- Peru: Nomads and tourists -- Mexico: Outcasts and immigrants -- Conclusions.

  2. Journeys of formation
    the Spanish American Bildungsroman
    Erschienen: c2010
    Verlag:  Peter Lang, New York

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781453900710
    RVK Klassifikation: IQ 00275
    Schriftenreihe: Currents in comparative Romance languages and literatures ; v. 174
    Schlagworte: Bildungsromans; Spanish American fiction; Latin American fiction; Maturation (Psychology) in literature; Identity (Psychology) in literature; Heroes in literature; Bildungsroman; Reise <Motiv>
    Umfang: 109 p
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [93]-104) and index

    Introduction -- Argentina: Apprentices and bohemians -- Peru: Nomads and tourists -- Mexico: Outcasts and immigrants -- Conclusions

  3. Journeys of formation
    the Spanish American "Bildungsroman"
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Lang, New York, NY

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433108822
    Weitere Identifier:
    9781433108822
    RVK Klassifikation: IQ 00275
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800)
    Schriftenreihe: Currents in comparative Romance languages and literatures ; 174
    Schlagworte: Bildungsromans; Spanish American fiction; Latin American fiction; Maturation (Psychology) in literature; Identity (Psychology) in literature; Heroes in literature
    Umfang: 109 S., 230 mm x 160 mm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [93] - 104

  4. Journeys of formation
    the Spanish American Bildungsroman
  5. Melancholia and maturation
    the use of trauma in American children's literature
    Erschienen: c2010
    Verlag:  University of Tennessee Press, Knoxville

    Coming of age in children's fiction often means achieving maturity through the experience of trauma. In classics ranging from Old Yeller to The Outsiders, a narrative of psychological pain defies expectations of childhood as a time of innocence and... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Coming of age in children's fiction often means achieving maturity through the experience of trauma. In classics ranging from Old Yeller to The Outsiders, a narrative of psychological pain defies expectations of childhood as a time of innocence and play. In this provocative new book, Eric L. Tribunella explores why trauma, especially the loss of a loved object, occurs in some of the most popular and critically acclaimed twentieth-century American fiction for children. Tribunella draws on queer theory and feminist revisions of Freud & rsquo;s notion of melancholia, which is described as a fundame

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  6. Journeys of formation
    the Spanish American Bildungsroman
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Lang, New York, NY

    Ibero-Amerikanisches Institut Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    A 10 / 23309
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 764598
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a rom 538.3/582
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2010/4429
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Linga A/905317
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 IQ 00275 D726
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    FRO 5075-477 5
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    IQ 00275 D726
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433108822
    Weitere Identifier:
    9781433108822
    RVK Klassifikation: IQ 00275
    Schriftenreihe: Currents in comparative Romance languages and literatures ; Vol. 174
    Schlagworte: Bildungsromans; Spanish American fiction; Latin American fiction; Maturation (Psychology) in literature; Identity (Psychology) in literature; Heroes in literature
    Umfang: 109 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Argentina: Apprentices and bohemians -- Peru: Nomads and tourists -- Mexico: Outcasts and immigrants -- Conclusions.

  7. Journeys of formation
    the Spanish American Bildungsroman
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Lang, New York [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ibero-Amerikanisches Institut Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781433108822
    RVK Klassifikation: IQ 00275
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800)
    Schriftenreihe: Currents in Comparative Romance Languages and Literatures ; 174
    Schlagworte: Bildungsromans; Heroes in literature; Identity (Psychology) in literature; Latin American fiction; Maturation (Psychology) in literature; Spanish American fiction; Bildungsroman; Reise <Motiv>
    Umfang: 109 S.
  8. Ten is the age of darkness
    the Black Bildungsroman
    Erschienen: 2010
    Verlag:  University of Missouri Press, Columbia

    LeSeur's readings of African American novels provide new insights into the work of Langston Hughes, James Baldwin, Toni Morrison, Paule Marshall, and Richard Wright, among others. When read as examples of the bildungsroman rather than simply as... mehr

    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    LeSeur's readings of African American novels provide new insights into the work of Langston Hughes, James Baldwin, Toni Morrison, Paule Marshall, and Richard Wright, among others. When read as examples of the bildungsroman rather than simply as chronicles of black experiences, these works reveal an even deeper significance and have a more powerful impact In Ten Is the Age of Darkness, Geta LeSeur explores how black authors of the United States and the English-speaking Caribbean have taken a European literary tradition and adapted it to fit their own needs for self-expression. LeSeur begins by defining the European genre of the bildungsroman, then shows how the circumstances of colonialism, oppression, race, class, and gender make the maturing experiences of selected young black protagonists different from those of their white counterparts. Examining the parallels and differences in attitudes toward childhood in the West Indies and the United States, as well as the writers' individual perspectives in each work, LeSeur reaches intriguing conclusions about family life, community participation in the nurturing of children, the timing and severity of the youngsters' confrontation of adult society, and the role played by race in the journey toward adulthood. - LeSeur's readings of African American novels provide new insights into the work of Langston Hughes, James Baldwin, Toni Morrison, Paule Marshall, and Richard Wright, among others. When read as examples of the bildungsroman rather than simply as chronicles of black experiences, these works reveal an even deeper significance and have a more powerful impact

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0826261027; 9780826261021
    Schlagworte: American fiction; West Indian fiction (English); Psychological fiction, American; Maturation (Psychology) in literature; African American children in literature; Children, Black, in literature; African Americans in literature; Blacks in literature; Bildungsromans; Roman d'éducation américain; Roman antillais (anglais); Enfants noirs américains dans la littérature; Jeunesse noire américaine dans la littérature; Enfants noirs dans la littérature; Noirs américains dans la littérature; Jeunesse noire dans la littérature; Noirs dans la littérature; Antilles dans la littérature; African American children in literature; African Americans in literature; American fiction; Antilles dans la littérature; Bildungsromans; Blacks in literature; Children, Black, in literature; Enfants noirs américains dans la littérature; Enfants noirs dans la littérature; Jeunesse noire américaine dans la littérature; Jeunesse noire dans la littérature; Maturation (Psychology) in literature; Noirs américains dans la littérature; Noirs dans la littérature; Psychological fiction, American; Roman antillais (anglais); Roman d'éducation américain; West Indian fiction (English)
    Umfang: Online Ressource (xii, 233 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 207-224) and index. - Description based on print version record

    Description based on print version record

    Master and use copy. Digital master created according to Benchmark for Faithful Digital Reproductions of Monographs and Serials, Version 1. Digital Library Federation, December 2002

    Online-Ausg. [S.l.] : HathiTrust Digital Library

  9. Growing up ethnic
    nationalism and the Bildungsroman in African American and Jewish American fiction
    Erschienen: 2010
    Verlag:  University of Iowa Press, Iowa City

    Growing Up Ethnic examines the presence of literary similarities between African American and Jewish American coming-of-age stories in the first half of the twentieth century; often these similarities exceed what could be explained by sociohistorical... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Growing Up Ethnic examines the presence of literary similarities between African American and Jewish American coming-of-age stories in the first half of the twentieth century; often these similarities exceed what could be explained by sociohistorical correspondences alone. Martin Japtok argues that these similarities result from the way both African American and Jewish American authors have conceptualized their "ethnic situation." The issue of "race" and its social repercussions certainly defy any easy comparisons. However, the fact that the ethnic situations are far from identical in the case The autobiography of an ex-coloured man and Haunch, paunch, and jowl : two versions of passing -- Fanny herself and Plum bun : art and ethnic solidarity -- Brown girl, brownstones and Bread givers : reconciling ethnicity and individualism -- Ethnic nationalism and ethnic literary responses.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  10. Journeys of formation
    the Spanish American Bildungsroman
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Lang, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781433108822
    RVK Klassifikation: IQ 00275
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800)
    Schriftenreihe: Currents in Comparative Romance Languages and Literatures ; 174
    Schlagworte: Bildungsromans; Heroes in literature; Identity (Psychology) in literature; Latin American fiction; Maturation (Psychology) in literature; Spanish American fiction; Bildungsroman; Reise <Motiv>
    Umfang: 109 S.
  11. Journeys of formation
    the Spanish American Bildungsroman
    Erschienen: c2010
    Verlag:  Peter Lang, New York

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1433108828; 9781433108822
    Schriftenreihe: Currents in comparative Romance languages and literatures ; v. 174
    Schlagworte: Maturation (Psychology) in literature; Identity (Psychology) in literature; Heroes in literature; Spanish American fiction; Latin American fiction; Bildungsromans
    Umfang: Online-Ressource (109 p)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [93]-104) and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    IntroductionArgentina: Apprentices and bohemians -- Peru: Nomads and tourists -- Mexico: Outcasts and immigrants -- Conclusions.

  12. Melancholia and maturation
    the use of trauma in American children's literature
    Erschienen: c2010
    Verlag:  University of Tennessee Press, Knoxville

    &ldquo;Coming of age&rdquo; in children&rsquo;s fiction often means achieving maturity through the experience of trauma. In classics ranging from Old Yeller to The Outsiders, a narrative of psychological pain defies expectations of childhood as a... mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    “Coming of age” in children’s fiction often means achieving maturity through the experience of trauma. In classics ranging from Old Yeller to The Outsiders, a narrative of psychological pain defies expectations of childhood as a time of innocence and play. In this provocative new book, Eric L. Tribunella explores why trauma, especially the loss of a loved object, occurs in some of the most popular and critically acclaimed twentieth-century American fiction for children.Tribunella draws on queer theory and feminist revisions of Freud’s notion of melancholia, which is des

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1572336811; 9781572336810
    Auflage/Ausgabe: 1st ed
    Schlagworte: Young adult fiction, American; Maturation (Psychology) in literature; Bildungsromans, American; Children's stories, American; Loss (Psychology) in literature; Psychic trauma in literature
    Umfang: Online-Ressource (xxxvii, 161 p)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Contents; Acknowledgments; Introduction; Chapter 1: Losing and Using Queer Youth; Chapter 2: A Boy and His Dog; Chapter 3: Knowing, Unknowing, and the Achievement of Young Adulthood; Chapter 4: Melancholic Development and Revolutionary War Fiction for Children; Chapter 5: Melancholic Sacrifice and the Holocaust in American Children's Culture; Coda; Notes; Works Cited; Index;