Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 151 bis 175 von 229.

  1. Pre-Raphaelite masculinities
    constructions of masculinity in art and literature
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Ashgate, Farnham [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781409455585
    RVK Klassifikation: HL 1134 ; LH 60250
    Schriftenreihe: The nineteenth century series
    Schlagworte: Masculinity in art; Masculinity in literature; Pre-Raphaelitism; Pre-Raphaelitism in literature; Männlichkeitskult; Literatur; Kunst; Präraffaeliten; Männlichkeit <Motiv>; Männlichkeit
    Umfang: XI, 251 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Ecce homo
    the male-body-in-pain as redemptive figure
    Autor*in: Brintnall, Kent
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Univ. of Chicago Press, Chicago [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780226074696; 0226074692; 9780226074702; 0226074706
    Schlagworte: Suffering in art; Masculinity in art; Violence in art; Sex in art; Redemption in art; Erotische Kunst; Schmerz <Motiv>; Mann <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Bacon, Francis (1909-1992); Mapplethorpe, Robert (1946-1989)
    Umfang: XIV, 220 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Die Repräsentation von Männlichkeit im Punk und Rap
    Erschienen: 1998
    Verlag:  Stauffenburg-Verl., Tübingen

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 3860578715
    RVK Klassifikation: EC 1850 ; EC 1876 ; EC 2440 ; HD 575 ; LB 44000 ; LS 48000 ; MS 2350 ; MS 3000
    Schriftenreihe: Stauffenburg-Medien ; 2
    Schlagworte: Gender identity in music; Masculinity in art; Punk rock music; Rap (Music); Männlichkeit; Punk; Rockmusik; Rap
    Umfang: 148 S.
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Berlin, Freie Univ., Magisterarbeit

    Zugl.: Berlin, Freie Univ., Magisterarbeit

  4. The face of medicine
    visualising medical masculinities in late nineteenth-century Paris
    Autor*in: Hunter, Mary
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Manchester University Press, Manchester

    "The Face of medicine examines the overlapping worlds of art and medicine in late nineteenth-century France. It sheds new light on the relevance of the visual in medical and scientific cultures and on the relationship between artistic and medical... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The Face of medicine examines the overlapping worlds of art and medicine in late nineteenth-century France. It sheds new light on the relevance of the visual in medical and scientific cultures and on the relationship between artistic and medical practices and imagery. By analysing previously unstudied multi-disciplinary sources, this original study rethinks the politics of medical representations and their social impact. Hunter argues that artworks and medical collections played a key role in forming the public face of medicine. Through a focused examination of paintings from the 1886 and 1887 Paris Salons that portray famous men from the medical and scientific elite - Louis Pasteur, Jules-Émile Péan and Jean-Martin Charcot - along with the images and objects that these men made for personal and occupational purposes, she explores how the masculinities of eminent medical men were visualised. ... [The Face of medicine] will appeal to all those interested in the cultural and visual history of medicine - academics and students in art history, visual culture, gender studies, French history, museum studies, and the medical humanities."--From back cover

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781526118820
    RVK Klassifikation: LH 84370
    Auflage/Ausgabe: First published
    Schriftenreihe: Rethinking art's histories
    Schlagworte: Medicine / France / Paris / History / 19th century; Masculinity in art; Scientists / Portraits; Art / History; Geschichte; Kunst; Medizin; Medizin <Motiv>; Medizin; Bildliche Darstellung
    Umfang: XIV, 266 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  5. Performing "nation"
    gender politics in literature, theater, and the visual arts of China and Japan, 1880 - 1940
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Brill, Leiden [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9789004170193
    RVK Klassifikation: EG 6560
    Schriftenreihe: Sinica Leidensia ; 91
    Schlagworte: Arts, Chinese / 19th century; Arts, Chinese / 20th century; Arts, Japanese / 19th century; Arts, Japanese / 20th century; Femininity in art; Masculinity in art; Arts, Chinese; Arts, Chinese; Arts, Japanese; Arts, Japanese; Femininity in art; Masculinity in art; Männlichkeit <Motiv>; Kunst; Weiblichkeit <Motiv>; Nationenbildung
    Umfang: XV, 445 S., [8] Bl., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes index

  6. The male body and masculinity
    representations of men in British visual culture of the 1990s
    Erschienen: 2007
    Verlag:  WVT, Wiss. Verl. Trier, Trier

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783884769065; 3884769065
    Weitere Identifier:
    9783884769065
    RVK Klassifikation: AP 50300 ; HN 1101
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300); Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Mainz University studies in English ; 12
    Schlagworte: Art, English; Human figure in art; Masculinity; Masculinity in art; Masculinity in motion pictures; Körperbild; Männlichkeit <Motiv>; Film; Theater; Männerbild
    Umfang: 275 S., 210 mm x 148 mm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Mainz, Univ., Diss., 2006

  7. Bodybuilding
    reforming masculinities in British art 1750 - 1810
    Autor*in: Myrone, Martin
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Yale Univ. Press, New Haven [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0300110057
    RVK Klassifikation: LO 50080
    Schlagworte: Art britannique; Beeldende kunsten; Beeldvorming; Héros (Personnage); Mannen; Masculinité; Thème artistique; Darstellung; Geschichte; Kunst; Masculinity in art; Heroes in art; Art, British; Art and society; Männlichkeit <Motiv>; Plastik; Kunst; Heroismus <Motiv>; Malerei
    Umfang: VII, 384 S., zahlr. Ill.
  8. Gustave Caillebotte and the fashioning of identity in impressionist Paris
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Rutgers Univ. Press, New Brunswick, NJ [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  9. Masculinities - Maskulinitäten
    Mythos, Realität, Repräsentation, Rollendruck
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Metzler, Stuttgart [u.a.]

    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 347645293X; 9783476028754
    RVK Klassifikation: EC 5410 ; HG 431 ; MP 5000 ; MS 3000 ; MS 3010
    Schriftenreihe: M-&-P-Schriftenreihe für Wissenschaft und Forschung
    Gender studies
    Schlagworte: Beeldende kunsten; Letterkunde; Mannelijkheid; Representatie (algemeen); Sekserol; Kunst; Literatur; Masculinity; Masculinity in art; Masculinity in literature; Geschichte; Literatur; Männlichkeit <Motiv>; Englisch; Männlichkeit; Film
    Umfang: XI, 291 S.
    Bemerkung(en):

    Beitr. teilw. engl., teilw. dt.

  10. Man made
    Thomas Eakins and the construction of Gilded Age manhood
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Univ. of California Press, Berkeley, Calif. [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 0520222083; 0520222091
    Weitere Identifier:
    9780520222090
    RVK Klassifikation: LI 27900
    Schriftenreihe: Men and masculinity ; 6
    Schlagworte: Masculinity in art; Gender identity in art; Art and society
    Weitere Schlagworte: Eakins, Thomas
    Umfang: XV, 167 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Zugl.: Diss.

  11. Performing "nation"
    gender politics in literature, theater, and the visual arts of China and Japan, 1880-1940
    Beteiligt: Croissant, Doris (HerausgeberIn); Yeh, Catherine Vance (HerausgeberIn); Mostow, Joshua S. (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Brill, Leiden

    Preliminary Material /D. Croissant , C. Yeh and J.S. Mostow -- Introduction /D. Croissant , C. Yeh and J.S. Mostow -- Equality, modernity, and gender in chinese nationalism /John Fitzgerald -- Banknote design as a battlefield of gender politics and... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Berlin International University of Applied Sciences, Hans-Dieter Klingemann Library
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Preliminary Material /D. Croissant , C. Yeh and J.S. Mostow -- Introduction /D. Croissant , C. Yeh and J.S. Mostow -- Equality, modernity, and gender in chinese nationalism /John Fitzgerald -- Banknote design as a battlefield of gender politics and national representation in Meiji Japan /Melanie Trede -- The culturally contested student body: Nü Xuesheng at the turn of the twentieth century /Joan Judge -- Love martyrs and love cheaters at the end of the Chinese Empire /Keith Mcmahon -- Gender and formation of the modern literary field in Japan: Women and the position of the novel, 1880s-1930s /Tomi Suzuki -- Failed modern girls in early-twentieth-century China /Tze-Lan D. Sang -- Politics, art, and eroticism: The female impersonator as the national cultural symbol of republican China /Catherine Vance Yeh -- Two actresses in three acts: Gender, theater, and nationalism in modern Japan /Ayako Kano -- From Madonna to Femme Fatale: Gender play in japanese national painting /Doris Croissant -- Nationally naked? The female nude in japanese oil painting and posters (1890s-1920s) /Jaqueline Berndt -- The allure of a “woman in chinese dress”: Representation of the other in Imperial Japan /Ikeda Shinobu -- Utagawa Shunga, Kuki’s ‘chic,’ and the construction of a national erotics in Japan /Joshua S. Mostow -- Contributors /D. Croissant , C. Yeh and J.S. Mostow -- Index /D. Croissant , C. Yeh and J.S. Mostow -- Sinica Leidensia /D. Croissant , C. Yeh and J.S. Mostow. Uniquely covering literary, visual and performative expressions of culture, this volume aims to correlate the conjunctions of nation building, gender and representation in late 19th and early 20th century China and Japan. Focusing on gender formation, the chapters explore the changing constructs of masculinities and femininities in China and Japan from the early modern up to the 1930s. Chapters focus on the dynamism that links the remodeling of traditional arts and media to the political and cultural power relations between China, Japan, and the Western world. A true tribute to multidisciplinary studies

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    FULL ((OIS Credentials Required))
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Croissant, Doris (HerausgeberIn); Yeh, Catherine Vance (HerausgeberIn); Mostow, Joshua S. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789047443629
    RVK Klassifikation: EG 6560
    Schriftenreihe: Sinica Leidensia ; volume 91
    Brill eBook titles 2008
    Schlagworte: Arts, Chinese; Arts, Chinese; Arts, Japanese; Arts, Japanese; Femininity in art; Masculinity in art; Arts, Chinese; Arts, Chinese; Arts, Japanese; Arts, Japanese; Femininity in art; Masculinity in art
    Umfang: 1 Online-Ressource (xv, 445 pages, 16 unnumbered pages of plates)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  12. Bachelor Japanists
    Japanese aesthetics and Western masculinities
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Columbia University Press, New York

    Originating Japanism: Fin-de-siecle Paris -- Bachelor Brahmins: turn-of-the-century Boston -- Sublimation and eccentricity in the art of Mark Tobey: Seattle at midcentury -- On the End of Japanism mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 985360
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Originating Japanism: Fin-de-siecle Paris -- Bachelor Brahmins: turn-of-the-century Boston -- Sublimation and eccentricity in the art of Mark Tobey: Seattle at midcentury -- On the End of Japanism

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780231175753; 9780231175746
    Schriftenreihe: Modernist latitudes
    Schlagworte: Aesthetics, Japanese; East and West; Masculinity in art; Masculinity in literature; Queer theory
    Umfang: xiii, 422 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  13. Nicht Frosch - nicht Laborratte: Transmännlichkeiten im Bild
    eine kunst- und kulturwissenschaftliche Analyse visueller Politiken
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Transcript, Bielefeld

    The view that there must be only two sexes »for real« stubbornly persists. This heteronormative gender binary is sustained both by science and by visual representations of gender. As objections to such hegemonic knowledge formations, Josh, Hoenes... mehr

    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    The view that there must be only two sexes »for real« stubbornly persists. This heteronormative gender binary is sustained both by science and by visual representations of gender. As objections to such hegemonic knowledge formations, Josh, Hoenes discusses the queer/trans* photographs by Del La Grace Volcano and Loren Cameron and the movie Boys Don't Cry from a transdisciplinary perspective: What potential do cultural and artistic works offer to render gender formations of trans* people more imaginable and livable? And which new narrative possibilities are introduced? Josch Hoenes (Dr. phil.) ist wissenschaftlicher Mitarbeiter am Helene-Lange-Kolleg »Queer Studies und Intermedialität« der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg. Er lehrt und forscht im Bereich von trans*/queer studies sowie der Kultur- und Medienwissenschaften.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783839425244; 3839425247
    Schriftenreihe: Studien zur visuellen Kultur (Bielefeld, Germany) ; Band 22
    Schlagworte: Gender identity; Transsexuals in motion pictures; Masculinity in art; Masculinity; Transsexualism
    Umfang: Online Ressource (266 pages), 23 illustrations (some color).
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references. - Print version record

    Thesis (doctoral) - Universität, Oldenburg, 2012

  14. Der Mann in der Krise?
    Visualisierungen von Männlichkeit im 20. und 21. Jahrhundert
    Beteiligt: Söll, Änne (HerausgeberIn); Schröder, Gerald (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Böhlau, Köln

    Wie sieht ein moderner Mann aus? Dass sich das Frauenbild in den letzten Jahren radikal gewandelt hat, steht ausser Frage. Wie steht es jedoch mit dem Mann im und als Bild? Haben wir es zum Beispiel mit einem backlash zu tun, bei dem nach einer Zeit... mehr

    Berlinische Galerie - Landesmuseum für Moderne Kunst, Fotografie und Architektur, Bibliothek
    BK4a BG-Hb 0696/2015B
    keine Fernleihe
    Deutsches Zentrum für Altersfragen e.V. (DZA), Bibliothek
    03k 0840
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2016:5836:
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.p.0544
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    MS 2850 S681
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Erzbischöfliche Bibliothek Freiburg
    Frei 164: MAG 2018 - 898
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    W IV 8455
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    E-12 1/229
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2020 A 26775
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    MS 2850 109
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    8/13412
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Ac.S.71
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover, Bibliothek
    Kun 01 f.10
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    PE/630/2310
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 A 8970
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    2016 A 496
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 1876 S681
    keine Fernleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Landesbibliothek Oldenburg
    15-4466
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    KBL M 6257-791 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2016-484
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunstmuseum Stuttgart, Bibliothek
    Vf 2015
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    66/292
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    55 A 7570
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthistorisches Institut, Bibliothek
    JP 10 a / 38
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Wie sieht ein moderner Mann aus? Dass sich das Frauenbild in den letzten Jahren radikal gewandelt hat, steht ausser Frage. Wie steht es jedoch mit dem Mann im und als Bild? Haben wir es zum Beispiel mit einem backlash zu tun, bei dem nach einer Zeit der Feminisierung des Mannes nun erneut ein traditionelles Männerbild zurückkehrt? War der 'neue Mann' nur eine kurze Chimäre? Das Ziel dieses Bandes ist es, für den Zeitraum von 1900 bis heute die visuellen Darstellungsweisen von Männlichkeit und die damit verbundenen künstlerischen sowie gesellschaftspolitischen Strategien zu untersuchen und kritisch zu bewerten

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Söll, Änne (HerausgeberIn); Schröder, Gerald (HerausgeberIn)
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783412222925
    Weitere Identifier:
    9783412222925
    RVK Klassifikation: MS 2850 ; EC 1876 ; EC 5410
    DDC Klassifikation: 800#DNB
    Schriftenreihe: Literatur - Kultur - Geschlecht ; Band 68
    Schlagworte: Masculinity in art; Masculinity in art
    Umfang: 219 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Beitr. teilw. dt., teilw. engl

  15. Chercher le garçon
    une exposition collective d'artistes hommes ; [publié à l'occasion de l'Exposition "Chercher le Garçon", MAC VAL, du 7 mars au 30 août 2015]
    Beteiligt: David, Julie (Hrsg.)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  MAC VAL, Musée d'Art Contemporain du Val-de-Marne, Vitry-sur-Seine

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2015:5597:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 933594
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a kun 171.9 mann/307
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: David, Julie (Hrsg.)
    Sprache: Französisch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782916324821; 2916324828
    RVK Klassifikation: LH 65880
    Schlagworte: Men in art; Masculinity in art; Art
    Umfang: 237 S., ill, 20 cm
    Bemerkung(en):

    Catalog of an exhibition

  16. Framing majismo
    art and royal identity in eighteenth-century Spain
    Autor*in: Zanardi, Tara
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  The Pennsylvania State University Press, University Park, Pennsylvania

    "Explores majismo, a cultural phenomenon that embodied the popular aesthetic from the late 1700s in Spain. Examines conceptions of gender, national character, and noble identity"--Provided by publisher mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2016:2063:
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2016 C 1536
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Explores majismo, a cultural phenomenon that embodied the popular aesthetic from the late 1700s in Spain. Examines conceptions of gender, national character, and noble identity"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780271067247; 0271067241
    Schlagworte: Art, Spanish; National characteristics, Spanish, in art; Spaniards in art; Gender identity in art; Elite (Social sciences) in art; Art, Spanish; National characteristics, Spanish, in art; Spaniards in art; Gender identity in art; Elite (Social sciences) in art; Kings and rulers in art; Masculinity in art; Art, Spanish; Elite (Social sciences) in art; Gender identity in art; National characteristics, Spanish, in art; Spaniards in art
    Umfang: xiii, 250 Seiten, Illustrationen, 27 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Majismo, the Spanish national character, and the elite cultivation of cultural patrimonySwaggering majos : performing the masculine ideal -- Performing the bullfight : Spanish bodies as noble spectacle -- Majas, elites, and female agency -- Majismo and elite identity.

    performing the masculine ideal -- Performing the bullfight : Spanish bodies as noble spectacle -- Majas, elites, and female agency -- Majismo and elite identity

  17. Re-membering masculinity in early modern Florence
    widowed bodies, mourning and portraiture
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Routledge, London

    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.3497
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780754654049
    RVK Klassifikation: LN 37110
    Schriftenreihe: Women and gender in the early modern world
    Schlagworte: Portrait painting, Renaissance; Memory in art; Death in art; Masculinity in art; Portrait painting, Italian
    Weitere Schlagworte: Medici, House of
    Umfang: xx, 194 Seiten, 66 ungezählte Blätter, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 153-184

  18. Hollow men
    writing, objects, and public image in Renaissance Italy
    Autor*in: Gaylard, Susan
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Fordham University Press, New York

    Analyzes texts and art objects from the 15th to the late 16th centuries to show that Renaissance theories of emulating classical heroes generated a deep skepticism about representation, as these theories forced men to construct a public image that... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Analyzes texts and art objects from the 15th to the late 16th centuries to show that Renaissance theories of emulating classical heroes generated a deep skepticism about representation, as these theories forced men to construct a public image that seemed fixed but could adapt to changing circumstances. Cover -- Contents -- Acknowledgments -- I. MONUMENTS, IMITATION, AND THE NOBLE IDEAL IN EARLY RENAISSANCE ITALY -- Introduction: Reinventing Nobility? Artifacts and the Monumental Pose from Petrarch to Platina -- 1. How to Perform Like a Statue: Ghirlandaio, Pontano, and Exemplarity -- 2. From Castrated Statues to Empty Colossi: Emasculation vs. Monumentality in Bembo, Castiglione, and the Sala Paolina -- II. PRINT MONUMENTS, EXPOSURE, AND STRATEGIES OF CONCEALMENT -- 3. Banishing the Hollow Man: Print, Clothing, and Aretino's Emblems of Truth -- 4. Heroes with Damp Brains? Image vs. Text in Printed Portrait-Books -- 5. Silenus Strategies: The Failure of Personal Emblems -- Afterword -- Notes -- Works Cited -- Index -- A -- B -- C -- D -- E -- F -- G -- H -- I -- J -- K -- L -- M -- N -- O -- P -- Q -- R -- S -- T -- U -- V -- W -- Y -- Z.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780823251759
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Art, Renaissance; Masculinity in literature; Masculinity in art; Renaissance; Italian literature; Italian language; Italian literature; Art, Renaissance - Italy - History; Electronic books
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    ""Contents""; ""Acknowledgments""; ""Monuments, Imitation, and the Noble Ideal in Early Renaissance Italy""; ""Reinventing Nobility? Artifacts and the Monumental Pose from Petrarch to Platina""; ""How to Perform Like a Statue: Ghirlandaio, Pontano, and Exemplarity""; ""From Castrated Statues to Empty Colossi: Emasculation vs. Monumentality in Bembo, Castiglione, and the Sala Paolina""; ""Print Monuments, Exposure, and Strategies of Concealment""; ""Banishing the Hollow Man: Print, Clothing, and Aretino�s Emblems of Truth""

    ""Heroes with Damp Brains? Image vs. Text in Printed Portrait-Books""""Silenus Strategies: The Failure of Personal Emblems""; ""Afterword""; ""Notes""; ""Works Cited""; ""Index""

  19. Nicht Frosch - nicht Laborratte: Transmännlichkeiten im Bild
    Eine kunst- und kulturwissenschaftliche Analyse visueller Politiken
    Autor*in: Hoenes, Josch
    Erschienen: [2014]; ©2014
    Verlag:  transcript-Verlag, Bielefeld

    Hartnäckig hält sich die Ansicht, es gäbe »in echt« nur zwei Geschlechter. Diese heteronormative Zweigeschlechtlichkeit wird sowohl durch die Wissenschaften als auch durch visuelle Repräsentationen von Geschlecht aufrechterhalten.Als Einsprüche in... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    SRH Hochschule für Logistik und Wirtschaft Hamm, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Fachhochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe

     

    Hartnäckig hält sich die Ansicht, es gäbe »in echt« nur zwei Geschlechter. Diese heteronormative Zweigeschlechtlichkeit wird sowohl durch die Wissenschaften als auch durch visuelle Repräsentationen von Geschlecht aufrechterhalten.Als Einsprüche in solch hegemoniale Wissensformationen diskutiert Josch Hoenes queere/trans* Fotografien von Del LaGrace Volcano und Loren Cameron sowie den Film »Boys Don't Cry« aus transdisziplinärer Perspektive: Welche Potenziale besitzen kulturell-künstlerische Arbeiten, um Geschlechterformationen von Trans*personen denk- und lebbarer werden zu lassen? Und welche neuen Möglichkeiten eröffnen sie damit, (sich) zu erzählen? The view that there must be only two sexes »for real« stubbornly persists. This heteronormative gender binary is sustained both by science and by visual representations of gender. As objections to such hegemonic knowledge formations, Josh, Hoenes discusses the queer/trans* photographs by Del La Grace Volcano and Loren Cameron and the movie Boys Don't Cry from a transdisciplinary perspective: What potential do cultural and artistic works offer to render gender formations of trans* people more imaginable and livable? And which new narrative possibilities are introduced?

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  20. Performing "nation"
    gender politics in literature, theater, and the visual arts of China and Japan, 1880-1940
    Beteiligt: Croissant, Doris (HerausgeberIn); Yeh, Catherine Vance (HerausgeberIn); Mostow, Joshua S. (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Brill, Leiden

    Preliminary Material /D. Croissant , C. Yeh and J.S. Mostow -- Introduction /D. Croissant , C. Yeh and J.S. Mostow -- Equality, modernity, and gender in chinese nationalism /John Fitzgerald -- Banknote design as a battlefield of gender politics and... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Leibniz-Zentrum Moderner Orient, Bibliothek, Geisteswissenschaftliche Zentren Berlin e.V.
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Kompetenzzentrum für Lizenzierung
    keine Fernleihe

     

    Preliminary Material /D. Croissant , C. Yeh and J.S. Mostow -- Introduction /D. Croissant , C. Yeh and J.S. Mostow -- Equality, modernity, and gender in chinese nationalism /John Fitzgerald -- Banknote design as a battlefield of gender politics and national representation in Meiji Japan /Melanie Trede -- The culturally contested student body: Nü Xuesheng at the turn of the twentieth century /Joan Judge -- Love martyrs and love cheaters at the end of the Chinese Empire /Keith Mcmahon -- Gender and formation of the modern literary field in Japan: Women and the position of the novel, 1880s-1930s /Tomi Suzuki -- Failed modern girls in early-twentieth-century China /Tze-Lan D. Sang -- Politics, art, and eroticism: The female impersonator as the national cultural symbol of republican China /Catherine Vance Yeh -- Two actresses in three acts: Gender, theater, and nationalism in modern Japan /Ayako Kano -- From Madonna to Femme Fatale: Gender play in japanese national painting /Doris Croissant -- Nationally naked? The female nude in japanese oil painting and posters (1890s-1920s) /Jaqueline Berndt -- The allure of a “woman in chinese dress”: Representation of the other in Imperial Japan /Ikeda Shinobu -- Utagawa Shunga, Kuki’s ‘chic,’ and the construction of a national erotics in Japan /Joshua S. Mostow -- Contributors /D. Croissant , C. Yeh and J.S. Mostow -- Index /D. Croissant , C. Yeh and J.S. Mostow -- Sinica Leidensia /D. Croissant , C. Yeh and J.S. Mostow. Uniquely covering literary, visual and performative expressions of culture, this volume aims to correlate the conjunctions of nation building, gender and representation in late 19th and early 20th century China and Japan. Focusing on gender formation, the chapters explore the changing constructs of masculinities and femininities in China and Japan from the early modern up to the 1930s. Chapters focus on the dynamism that links the remodeling of traditional arts and media to the political and cultural power relations between China, Japan, and the Western world. A true tribute to multidisciplinary studies

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Croissant, Doris (HerausgeberIn); Yeh, Catherine Vance (HerausgeberIn); Mostow, Joshua S. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789047443629
    RVK Klassifikation: EG 6560
    Schriftenreihe: Sinica Leidensia ; volume 91
    Brill eBook titles 2008
    Schlagworte: Arts, Chinese; Arts, Chinese; Arts, Japanese; Arts, Japanese; Femininity in art; Masculinity in art; Arts, Chinese; Arts, Chinese; Arts, Japanese; Arts, Japanese; Femininity in art; Masculinity in art
    Umfang: 1 Online-Ressource (xv, 445 pages, 16 unnumbered pages of plates)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  21. The masculine masquerade
    masculinity and representation
    Beteiligt: Perchuk, Andrew (Hrsg.)
    Erschienen: c1995
    Verlag:  MIT List Visual Arts Center [u.a.], Cambridge, Mass.

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    Lipp:Ae:197:c:mtl
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    96 4 31431
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Museum für Moderne Kunst, Bibliothek
    95/1361
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle, Hochschulbibliothek
    C 1143
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AA M II 6800
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Ac.M.26
    keine Fernleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    C Cam2 2002
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Sammlung Werner Schweikert und Würth Fachbibliotheken
    BWS A Lon 1463
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    kun 874 mq BF 5564
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Pforzheim / Fakultät Gestaltung, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    MS 2950 MAS
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    4°-135 549
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Perchuk, Andrew (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0262161540
    RVK Klassifikation: LH 65020 ; LH 84123
    Schlagworte: Masculinity in art; Art, Modern
    Umfang: 159 S, Ill, 31 cm
    Bemerkung(en):

    Catalog of an exhibition at the MIT List Visual Arts Center, Jan. 21-Mar. 26, 1995

    Includes bibliographical references (p. 137-157)

    Literaturverz. S. 137 - 157

  22. Constructions of masculinity in the Middle East and North Africa
    literature, film, and national discourse
    Beteiligt: Qaḥf, Muhjah (HerausgeberIn); Sinno, Nadine (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  The American University in Cairo Press, Cairo

