Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Strategic Fragmented Markets
    Erschienen: 2021
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    We study the determinants of asset market fragmentation in a model with strategic investors that disagree about the value of an asset. Investors' choices determine the market structure. Fragmented markets are supported in equilibrium when... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    We study the determinants of asset market fragmentation in a model with strategic investors that disagree about the value of an asset. Investors' choices determine the market structure. Fragmented markets are supported in equilibrium when disagreement between investors is low. In this case, investors take the same side of the market and are willing to trade in smaller markets with a higher price impact to face less competition when trading against a dealer. The maximum degree of market fragmentation increases as investors' priors are more correlated. Dealers can benefit from fragmentation, but investors are always better off in centralized markets

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w28729
    Schlagworte: Marktsegmentierung; Marktstruktur; Investitionsentscheidung
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers

  2. Market Segmentation and Competition in Health Insurance
    Erschienen: 2021
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    In the United States, households obtain health insurance through distinct market segments. We explore the economics of this segmentation by comparing coverage provided through small employers versus the individual marketplace. Using data from Oregon,... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    In the United States, households obtain health insurance through distinct market segments. We explore the economics of this segmentation by comparing coverage provided through small employers versus the individual marketplace. Using data from Oregon, we find households with group coverage spend 26% less on covered health care than households with individual coverage yet face higher markups. We develop a model of plan choice and health spending to estimate preferences in both markets and evaluate integration policies. In our setting, pooling can both mitigate adverse selection in the individual market and benefit small group households without raising taxpayer costs

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w29406
    Schlagworte: Krankenversicherung; Versicherungsmarkt; Marktsegmentierung; Adverse Selektion; USA
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers