Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Algorithmic and Aesthetic Literacy
    Emerging Transdisciplinary Explorations for the Digital Age
  2. Algorithmic and Aesthetic Literacy
    Emerging Transdisciplinary Explorations for the Digital Age
    Beteiligt: Schulze Heuling, Lydia (Herausgeber); Mark, Elke (Mitwirkender); Filk, Christian (Herausgeber); Schauer, Hanno (Mitwirkender); Herczeg, Michael (Mitwirkender); Ohlei, Alexander (Mitwirkender); Schumacher, Toni (Mitwirkender); Winkler, Thomas (Mitwirkender); Lehmann, Harry (Mitwirkender); French, Lindsey (Mitwirkender); Noll, Willy (Mitwirkender); Martin, Susanne (Mitwirkender); Best, Christoph (Mitwirkender); McLean, Alex (Mitwirkender); Harlizius-Klück, Ellen (Mitwirkender)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Verlag Barbara Budrich, Leverkusen ; UTB GmbH, Stuttgart

    Algorithmic and Aesthetic Literacy is a selection of texts aiming to extend current understandings of algorithmic and aesthetic literacy. The volume presents a wide array of transdisciplinary perspectives on computational and aesthetic practices and... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    Algorithmic and Aesthetic Literacy is a selection of texts aiming to extend current understandings of algorithmic and aesthetic literacy. The volume presents a wide array of transdisciplinary perspectives on computational and aesthetic practices and thinking. Drawing on computer and educational science, artistic research, designing and crafting, this collection delves deeply into societal and educational challenges in the wake of the digital transformation. The volume brings together diverse approaches and viewpoints to stimulate dialogue and awareness of the manifold ways in which algorithmic processes have become part of our lives. By extending our ability to respond to a data-driven world in creative and non-habitual ways, we will be better equipped to re-imagine and shape our collective future as meaningful and fulfilling.Mehr denn je prägen computergestützte und algorithmische Modalitäten gesellschaftliche Transformationsprozesse. Die algorithmische Bildung ist herausgefordert, transdisziplinäre Synthesen für Modellvorstellungen und Praxisansätze fruchtbar zu machen. Doch wie können Ästhetik und Kreativität ihren Eingang in algorithmische Bildungspraktiken finden? Der Sammelband vereint innovative Beiträge, mit denen sowohl Lehrende als auch Lernende zu schöpferischem Denken und nachhaltigem Handeln in der digitalen, wissensbasierten Netzwerkgesellschaft angeregt werden.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format