    Introduction: colonial to postcolonial masculinities in the Middle East and North Africa -- Exotic and benighted, or modern yet victimized? The modern predicament of the Arab queer -- Of heros and men: the crisis of masculinity in the post-Oslo... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    21 SA 6960
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction: colonial to postcolonial masculinities in the Middle East and North Africa -- Exotic and benighted, or modern yet victimized? The modern predicament of the Arab queer -- Of heros and men: the crisis of masculinity in the post-Oslo Palestinian narrative -- "I get to deflower at least one. It's my right!": the precariousness of hegemonic masculinity in Rashid Al-Daif's Who's Afraid of Meryl Streep? -- Crises of masculinity in Huba Barakat's war literature -- Mahfouz, al-Mutanabbi, and the canon: poetics of deviance from the masculine nationalist discourse of al-Sukkariya -- Diasporic queer Arabs in Europe and North America: sexual citizenship and narratives of inclusion and exclusion -- Of knives, mustaches, and headgears: the fall of the Qabaday in Zakariya Tamir's latest works -- Romancing Middle Eastern men in North and South America: two mid-century texts -- Tough guys, martyrs, dandies, and marginalized men: changing masculine roles in Iranian cinema -- Men and modernity in postcolonial Tunisian cinema -- Construction of masculinity in Palestinian film -- Gendered politics in late nineteenth-century Egyptian nationalist discourse -- Men at work: the politics of professional pride in Ottoman Beirut -- "You are like a virus": dangerous bodies and military medical authority in Turkey -- Gendered memories and masculinities: Kurdish Peshmerga on the Anfa campaign in Iraq -- Militarist masculinity, militarist feminity: a gendered analysis Jordan's war on the Islamic State. Constructions of masculinity are constantly evolving and being resisted in the Middle East and North Africa. This book examines constructions of both hegemonic and marginalized masculinities in the MENA region, through literary criticism, film studies, discourse analysis, anthropological accounts, and studies of military culture. This book spans the colonial and postcolonial eras with emphasis on the late twentieth century to the present day

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Qaḥf, Muhjah (HerausgeberIn); Sinno, Nadine (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789774169755; 9774169751
    RVK Klassifikation: MS 2850
    Schlagworte: Masculinity in literature; Masculinity in motion pictures; Masculinity in popular culture; Masculinity; Masculinity; Masculinity in popular culture; Masculinity in motion pictures; Masculinity; Masculinity in art; Masculinity in literature; Art
    Umfang: xv, 338 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  23. Picturing Russia's men
    masculinity and modernity in nineteenth-century painting
    Autor*in: Leigh, Allison
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Bloomsbury Visual Arts, London

    "The sense of estrangement felt by men during the nineteenth century has been called many things - a crisis in masculinity, the mal de siècle, even a psychological disorder known as neurasthenia - but as a phenomenon, such masculine discontent has... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2020:5560:
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 C 3358
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    LO 80440 LEI
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The sense of estrangement felt by men during the nineteenth century has been called many things - a crisis in masculinity, the mal de siècle, even a psychological disorder known as neurasthenia - but as a phenomenon, such masculine discontent has gone largely unexplored outside of the western European and American contexts. In this ground-breaking new investigation, Allison Leigh explores how Russian painters sought to depict the new psychological struggles associated with modernity and the implications such visual manifestations of anxiety had for masculinity at the time. Drawing on a wide variety of source material, including previously untranslated letters, journals, and contemporary criticism, Leigh investigates how men's lives changed as they experienced the cultural upheavals of the nineteenth century. In so doing, she introduces readers to Russian artists such as Pavel Fedotov, Karl Briullov, Il'ia Repin, and Ivan Kramskoi, all of whom produced masterpieces of realist art in dialogue with paintings made in European artistic centers at the time. The result is a more culturally discursive account of art-making in the nineteenth century, one that challenges some of the enduring myths of masculinity and provides a fresh interpretive history of what constitutes modernism in the history of art"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781501341793
    Schlagworte: Masculinity in art; Modernism (Art); Painting, Russian; Art and society
    Umfang: xv, 280 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  24. Ageing masculinities in Irish literature and visual culture
    Beteiligt: Schrage-Früh, Michaela (HerausgeberIn); Tracy, Tony (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York, NY

    Introduction: ageing masculinities in Irish literature and visual culture / Michaela Schrage-Früh and Tony Tracy -- Taking the "black stick" : ageing husbands and fathers in the plays of J.M. Synge and Teresa Deevy / Mária Kurdi -- "Are all the monks... mehr

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2023 A 6529
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2022/3038
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HG 290 S377
    keine Fernleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    NJ 650.135
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction: ageing masculinities in Irish literature and visual culture / Michaela Schrage-Früh and Tony Tracy -- Taking the "black stick" : ageing husbands and fathers in the plays of J.M. Synge and Teresa Deevy / Mária Kurdi -- "Are all the monks old men?" Ageing and the male monastic community in Brian Friel's The enemy within / Giovanna Tallone -- Father Ireland on stage : representations of social change and ageing masculinities in crisis / Ciara L. Murphy -- Poetics at the limit : embodiment, masculinities, and ageing in Samuel Beckett's early poetry collection Echo's Bones / Heike Hartung -- Masculinity, ageing, and midlife crisis in the poetry of Paul Muldoon and Paul Durcan / Anne Karhio -- Not sailing to Byzantium : aged masculinities and Latour's Matters of concern in the late works of Irish male poets / Katarzyna Ostalska -- "That the youth may throw us aside" : fatherhood, ageing masculinities, and the politics of insecurity in mid-twentieth-century Irish fiction / Loic Wright -- Stuck in the old times : a male-character analysis on three Irish novels through corpus stylistics / Cassandra S. Tully -- Uncanny reflections : older widowers in John Banville's The sea, Sebastian Barry's The secret scripture and Anne Griffin's When all is said / Michaela Schrage-Früh -- "Caught suddenly by the land shifting" : ageing masculinity and rural Ireland in recent Irish short fiction / Orlaith Darling -- "A bridge to nowhere" : arrested development, trauma, liminality, and the ageing Irish exile in Bernard MacLaverty's Midwinter break / Clare Brannigan -- "Shades of masculinities" : midlife and caring masculinity in Mike McCormack's Solar bones / Brenda O'Connell -- Colm Tóibín and Henry James : portrait of an ageing master / Heather Ingman -- Seán Keating's Ireland - the land of old men / Katarzyna Kociołek -- Ageing masculinities and Irish traditional music on screen / Verena Commins and Méabh Ní Fhuartháin -- Changing the picture : older men's responses to media representations of ageing in an Irish context / Margaret O'Neill and Áine Ní Léime. "This book engages with ageing masculinities in Irish literature and visual culture, including fiction, drama, poetry, painting, and documentary. Exploring the shifting representations of older men from the early twentieth century to the present, the contributors analyse how a broad range of literary and visual texts construct, reinscribe, or challenge perceptions of older age. In doing so, they trace a shift from depictions of authority figures - often symbolising patriarchal dominance and oppression - to more nuanced, complex, and heterogeneous explorations of older men's embodied subjectivities and vulnerabilities. Exploring artists and writers such as Seán Keating, J.M. Synge, Teresa Deevy, Marina Carr, Seamus Heaney, Paul Muldoon, Derek Mahon, Kate O'Brien, John Banville, Colm Tóibín, Bernard MacLaverty, Mike McCormack, Anne Griffin, and Claire Keegan, the essays in this collection attend to the symbolic as well as social significance of older men in Irish cultural expression"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Schrage-Früh, Michaela (HerausgeberIn); Tracy, Tony (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781032146874; 9781032146904
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HG 290 ; HN 1101
    Schriftenreihe: Routledge studies in irish literature
    Schlagworte: English literature; Masculinity in literature; Aging in literature; Art; Masculinity in art; Aging in art; Mass media; Masculinity in mass media; Aging in mass media
    Umfang: xiv, 252 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  25. The image of the soldier in German culture, 1871-1933
    Autor*in: Fox, Paul
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    "This study examines the force of tradition in conservative German visual culture. It explores thematic continuities in the post-conflict representation of battlefield identities, from the 25th anniversary of the Franco-Prussian War in 1895 to the... mehr

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    2018/698
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    C V 9505
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2019/6878
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    2018 A 273
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Historisches Institut Paris, Bibliothek
    Cfea 550
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    67/17277
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Historisches Seminar, Abteilung für Neuere Geschichte, Bibliothek
    Ha r 6525
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Historisches Institut Washington, Bibliothek
    DD 101 .5 .F69 2018
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    NK 7015 F793
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This study examines the force of tradition in conservative German visual culture. It explores thematic continuities in the post-conflict representation of battlefield identities, from the 25th anniversary of the Franco-Prussian War in 1895 to the demise of the Weimar Republic in 1933. Using 40 carefully chosen images from both high and low culture, Paul Fox discusses complex and interdependent responses in German visual culture to a wide spectrum of operational military experience. These include regional conflict, total war, internal security operations and border skirmishes during the period. The book demonstrates how conservative artists, illustrators, photographers, and sculptors engaged in representing this full spectrum of conflict were preoccupied with the inequalities of battlefield encounters and the consequential quest for moral advantage. They furnished material that exemplified everything positive the ideal German male could hope to be when at war - even when the outcome was defeat. Their construction of an imagined martial masculinity based on an aggressive moral superiority was so deeply rooted that the continuities taken forward eventually provided a basis for a programmatic imagining of how Germany might again exert its political presence as a great military power in Central Europe after 1918. The Image of the Soldier in German Culture, 1871--1933 is an important volume for any historian interested in cultural history, the history of modern Germany or the First World War."--Provided by publisher Representing armed conflict in the industrial age -- Adolph Menzel and the rhetoric of command -- Combat and the politics of border landscapes : soldier-farmers -- Combat and the politics of landscape : trench warfare -- Combat and the politics of landscape : aerial photography, maps, and the cold gaze -- Technology and combat in the Franco-Prussian war -- Technology and combat in the First World War -- Conclusion

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781474226141
    Weitere Identifier:
    9781474226141
    9781474226141
    RVK Klassifikation: NK 1800 ; NK 7030
    Schriftenreihe: A modern history of politics and violence
    Schlagworte: Soldiers in art; Soldiers; Franco-Prussian War, 1870-1871; World War, 1914-1918; Masculinity in art; Militarism
    Umfang: xi, 225 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Auch als Online-Ausgabe erschienen